• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czym skorupka za młodu, czyli Gdańsk Business Week

VIK, erka
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Szlifowanie języka angielskiego, okazja do poznania menedżerów pracujących dla światowych koncernów, zdobycie nowych doświadczeń, czy po prostu ciekawa forma spędzenia wakacji - tak najczęściej motywują swój udział w warsztatach Gdańsk Business Week 2011 uczniowie szkół średnich. Przez kilka dni wcielali się w rolę przedsiębiorców. W niedzielę 21 sierpnia w ramach Gdynia Business Week 2011, swoją przygodę z przedsiębiorczością rozpocznie młodzież z gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych.



Program to intensywny sześciodniowy kurs dla młodzieży, którego celem jest nauka przedsiębiorczości i umiejętności autoprezentacji w oparciu o doświadczenie największych amerykańskich korporacji, takich jak Boeing i Microsoft. Forma kursu wzorowana jest na amerykańskim programie szkoły letniej Washington Business Week, działającej z sukcesem od 35 lat w Stanach Zjednoczonych.

W ramach programu 100 uczniów ze szkół średnich podzielonych na grupy stworzyło 10 wzajemnie konkurujących ze sobą firm.

- Nasza firma produkuje święcące dodatki do butów, torebek i pasków - mówi Malwina Witczak, uczestniczka warsztatów. - Sami wymyśliliśmy profil produkcji. Myślę, że szpilki ze świecącymi obcasami znajdą klientów - opowiada z przejęciem i przekonaniem, którego nieraz brakuje przedsiębiorcom w "prawdziwym świecie biznesu".

- Uczestnicy programu poznają zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w konkurencyjnej gospodarce rynkowej poprzez gry i symulacje biznesowe - mówi Marta Tyborska z Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Uczniowie uczyli się podejmowania decyzji związanych z kierowaniem firmą, a także ustalania cen sprzedaży, kosztów marketingowych oraz budżetów dla swoich "produktów".

- Zajęcia wypełniły cały nasz czas. Było to bardzo intensywny tydzień, ale to dobrze. Dzięki temu mamy poczucie, że nie zmarnowaliśmy go - opowiada Jolanta Wiącek, uczestniczka warsztatów. - Mnie szczególnie cieszy to, że mieliśmy okazję szlifować język. Zajęcia i wykłady były prowadzone w języku angielskim.

- Dano nam możliwość poznania i posłuchaania menedżerów pracujących w amerykańskim koncernie - dodaje Malwina Witczak. - To ciekawe doświadczenie. Mam wrażenie, że wiele z tego o czym się dowiedziałam, ma zastosowanie nawet w życiu codziennym. Na przykład komunikacja w biznesie. Jej elementy są uniwersalne dla kontaktów z ludźmi w ogóle, nie tylko w obszarze biznesowym.

Teraz zagadnienia przedsiębiorczości zgłębiać będzie młodzież z gdyńskich szkół w ramach Gdynia Business Week 2011. Warsztaty oparte są na tym samym programie co gdański kurs.

Organizatorami warsztatów w Gdańsku jest Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości, Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego we współpracy z Urzędem Miasta Gdańska oraz amerykańska organizacja Foundation for Private Enterprise Education. Z kolei Gdynia Business Week przygotował Urzęd Miasta Gdynia, Stowarzyszenie - Seattle - Gdynia Sister City Association oraz również Foundation for Private Enterprise Education. Więcej informacji na temat programu dostępnych jest na stronie internetowej: www.gdanskbusinessweek.pl, www.gdyniausinessweek.pl
VIK, erka

Miejsca

Opinie (13) 1 zablokowana

  • jedno mi sie nie podoba.. (4)

    to była gdyńska inicjatywa, odbyły się już w tym miescie edycje 2009 i 2010 a teraz nagle Gdańsk podchwycił pomysł i trojmiasto.pl o tym trąbi. W czasie trwania gdyńskich edycji nie byliście tacy skorzy do pisania na ich temat.. może w tym roku będzie inaczej.

    • 13 16

    • (2)

      hahah no bez jaj! nawet gdyby to ile inicjatyw Gdanska podkradla administracja Szczurka? ile firm sciagnietych przez Gdansk, podkradla Gdynia? reutersy, geobany, sony, itp. Nawet na polskiej prezydencji probowali sie wypromowac emitujac Bog wie co oznaczajace spoty dotyczace prezydencji. Nie mowiac o druzynach sportowych wielu dyscyplin, ktore konsoliduja po Sopotach, Rumiach, Redach itp. Gdynia bez mocniejszego markowo Gdanska nic by nie znaczyla. Szczurkoland na gdanskiej du... do raju wjezdza od paru lat, wiec blagam bez takich tekstow.

      • 6 4

      • POWINNISMY SIĘ CIESZYĆ ŻE MLODZIEŻ SIĘ ROZWIJA (1)

        Najwazniejsze że są zdolni młodzi ludzie którzy poświęcają swoje wakacje i chcą sie uczyć przedsiębiorczości, Gdynia była pierwsza rozpoczeła to i należy to rozwijać w Polsce

        • 5 1

        • Żenada

          Pierwszy to był Washington co to jest za licytacja gdzie co było pierwsze, to nie wyścigi a na pewno żaden temat...

          • 0 1

    • Frustraci

      A mi się nie podoba, jak jacyś frustraci piszą o czymś, o czym nic nie wiedzą i próbują jątrzyć. Gdańsk nic od Gdyni nie podchwycił. Amerykańscy organizatorzy sami zwrócili się do Gdańska i kilku innych miast z propozycją, aby w tym roku zrobić te warsztaty w kilku miejscach. Dzięki temu lepiej można wykorzystać ludzi ze Stanów, którzy przyjeżdżają do Polski prowadzić te zajęcia. Ponadto ludzie z Gdańskich instytucji już w zeszłym roku uczestniczyli w warsztatach w Gdyni jako opiekunowie dzieci. Pomysł jest fajny i dlatego Gdańsk w to wszedł.

      • 7 0

  • znów jakiś lewacki pomysł na biznes a tu trzeba nauczyć jak tyrać po kilkanaście godzin (2)

    a nie pierdu pierdu.

    • 4 18

    • znów jakiś malkontent z etatem w fabryka wylewa żale. najlepsze rozwiązanie wg ciebie to tyranie po 10 godzin, codziennie 2

      seriale w tv i spać, byle do piątku żeby usiąść w ogródku i sie uchlać do nieprzytomności. i tak 70 lat. po co się starać i co

      • 9 2

    • Widac ze nie bylo pana/pani na tym kursie. Gdyby wszyscy, chociaż trochę bardziej wdrążyli się w idee tego programu to nie byłoby takich głupich komentarzy nie majacych ni krzty prawdy. A wiec odpowiem panu/pani, że właśnie tam nauczylismy sie "tyrac", no chyba że wstawanie o 7 i konczenie zajęc o 22 to mały wysiłek, to przepraszam bardzo. I jak to kiedyś ktoś mądry powiedział wysiłek umysłowy czesto bywa cieższy od wysilku fizycznego.

      • 6 0

  • wakacje to (1)

    wakacje i nie zawracajcie dzieciom głowy przedsiębiorczością!Na wszystko jest czas, wiek i miejsce.

    • 0 16

    • dokad to wszystko zmierza.. ?

      az nie chce sie wierzyc ze autorka tego postu jest nauczycielka - instytucja powolana do tego zeby dzieci zachcecac do tego typu wydarzen i byccia dumna ze jest zainteresowanie zdobywaniem wiedzy w wolnym czasie

      • 4 1

  • Z pierwszej ręki! (2)

    To jak spędzamy nasz czas jest wyłącznie naszą decyzją. Jedni 'korzystając' z wakacji nie robią nic, a drudzy decydują się wolny czas wykorzystać w nieco bardziej twórczy sposób. Gratuluję błyskotliwych komentarzy powyżej; proszę wziąć pod uwagę to, że te 'dzieci' w wieku licealnym same chciały wziąć udział w Gdańsk Business Week, wszystkie były bardzo niezadowolone, że ten tydzień tak szybko minął. A to że Business Week był przeprowadzony wcześniej w Gdyni, to co z tego? Przed Gdynią był w Waszyngtonie (tradycja sięga lat 70-tych), czemu pomysł zorganizowania warsztatów w Gdańsku miałby być zły?

    • 7 0

    • GBW - Najlepsza rzecz na świecie ! (1)

      Zdecydowanie popieram moją koleżankę - ten tydzień to był najlepszy tydzień wakacji ! I powiem szczerze to gdyby nie pewne ograniczenia czasowe z mojej strony to chętnie wzięłabym też udział w Gdynia Business Week . Niestety, nie wyszło, i powiem wam, wszyscy którzy uważają to za głupotę, że najchętniej na takich warsztatach spędziłabym całe wakacje. I jestem pewna, ze nie tylko ja. Bo to, co tam się działo, jest naprawdę dobrą zabawą ! I nie ważne, ze coś nam nie pasowało - jedzenie, brak internetu, mało snu.. to naprawde nie ma znaczenia jeśli patrzymy na to co zyskaliśmy - poprawę naszego języka, nowe wiadomosci i co najważniejsze - SUPER ZNAJOMYCH ! Dziękuję, że coś takiego dało się zorganizować ! :)

      • 6 0

      • Popieram, chociaż po tegorocznej gdyńskiej edycji jestem tak przemęczony - ledwie kilka godzin snu średnio przez 6 dni - to polecam każdemu kto chce sie czegoś nauczyć. Nawet nie biznesu, ale szybkiego poznawania sie z ludźmi i dobrej współpracy w zespole z dzieleniem sie zadaniami.. naprawdę to było coś.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane