• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

82 mln zł na skomunikowanie nabrzeża Przemysłowego

VIK
7 grudnia 2023, godz. 15:30 
Opinie (29)
Nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymi w Porcie Gdańsk. Nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymi w Porcie Gdańsk.

Ponad 82 mln zł pochłonęła inwestycja, która wpisuje się w długoterminową strategię inwestycyjną Portu Gdańsk w zakresie rozwoju Portu Wewnętrznego. Przedsięwzięcie to w zdecydowany sposób poprawi komunikację w rejonie nabrzeża PrzemysłowegoMapka od strony lądu, usprawni przeładunki, a także pozwoli na skomercjalizowanie nowych terenów inwestycyjnych. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km.



- Rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższamy standardy obsługi, zwiększamy konkurencyjność i umacniamy pozycję na Bałtyku. Tego typu inwestycje mają niebagatelny wpływ na wzrost przeładunków. Do końca listopada br. w Porcie Gdańsk przeładowano w sumie ok. 74,9 mln ton. Oznacza to, że mamy o 13 mln ton więcej przeładowanych towarów niż w analogicznym okresie ub.r. Według Eurostatu zanotowaliśmy największy wzrost wśród europejskich portów. Wyprzedziliśmy m.in. Bremerhaven i Barcelonę. A po pierwszym kwartale 2023 r. plasujemy się już na 5. miejscu w Unii Europejskiej - powiedział Łukasz Malinowski, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

W ubiegłym roku została zakończona kluczowa inwestycja polegająca na pogłębianiu toru wodnego i modernizacji ponad 5 km nabrzeży. Dzięki temu zwiększyło się dopuszczalne zanurzenie statków wchodzących do Portu Wewnętrznego. Teraz przyszedł czas na finał kolejnego przedsięwzięcia, które było realizowane z myślą o przyszłych kontrahentach i inwestorach, którzy zechcą lokować swoje biznesy właśnie w Porcie Gdańsk. Projekt nosił nazwę, "Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w porcie morskim w zakresie dostępowej infrastruktury drogowo - kolejowej".

Stocznia Wojenna budowana od nowa. Zobacz jak powstaje potężna hala Stocznia Wojenna budowana od nowa. Zobacz jak powstaje potężna hala

W ramach inwestycji został m.in. przebudowany układ kolejowy i drogowy pomiędzy nabrzeżem PrzemysłowymMapkaulicą Ku UjściuMapka oraz pomiędzy ulicą ChemikówMapka a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy BosmańskiejMapka przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km. Wszelkie nawierzchnie drogowe zostały wykonane w technologii betonu cementowego.

Poza tym przebudowane są także sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana została sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne. Powstało nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze.

- Dzięki tej inwestycji mamy możliwość zagospodarowania terenu, który do tej pory był nieużytkowany. Jego powierzchnia to ok. 10 ha. Przymierzamy się do ogłoszenia przetargu na jego dzierżawę. Dla inwestorów ważne jest to, że nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymi - dodał Łukasz Malinowski.

Całkowita wartość oddanej właśnie do użytku inwestycji to około 82 mln zł, w tym 20 proc. to dofinansowanie z programu CEF "Łącząc Europę". Generalnym wykonawcą była Grupa NDI.

- Dzięki wsparciu Unii Europejskiej, Port Gdańsk poprawia swoją dostępność od strony lądu, jak i morza. Razem działamy na rzecz wspólnego celu, jakim jest optymalna integracja transportu morskiego i kolejowego wzdłuż sieci TEN-T, przy jednoczesnym uwzględnieniu celów klimatycznych Europejskiego Zielonego Ładu oraz Strategii Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności - powiedział z kolei Morten Jensen, przedstawiciel Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA).
To jednak nie koniec inwestycji w Porcie Wewnętrznym. Port Gdańsk dostał dofinansowanie na projekt, który nosi nazwę "Poprawa dostępu do Portu Gdańsk - modernizacja toru wodnego 2". W ramach tego przedsięwzięcia przewiduje się rozbudowę czterech nabrzeży Portu Wewnętrznego o łącznej długości blisko 2 km, wraz z infrastrukturą kolejową. Nabrzeża WiślaneMapkaBytomskieMapka zlokalizowane są wzdłuż kanału portowego, natomiast nabrzeża Rudowe IIIMapka i częściowo WęgloweMapka to nabrzeża znajdujące się Basenie Górniczym.
VIK

Miejsca

Opinie (29)

Wszystkie opinie

  • Aż miło się czyta i to nie za sprawą "rządu"?! (2)

    • 6 9

    • Kto bogatemu zabroni....

