• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku

VIK
21 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata.

W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.



Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w  listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i  bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

Suwnice w DCT.



Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.

Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże



W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.

- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.

Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej



DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.

DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim posiadającym nabrzeże o głębokości 17 m, co umożliwia przyjmowanie największych kontenerów na świecie. Jest też największym terminalem kontenerowym na Bałtyku pod względem przeładunków. DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Rekordy (4)

    Rekordy a gdzie bezpieczeństwo. Od dwóch dni przez całą dobę holowniki dopychały do kei statek oceaniczny. Cumy się zrywały ale to nic przeładunek musi być. Statek przesuwał się metr w lewo w prawo. Jestem ciekawy co by się stało jakby ocean się zerwał całkowicie z cum i położył burtą suwnice STS. Myślę, że wszystkie suwnice położyły by się jak klocki domino. Zarządzie brawo za podejście do życia operatorów. A nadmienie, że teraz jest w DCT kampania chroniąca życie ludzkie.

    • 37 2

    • "co by się stało jakby ocean się zerwał całkowicie z cum"

      Poszukaj na YT...
      Jest wiele takich obrazków...

      • 6 0

    • Jakoś inni nie narzekali i pracowali cały czas (2)

      Trzeba było przerwać pracę i iść do domu.Płomyk chętnie ciebie zmieni i dokończy to czey nie chciałeś zrobić.

      • 6 3

      • Taki cwany jesteś, ze publicznie ksywkami rzucasz? Zwróć się bezpośrednio do kolegi albo do przełożonych z ta uwaga wyrażona nie wprost.

        • 4 2

      • Chorych ludzi trzeba leczyć, bo mogą zrobić krzywdę sobie lub innym

        • 3 0

  • Dct PRaca (2)

    Witam czy Dct poszukuje pracownikow obalugi ciagnikow?

    • 8 0

    • Jo

      • 4 0

    • Praca w dct

      Przyjmują ale tylko szczypnietych

      • 4 2

  • Kolejny rekordowy wynik- może tym razem nagrodzicie pracowników? (1)

    Kolejny raz chwalicie się rekordami - a co za to dostali pracownicy którzy na niego zapracowali? Kebaba /zupę?

    Kiedy firma zrozumie,że te rekordy to zasługa ludzi i powinni dostawać za to uczciwe wynagrodzenia?

    Odpowiedzialność za tą pracę jest duża a wynagrodzenia słabe ..

    Dostosujcie wynagrodzenia i premie do rekordów przeładunkowych które osiągają Wasi pracownicy ciężka pracą a dopiero później chwalcie się rekordami

    • 27 3

    • a jak to dostosowac?

      • 0 0

  • Spokojnine zaraz Orlen to wykupi

    a siedzibę przeniosą do Torunia

    • 4 4

  • Donald to jest skandal jak mozna taka konkurencje robic Niemcom (1)

    • 11 3

    • jeszcze dlugo nie bedziemy konkurencja dla Niemiec

      Dlugo... I nawet wcale...
      To nie tylko miliony ton i pudel a przede wszystkim, kultura dzialan gospodarczych i umiejetnosc zarabiania na nich kasy...

      • 4 0

  • A u nas w Gdyni ...... Toniemy. (4)

    Ss

    • 1 5

    • Opinia wyróżniona

      Gdynia (2)

      powinna zapomnieć o rozbudowie swojej bazy kontenerowej. Gdansk ma idealne warunki do dalszego rozwoju. W Gdyni trzeba pomyśleć o inwestowaniu w morską turystykę i ruch pasażerski .

      • 6 7

      • i po co cały basen Morza Północnego utrzymuje swoje porty

        skoro wystarczy Hamburg?

        Takie trujące "pierdzenia" są powodem dusznej atmosfery na Wybrzeżu...
        Centralizm już przerabialiśmy, a nauki żadnej nie wyciągnięto.
        Szczególnie w Gdańsku...

        • 3 3

      • Gdynia ma takie same, jeśli nie lepsze warunki hydrologiczne

        To czego nie ma, to szczęścia do zarządców...

        • 3 0

    • to nie my...

      W. Szczurek

      • 2 0

  • "dodatkowe nabrzeże dla największych statków świata" (4)

    Największe mają zanurzenie 16,5m. Załadowane nie wejdą do Gdańska, bo... nie wejdą na Bałtyk (15m).
    Czasy się zmieniają, a propaganda jakoś się niczego nie uczy...

    • 3 5

    • Bo teraz przypływają tylko te najmniejsze (3)

      • 1 2

      • Opinia wyróżniona

        przyplywaja (2)

        Rozladowane...
        I nigdy nie wezma do pelna...
        Nie ma w tym nic zlego, ale nalezy miec tego swiadomosc i odpowiednio budowac przedsiewziecia.
        Zamiast dac w traby propagandy...

        • 4 4

        • Statek, który płynie prosto z Malezji płynie pusty tak? (1)

          Bo takie sytuacje miały miejsce. Wiec ciekawe kto tutaj mówi nieprawdę.

          • 0 0

          • zależy czym wyładowany

            Może malezyjskim powietrzem?

            Fizyki, kolego, nie oszukasz.

            • 2 0

  • Czy (2)

    Potrzebują kierowców ?

    • 1 1

    • Tak... (1)

      na wózki "Melex"

      • 2 1

      • Boisz

        Sie ,że będę lepszy

        • 2 1

  • (2)

    Zamknąć, zamknąć wszystko lub sprzedać, przecież w Niemczech wszystko jest.

    • 7 0

    • K6 li.

      • 0 0

    • Dlaczego dopuszcza sie durniow do glosu.

      • 0 0

  • Nie chce mi się pisać (3)

    Powiem tylko po raz enty :to nie jest pisowska inwestycja ,ich jest Narodowy Rów z Wodą do portu którego nie ma. Może ktoś pamięta co wybudowali?

    • 5 3

    • już jest (2)

      w 30%...
      Od kilku lat.
      Poza tym, zawsze jest to inwestycja takiego czy innego rządu. Problem w tym, że nie bardzo świadoma... Na całe szczęście, szczególnie w tym przypadku. Bo niespecjalnie szkodzono.

      • 2 0

      • (1)

        Tak ale to w normalnych warunkach ,teraz to Mateusz podstawia kopyta do kucia.

        • 0 0

        • w każdych warunkach

          Porty to infrastruktura strategiczna, co do której decyzyjność zawsze jest po stronie rządu.
          Jak wspomniałem, może być on niekompetentni i nieświadomy. W naszych warunkach to nic dziwnego. Na pewno PSL, który w czasach decyzji na temat DCT zarządzał tą działką, świadomy za bardzo nie był. I całe szczęście...
          Wiec pozwolili się "bawić" Angolom na "polach ryżowych", wcześniej goniąc ich z Gdyni, bo tam już byli "poukładani".
          Chociażby z powodu "ciągłości prawnej", podstawianie nogi do kucia jest uzasadnione. Tym bardziej, że przejęcie udziałów jest naprawą inicjalnych błędów, dzięki którym Angole z Australijczykami zrobili wyśmienity interes.
          Ale może bez tego błędu nic by się nie wydarzyło?

          Więc ten sukces jest w zasadzie przypadkowy.
          Należy mieć nadzieję, że nie zostanie to zepsute przez partykularyzmy i plemienne waśnie.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane