- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (39 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (92 opinie)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (82 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (93 opinie)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
82 mln zł na skomunikowanie nabrzeża Przemysłowego
Ponad 82 mln zł pochłonęła inwestycja, która wpisuje się w długoterminową strategię inwestycyjną Portu Gdańsk w zakresie rozwoju Portu Wewnętrznego. Przedsięwzięcie to w zdecydowany sposób poprawi komunikację w rejonie nabrzeża Przemysłowego od strony lądu, usprawni przeładunki, a także pozwoli na skomercjalizowanie nowych terenów inwestycyjnych. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km.
- Rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższamy standardy obsługi, zwiększamy konkurencyjność i umacniamy pozycję na Bałtyku. Tego typu inwestycje mają niebagatelny wpływ na wzrost przeładunków. Do końca listopada br. w Porcie Gdańsk przeładowano w sumie ok. 74,9 mln ton. Oznacza to, że mamy o 13 mln ton więcej przeładowanych towarów niż w analogicznym okresie ub.r. Według Eurostatu zanotowaliśmy największy wzrost wśród europejskich portów. Wyprzedziliśmy m.in. Bremerhaven i Barcelonę. A po pierwszym kwartale 2023 r. plasujemy się już na 5. miejscu w Unii Europejskiej - powiedział Łukasz Malinowski, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
W ubiegłym roku została zakończona kluczowa inwestycja polegająca na pogłębianiu toru wodnego i modernizacji ponad 5 km nabrzeży. Dzięki temu zwiększyło się dopuszczalne zanurzenie statków wchodzących do Portu Wewnętrznego. Teraz przyszedł czas na finał kolejnego przedsięwzięcia, które było realizowane z myślą o przyszłych kontrahentach i inwestorach, którzy zechcą lokować swoje biznesy właśnie w Porcie Gdańsk. Projekt nosił nazwę, "Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w porcie morskim w zakresie dostępowej infrastruktury drogowo - kolejowej".
Stocznia Wojenna budowana od nowa. Zobacz jak powstaje potężna hala
W ramach inwestycji został m.in. przebudowany układ kolejowy i drogowy pomiędzy nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km. Wszelkie nawierzchnie drogowe zostały wykonane w technologii betonu cementowego.
Poza tym przebudowane są także sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana została sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne. Powstało nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze.
- Dzięki tej inwestycji mamy możliwość zagospodarowania terenu, który do tej pory był nieużytkowany. Jego powierzchnia to ok. 10 ha. Przymierzamy się do ogłoszenia przetargu na jego dzierżawę. Dla inwestorów ważne jest to, że nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymi - dodał Łukasz Malinowski.
Całkowita wartość oddanej właśnie do użytku inwestycji to około 82 mln zł, w tym 20 proc. to dofinansowanie z programu CEF "Łącząc Europę". Generalnym wykonawcą była Grupa NDI.
- Dzięki wsparciu Unii Europejskiej, Port Gdańsk poprawia swoją dostępność od strony lądu, jak i morza. Razem działamy na rzecz wspólnego celu, jakim jest optymalna integracja transportu morskiego i kolejowego wzdłuż sieci TEN-T, przy jednoczesnym uwzględnieniu celów klimatycznych Europejskiego Zielonego Ładu oraz Strategii Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności - powiedział z kolei Morten Jensen, przedstawiciel Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA).
To jednak nie koniec inwestycji w Porcie Wewnętrznym. Port Gdańsk dostał dofinansowanie na projekt, który nosi nazwę "Poprawa dostępu do Portu Gdańsk - modernizacja toru wodnego 2". W ramach tego przedsięwzięcia przewiduje się rozbudowę czterech nabrzeży Portu Wewnętrznego o łącznej długości blisko 2 km, wraz z infrastrukturą kolejową. Nabrzeża Wiślane i Bytomskie zlokalizowane są wzdłuż kanału portowego, natomiast nabrzeża Rudowe III i częściowo Węglowe to nabrzeża znajdujące się Basenie Górniczym.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-07 20:03
(2)
A ciezarowki i tak beda jechac przez Przerobke
- 11 0
-
2023-12-08 10:31
80 mln zł wyrzuconych w błoto.
Ładunków nie da się wywieźć z portu drogą lądową przez miasto. Kiedy towarzysze to sobie uświadomią? Australijczycy oddali PISowi terminal głębokowodny kiedy osiągnął maks możliwości wysyłki kontenerów przez miasto. Teraz jest kongestia i statki czekają w kolejce na rozładunek. Potrzeba terminali pośrednich oddalonych od miasta do przeładunku towarów.
- 1 3
-
2023-12-08 07:50
Obwodnicy dzielnicy nadal brak a nowe osiedla powstają,jak grzyby po deszczu w okolicy L etnicy i Nowego Portu
i ul.Wyzwolenia,środek osiedla mieszkaniowego w Nowym Porcie.
- 0 0
-
2023-12-07 17:16
Nowa Wyzwolenia w Nowym Porcie (6)
A ile będzie kosztowała ulica Nowa Wyzwolenia,która wreszcie wyprowadzi ciężki transport portowy ze środka osiedla mieszkaniowego?Kto ją wreszcie wybuduje?
- 24 3
-
2023-12-07 20:30
Dulkiwiewicz z Grzelakiem wybudują
- 4 1
-
2023-12-07 20:31
Nowa Wyzwolenia w środku osiedla Porto Robyga, czy oni wiedzą o tirach ? (1)
- 4 1
-
2023-12-08 07:42
i powstało kolejne osiedle
Co miało być pierwsze,ulica czy osiedle Porto? Bardzo burzliwe było to zebranie w sprawie nowej Wyzwolenia w Szkole Morskiej!
- 0 0
-
2023-12-07 19:31
Nowej Wyzwolenia to już raczej nie będzie.
- 2 1
-
2023-12-07 17:42
UM Gdańsk (1)
A kiedy poznamy kolejną, najnowszą wizualizację miejską Nowej Wyzwolenia,lub Zielonej Wyzwolenia albo Gdańsk 2030,2040,2050?
- 4 0
-
2023-12-08 09:05
jak deweloperka je zatwierdzi
- 2 0
-
2023-12-07 19:50
Super (4)
Nowe tory pod PKM też położyli. Szkoda że nie ma pociągów które by tamtendy pojechały
- 3 13
-
2023-12-07 20:04
(3)
Nie polozyli zadnych torow pod SKM
- 6 2
-
2023-12-08 07:45
(2)
Tory to zwinęli do Nowego Portu.Może jeszcze kiedyś będzie reaktywacja kolejki SKM z Gdańska Gł. przez Nową Letnicę do Brzeźna.
- 2 1
-
2023-12-08 09:02
oni to szybciej by te tory zaorali i na ich miejscu patodeweloperka kartony postawiała (1)
- 2 2
-
2023-12-08 12:43
Tak właśnie będzie.Pewnie w programie Gdańsk 2030 ,a zabytkowy Dworek Fischera czekając na PPP rozpadnie się!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.