      • 0 1

    • A no miło zwłaszcza, że w portach jeszcze zasiada PiS, ale na tym kończą sie dobre wiadomosci i rozwój...

      wraca nierentownosć, brak inwestycji i dziura budżetowa, przecież już glosno o tym mówią zapominając, że unia europejska kilka razy w roku ma raport z budżetu panstwa :)

      • 1 1

  • Dobrze, że tą chemików ruszyli, (1)

    Bo tam czasami to nawet czołg by nie przejechał

    • 5 2

    • gicior

      Odcinek o którym piszesz jest miejski i nie do ruszenia :) Niech miasto ruszy 4 litery i zrobi swoje. I będzie pięknie.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowa Wyzwolenia w Nowym Porcie (6)

    A ile będzie kosztowała ulica Nowa Wyzwolenia,która wreszcie wyprowadzi ciężki transport portowy ze środka osiedla mieszkaniowego?Kto ją wreszcie wybuduje?

    • 24 3

    • UM Gdańsk (1)

      A kiedy poznamy kolejną, najnowszą wizualizację miejską Nowej Wyzwolenia,lub Zielonej Wyzwolenia albo Gdańsk 2030,2040,2050?

      • 4 0

      • jak deweloperka je zatwierdzi

        • 2 0

    • Nowej Wyzwolenia to już raczej nie będzie.

      • 2 1

    • Dulkiwiewicz z Grzelakiem wybudują

      • 4 1

    • Nowa Wyzwolenia w środku osiedla Porto Robyga, czy oni wiedzą o tirach ? (1)

      • 4 1

      • i powstało kolejne osiedle

        Co miało być pierwsze,ulica czy osiedle Porto? Bardzo burzliwe było to zebranie w sprawie nowej Wyzwolenia w Szkole Morskiej!

        • 0 0

  • To marnowanie terenu i zamach na tkankę miejską (3)

    Jest permanentny brak mieszkań i problemy z brakiem energii. Tam powinno stanąć duże osiedle mieszkaniowe a na wolnych przestrzeniach powinny stanąć wiatraki. Po co nam port skoro są rozwinięte porty w Niemczech?

    • 6 16

    • Po co nam ty tutaj, skoro twoje miejsce za Bugiem?

      • 4 2

    • Tereny okolo stoczniowe powinny byc pod deweloperke (1)

      • 0 2

      • Tak a później ludzie narzekają na hałasy, pyły, rozjechane drogi itd. Jedno nie pasuje do drugiego..

        • 3 0

  • (1)

    warto zeby NIK tej inwestycji sie przyjral,przeliczyl wydatki!!.

    • 4 11

    • Tu nawet powietrze brudne

      A co dla dzielnicy Nowy Port i Nowej Letnicy zabrudzonych miałem węglowym?

      • 0 2

  • Super (4)

    Nowe tory pod PKM też położyli. Szkoda że nie ma pociągów które by tamtendy pojechały

    • 3 13

    • (3)

      Nie polozyli zadnych torow pod SKM

      • 6 2

      • (2)

        Tory to zwinęli do Nowego Portu.Może jeszcze kiedyś będzie reaktywacja kolejki SKM z Gdańska Gł. przez Nową Letnicę do Brzeźna.

        • 2 1

        • oni to szybciej by te tory zaorali i na ich miejscu patodeweloperka kartony postawiała (1)

          • 2 2

          • Tak właśnie będzie.Pewnie w programie Gdańsk 2030 ,a zabytkowy Dworek Fischera czekając na PPP rozpadnie się!

            • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    A ciezarowki i tak beda jechac przez Przerobke

    • 11 0

    • Obwodnicy dzielnicy nadal brak a nowe osiedla powstają,jak grzyby po deszczu w okolicy L etnicy i Nowego Portu

      i ul.Wyzwolenia,środek osiedla mieszkaniowego w Nowym Porcie.

      • 0 0

    • 80 mln zł wyrzuconych w błoto.

      Ładunków nie da się wywieźć z portu drogą lądową przez miasto. Kiedy towarzysze to sobie uświadomią? Australijczycy oddali PISowi terminal głębokowodny kiedy osiągnął maks możliwości wysyłki kontenerów przez miasto. Teraz jest kongestia i statki czekają w kolejce na rozładunek. Potrzeba terminali pośrednich oddalonych od miasta do przeładunku towarów.

      • 1 3

  • Ameryka już tnie wydatki na wspieranie ukrainy, a do wladzy w Polsce dochodzą niemieckie komuchy...pieknie pieknie.

    • 3 4

  • i cale szczescie! (1)

    Ze w tej zapomnianej przez Boga, Port i samorzad czesci miasta cos zaczyna sie dziac!

    Alternatywa moze byc wynajem terenow dla filmow "postapo". Madmax idealny...

    • 1 1

    • Co było a nie jest,nie pisze się w rejestr.

      Bredzisz,kręcili niedawno niby o mrocznej dzielnicy i ludzie ich wyśmiali i pogonili.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane