• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku

VIK
21 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata.

W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.



Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w  listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i  bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

Suwnice w DCT.



Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.

Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże



W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.

- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.

Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej



DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.

DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim posiadającym nabrzeże o głębokości 17 m, co umożliwia przyjmowanie największych kontenerów na świecie. Jest też największym terminalem kontenerowym na Bałtyku pod względem przeładunków. DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Brawo dct gdańsk s.a (4)

    Tu coś się dzieje cały czas rozwija i życzę aby tak dalej.

    • 93 5

    • Się rozwija (1)

      ale mieszkańcy rzucają kłody pod nogi jak mogą.
      Wystarczy spojrzeć na plan rozbudowy i niemozność przez protesty dociągnięcia go do plaży po stronie południowej.
      Albo chcemy mieć rozwijający się hub albo nie.
      A teraz to jakiś patchwork powstaje, tu dobudujemy, tam dobudujemy, linia kolejowa idzie zakosami - co to mabyć?

      • 15 4

      • syp Centralny

        albo w Gdyni...

        A nie po łatwiźnie ludziom do mieszkań wchodzić...

        • 5 2

    • DCT (1)

      Tylko po co nasze władze wspierają konkurencję, budując drogi typu "via baltica" "via carpatia" i ułatwiając połączenie np. Kłajpedy z południem Europy. Tak się nie wzmacnia własnej gospodarki....część ładunków z pewnością popłynie przez inne porty, a my im to ułatwiamy!!!!

      • 13 9

      • Generują większy ruch. Każdy zarobi. To nie jest

        tak, że jak ktoś euro dodatkowe zarobi to tobie to zabiorą.

        • 6 5

  • Oby tak dalej (1)

    • 33 4

    • Z czego ?

      Dumny z czego ?? Ze zarabiają grube miliony a pracownikom wmawiają ze nie wyrobili premii ?? To dzięki komu jest rekord ???

      • 13 4

  • (1)

    Będzie tłusta premia

    • 17 5

    • Premia

      Oj będzie,będzie dla zarządu:-)

      • 15 0

  • Brawo DCT Gdańsk (12)

    ale z tych ciężkich miliardów pln zarabianych dla Skarbu Państwa / 12 mld rocznie/ przynajmniej 5-10% powinno zostawać w budżecie Miasta Gdańska

    • 103 38

    • Niech miasto dorzuci może zatem do rozbudowy (1)

      z pół miliarda a nie na promocję dziwnych oraz niesmacznych wydarzeń społecznych i kulturowych.

      • 42 24

      • Niesmaczny i dziwny kacper nieudacznik znowu kwiczy

        • 22 36

    • zarabia właściciel

      zapamiętaj to sobie...

      • 19 2

    • Żeby zmarnowali na kupno następnego rydwanu lub ochronę Krówki?!

      • 26 8

    • Nic w gdanski (2)

      Żeby dulkiewicz kupiła rydwan

      • 16 9

      • Lepszy rydwan pozłacany niż telefon hakowany ! (1)

        • 7 13

        • w punkt

          • 0 3

    • 63 komunistów poparło tą opinię (1)

      • 2 7

      • tam zaraz komunistow...

        Polaki-swojaki to, co sie ciesza jak sasiadowi krowa zdechnie... Bo nie podzialkowal.. A ze z tego powody wszyscy nie beda miec mleka, tego nie widza...

        • 8 1

    • Polski model rozwojowy jest prosty-Warszawa żeruje na reszcie kraju

      to taki wariant ruskiej Moskwy,ktora buduje szklane wieżowce za kase zarabianią na prowincji.Prowincja dostaje smród z rafinerii i olej w wodzie z DCT, a stolyca dostaje kasę z tych zakładów.Piękny podział.Tylko tak dalej.

      • 6 3

    • Dlaczego ? Na parady LGBT ?

      • 5 2

    • bo ?

      pytam serio, co miasto ma do tego ? Ta grupa nieudaczników nie była w stanie zrealizować wielu inwestycji związanych z portem a teraz ma dostawać kasę ? Nie żartuj gościu. Wiele prac było przez x czasu dziwnym trafem blokowanych pomimo że nikoś dyzma vel budyń siedział w radzie nadzorczej Portu Gdańsk przez x lat. W ciągu ostatnich kilku lat wpompowano tam więcej kasy niż w ciągu ostatnich 25 razem wziętych.

      • 4 0

  • Brawo ! ale czy ceny za transport kontenera z Chin będą niższe? (5)

    Boleśnie odczuwają to importerzy, jednak popyt na frachty morskie nie spada. Sytuacja która początkowo wyglądała na przejściową utrzymuje się już od grudnia zeszłego roku. Ceny pozostają na wysokim i coraz wyższym poziomie.

    • 22 7

    • To wina Tuska (1)

      Te ceny

      • 8 7

      • Wina PiS-u

        oczywiście.

        • 4 1

    • (2)

      a jaki wpływ ma DCT na ceny transportu morskiego? Nie ma żadnego, tylko obsługuje te "drogie" przesyłki :)

      • 9 1

      • Ma bo też zarabia na tym

        • 1 5

      • obsługa portowa jest wliczona w cenę tych właśnie przesyłek

        • 2 0

  • Bez sensu, przecież można w Niemczech wybudować, przeładowywać a w Polsce zamknąć.

    • 11 26

  • Najlepsi na Bałtyku ! Brawo ! (3)

    A mówili że się nie uda.

    • 25 5

    • Ładowacze Europy. No cóż, "brawo"... (2)

      • 4 5

      • (1)

        Wszystkie wysoko rozwinięte kraje mają wysoki udział usług w PKB. Takimi usługami mogą to być np. usługi przeładunkowe wraz z towarzyszącymi.

        • 4 5

        • W PKB "wysoko rozwinięte kraje mają wysoki udział" płac

          inaczej to "latinoamerica"...

          • 3 4

  • Podziękujmy wszystkim nabywcom plastikowych nikomu niepotrzebych gów***k z CHRL (1)

    • 23 11

    • a gacie to masz japońskie ?

      • 0 1

  • (1)

    A potem cyk- to co się kupi na aliexpress wsadza się na allegro z narzutem razy 5;)

    • 5 1

    • to premia za ryzyko

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane