- 1 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (79 opinii)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (70 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 4 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (62 opinie)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
Cztery platformy i japoński samochodowiec naraz
Japoński samochodowiec City of St. Petersburg przechodzi krótki remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Japoński samochodowiec City of St. Petersburg, słynący z nietypowego kształtu, pod koniec tygodnia wypłynie z Gdańska po krótkim remoncie w Gdańskiej Stoczni Remontowa. To zresztą nie jedyny ciekawy "gość" w tej stoczni. W tej chwili remontowane są tam aż cztery platformy wiertnicze naraz.
Statek City of St. Petersburg wpłynął do stoczni w poniedziałek nad ranem. Wcześniej przez kilka dni stał na redzie oczekując na miejsce w stoczniowym doku.
- Statek uszkodził śrubę napędową przedzierając się przez pola lodowe w pobliżu Petersburga - mówi Janusz Woźniak, rzecznik Gdańskiej Stoczni Remontowa. - Został podniesiony z wody na doku pływającym, aby można było ocenić zniszczenia i naprawić uszkodzoną część.
Okazało się, że śruba miała pogięte końcówki skrzydeł. Zdecydowano się je obciąć, a potem dorobić nowe. Podjęto decyzję o naprawie śruby, ponieważ wymiana na nową kosztuje bardzo dużo i trwa znacznie dłużej. Armatorowi zależało, aby statek mógł jak najszybciej kontynuować rejs.
City of St. Petersburg eksploatowany jest w barwach holenderskiego operatora Euro Marine Carrier B.V. (EMC), którego statki często bywają w Gdańsku z ładunkiem samochodów, ale należy do japońskiego koncernu Nissan. Do eksploatacji został przekazany zaledwie w grudniu ubiegłego roku. City of St. Petersburg ma nietypowy, opływowy, półsferyczny dziób.
W GSR aktualnie remontowane są aż cztery platformy wiertnicze naraz.
Równie ciekawymi konstrukcjami są platformy wiertnicze. Aktualnie Gdańska Stocznia Remontowa remontuje aż cztery takie jednostki.
- Przez ostatnich 10 lat wyremontowaliśmy i remontujemy w sumie 10 platform wiertniczych. Nie zdarzyło się jednak, aby cztery naraz. To ewenement - mówi Janusz Woźniak. Trzy stoją w GSR, a jedna na terenie byłej Stoczni Gdynia.
Jedną z nich jest "Atlantic Rotterdam" - platforma serwisowa wybudowana w 1979 w holenderskiej stoczni Gusto Shipyard. Wysokość jej nóg wynosi 104,55 m. W GSR przeprowadzane są prace remontowe powierzchni mieszkalnych platformy. Kolejna to "WilPhoenix", która służy do wydobywania ropy z podmorskich złóż w północnym rejonie Atlantyku. Ma 107 m wysokości, 94,1 m długość i 71 m szerokość. W Gdańskiej Stoczni Remontowej platforma została poddana gruntownej przebudowie. Zwiększona została między innymi ilość miejsc dla załogi. Obecnie stoi ona w stoczni w Gdyni, gdzie prowadzone są pracy wymagające jej wynurzenia.
Kolejna to "Safe Bristolia", platforma hotelowo-serwisowa o powierzchni pokładu 400 m kw. Znajdują się na niej miejsca do spania dla 587 osób. Została ona zbudowana w Singapurze w 1983 r. i poddana gruntownej przebudowie w roku 2006. Wyposażona jest w miejsca do rekreacji, stołówki, biura, a nawet ogrody. Właścicielem jej jest międzynarodowy koncern Prosafe, który zajmuje się eksploatacją tego typu jednostek na całym świecie. Platforma pracowała dla firmy Samsun Sachalin LLC w Rosji oraz dla ConocoPhillips w brytyjskie strefie Morza Północnego i dla Pemex w Meksyku. W GSR jest przebudowywana.
Jest jeszcze "Wilhunter" (przed remontem w GSR nazywała się Arctic IV), platforma należąca do firmy Awilco Drilling Limited. Zbudowana 27 lat temu przez koncern Daewoo w Korei Płd. platforma może dokonywać odwiertów na akwenach o głębokości ok. 500 m i wwiercić się w morskie dno na głębokość około 750 m. Wysokość platformy osadzonej na czterech kolumnach i pontonach wynosi około 100 m. Bok platformy ma długość około 60 m. W czasie eksploatacji podmorskich złóż pracuje na niej prawie 100 osób. W GSR przechodzi okresowy remont oraz prace malarsko-konserwacyjne.
Miejsca
Opinie (44) 4 zablokowane
-
2011-03-16 13:45
Remontówka może a S.Gdańska nie.
Tyle, że w Remontówce nie ma silnych związków a w SG są na czele z paroma oszołomami.
- 9 2
-
2011-03-16 14:26
Platformy
Panow z Remontowki zapraszam Singapuru do stoczni Keepel i zobaczycie jak wyglada prawdziwa stocznia ktora produkuje i remontuje platformy.
A co do wyzysku ciekawe czy nasi stoczniowcy zamieniliby sie z tutejszymi ktorzy zarabiaja ok 35 PLN za dzien a koszty zycia w Singapurze sa o wiele wieksze niz w Polsce , wiec co wy mozecie mowic o wyzysku- 4 9
-
2011-03-16 15:51
Kolejna to "Safe Bristolia", platforma hotelowo-serwisowa o powierzchni mieszkalnej 400 m kw. Na jej pokładzie znajdują się (1)
miejsca do spania dla 587 osób huhu...to jakies spanie na stojaka widzę. Widzę że znowu kopiuj wklej bez jakiegokolwiek pomyslunku. Czytajcie co piszecie plisss!
- 6 1
-
2011-03-16 15:56
po przeczytaniu takiego tekstu zastanawiający jest
sens wchodzenia na tę stronę. Skoro dziennikarza pracą jest podawanie faktów to niech tak będzie. Zwłaszcza, że juz kolejny raz podawana jest ta powierzchnia ( art. sprzed kilku miesięcy ) a prawdopodobnie te 400 m kw odnosi się do powierzchni roboczej pokładu ( jeśli na platformie hotelowej takowa istnieje )
- 2 0
-
2011-03-16 18:00
Remontowa
szkoda ze polowa spolek w remontowej zatrudnia na czarno !!!! taki podatek ucieka !!!!!
- 5 0
-
2011-03-16 18:50
pytanie.... (1)
....Czy ktos mi moze powiedziec jak ksztaltuja sie zarobki w remontówce?? Dziekuje za informacje ,pozdrawiam.
- 0 0
-
2011-03-16 21:11
Ktoś może
- 0 0
-
2011-03-16 22:01
Narzekam bo ten samochodowiec jest za bardzo opływowy
- 0 0
-
2011-03-16 22:02
Narzekam bo nie ma tam Macierewicz Aviatora
- 0 1
-
2011-03-16 22:03
Narzekam bo tam nic sie nie stało i nie ma po co robić zdjęć i dawać do mediów
- 0 1
-
2011-03-16 22:22
Przestańcie drażnić ludzi platformami!
Dosyć juz rządów tych cwaniaków liberałów!
- 4 3
-
2011-03-16 22:55
moja propozycja
remont Platformy Obywatelskiej ! oni są wypłacalni :)
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.