• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery platformy i japoński samochodowiec naraz

Wioletta Kakowska-Mehring
16 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa


Japoński samochodowiec City of St. Petersburg przechodzi krótki remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Japoński samochodowiec City of St. Petersburg, słynący z nietypowego kształtu, pod koniec tygodnia wypłynie z Gdańska po krótkim remoncie w Gdańskiej Stoczni Remontowa. To zresztą nie jedyny ciekawy "gość" w tej stoczni. W tej chwili remontowane są tam aż cztery platformy wiertnicze naraz.



Statek City of St. Petersburg wpłynął do stoczni w poniedziałek nad ranem. Wcześniej przez kilka dni stał na redzie oczekując na miejsce w stoczniowym doku.

- Statek uszkodził śrubę napędową przedzierając się przez pola lodowe w pobliżu Petersburga - mówi Janusz Woźniak, rzecznik Gdańskiej Stoczni Remontowa. - Został podniesiony z wody na doku pływającym, aby można było ocenić zniszczenia i naprawić uszkodzoną część.

Okazało się, że śruba miała pogięte końcówki skrzydeł. Zdecydowano się je obciąć, a potem dorobić nowe. Podjęto decyzję o naprawie śruby, ponieważ wymiana na nową kosztuje bardzo dużo i trwa znacznie dłużej. Armatorowi zależało, aby statek mógł jak najszybciej kontynuować rejs.

City of St. Petersburg eksploatowany jest w barwach holenderskiego operatora Euro Marine Carrier B.V. (EMC), którego statki często bywają w Gdańsku z ładunkiem samochodów, ale należy do japońskiego koncernu Nissan. Do eksploatacji został przekazany zaledwie w grudniu ubiegłego roku. City of St. Petersburg ma nietypowy, opływowy, półsferyczny dziób.

W GSR aktualnie remontowane są aż cztery platformy wiertnicze naraz.



Równie ciekawymi konstrukcjami są platformy wiertnicze. Aktualnie Gdańska Stocznia Remontowa remontuje aż cztery takie jednostki.

- Przez ostatnich 10 lat wyremontowaliśmy i remontujemy w sumie 10 platform wiertniczych. Nie zdarzyło się jednak, aby cztery naraz. To ewenement - mówi Janusz Woźniak. Trzy stoją w GSR, a jedna na terenie byłej Stoczni Gdynia.

Jedną z nich jest "Atlantic Rotterdam" - platforma serwisowa wybudowana w 1979 w holenderskiej stoczni Gusto Shipyard. Wysokość jej nóg wynosi 104,55 m. W GSR przeprowadzane są prace remontowe powierzchni mieszkalnych platformy. Kolejna to "WilPhoenix", która służy do wydobywania ropy z podmorskich złóż w północnym rejonie Atlantyku. Ma 107 m wysokości, 94,1 m długość i 71 m szerokość. W Gdańskiej Stoczni Remontowej platforma została poddana gruntownej przebudowie. Zwiększona została między innymi ilość miejsc dla załogi. Obecnie stoi ona w stoczni w Gdyni, gdzie prowadzone są pracy wymagające jej wynurzenia.

Kolejna to "Safe Bristolia", platforma hotelowo-serwisowa o powierzchni pokładu 400 m kw. Znajdują się na niej miejsca do spania dla 587 osób. Została ona zbudowana w Singapurze w 1983 r. i poddana gruntownej przebudowie w roku 2006. Wyposażona jest w miejsca do rekreacji, stołówki, biura, a nawet ogrody. Właścicielem jej jest międzynarodowy koncern Prosafe, który zajmuje się eksploatacją tego typu jednostek na całym świecie. Platforma pracowała dla firmy Samsun Sachalin LLC w Rosji oraz dla ConocoPhillips w brytyjskie strefie Morza Północnego i dla Pemex w Meksyku. W GSR jest przebudowywana.

Jest jeszcze "Wilhunter" (przed remontem w GSR nazywała się Arctic IV), platforma należąca do firmy Awilco Drilling Limited. Zbudowana 27 lat temu przez koncern Daewoo w Korei Płd. platforma może dokonywać odwiertów na akwenach o głębokości ok. 500 m i wwiercić się w morskie dno na głębokość około 750 m. Wysokość platformy osadzonej na czterech kolumnach i pontonach wynosi około 100 m. Bok platformy ma długość około 60 m. W czasie eksploatacji podmorskich złóż pracuje na niej prawie 100 osób. W GSR przechodzi okresowy remont oraz prace malarsko-konserwacyjne.

Miejsca

Opinie (44) 4 zablokowane

  • NOWY MODEL BIZNESU

    Nadzór , administracja i zaplecze na legalu i tłumy na czarno za pośrednictwem spółek i spółeczek , które muszą płaci tak zwane kieszonkowe za lepsze zlecenia .

    • 1 0

  • właśnie, żeby jeszcze dali zarobić uczciwe pieniądze w tej super stoczni (4)

    • 23 5

    • Pytanie (3)

      A uczciwe to ile, Twoim zdaniem? Wiesz, czasy sprzed kilku lat juz nie wrócą...

      • 0 0

      • Uczciwie to po pierwsze legalnie , a to staje się nie osiągalne ,remonty robi się niestety prawie wyłącznie " czarnuchami ".

        • 1 0

      • (1)

        właśnie uczciwie to Twoim zdaniem 8 tyś tak jak spawacze w 2008r?

        • 0 0

        • To se ne wrati...

          Chociaż stoczniowi spawacze, przy dużej ilości nadgodzin, mający stawki powyżej 20 PLN brutto na godzinę są w stanie trochę mniejsze pieniążki zarobić. No ale kosztem pracy w soboty i niedziele, niestety...

          • 2 0

  • Remontowa - Duma Gdańska (6)

    dobrze, że grad jej nie zaszkodził!!

    Pomyślnej Pogody na następne lata!

    • 48 9

    • a pracy jakoś tam nie ma (2)

      zupełny brak nowych przyjęć

      • 1 3

      • Praca jest ale... (1)

        ...dla podwykonawców stoczni. Nie ma potrzeby przyjmowania nowych ludzi na etaty, przynajmniej masowo.

        • 1 0

        • Lepiej na czarno po przez pod wykonawców np dramor

          • 0 0

    • dobrze, że Solidarność jej nie zaszkodziła (1)

      z Guzikiewiczem i Śniadkiem na czele.

      • 18 4

      • własnie, nikt tak nie zaszkodził stocznią co ich związkowcy

        • 14 2

    • BO JEST PRYWATNA

      GDYBY TAK ZARAZ SPRZEDALI STOCZNIE NIE BYŁO BY TEGO BAŁAGANU. TERAZ WSZYSCY PŁACZĄ......

      • 9 1

  • REMONTOWA = Chluba Gdanska

    • 3 0

  • A podobno to Gdynia jest "tygrysem" z jedną stocznią marwoj klejącą jedną korwetę od 10 lat :) (7)

    Pozdrawiam gdynian i ich niewyczerpane pokłady samozadowolenia.

    • 23 9

    • (1)

      my bynajmniej mamy poklady samozadowolenia
      a wy gdanszczanie - niewyczerpane poklady zazdrosci i "jadu"

      • 11 14

      • sprawdź słowo bynajmniej

        bo się sam pocinąłeś

        • 0 1

    • pozdrawiam gdanszczan (3)

      i ich niewyczerpane poklady frustracji i kompleksow

      • 11 9

      • na twoje zdanie mam wyjebane (2)

        ważne że od maja co tydzień będą przypływać do Gdańska największe kontenerowce na świecie - 400 metrowe mieszczące ponad 15000 TEU - reprezentantem tej klasy jest Emma Maersk

        • 3 4

        • I? (1)

          I co w związku z tym? Korków na ulicach i syfu na nich Wam ubędzie?

          • 4 5

          • zmień dealera

            • 1 4

    • przemo od początku wiedziałem że masz coś z deklem

      • 6 1

  • Złodziej czy właściciel ?

    Złodziej czy właściciel ?

    Jak można nazywać się właścicielem skoro akcje Invest-Remu Złodziej nabywał na drodze przestępstwa. Stoczniowcy pamietacie jak zmuszano nas do sprzedaży akcji które Rozynkiewicz kupował za pieniądze wyprowadzone ze Stoczni.
    Nie spoczne dopóki Złodziejowi nie zostaną postawione zarzuty.

    • 2 3

  • moja propozycja

    remont Platformy Obywatelskiej ! oni są wypłacalni :)

    • 4 1

  • Przestańcie drażnić ludzi platformami!

    Dosyć juz rządów tych cwaniaków liberałów!

    • 4 3

  • Narzekam bo tam nic sie nie stało i nie ma po co robić zdjęć i dawać do mediów

    • 0 1

  • Narzekam bo nie ma tam Macierewicz Aviatora

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane