• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT podwyższa opłaty, przewoźnicy protestują. Czy jest szansa na parking buforowy?

Wioletta Kakowska-Mehring
19 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Parking samochodów ciężarowych znajdujący się na terenie DCT Gdańsk od początku istnienia terminalu budowany był jako parking krótkiego postoju - tłumaczą władze DCT. Parking samochodów ciężarowych znajdujący się na terenie DCT Gdańsk od początku istnienia terminalu budowany był jako parking krótkiego postoju - tłumaczą władze DCT.

DCT skraca dozwolony czas parkowania i za przekroczenia wprowadza horrendalne opłaty - alarmują kierowcy. Parking DCT jest jedynie operacyjny i nie jest przeznaczony do dłuższych postojów - odpierają zarzuty władze terminalu. Według kierowców rozwiązaniem byłby parking buforowy i rozmów na ten temat domagają się od Portu i samorządu.



Czy kierowcy słusznie domagają się powstania parkingu buforowego?

Władze DCT wprowadziły nowy regulamin dotyczący korzystania z parkingu zewnętrznego przez samochody ciężarowe obsługujące terminal kontenerowy. Dozwolony maksymalny czas parkowania pojazdu ciężarowego na terenie parkingu został skrócony z 12 do 2 godzin. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego czasu postoju zostaje nałożona na kierowcę czy firmę transportową opłata w wysokości 406 zł92 zł za każdą rozpoczętą godzinę postoju. Przeciw takim zmianom protestuje Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych.

- Pomijając horrendalną wysokość kary jesteśmy w stanie zrozumieć i zaakceptować w/w rozwiązanie w przypadku zapewnienia samochodom ciężarowym odpowiedniego parkingu "buforowego" zlokalizowanego w pobliżu DCT. Mimo olbrzymich inwestycji zaangażowanych w rozbudowę bazy kontenerowej, kwestia zabezpieczenia przyzwoitych warunków parkingowych pojazdom (kierowcom) jest dalej nierozwiązana. Przesłaną przez DCT informację o pobliskich parkingach zlokalizowanych m.in. na stacjach paliw, mieszczących po 10-15 zestawów kontenerowych jako alternatywne rozwiązanie parkingowe przyjmujemy z dużym zdziwieniem - napisali w komunikacie przedstawiciele PSPD. - Również z dużym zdziwieniem przyjmujemy brak perspektywicznego myślenia oraz działania ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz władz miasta Gdańska. Samochody ciężarowe obsługują nie tylko DCT, ale całą infrastrukturę portową. Przerzucanie odpowiedzialności za zaniedbania w tym zakresie na kierowców, a co za tym idzie na firmy transportowe jest oburzające. Apelujemy o jak najszybsze udostępnienie parkingu mieszczącego kilkaset pojazdów ciężarowych z infrastrukturą, zapewniającą kierowcom odpowiednie warunki socjalne i sanitarne.
Co na to DCT?

- Parking samochodów ciężarowych znajdujący się na terenie DCT Gdańsk od początku istnienia terminalu budowany był jako parking krótkiego postoju. Z założenia ma on charakter operacyjny, co oznacza, że parking ten służy do wykonania niezbędnych czynności związanych z uzyskaniem dokumentów umożliwiających pobranie lub złożenie kontenera - wyjaśnia Jacek Grabowski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Czas, który został wskazany w nowym regulaminie, tj. 2 godziny, jest wystarczający do wykonania tych czynności. Nie jest celem DCT, by zarabiać na usługach parkingowych - opłata została wyznaczona w takiej wysokości, by parking mógł spełniać funkcję, do której został przewidziany.
Jak wyjaśnia DCT, zmiana regulaminu parkingu samochodów ciężarowych związana jest bezpośrednio z planowanym na przełomie roku wdrożeniem systemu wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych - Truck Appointment System. Wprowadzenie ww. systemu jest zgodne z trendami obowiązującymi w terminalach na całym świecie i pozwala zminimalizować ryzyko zatorów, a także w znaczący sposób poprawia jakość działania łańcucha logistycznego.

