- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (110 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (74 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-01-21 23:10
Pracownicy
Szkoda że nie przekłada się to na zarobki dla pracowników którzy te rekordy biją a którymi się tak chętnie zarząd chwili
- 29 1
-
2022-01-21 19:30
co my mieszkancy z tego mamy ?
skoro jest tak dobrze to czemu jest tak zle
- 17 3
-
2022-01-21 17:36
I to napewno projekty i inwestycje spowodowaly
A nie Covid ... I restart po lockdown, gdzie w portach ze względu na ogromy popyt brakuje kontenerów ma wysyłki ... Zobaczymy jaki wynik będzie za i rok i dwa lata.
- 9 2
-
2022-01-21 17:34
Pensje
A wypłaty śmiechu warte
- 28 6
-
2022-01-21 15:41
(1)
Wejdzie tam polski nieład i się skończy rumakowanie
- 12 7
-
2022-01-21 17:01
już jest
od dwóch lat.
- 3 2
-
2022-01-21 09:53
Brawo dct gdańsk s.a (4)
Tu coś się dzieje cały czas rozwija i życzę aby tak dalej.
- 93 5
-
2022-01-21 10:07
Się rozwija (1)
ale mieszkańcy rzucają kłody pod nogi jak mogą.
Wystarczy spojrzeć na plan rozbudowy i niemozność przez protesty dociągnięcia go do plaży po stronie południowej.
Albo chcemy mieć rozwijający się hub albo nie.
A teraz to jakiś patchwork powstaje, tu dobudujemy, tam dobudujemy, linia kolejowa idzie zakosami - co to mabyć?- 15 4
-
2022-01-21 16:58
syp Centralny
albo w Gdyni...
A nie po łatwiźnie ludziom do mieszkań wchodzić...- 5 2
-
2022-01-21 13:49
DCT (1)
Tylko po co nasze władze wspierają konkurencję, budując drogi typu "via baltica" "via carpatia" i ułatwiając połączenie np. Kłajpedy z południem Europy. Tak się nie wzmacnia własnej gospodarki....część ładunków z pewnością popłynie przez inne porty, a my im to ułatwiamy!!!!
- 13 9
-
2022-01-21 14:01
Generują większy ruch. Każdy zarobi. To nie jest
tak, że jak ktoś euro dodatkowe zarobi to tobie to zabiorą.
- 6 5
-
2022-01-21 15:30
Kiedy?
Ciekawe Kiedy zamierzają gadać ze związkami, bo ciągle terminy tylko zmieniają. Nic z tego nie wynika
- 24 3
-
2022-01-21 10:18
Najlepsi na Bałtyku ! Brawo ! (3)
A mówili że się nie uda.
- 25 5
-
2022-01-21 10:57
Ładowacze Europy. No cóż, "brawo"... (2)
- 4 5
-
2022-01-21 11:24
(1)
Wszystkie wysoko rozwinięte kraje mają wysoki udział usług w PKB. Takimi usługami mogą to być np. usługi przeładunkowe wraz z towarzyszącymi.
- 4 5
-
2022-01-21 15:21
W PKB "wysoko rozwinięte kraje mają wysoki udział" płac
inaczej to "latinoamerica"...
- 3 4
-
2022-01-21 15:15
Po wyborach
wszystko wróci do normy i liderem będą Niemcy. Jak ze stoczniami.
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.