• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Celebryci reklamują trójmiejskie (i nie tylko) banki

Robert Kiewlicz
31 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Rosnąca liczba reklam, a w nich coraz nowsze twarze ze świata filmu, muzyki, sportu czy nawet show-biznesu, to oznaka coraz wyższych budżetów marketingowych. Rosnąca liczba reklam, a w nich coraz nowsze twarze ze świata filmu, muzyki, sportu czy nawet show-biznesu, to oznaka coraz wyższych budżetów marketingowych.

Maciej Maleńczuk ma pieniądze z Meritum Banku, w Spółdzielczych Kasach Oszczędnościowo-Kredytowych oszczędza serialowy ojciec Mateusz, a Tony Hyyryläinen - uczestnik programu "Europa da się lubić" - namawia do wzięcia kredytu hipotecznego w Nordea Banku. Już co drugi bank ma na swoim koncie reklamy telewizyjne z celebrytą. W ciągu kilku ostatnich lat instytucje finansowe namawiały do swojej oferty używając przynajmniej 50 znanych twarzy.



Celebryci reklamujący instytucje finansowe. Celebryci reklamujący instytucje finansowe.
Od początku maja Meritum Bank prowadzi kampanię reklamową z udziałem Macieja Maleńczuka. W radiu, Internecie i na billboardach pojawiły się reklamy z pytaniem: "Skąd Maleńczuk ma pieniądze?"

- Zdecydowaliśmy się na nietypową kampanię, ponieważ jesteśmy nowoczesnym bankiem, który stawia na kreatywne rozwiązania. Chcieliśmy także zainspirować naszych klientów do refleksji, co robią dla pomnażania swoich pieniędzy i co jest dla nich najważniejsze w kontakcie z bankiem - mówi Joanna Krzyżanowska, wiceprezes Meritum Banku.

- Maciej Maleńczuk jest twarzą kampanii Meritum, gdyż doskonale pasował do koncepcji kreatywnej. Pan Maleńczuk to profesjonalista w swoim zawodzie i dobra marka muzyczna. Na udziale takiej osoby w kampanii banku nam zależało - twierdzi Bartłomiej Babicz, dyrektor departamentu marketingu Meritum Banku. - Do przekazu reklamowego wnosi autentyzm, bo jest znany ze swojej bezkompromisowości. W naszej kampanii Pan Maciej Maleńczuk jest sobą. Nie chcieliśmy "przebierać" artysty za kogoś, kim nie jest. Bank, aby być wiarygodny, powinien być autentyczny, również w przekazach reklamowych.

Na współpracę z popularnym aktorem Arturem Żmijewskim zdecydowały się z kolei SKOK im. F. Stefczyka. Aktor znany z serialu Ojciec Mateusz firmuje swoim nazwiskiem "pożyczkę godną zaufania". Znany aktor będzie twarzą kas kredytowych przez najbliższe 3 lata.



- Wszyscy znamy pana Artura z wielu ról, również w serialach, które w tej chwili są emitowane w telewizji publicznej. Okazuje się, że prywatnie pan Artur Żmijewski jest jeszcze bardziej ciepłą postacią - mówi Andrzej Sosnowski, prezes Kasy Stefczyka. - To osoba otwarta, komunikatywna, jest świetnym kompanem do dyskusji, do rozmowy. Jest po prostu wspaniałym człowiekiem.

Toni Hyyryläinen, znany z programu telewizyjnego "Europa da się lubić", wystąpił w dwóch kampaniach Nordea Bank Polska. W pierwszej namawiał do wzięcia kredytu hipotecznego, w drugiej reklamował polisy Nordea Profit Plus.

Celebryci reklamujący instytucje finansowe. Celebryci reklamujący instytucje finansowe.
Angażowanie celebrytów do reklam usług finansowych nie jest wyłącznie znakiem ostatnich miesięcy.

- Wystarczy prześledzić minione pięć, sześć lat, żeby dostrzec zamiłowanie banków do zatrudniania sławnych osobistości. W tym czasie przynajmniej 17 banków wyemitowało spoty reklamowe z artystami, sportowcami oraz ludźmi show-biznesu, w których łącznie wzięło udział ponad 50 osób - twierdzi Michał Sardak, analityk Open Finance.

Zdecydowanym liderem pod względem liczby znanych twarzy jest Eurobank, który do jednorazowych występów zatrudnił już co najmniej dziewięciu aktorów i jednego piłkarza. Na liście znaleźli się między innymi: Katarzyna Figura, Janusz Gajos, Krystyna Janda, Michał ŻebrowskiRafał Mroczek.

Gwiazdy to oczywiście spory wydatek. Kilka miesięcy temu w mediach gruchnęła wieść o zarobkach Szymona Majewskiego, który występuje w reklamach PKO BP. Nieoficjalnie mówiono, że chodzi o 3,3 mln zł brutto. Po zapłaceniu VAT celebryta dostanie ok. 2,55 mln zł. Zarobki innych gwiazd są pilnie strzeżone i zabezpieczone tajemnicą handlową.

Mimo, że angażowanie celebrytów jest kosztowne, to na pewno nie pozbawione sensu. Bank Zachodni WBK przez trzy miesiące zeszłorocznej reklamy z Gerardem Depardieu założył ok. 144 tys. nowych kont. O sukcesie i ok. 200 tys. nowych klientów poinformował w maju Polbank, współpracujący z Justyną Kowalczyk. Co prawda wymagało to półtora roku, ale jak na bank, który dopiero niedawno przekroczył barierę 500 tys. rachunków osobistych, to dobry wynik. Nie inaczej jest w przypadku PKO BP, który o reklamach z Szymonem Majewskim mówi wyłącznie w kategoriach sukcesu - przez dwa miesiące kampanii bank założył ok. 135 tys. kont, z czego 84 tys. to nowi klienci.

Miejsca

Opinie (99) 5 zablokowanych

  • Bogdan mówi bankowy!!!!!!!!! (1)

    • 2 2

    • szkoda ze to było OFE

      • 0 0

  • choc jeden bank (meritum) pozyskaliśmy, bo wszystkie inne zostały utracone na rzecz innych miast

    a szkoda...

    • 3 2

  • Pozyskaliśmy ? Tylko ciekawe kogo. Co to za bank który przyniosi z roku na rok straty. Co to za bank którego nie stac na reklamę w tv.

    • 0 1

  • Największy trójmiejski bank to póki co BPH

    Szkoda, że Trójmiasto.pl zatrudnia ignorantów. Gdyby autor znał się albo na Trójmieście, albo na bankach wiedziałby, żepóki co największym pod względem liczby zatrudnionych w Trójmieście bankiem jest BPH, czyli niegdysiejszy GE Money Bank. A tego reklamuje Bartosz Opania (ktokolwiek to jest...)

    • 3 1

  • jak widzę gębę tego Maleńczuka

    to mi się wszystkiego odechciewa, a już napewno ze skorzystania (z jego) banku...

    • 10 1

  • CELEBRYCI, plastikowe gęby, świecące garnitury i BMW ze świecącymi lampkami świateł dziennych w kształcie fali.. ot cały

    szołbiznes

    • 6 0

  • chyba tylko dla kmiotów

    Nie wiem jaki normalny człowiek zasugeruje się tym, że jakiś Banderas reklamuje ten czy inny bank jeśli wiadomo, że i tak nie ma tam konta. A "wszyscy artyści to prostytutki" jak śpiewał Kazik więc jest oczywiste, że jak im odpowiednio zapłacisz zjedzą nawet własną kupę. A co to ma do szarego obywatela który zakłada konto tam gdzie z niego nie zedrą..? Gdyby taki Kulczyk czy inny biznesmen mi zasugerował dany bank, to spox, gość musi mieć nosa do tych spraw jeśli udało mu się zrobić fortunę... A te reklamy to tylko mają przyciągnąć szare mróweczki, które potem dadzą się złupić z resztek grosików.... w imię sympatii do Krysi Jandy....

    • 3 0

  • 90 % tego towarzycha to śmierdzące żydluny i tyle ... może warto się przechszcić scyzorykiem to i może jakiś geszeft od razu

    się zrobi ... welcome to Judeopoland

    • 2 1

  • Głupki!!!!!!!!!!

    Bo polak to taka owca która idzie tam gdzie jej każą!! Nigdy nie sugeruję się żadnymi reklamami mam swoje zdanie i wybieram również bank który mi najbardziej pasuje

    • 1 0

  • celebryci i banki, zróbcie coś dla mnie i wypier.........

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane