• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

134 tankowce przypłynęły do Gdańska i Gdyni. Rekordy morskich terminali PERN

erka
18 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (11)
Najnowszy artykuł na ten temat Terminal chemiczny stanie obok Naftoportu
Terminale Grupy PERN z rekordowymi obrotami w I kwartale 2023 roku. Na zdjęciu: Naftoport w Gdańsku. Terminale Grupy PERN z rekordowymi obrotami w I kwartale 2023 roku. Na zdjęciu: Naftoport w Gdańsku.

Baza paliw w Dębogórzu w I kwartale 2023 roku przyjęła aż 24 tankowce, co oznacza 50-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Naftoport przyjął i rozładował o 30 proc. więcej tankowców niż w analogicznym okresie 2022 roku. Spółka obsłużyła 110 statków.



Jakie ceny paliw w Trójmieście



Podobnie wyglądają statystyki związane z wysyłką przyjętego z morza paliwa w głąb kraju za pośrednictwem kolei. Dlatego PERN intensywnie rozwija swoją bazę magazynową w Dębogórzu i inwestuje w kolej. W tym roku zostaną oddane do użytku dwa zbiorniki o pojemności 32 tys. m sześc. każdy, a w planach są kolejne trzy - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.



- Kiedy mówimy o naszych zdolnościach przeładunkowych w zakresie ropy naftowej, nie sposób nie wspomnieć także o roli naszej bazy surowcowej w Gdańsku i tamtejszym Terminalu Naftowym wraz ze stacjami pomp rurociągu pomorskiego w Pelplinie, Łasinie i Rypinie. Obiekty te umożliwiają elastyczny odbiór surowca z tankowców za pośrednictwem Naftoportu. Dzięki rozbudowie pojemności, która była realizowana w ostatnich latach, nad Bałtykiem mamy około 2 mln m sześc. pojemności - podkreśla Paweł Stańczyk, prezes PERN.


W I kwartale 2023 roku Naftoport podpisał także umowę na wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji polegającej na rozbudowie terminalu o nowe stanowisko przeładunków ropy naftowej i produktów naftowych oraz uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń. Po rozbudowie terminal Naftoport uzyska kolejne, szóste już stanowisko, w tym drugie przystosowane do przyjmowania wielkich zbiornikowców oceanicznych klasy VLCC.
erka

Miejsca

Opinie (11) 3 zablokowane

  • Obracaja mld zl a ochroniarze co tego pilnuja dalej za zalosne ochlapy w postaci najnizszej krajowej i w fatalnych warunkach (2)

    Socjalnych,czyli polski pracodawca w pigulce buahaaaaa

    • 21 13

    • Wybitny polityk platformy mówił

      Zmień pracę
      Weź kredyt

      • 5 8

    • Ile godzin w miesiącu i ile na rękę wychodzi?

      • 0 0

  • (2)

    A czyja to ropa?Bo połowa tankowców na swiecie wozi dalej rozyjska tylko z wypranym źródłem pochodzenia

    • 17 3

    • ruskie i tak na tym tracą, bo sprzedają taniej innym krajom, które później sprzedają drożej europie i tak cały cyrk się kręci :)

      • 4 1

    • a z ukriny sprzedaja na Litwę po 2,40 zł/litr (w przliczeniu)

      - ciekawe skąd mają tyle ze eksportują ?

      • 0 0

  • Jakie straty poniosła planeta i klimat? (1)

    Nie lepiej takie operacje przeprowadzać w Niemczech?

    • 5 14

    • Niemcy czy Polska, dla planety i klimatu bez różnicy. Z drugiej strony lepiej, żeby to Polska na tym zarabiała.

      • 7 1

  • Dlaczego to jeszcze nie jest w prywtanych rękach? Przecież prywatne jest lepiej zarządane

    Nie widzę przesłanek żeby sprzeda np Rosjanom. Kapitał nie ma narodowości

    • 3 16

  • Szkoda, że Niemcy i pewna partia o której nie można pisać :) blokują rozwój portów...

    ...W Świnoujściu i Szczecinie...wyniki dla całej Polski byłyby jeszcze lepsze.

    • 10 6

  • Spory ruch na torach w związku z tymi tankowcami.
    Codziennie po parę składów z wagonami-cysternami.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane