- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (85 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Celebryci reklamują trójmiejskie (i nie tylko) banki
Maciej Maleńczuk ma pieniądze z Meritum Banku, w Spółdzielczych Kasach Oszczędnościowo-Kredytowych oszczędza serialowy ojciec Mateusz, a Tony Hyyryläinen - uczestnik programu "Europa da się lubić" - namawia do wzięcia kredytu hipotecznego w Nordea Banku. Już co drugi bank ma na swoim koncie reklamy telewizyjne z celebrytą. W ciągu kilku ostatnich lat instytucje finansowe namawiały do swojej oferty używając przynajmniej 50 znanych twarzy.
Od początku maja Meritum Bank prowadzi kampanię reklamową z udziałem Macieja Maleńczuka. W radiu, Internecie i na billboardach pojawiły się reklamy z pytaniem: "Skąd Maleńczuk ma pieniądze?"
- Zdecydowaliśmy się na nietypową kampanię, ponieważ jesteśmy nowoczesnym bankiem, który stawia na kreatywne rozwiązania. Chcieliśmy także zainspirować naszych klientów do refleksji, co robią dla pomnażania swoich pieniędzy i co jest dla nich najważniejsze w kontakcie z bankiem - mówi Joanna Krzyżanowska, wiceprezes Meritum Banku.
- Maciej Maleńczuk jest twarzą kampanii Meritum, gdyż doskonale pasował do koncepcji kreatywnej. Pan Maleńczuk to profesjonalista w swoim zawodzie i dobra marka muzyczna. Na udziale takiej osoby w kampanii banku nam zależało - twierdzi Bartłomiej Babicz, dyrektor departamentu marketingu Meritum Banku. - Do przekazu reklamowego wnosi autentyzm, bo jest znany ze swojej bezkompromisowości. W naszej kampanii Pan Maciej Maleńczuk jest sobą. Nie chcieliśmy "przebierać" artysty za kogoś, kim nie jest. Bank, aby być wiarygodny, powinien być autentyczny, również w przekazach reklamowych.
Na współpracę z popularnym aktorem Arturem Żmijewskim zdecydowały się z kolei SKOK im. F. Stefczyka. Aktor znany z serialu Ojciec Mateusz firmuje swoim nazwiskiem "pożyczkę godną zaufania". Znany aktor będzie twarzą kas kredytowych przez najbliższe 3 lata.
- Wszyscy znamy pana Artura z wielu ról, również w serialach, które w tej chwili są emitowane w telewizji publicznej. Okazuje się, że prywatnie pan Artur Żmijewski jest jeszcze bardziej ciepłą postacią - mówi Andrzej Sosnowski, prezes Kasy Stefczyka. - To osoba otwarta, komunikatywna, jest świetnym kompanem do dyskusji, do rozmowy. Jest po prostu wspaniałym człowiekiem.
Toni Hyyryläinen, znany z programu telewizyjnego "Europa da się lubić", wystąpił w dwóch kampaniach Nordea Bank Polska. W pierwszej namawiał do wzięcia kredytu hipotecznego, w drugiej reklamował polisy Nordea Profit Plus.
Angażowanie celebrytów do reklam usług finansowych nie jest wyłącznie znakiem ostatnich miesięcy.
- Wystarczy prześledzić minione pięć, sześć lat, żeby dostrzec zamiłowanie banków do zatrudniania sławnych osobistości. W tym czasie przynajmniej 17 banków wyemitowało spoty reklamowe z artystami, sportowcami oraz ludźmi show-biznesu, w których łącznie wzięło udział ponad 50 osób - twierdzi Michał Sardak, analityk Open Finance.
Zdecydowanym liderem pod względem liczby znanych twarzy jest Eurobank, który do jednorazowych występów zatrudnił już co najmniej dziewięciu aktorów i jednego piłkarza. Na liście znaleźli się między innymi: Katarzyna Figura, Janusz Gajos, Krystyna Janda, Michał Żebrowski i Rafał Mroczek.
