- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (143 opinie)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (61 opinii)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (65 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (55 opinii)
- 5 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-01-21 15:30
Kiedy?
Ciekawe Kiedy zamierzają gadać ze związkami, bo ciągle terminy tylko zmieniają. Nic z tego nie wynika
- 24 3
-
2022-01-21 15:41
(1)
Wejdzie tam polski nieład i się skończy rumakowanie
- 12 7
-
2022-01-21 17:01
już jest
od dwóch lat.
- 3 2
-
2022-01-21 16:55
najlepsi na Bałtyku... w czym? (2)
50% obrotów na Bałtyku to Rosja
25% obrotów na Bałtyku to Szwecja
a resztę, reszta...
Jeśli będziemy mieli takie ze cztery porty, spięte liniami komunikacyjnymi z południem, to może pojawimy w statystykach...- 5 13
-
2022-01-22 06:07
Rosja ? Co Ty bredzisz ? (1)
DCT to skrót z ang.glebokowodny terminal kontenerowy . Glebokowodny czyli jesteśmy ostatnim portem na Bałtyku gdzie mogą wpłynąć duże kontenerowce . Rosjanie przypływają swoimi małymi stateczkami i u nas przeładowują .
- 1 0
-
2022-01-22 11:34
i co to zmienia?
Pomimo tego to nadal połowa strumienia towarów przepływających przez Bałtyk należy do Rosji.
I to raczej Rosjanie na tym zarabiają niż "przestawiacz pudełek"...
Zarabia się na łańcuchu dostaw i do tego należy dążyć. Zamiast tego "zawrót głowy", bo wielka balia po taniości przywozi/zabiera masówkę... I te plemienne wojenki pod papierowymi totemami...
Rozwój handlu to powód do zadowolenia, problem w tym, że niewielka w tym zasługa tego miejsca na ziemi. Po prostu szczęśliwy zbieg okoliczności i koniunktury, ale jesteśmy tylko oczkiem w tej sieci. Pewnie, dają zarobić (po uważaniu)...
Jednak to tani biznes i w razie kłopotów, co za problem. 2-4 mld i stanie wyspa, gdzie potrzeba.
Głębokowodna.- 2 0
-
2022-01-21 17:34
Pensje
A wypłaty śmiechu warte
- 28 6
-
2022-01-21 17:36
I to napewno projekty i inwestycje spowodowaly
A nie Covid ... I restart po lockdown, gdzie w portach ze względu na ogromy popyt brakuje kontenerów ma wysyłki ... Zobaczymy jaki wynik będzie za i rok i dwa lata.
- 9 2
-
2022-01-21 18:32
zegnaj najpiekniejsza plazo (1)
W Polsce...
- 13 4
-
2022-01-22 12:49
a tego, co obiecywal jej pozostawienie
Nie mozna juz wytarzac w smole i pierzu...
A moze ktos podjal "dziedzictwo"?
Bo spadki to nie tylko aktywa, ale i dlugi...- 1 1
-
2022-01-21 19:30
co my mieszkancy z tego mamy ?
skoro jest tak dobrze to czemu jest tak zle
- 17 3
-
2022-01-21 19:52
Pracownik (7)
Może jakiś artykuł ktoś napisze na temat firm które świadczą usługi mocowanie i rozmocowanie i cumowanie tych rekordowych wyników kontenerowych ile ci ludzie zarabiaja i jak pracują???? To dopiero bedzie rekord nie tylko na Bałtyku
- 30 3
-
2022-01-21 20:57
Całe 18 zł na godzinę (5)
Netto na rękę za rozwożenie kontenerów po placu jako podwykonawca w zewnętrznej firmie, na umowę zlecenie. Dno!
- 22 0
-
2022-01-22 06:05
Ktoś Cię przywiązał do ciągnika ? (4)
Masz umowę z lojalką na piętnaście lat czy co ?
- 11 9
-
2022-01-23 20:27
nie, na szczęście nie przywiązał (3)
dlatego mogę spokojnie rozglądać się za inną pracą.
a myślałem że ten cały DCT to taka światowa firma, na poziomie. a tymczasem stare, niewygodne, rozlatujące się IMV, dziury w nawierzchniach. trzęsię to wszystko, buja, rzuca..a idź w p....u! Przerost formy nad treścią. A jeszcze co jakiś czas mówią Ci że jutro wolne bo nie ma pracy, albo zwalniają szybciej do domu. i weź tu zarób. Tylko zysk się dla nich liczy, a najbradziej oszczędzają na ludziach- 6 0
-
2022-01-23 20:47
W chinach osoba bez kwalifikacji idąc do pierwszej lepszej fabryki
dostaje wyżywienie, zakwaterowanie, minimum 13 zł na rękę i nieograniczoną możliwość targania nadgodzin 7 dni w tygodniu. Uwzględniając bardzo niskie koszty życia to taki łepek świeżo po szkole zarabia lepiej niż niejeden Polak po studiach. I kto tu robi za miskę ryżu ?
- 2 0
-
2022-01-23 22:03
To idź gdzie indziej, droga wolna :) zobaczymy czy będziesz zadowolony, (1)
- 1 2
-
2022-01-24 21:01
rozumiem , że Ty to jeden z tych którym dobrze się żyje kosztem ciękiej pracy innych?
pewnie gdybys mógł to jeszcze zaniżyłbyś stawki o połowę? pewnie taka Twoja mentalność? żerowanie na innych, żeby samemu się wzbogacić
- 2 0
-
2022-01-23 20:45
Zawsze możesz wracać do siebie
nikt cię tu nie trzyma i tylko zaniżasz stawki
- 2 2
-
2022-01-21 23:10
Pracownicy
Szkoda że nie przekłada się to na zarobki dla pracowników którzy te rekordy biją a którymi się tak chętnie zarząd chwili
- 29 1
-
2022-01-22 07:09
Harry Potter - portowa czara goryczy
Harry Potter znowu wymachuje różdżką? Wow, propaganda sukcesu godna jednej słusznej partii. Gratuluję panie prezesie.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.