- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (141 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (103 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Zmodernizowana lokomotywa manewrowa Lotos Kolej
Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.
Spółka Lotos Kolej modernizuje swój tabor. W Gdańsku pracuje już pierwsza z trzech lokomotyw manewrowych typu 6Dg. Nowa lokomotywa to zmodernizowany przez spółkę Newag spalinowóz serii SM42. Kolejne dwa pojazdy trafią do Gdańska jeszcze w lipcu.
W ramach modernizacji ze starej lokomotywy pozostawiono jedynie ostoję, wózki z silnikami trakcyjnymi i zbiornik paliwa, które przeszły naprawę główną. W oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną zabudowane zostało całkowicie nowe nadwozie. W lokomotywach 6Dg zastosowany został nowy agregat prądotwórczy. Dotychczasowy silnik a8c22 zastąpiony został dwunastocylindrowym wysokoprężnym silnikiem spalinowym C27 produkcji amerykańskiej firmy Caterpillar o mocy 708 kW (962 KM) połączonym przez elastyczne sprzęgło z zespołem prądnic synchronicznych (prądnica główna i pomocnicza).
Zastosowano mikroprocesorowe sterowanie i diagnostykę lokomotywy. Agregat prądotwórczy wyposażono w nowoczesną chłodnicę silnika i powietrza doładowanego, całkowicie nowy układ dolotowy i wydechowy. Powyższe rozwiązania wpłynęły na znaczące zredukowanie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz zwiększenie niezawodności pojazdu.
Lokomotywy wyposażone są w nowoczesny układ hamulcowy z zastosowaniem zintegrowanej tablicy pneumatycznej, sprężarki śrubowej oraz sprężynowego hamulca postojowego. Napędy pomocnicze (napęd wentylatorów silników trakcyjnych oraz napęd sprężarki) realizują silniki asynchroniczne zasilane z prądnicy pomocniczej poprzez falowniki. Zasilanie silników trakcyjnych realizuje prądnica trakcyjna poprzez diodowy zespół prostowników.
Dla lokomotywy zaprojektowano całkowicie nową kabinę maszynisty wyposażoną w dwa ergonomiczne stanowiska maszynisty, wyposażenie socjalne, panoramiczne szyby czołowe, klimatyzację i wydajne ogrzewanie oraz komfortowe, regulowane i obrotowe fotele mocowane na prowadnicach do ścian bocznych, umożliwiające całkowite schowanie pod pulpit. Kabina posadowiona jest na ostoi poprzez elementy metalowo-gumowe, które redukują jej drgania. Lokomotywy przystosowane są do jednoosobowej obsługi trakcyjnej oraz mogą być wyposażone w układ sterowania radiowego.
Lotos Kolej - spółka zależna Grupy Lotos - jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8 proc. udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Lotos Kolej koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Lotos Kolej eksploatuje ok. 100 lokomotyw różnych typów, w tym pojazdy Bombardiera na platformie TRAXX oraz lokomotywy E6ACT Dragon gliwickiego Newagu.
Zobacz, jak wygląda najnowocześniejsza lokomotywa towarowa w kraju - lokomotywy E6ACT Dragon.
Miejsca
Opinie (31)
-
2014-07-14 12:11
(2)
prawie każdy z tych Panów ma wąsa to jakiś obowiązek w lotos kolei?:)
- 5 2
-
2014-07-14 20:30
Tak. Od szynowego w górę.
- 1 1
-
2014-07-15 10:41
Bo kolejarze zawsze wyprzedzali modę o kilka lat. Wąsy będą trendy od 2020 roku.
- 2 0
-
2014-07-14 12:40
Konkurs?
Może lokomotywa powinna być zgłoszona do konkursu w kategorii origami z tektury???
- 4 1
-
2014-07-14 13:00
My Polacy już taka naturę mamy:( nie ważne, ze zmodernizowane, nowa szata graficzna, w środku komfortowa bardziej (każdy z nas docenia stanowisko pracy jakie ma), ważne pomarudzic kolor nie taki a dlaczego dach taki?
Ech zawsze zle........- 4 2
-
2014-07-14 15:25
6Dga 6Dgb
Bardzo Wam Koledzy z Lotosu wspolczuje, jezeli jest to wersja 6Dga. ta czeska elektronika oraz wadliwe sterowanie maszyna. Masakra!
- 0 2
-
2014-07-15 07:01
a za parę miesięcy nagle się okaże że właścicielem zostanie DB...
- 1 1
-
2014-07-18 21:22
Ciekawe kiedy NEWAG doprowadzi do stanu używalności
klimatyzację w Dragonach , bo na razie w zadnym nie działa prawidłowo a serwis tylko obiecuje i nic z tym nie robi. Lokomotywa ma tylko potężną moc ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.