- Przewoźnikom daje zaś możliwość lepszego zaplanowania czasu pracy kierowców. Dodatkowo, system wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych pozwala rozłożyć ruch pojazdów równomiernie w ciągu doby, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pragniemy podkreślić, że zdając sobie sprawę z faktu, iż zamiana systemu może wywołać utrudnienia dla kierowców uzgodniliśmy, że listopad jest miesiącem przejściowym, w którym kary finansowe nie będę egzekwowane. Taka informacja przekazywana jest także kierowcom, którzy przekraczają regulaminowy czas postoju na parkingu przy DCT Gdańsk - dodaje Jacek Grabowski.
Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych proponuje zorganizowanie w trybie pilnym spotkania przedstawicieli stowarzyszenia i Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, która wsparła ich protest z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, DCT oraz władzami Gdańska w celu omówienia i rozwiązania narastającego problemu. Port jest otwarty na takie rozmowy.

- W związku z wprowadzeniem przez DCT Gdańsk nowego regulaminu, dotyczącego korzystania z parkingu zewnętrznego przez samochody ciężarowe, obsługujące terminal kontenerowy Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zadeklarował już chęć i gotowość do czynnego udziału w spotkaniu przedstawicieli stron, których dotyczy sprawa, w celu zdefiniowania powstałego problemu - otrzymaliśmy odpowiedź od ZMPG.
- Z zainteresowaniem przyjmujemy inicjatywę powstania parkingów buforowych i zwracamy uwagę, że temat ten dotyczy nie tylko DCT, ale i innych podmiotów działających w portach w Gdańsku oraz w Gdyni - mówi Jacek Grabowski. - Wielokrotnie wyrażaliśmy opinię, że istnienie dużego parkingu długoterminowego dla samochodów ciężarowych może sprzyjać rozwojowi portów w Polsce. Istotne jest także to, że nowy parking nie musi znajdować się na terenach portowych.
Jaki się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, do spotkania może dojść jeszcze w tym miesiącu.

Miejsca

Opinie (109) 3 zablokowane

  • I bardzo słusznie (21)

    Parkowanie to problem przewoźnika, a nie portu.

    Niech właściciele firm transportowych fundują kierowcom hotele czy lepiej organizują ich pracę.

    Bo to samo jest wszędzie - przyjeżdża kierowca na załadunek i on najchętniej by 8h stał, bo akurat mu przerwa w pracy wtedy leci.

    Parkingi zastawione, a kierowca nie przestawi nawet auta, bo mu tacho nabije koniec przerwy.

    • 62 112

    • typowe gdańskie buractwo (8)

      co z tego, że przwoźnik będzie fundował hotel kierowcy, skoro i tak nie ma gdzie postawić całego zestawu pojazdów?

      • 28 2

      • (3)

        Nic dodac - nic ujac - Gdanskie buractwo! Mysle, ze tirom powinno sie wogole zakazywac wjazdu do trojmaista bo to przeciez buraki z powiatow nie daj Boze co jezdzic nie potrafia a trojmoasto tak sie dynamicznie rozwija ze jest samowystarczalne iz adnych kontenerow nie potrzebuje! zakazac wjazdu! zakazac!

        • 10 11

        • ort.

          Co to za analfabeta napisał?

          • 0 0

        • "gdańskie" nie "Gdańskie" jak już coś, Panie Szlachta

          • 2 0

        • ido taaaa jakich mało

          idz byc trolem do uk albo de.

          • 2 2

      • (3)

        a ty kto bo rybom zajechalo

        • 2 5

        • pisze się rybą analfabeto (2)

          • 9 0

          • (1)

            Taka sytuacja. qwerty wchodzi do wody (morze, rzeka, jezioro ).
            Rybom zajechało qwertym.

            • 0 1

            • naciągasz analfabeto

              • 1 0

    • i z takim myśleniem jak Twoje... (2)

      ...nigdy nie będziemy europą tylko europą wschodnią.

      • 2 3

      • (1)

        na zachodzie wszyscy tirowcy w hotelach śpią?

        • 3 1

        • przecież o to mi chodzi,że przy terminalach

          powinny być parkingi dla kierowców.

          • 5 0

    • (3)

      Tak, bo akurat da się co do godziny obliczyć przyjazd samochodu z drugiego końca Polski pod załadunek barania łąko.

      • 57 11

      • info dla kierowców

        info dla kierowców
        http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

        • 1 1

      • (1)

        Co ma Twój problem do rozwiązania wyżej? Jak dla mnie ma się jak piernik do wiatraka.

        • 5 17

        • To nie jest mój problem bo nie jestem ani spedytorem ani kierowcą tira, ale nie jestem zawistnym ch... cieszącym się z utrudniania życia innym.

          • 19 2

    • Info dla kierowców

      http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

      • 1 3

    • Mgliste pojęcie

      Widać że masz mgliste pojęcie o transporcie cięzarowym...
      Nie wypowiadaj się w więcej wtej kwestii.

