- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (164 opinie)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (83 opinie)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (55 opinii)
- 5 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-01-21 12:03
Ciekawe kiedy go zrepolonizują ...
I doprowadzą do "odpowiedniego poziomu" zatrudnienia swojaków i rozpiżdżu ogólnego.
- 11 13
-
2022-01-21 12:26
Cieszcie się póki czas... (4)
Niedługo, po zakończeniu przekopu, Elbląg wejdzie do gry i pozamiata... Przynajmniej Sasin z Suskim tak mówią ;)
- 15 21
-
2022-01-21 14:23
Ale ten przekop boli ruskich troli :)
- 7 5
-
2022-01-21 23:18
Podobno maersk już się szykuje na to wielkie wydarzenie... ;) (1)
- 2 3
-
2022-01-22 12:47
masz na mysli Maersk
Drilling?
To byloby calkiem logiczne...- 4 0
-
2022-01-22 13:17
Ta... Tak samo jak lotnisko w Radomiu przejmie cały ruch czarterowy w Polsce, bo z Radomia najbliżej do ciepłych krajów...
- 2 2
-
2022-01-21 12:27
***?
Zawsze moga zrobic fuzje z jakims terminalem w Radomiu i wyprowadzic formalnie firme z Gdanska :((
- 16 10
-
2022-01-21 12:30
Można? (3)
Zawsze mogą polaczyc z jakims terminalem w Radomiu i wyprowadzic firme z Gdanska.:((
- 9 9
-
2022-01-21 14:25
(2)
Jo dulkiewicz nawet sprzeda rydwan zeby wpakowac na niego caly port, to projekt w lewackim stylu :)
- 4 3
-
2022-01-23 10:30
"Jo"? (1)
Po jakiemu to?
- 0 2
-
2022-01-23 15:30
Na Mazurach tak nie mówią, co?
- 1 0
-
2022-01-21 12:52
Gonimy świat. Taki Rotterdam robił kilka lat temu (3)
450 milionów. Ale na krajowym podwórku idziemy na rekord.
- 7 11
-
2022-01-21 13:32
Nie kłam (2)
Rotterdam 15mln w 2021 wystarczy poszukać!!!
- 8 2
-
2022-01-21 13:55
Google-Rotterdam przeładunki port (1)
Tak to znalazłem a ty?
- 2 3
-
2022-01-21 14:39
Tonaż vs teu
W artykule jest mowa o 2 mln teu (sztuk kontenerów obliczeniowych). Porównanie w komentarzu do rotterdamu z 450 tonami albo ma na celu świadomie prowokować i wprowadzać w błąd albo wynika z niepełnej wiedzy.
- 10 0
-
2022-01-21 12:52
rozbudować port w Gdyni i w Gdańsku
jak najszybciej , a w tym samym czasie , rozbudować/zbudować drogi dojazdowe
- 14 0
-
2022-01-21 13:00
I pomyśleć, że gdy w 2007 PiS oddawał ten terminal (7)
do użytku też była nagonka środowisk PO i wolnych mediów o gigantomanii i marnotrawieniu kasy publicznej skoro jest już Hamburg.
- 20 15
-
2022-01-21 14:00
Pytanie do krytyków. Jest tu jakieś przekłamanie?
Dlaczego tak trudno przyjąć fakty? Za parę lat to samo będą pisać o Elblągu.
- 5 9
-
2022-01-21 18:51
(5)
Ten terminal został wybudowany przez fundusze inwestycyjne z drugiej strony globu, a rząd polski nie miał w trym żadnego udziału.
- 14 5
-
2022-01-21 19:14
(2)
Warto dodać, że w ostatnim czasie PFR kupił chyba 30 % udziałów, ponieważ zarządzane przez Australijczyków fundusze inwestycyjne uznały, że jest dobry moment, żeby sprzedać z dużym zyskiem udziały i wyjść z inwestycji maksymalnie zarobionym. I tutaj dopiero polski PFR zapłacił za 30 % udziału być może kupując "na górce". Zarządzający funduszami inwestycyjnymi mają dobrą wiedzę i doświadczenie, kiedy wystawić do sprzedaży swoje firmy, a PFR mają ekspertów "sasinowych", którzy nie są zbytnio ogarnięci.
- 8 5
-
2022-01-22 10:27
W ostatnim czasie, czyli niemal trzy lata temu :)
- 2 0
-
2022-01-22 12:45
nie maksymalnie a odpowiednio
I to ponad 10 lat przed terminem dzierzawy.
Tym sie roznia dojrzale przedsiewziecia gospodarcze od "polandskiej januszerki".- 3 2
-
2022-01-21 23:28
Polecam przeczytać ustawę o portach morskich
To są obiekty strategiczne i nie do końca jest tak jak piszesz.
- 3 1
-
2022-01-22 12:42
oczywiscie, ze rzad mial w tym udzial
Problem w tym, ze nie bardzo swiadomy (glupki z AWS i PSL) byl to udzial... Ale przynajmniej nie przeszkadzali.
Za.to zaszkodzili innym takim miejscom - jak PO w Gdyni. Bo jak widac, chleb znajdzie sie dla wszystkich a obroty nakrecaja potrzeby. Ktore niezaspokojone, pojda gdzie indziej...- 2 0
-
2022-01-21 13:41
Propaganda jak za PRLu 300% normy.
- 8 7
-
2022-01-21 14:38
Sytuacja gospodarcza dobra to i rekordowe przeładunki w portach. (2)
Chroń nas Panie Boże przed powrotem PO-st komuny.Wtedy dowiemy się od wybitnych ekspertów,ze nie potrzebujemy portów w Polsce bo mamy port w Hamburgu..Latem będą masowe wywózki na pola szparagów w Niemczech i do domów opieki.Ktoś przecież musi podcierać tyłki ostatnim ssmanom, a bezowi ani mysla brac sie do roboty.
- 16 19
-
2022-01-21 14:47
Im sie marzy powrót ekspertow na miare balcerowicza. Ostatnio mu sie pucowali na twiterku bo mial urodzinki.
- 5 5
-
2022-01-23 22:01
Gdzie jest ta "dobra sytuacja gospodarcza? Chyba nie masz nas na myśli?
Bo jeśli tak, to chyba TVP i ich "ekonomiści" wyznaczają twoje poglądy.
- 0 0
-
2022-01-21 15:15
Po wyborach
wszystko wróci do normy i liderem będą Niemcy. Jak ze stoczniami.
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.