Gwiazdy to oczywiście spory wydatek. Kilka miesięcy temu w mediach gruchnęła wieść o zarobkach Szymona Majewskiego, który występuje w reklamach PKO BP. Nieoficjalnie mówiono, że chodzi o 3,3 mln zł brutto. Po zapłaceniu VAT celebryta dostanie ok. 2,55 mln zł. Zarobki innych gwiazd są pilnie strzeżone i zabezpieczone tajemnicą handlową.
Mimo, że angażowanie celebrytów jest kosztowne, to na pewno nie pozbawione sensu. Bank Zachodni WBK przez trzy miesiące zeszłorocznej reklamy z Gerardem Depardieu założył ok. 144 tys. nowych kont. O sukcesie i ok. 200 tys. nowych klientów poinformował w maju Polbank, współpracujący z Justyną Kowalczyk. Co prawda wymagało to półtora roku, ale jak na bank, który dopiero niedawno przekroczył barierę 500 tys. rachunków osobistych, to dobry wynik. Nie inaczej jest w przypadku PKO BP, który o reklamach z Szymonem Majewskim mówi wyłącznie w kategoriach sukcesu - przez dwa miesiące kampanii bank założył ok. 135 tys. kont, z czego 84 tys. to nowi klienci.
Miejsca
Opinie (99) 5 zablokowanych
-
2011-05-31 19:24
Bogdan mówi bankowy!!!!!!!!! (1)
- 2 2
-
2011-05-31 19:37
szkoda ze to było OFE
- 0 0
-
2011-05-31 19:40
choc jeden bank (meritum) pozyskaliśmy, bo wszystkie inne zostały utracone na rzecz innych miast
a szkoda...
- 3 2
-
2011-05-31 20:01
Pozyskaliśmy ? Tylko ciekawe kogo. Co to za bank który przyniosi z roku na rok straty. Co to za bank którego nie stac na reklamę w tv.
- 0 1
-
2011-05-31 20:10
Największy trójmiejski bank to póki co BPH
Szkoda, że Trójmiasto.pl zatrudnia ignorantów. Gdyby autor znał się albo na Trójmieście, albo na bankach wiedziałby, żepóki co największym pod względem liczby zatrudnionych w Trójmieście bankiem jest BPH, czyli niegdysiejszy GE Money Bank. A tego reklamuje Bartosz Opania (ktokolwiek to jest...)
- 3 1
-
2011-05-31 22:20
jak widzę gębę tego Maleńczuka
to mi się wszystkiego odechciewa, a już napewno ze skorzystania (z jego) banku...
- 10 1
-
2011-05-31 23:29
CELEBRYCI, plastikowe gęby, świecące garnitury i BMW ze świecącymi lampkami świateł dziennych w kształcie fali.. ot cały
szołbiznes
- 6 0
-
2011-06-01 10:11
chyba tylko dla kmiotów
Nie wiem jaki normalny człowiek zasugeruje się tym, że jakiś Banderas reklamuje ten czy inny bank jeśli wiadomo, że i tak nie ma tam konta. A "wszyscy artyści to prostytutki" jak śpiewał Kazik więc jest oczywiste, że jak im odpowiednio zapłacisz zjedzą nawet własną kupę. A co to ma do szarego obywatela który zakłada konto tam gdzie z niego nie zedrą..? Gdyby taki Kulczyk czy inny biznesmen mi zasugerował dany bank, to spox, gość musi mieć nosa do tych spraw jeśli udało mu się zrobić fortunę... A te reklamy to tylko mają przyciągnąć szare mróweczki, które potem dadzą się złupić z resztek grosików.... w imię sympatii do Krysi Jandy....
- 3 0
-
2011-06-01 10:11
90 % tego towarzycha to śmierdzące żydluny i tyle ... może warto się przechszcić scyzorykiem to i może jakiś geszeft od razu
się zrobi ... welcome to Judeopoland
- 2 1
-
2011-06-01 10:32
Głupki!!!!!!!!!!
Bo polak to taka owca która idzie tam gdzie jej każą!! Nigdy nie sugeruję się żadnymi reklamami mam swoje zdanie i wybieram również bank który mi najbardziej pasuje
- 1 0
-
2011-06-01 12:07
celebryci i banki, zróbcie coś dla mnie i wypier.........
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.