      • 3 0

    • Człowieku po co się wypowiadasz jak nie wiesz na czym polega ta praca. A wiem że nie masz pojęcia bo nikt nie stoi 8 h bo taka pauza nikogo nie urządza.

      • 3 1

    • Zapodaj gdzie w Gdansku (1)

      można zaparkować zestawem pod hotelem

      • 15 1

      • ... ZAPODAJ ...

        A to po jakiemu ? Litewsku czy Ukraińsku ?

        • 1 14

  • Tiry na tory! (2)

    Koszt benzyn w transporcie to nie wszystko

    • 6 0

    • tiry na tory (1)

      człeniu jakich benzyn ...?
      smierdzące tiry jeżdżą na on.

      po paliwie 2gi koszt w tirze to opony... znasz trzeci?

      • 1 0

      • Tym bardziej

        Pierwszy koszt to publiczne drogi, publiczne zatrute powietrze, publiczne koszty powypadkowe, publiczne najlepiej parkingi. Za resztę płacą przewoźnicy :)

        • 1 0

  • parking (2)

    ja uwazam ze kazdy sklep ma dla swoich klientow parking tak samo inne firmy zdaja sobie sprawe ze chcac miec klientow to musza im zapewnic parking a dct uwaza ze nie wiec panowie kierowcy sprobujcie przez tydzien nie przyjechac po te kontenery i dct sie zakopie tymi pudlami i bedzie was wrecz prosic o przyjazd i pewnie nawet kawe dorzuca

    • 12 3

    • Sklepy też nie pozwalają zostawić samochou na 12 godzin. DCT parking ma dla swoich potrzeb a nie aby rozwiązywać problemy infrastrukuralne Gdańska czy całego województwa.

      • 0 0

    • info dla kierowców

      Postój DCT - informacje
      http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

      • 1 2

  • Strajk!!! (5)

    • 5 2

    • Do roboty nierobie! (2)

      W pracy się pracuje a nie pieprzy jak mi to zle i nie dobrze. Ta solidarność to wam bokiem wyjdzie. stolec wiedza, a się mądrzą jaka to solidarność oh i ah

      • 2 5

      • (1)

        Bujaj się kapusto prezesa

        • 4 2

        • chyba związkowy łachmyta

          do roboty leniu

          • 0 6

    • idiota (1)

      lecz się na głowę człowieku!!!

      • 2 2

      • Sam się lecz...

        W Polsce prawo do strajku zostało zagwarantowane w ustawie o związkach zawodowych z dnia 8 października 1982 (Dz.U. 1982 nr 32 poz. 216), następnie w ustawie o rozwiązywaniu sporów zbiorowych z dnia 23 maja 1991 r. (Dz.U. 1991 nr 55 poz. 236).

        • 2 0

  • (2)

    Nastawcie się że dłużej będziecie jeszcze pobierać kontenery bo operatorzy RTGa już powoli maja dość ( siadają kręgosłupy ) podwyżek nie dają i zlikwidowali nadgodziny. Za 2700-2900 nie jest motywacją do pracy i zaczną odchodzić doświadczeni operatorzy. Sami widzicie że jest sporą różnica między doświadczonym i początkującym RTGowcem. Tylko że was i nas maja wszyscy w du...e. bo oni wiedzą niby lepiej :)

    • 29 3

    • Nadgodziny?

      Jak zlikwidowali jak prawie każdego dnia mozna zobaczyć ze sa ludzie wpisani na nadgodziny na rtg wiec po co klamiesz?

      • 0 1

    • ciekawe że kierowcom nie siadają kręgosłupy ...

      a pracują dłużej , czekają , siedzą !!!!

      • 3 3

  • Tutaj jest pole do popisu dla PSPD

    zróbcie parking ze wszystkimi wygodami, zapytajcie swoich członków co sobie życzą. Zróbcie najlepszy parking na świecie, będzie mieli biznes miód malina, każdy kierowca zaparkuje i ... zapłaci. No z tym drugim wątpię, będą protesty ... kierowców :D

    • 3 3

  • Dlaczego (4)

    Niby dlaczego ciężarówki mają oczekiwać na CPN-ch lub gdziekolwiek ? Stacja ma parking dla klientów, market też no i każdy robi parking i ponosi koszty aby klient miał dzie zaparkować. Dlaczego DCT ma być wyjątkiem i karać za przyjazd do nich ? Postawić całkowity zakaz i będzie super.

