• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony na falochron dla terminalu LNG w Porcie Gdańsk

VIK
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Od 2015 roku pływający terminal LNG działa w litewskim porcie Kłajpeda. Od 2015 roku pływający terminal LNG działa w litewskim porcie Kłajpeda.

856 mln zł zamierza przeznaczyć rząd na realizację programu "Budowy falochronu osłonowego w Porcie Gdańsk". To kolejny krok do umiejscowienia w Gdańsku FSRU, czyli pływającego terminala LNG.



Za program usytuowania w rejonie Gdańska pływającej jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), zdolnej do wyładunku LNG, procesowego składowania i regazyfikacji LNG odpowiada Gaz-System. Jednak zanim dojdzie do realizacji tego projektu, trzeba przygotować infrastrukturę, czyli m.in. falochron osłonowy o długości ok. 1000 m i obiekty towarzyszące w Porcie Gdańsk.

Czytaj też:

Przyspieszenie budowy terminalu gazowego w Gdańsku



Zgodnie z wykazem, w II kwartale br. Rada Ministrów planuje przyjąć przygotowaną przez Ministerstwo Infrastruktury uchwałę ws. ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Budowa falochronu osłonowego w Porcie Gdańsk". Zgodnie z opublikowanymi założeniami projektu uchwały, realizacja programu przewidziana jest na lata 2022-2027.


Przypomnijmy, że celem programu FSRU jest stworzenie infrastruktury, która umożliwi odbiór dostarczanego drogą morską skroplonego gazu ziemnego, jego regazyfikację oraz wprowadzenie do Krajowego Systemu Przesyłowego.

Dodatkowym efektem ma być przesunięcie ruchu dużych statków do portu w Gdańsku, co - według wnioskodawców - pozwoli w dalszym ciągu rozwijać żeglugę turystyczną i rekreacyjną na trasach do portów Trójmiasta i na wejściu do portów na Zalewie Wiślanym oraz ograniczyć rosnące ryzyko nawigacyjne na Bałtyku.


Terminal FSRU ma być przystosowany do prowadzenia regazyfikacji na poziomie odpowiadającym około 6,1 mld m sześc. paliwa gazowego rocznie. Ponadto zakładana jest jeszcze możliwość zwiększenia mocy regazyfikacyjnych w zależności od rozwoju rynku oraz wzrostu zapotrzebowania na gaz ziemny w kraju i w regionie. Terminal zapewni możliwość rozładunku LNG z maksymalną łączną ratą rozładunkową 9 tys. m sześc. LNG/h. W ramach usług dodatkowych operator terminalu rozważa możliwość świadczenia usług przeładunku LNG na mniejsze jednostki (statki o pojemności od ok. 1 tys. do 30 tys. m sześc. LNG) oraz bunkrowania statków.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (133)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane