- 1 Rekordzista z Pomorza ma prawie 76 mln zł długu (35 opinii)
- 2 Zobacz jak powstaje potężna hala (74 opinie)
- 3 Mercor pracuje dla Tesla Gigafactory (106 opinii)
- 4 Zamrożone ceny energii dla firm (39 opinii)
- 5 Konserwator opóźnia sprzedaż pustostanu (156 opinii)
- 6 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (331 opinii)
Ares i Mars prosto z Wietnamu. WUŻ ma nowe holowniki
Ares i Mars to dwa nowe holowniki kupione przez WUŻ Port and Maritime Services.
Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o dwa nowe holowniki. Jednostki zbudowano w Wietnamie.
Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik projektu ASD 2811 o podobnej długości, przy szerokości 11 m i uciągu 60 t siły. Obie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Holowniki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Gdański armator czeka jeszcze na jeden holownik. Ten powstaje w Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jednostka projektu ASD 2811 ma być w Gdańsku najpóźniej w październiku.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).
W sumie w najbliższym czasie gdańska spółka będzie miała 16 holowników oraz 1 kuter pilotowy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-01 14:14
W umowie o swiadczeniu uslug, powinno byc napisane ze operator ktory dla gdanskiego portu pracuje musi budowac (26)
jednostki w Polsce jesli nie to umowa wygasa i koniec tematu.
- 60 117
-
2023-08-01 14:27
W Szczecinie najlepiej. (1)
Z takiej stępki od promu, można wyciąć ze trzy na holowniki.
- 30 14
-
2023-08-01 16:02
ciekawe czy nadal rdzewieje
- 14 4
-
2023-08-01 15:59
P
Brak komentarza na takie wypowiedzi osób które nie znają i nie chcą znać tematu o którym mowa
- 25 6
-
2023-08-01 15:59
(4)
Za drogo
- 9 2
-
2023-08-01 22:13
...chodzi m.in. o VAT
W Polsce do ceny muszą doliczyć sobie 23% VAT, poza MW nikogo na to nie stać (zapłacimy ten podatek wszyscy, do zakupów MON w Stanach czy Korei tego podatku nie ma). Smutna prawda, choć potencjał do budowy takich statków jest
- 5 2
-
2023-08-02 00:15
(2)
jak importujesz to tak samo musisz doliczyć vat, dostajesz fakturę eksportową bez vatu, a vat płacisz u siebie, proponuję wrócić do podstawówki na przedmiot podstawy przedsiębiorczości albo zwyczajnie to sobie wyguglać
- 8 2
-
2023-08-02 21:35
Rozliczenie vat (1)
Kolego, nie uprawiaj demagogii. VAT przy imporcie możesz rozliczyć w ten sposób, jeśli masz sprzedaż na eksport. Pozostałe chwyty erystyczne zostaw na dyskutantów z podstawówki
- 3 2
-
2023-08-03 06:48
VAT firma zawsze rozlicza sie tak samo
Bez względu, czy z importu, czy nabyty w UE, czy w PL - trzeba go naliczyć i ewentualnie rozliczyć z ovatowaną sprzedażą i/lub eksportem/dostawami wew. wspólnotowymi. A różnicę odprowadzić.
- 4 0
-
2023-08-01 16:23
No cóż, nie ma to jak "Znawca tematu" ....
- 8 2
-
2023-08-01 16:37
WUŻ chociaż jest w 100% Polski (3)
Aa nie to co niemiecki Fairplay w Gdyni i Szczecinie.....a chyba porty to strategiczne miejsca wiec powinny polskie firmy obsługiwać
- 26 6
-
2023-08-01 17:58
Bo co? Spodziewasz się konfliktów zbrojnych z Niemcami? (2)
Ważne kto posiada port a nie kto obsługuje. Umowę możesz zawsze wypowiedzieć.
- 3 18
-
2023-08-02 01:25
A niemcy obawiają się wojny z innymi ??? (1)
W niemieckich portach są tylko niemieckie firmy holownicze, żadna obca firma nie ma pozwolenia na holowanie...
- 8 4
-
2023-08-02 07:37
Nie prawda
- 6 2
-
2023-08-01 18:33
A mnie nie dziwi, że nie kupione w Polsce. Samochód też kupuje zagraniczny bo Polskich samochodów już nie ma. (5)
Damen to "taśmowe" fabryki jak samochodowe. Wchodzisz na stronę i wybierasz jak np.w Audi itd. W PL sam projekt pewnie trwałby kilka lat. Samochody niestety też kupuje się z zagranicznych fabryk, bo Polskich samochodów już nie ma
- 23 1
-
2023-08-01 19:22
W Polsce powstałby tak jak prom... (4)
- 10 3
-
2023-08-01 20:48
Wybuchła epidemia potem wojna prom był koniecznością? (1)
- 3 7
-
2023-08-01 21:07
Stępka położona w 2017, prom miał być gotowy w 2019. Kiedy zaczęła się pandemia? Kiedy wojna?
- 6 4
-
2023-08-01 20:51
(1)
Prom powstaje
- 4 2
-
2023-08-02 09:47
Wiemy! Tylko że nie w Polsce a sojuszników Niemiec w WŚ
W stoczni Cantiere Navale Visentini Srl w Porto Viro niedaleko Chioggii na północy Włoch zwodowano i wydokowano 6 kwietnia prom budowany dla firmy zależnej stoczni z przeznaczeniem pod czarter w Polskiej Żegludze Bałtyckiej (Polferries).
- 4 0
-
2023-08-01 20:02
ty z Pisu czy z konfy?
- 4 3
-
2023-08-02 07:25
Pora na tabletkę.
- 2 0
-
2023-08-02 12:20
Musi
to na Rusi..
- 0 1
-
2023-08-02 15:14
Niemcom z Gdyni to powiedz
- 2 0
-
2023-08-04 15:19
Co powinno być w Polsce
Zgadzam się! :-)))
A do polskich portów, powinno się wpuszczać tylko polskie statki! No!
W polskich sklepach, powinno się sprzedawać tylko polskie telewizory, samochody, telefony komórkowe, samoloty, aparaty fotograficzne, a poza tym polskie banany, kawę, ananasy, kiwi, cytryny, pomarańcze, figi, mandarynki i awokado! Taaaaaaaaa... :-)- 3 0
-
2023-10-06 17:47
A załogi powinny być z PiS - u!
- 0 0
-
2023-10-06 18:12
Popieram!
Zgadzam się! :-)))
A do polskich portów, powinno się wpuszczać tylko polskie statki! No!
W polskich sklepach, powinno się sprzedawać tylko polskie telewizory, samochody, telefony komórkowe, samoloty, aparaty fotograficzne, a poza tym polskie banany, kawę, ananasy, kiwi, cytryny, pomarańcze, figi, mandarynki i awokado! Taaaaaaaaa... :-)- 0 0
-
2023-08-01 13:12
Szkoda że nie z Polski (40)
Wcześniejsze były budowane w GSR a ciekawe czemu te ni, pewnie aspekt finansowy, szkoda.
- 87 11
-
2023-08-01 13:29
Adacho
Aspekt finansowy, terminy, a przede wszystkim jakość niestety.
- 19 8
-
2023-08-01 13:48
(24)
Tańsze koszty pracy, miska ryżu itd, tańsze materiały - stal itd. W Polsce opłaca się tylko budować to czego oni nie umieją - wysoko wyspecjalizowane statki.
- 18 4
-
2023-08-01 14:07
Ale tekst Pinokia o misce ryżu nie dotyczył Wietnamczykow. (17)
Lecz nas, Polaków.
- 19 12
-
2023-08-01 14:34
Nas Polaków ale mówił o czasach za ryżego - 2007 - 2015 (16)
- 15 27
-
2023-08-01 15:59
ale zrealizował to marzenie w wolsce PIS
- 18 7
-
2023-08-01 16:23
"za ryżego" żyło mi się lepiej i spokojniej. (14)
Nawet światowy kryzys 2008 tamten rząd ogarnął i nie ruszyła u nas inflacja.
A teraz pisowcy tylko "Tusk, Tusk, Tusk i Tusk".
On nie rządzi od 8 lat.- 22 12
-
2023-08-01 17:32
Było tak cudownie, że wyjechało 3 miliony Polaków (8)
- 9 14
-
2023-08-01 17:43
(2)
A jest tak dobrze , ze wyjechalo kolejny milion i wjechalo 200 tys ciapatych i 2 miliony z bangladeszu. Sprawczość wedlug kaczynskiego.
- 13 6
-
2023-08-01 20:52
Wjechało czy dostalo pozwolenie na pracę? (1)
Jak już cytujesz TVN to lepiej sprawdź dokładniej temat bo kłamią i manipulują. Następnym krokiem po otrzymaniu pozwolenia które dostaje każdy zdrowy i zdolny do pracy jest staranie się o wizę...i tu już pojawiły się schody...bo dostało ja może 5% z tych 200 tysięcy ludzi.
- 4 7
-
2023-08-03 09:34
Dokładnie. Co innego pozwolenie na pracę, a co innego wiza wjazdowa
Nie rozumiem, dlaczego kciuki w dół. Przecież to jasne. Poza tym, tych "ciapatych" zatrudniają przeważnie firmy zachodnie (a nie Kaczyński), które mają tutaj swoje oddziały i potrzebują ludzi, a rynek polski jest z tej siły roboczej już w dużej mierze wydrenowany. Poza tym np: Azjaci są kilkukrotnie tańsi niż Polacy, więc takim formom opłaca się
Nie rozumiem, dlaczego kciuki w dół. Przecież to jasne. Poza tym, tych "ciapatych" zatrudniają przeważnie firmy zachodnie (a nie Kaczyński), które mają tutaj swoje oddziały i potrzebują ludzi, a rynek polski jest z tej siły roboczej już w dużej mierze wydrenowany. Poza tym np: Azjaci są kilkukrotnie tańsi niż Polacy, więc takim formom opłaca się ściagnąć ludzi z Azji, dać im zakwaterowanie i być jeszcze na plusie. Politycy opozycji i TVN-y niestety manipulują danymi, nie wspominając, ile WIZ zostało wydanych.
- 0 1
-
2023-08-01 17:44
Pierwsza duża fala emigracji Polaków była po wygranych przez PiS wyborach (3)
Ludzie nie mieli nadziei na lepsze jutro w Polsce rządzonej przez PiS
- 10 6
-
2023-08-01 20:53
No pewnie, bo PiS nie zdążył jeszcze wprowadzić zmian po poprzednikach:) (1)
A potem zaczęli spełniać obietnice i masowa emigracja się skończyła.
- 3 4
-
2023-08-02 09:50
I masowo wracają do pismiodu
Hanka z Chicagoa
- 2 1
-
2023-08-02 00:18
brednia! pierwsza fala migracji była około 91-93, a wtedy o PiSie ani PO nikt jeszcze nawet nie myślał
- 1 2
-
2023-08-02 09:48
Zwłaszcza 2005-2007
A to lata kaczystów
- 3 1
-
2023-08-02 00:17
(2)
mi się za ryżego żyło dramatycznie
- 4 6
-
2023-08-02 10:15
Bo ci się pracować nie chciało i nie dostawałeś za darmo od innych pracujących
- 4 1
-
2023-08-02 13:06
Nie mogłeś kraść?
- 1 1
-
2023-08-02 16:19
(1)
I po co powtarzać bajki o "zielonej wyspie"? W necie jest trochę portali dostarczających rzetelnych danych ekonomicznych, można sobie poczytać i wypracować własną opinię - a nie ślepo ufać jednemu czy drugiemu wodzowi.
- 1 0
-
2023-08-02 16:24
Pomijając już, że to nie inflacja była głównym problemem ówczesnego kryzysu.
- 0 0
-
2023-08-01 17:29
wysoko wyspecjalizowane statki. (5)
Jak prom pinokio?
8 lat dojenia- 10 6
-
2023-08-01 20:55
Rzeczywiście, prom był priorytetem jak niespodziewanie wybuchła epidemia grypy i regularna wojna. (4)
- 1 4
-
2023-08-02 09:52
Niespodziewanie? (3)
W którym roku pinokio łapami nad stępką machał?
Kiedy była pandemia?
Ale widzę partia zmienua barację a ciemby lud łyka.
100 tyś mieszkań i miliona aut elektrycznych też przez pandemię brak?- 3 1
-
2023-08-02 11:13
Powinieneś wiedzieć co to są "opóźnienia" (2)
Bo wolno myślisz jak kazdy wyborca Tuska.
- 0 3
-
2023-08-02 13:07
Nikt nie ma takich opóźnień jak partia
- 1 1
-
2023-08-02 13:08
Chińskie części nie docierają w góry?
Podczas wywiadu w rmf fm radosław Fogiel, były rzecznik PiS, a obecnie poseł i szef Komisji Spraw Zagranicznych stwierdził, że prace nad polskim autem elektrycznym Izera trwają... w Górach Izerskich.
- 2 1
-
2023-08-01 15:15
(3)
Polskie stocznie maja za małe doświadczenie w budowie tego typu jednostek. Damen produkuje holowniki od wielu dekad na cały świat i wie co robi.
- 10 7
-
2023-08-01 15:36
(2)
Kiedyś mieli doświadczenie w teraz nie mają?
- 3 3
-
2023-08-01 15:54
P
Poczytaj o Samej , będziesz wiedział dlaczego
- 4 0
-
2023-08-01 19:24
Słyszałeś o przerwie pokoleniowej?
- 1 1
-
2023-08-01 15:30
holowniki (4)
RSB buduje holowniki dla wojska, tu nie mogła?
- 7 4
-
2023-08-01 15:37
RSB ma co robić akurat teraz.
- 5 3
-
2023-08-01 18:14
(2)
RSB buduje holowniki dla wojska z uciągiem 30T, czyli tyle co miał kiedyś 40to letni AGIS. Nie rozmieszaj mnie proszę.
- 5 1
-
2023-08-01 22:15
Holowniki z >120 t BP (1)
W poprzednich latach RSB robiła seriami (!) holowniki do obsługi platform wiertniczych z uciagiem na palu np. 120-150 ton
- 2 1
-
2023-08-03 10:06
Zapomniałeś dodać, że one nie nadają się do żeglugi portowej. Jak manewrować 50-60m AHTS - em w porcie?
- 3 0
-
2023-08-01 15:52
2
Dwa lata oczekiwania,od projektu do odbioru,ot dlaczego
- 7 1
-
2023-08-01 20:44
Stocznia Północna budowała setki takich jednostek
kiedyś.......
- 2 5
-
2023-08-02 02:27
(1)
Masz produkcyjną firmę w pl? Pewnie nie, stwórz jakąś, potem komentuj.
- 1 0
-
2023-08-03 08:36
polski ład pomaga
osiągnąć bardzo szybko
stan przedagonalny w wieku "jeZUSowym"- 2 0
-
2023-08-02 18:28
nienarzekaj
- 0 0
-
2023-08-01 23:33
Gratulacje !
Ogromne gratulacje dla WUŻu !
- 34 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.