    • 19 3

    • Czytanie ze zrozumieniem (2)

      Parking jest i awizacja powinna być. No bo kierman uważa, że awizacja jest tylko dla niego tzn. załadowany ma być na czas awizacji, ale samemu przyjechać on time już nie.

      • 1 4

      • nie - e (1)

        Akurat argument ze stacja i sklepem jest nietrafion - tam rowniez sa ograniczenia czasowe co do parkowania.

        • 2 1

        • Czytanie ze zrozumieniem

          gdzie napisałem o stacji i sklepie?

          • 0 0

    • dla kierowców

      informacja dla kerowców
      http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

      • 0 2

  • To jest HIT: (4)

    "Przewoźnikom daje zaś możliwość lepszego zaplanowania czasu pracy kierowców"
    Trzeba przestrzegać tachografu , odstać swoje w Ref-Conie w Gdyni i zdążyć do Gdanska w korku na obwodnicy.
    A co mają powiedzieć powracający "na kolanach" z Częstochowy ? :-)

    • 38 5

    • To po ... jedziesz do Gdyni? (2)

      • 0 5

      • (1)

        pewnie nie wiesz ale tam też jest port, do Gdyni cargo zrzucić, z Gdańska cargo odebrać, nie rozumiesz nic

        • 7 2

        • Nic nie rozumiesz

          taka jest praca kierowcy, jazda pomiędzy załadunkiem i wyładunkiem, jak się nie podoba to trzeba było sobie wybrać inny zawód, a nie płakać.
          Po drugie jest coś takiego jak wątek, tego tez nie rozumiesz. Tylko płakać i narzekać każdy potrafi.

          • 0 2

    • Info dla kierowców

      Kamera na parking + ilość tirów

      http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

      • 0 0

  • No coż.... (9)

    ...będziemy dzwonić do spedytorów o 23.00 po awizacje bo zbliżamy się do Gdanska , rozładunek się przeciągnął , koreczek po drodze....sorry taki mamy DCT

    • 25 5

    • info dla kierowców

      Info dla kierowców - kamery

      http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

      • 0 0

    • (3)

      O 23:00 stajesz na parkingu przy obwodnicy, kręcisz pauzę do rana. Nikogo nie obchodzi, że rozładunek się przeciągnął, ani korek na obwodnicy. Tak jak nikogo nie obchodzi, że w biurze nie było prądu, albo inne "nie zdążyłem".

      • 11 0

      • To był sarkazm...do tego zmierzałem (2)

        Kierowca to w tej chwili najbardziej nie szanowany zawód.....nawet zwykły cieć pokazuje jaki jest ważniak

        • 7 2

        • Kierowca , to nie zawód , to tylko przyuczenie . (1)

          PJ możesz stracić w każdej chwili i po pracy . Kontenery na tory !

          • 0 9

          • Idż już spać

            • 4 0

    • Na DCT awizuje armator. Po 16.30 możesz się cmoknąć w kierownicę. (3)

      Jeśli nie podasz do 16 danych do spedycji to masz problem. Potem zaczyna się kombinowanie.

      • 3 0

      • Czyli do 16 mam przewidzieć , że wyjadę o 19.00 z Ref-Conu i na 20.00 zamelduje się w DCT po pudełko??? (2)

        Coraz lepiej.............

        • 13 0

        • (1)

          Ależ przecież nie ma obowiązku awizowania na konkretną godzinę. Chodzi o to, żeby nie czekać na parkingu DCT w oczekiwaniu na zlecenie.

          • 0 6

          • Teraz jeszcze nie...ale od nowego roku już jest taki plan

            "Jak wyjaśnia DCT, zmiana regulaminu parkingu samochodów ciężarowych związana jest bezpośrednio z planowanym na przełomie roku wdrożeniem systemu wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych - Truck Appointment System"

            • 4 1

  • Odbija co niektórym na DCT (1)

    DCT nie wyrabia się z robotą, zabierając Gdyni część armatorów i teraz przerzuca swoje problemy na przewozników! Planowanie czasu pracy kierowcy należy do przewoznika a nie do Portu! Na DCT nawet osobowe auto nie ma gdzie zaparkować a co dopiero tiry, dla których nie ma żadnego porządnego parkingu.
    Zrobili dobre drogi dojazdowe do Portu ale bez miejsc postojowych, dodatkowo drugi terminal robią. A pracowników na smieciowych trzymaja za grosze..

    • 97 14

    • info dla kierowców

      Kamera na parking

      http://dctgdansk.pl/pl/strefa-klienta/informacja-dla-kierowcow/

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane