- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę
Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego
W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.
Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.
- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi
Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.
- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.
Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę
- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł
Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-22 12:07
Kiełbasa wyborcza... (9)
...za 8 lat?WIdzi Pan tu tramwaj?
- 113 39
-
2019-07-22 12:21
(6)
Wolisz szczaw i mirabelki?)
- 12 9
-
2019-07-22 12:26
Tak, wolę. Bo i szczaw i mirabelki przynajmniej są. (5)
- 12 9
-
2019-07-22 15:55
(4)
500+ też jest ale pewnie Ty stary kawaler.
- 1 3
-
2019-07-22 20:04
To 500 wezmę
Żeby odzyskać chociaż część kwoty, którą mi zabrano właśnie na to 500+.
- 3 1
-
2019-07-22 16:25
(2)
kazdy prawdziwy polak wzoruje sie na zyciu ukochanego przywodcy, czyz nie?
- 7 2
-
2019-07-22 17:29
(1)
Dokładnie.Twoim jest widac szogun komoruski a wiec do dziela i robic 5 dzieci))
- 1 5
-
2019-07-22 19:44
"rozmnzajcie sie" - te slowa to z jakiej bajki
- 0 0
-
2019-07-22 12:08
PIS forever (1)
- 6 7
-
2019-07-22 14:18
ale na smietniku
- 10 2
-
2019-07-22 19:13
Tylko nie wybierajcie MTM
Bo się nigdy nie doczekamy, z 8 lat zrobi się 16...
- 4 0
-
2019-07-22 12:03
Jak to z większością planów - pomysł dobry. (8)
Największa inwestycja drogowa w Gdyni, ma powstać tylko dzięki GDDKiA - prezydent miasta już się pod ewentualnym sukcesem chce podpisywać.
- 124 30
-
2019-07-22 12:13
Occzywiście, bo jak tyko okaże się, że jak zwykle jest obsuwa, to zgadnij, kogo banda trolli będzie cisnąć? (3)
- 13 2
-
2019-07-22 12:26
i słusznie (2)
bo nie dość, że pomógł, to przeszkadzał...
Poza tym, taka ma pracę, daje twarz do tego co się w mieście dzieje. Choć ostatnio przestało to chyba mu pasować i stąd chyba ciągły przekaz o impotencji "miasta".- 10 5
-
2019-07-22 18:53
errata
"ze nie pomogl"
- 1 1
-
2019-07-22 12:39
Wina i zasługa są w komplecie.
Trolle Zyzia w kółko kombinują, jak Szczurowi przypisać same winy, a zasługi odebrać...
Aż boli, jak się to czyta...- 15 2
-
2019-07-22 14:01
I co w tym dziwnego? (2)
Skoro będzie to droga krajowa to kto ma ją budować? Poza tym to połączenie sieci autostrad z portem tylko w niewielkim stopniu będzie służyć bezpośrednio mieszkańcom. Raczej pośrednio poprzez odciążenie ulic miasta z ruchu tirów.
- 6 3
-
2019-07-22 14:54
a to mało? (1)
A rozwiązanie konfliktów z torowiskami to mało?
Nie wpłynie na komunikację w mieście kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie z torami i rozrządem?
Które Wejherowo buduje juz drugie...- 7 0
-
2019-07-22 14:57
potrzebne i tory ii drogi
- 1 0
-
2019-07-22 12:19
szczur umie wykorzystać pijarowo takie okazje
- 13 3
-
2019-07-22 18:43
No to mamy nowe tytuły do faktury.
Studium wykonalności, wizualizacja, makieta, projekt projektu, kosztorys... Z budowy niestety nici. Bo w szczurkowie nie da się
- 6 2
-
2019-07-22 12:07
brawo jestem za, wreszcie jakaś porządna inwestycja w tym mieście w którym wielkim sukcesem jest pomalowanie drogi (5)
- 87 19
-
2019-07-22 12:45
tia (3)
Raz inwestycji jeszcze nie ma, ma być za osiem lat. Po drugie dlaczego miasto ma budować drogę ze swoich środków. W większości tą drogę będą używać ciężarówki wożące ładunki z portu w głąb Polski i dalej za granicę. Zresztą Gdynia już kiedyś zrobiła ten błąd i za miejskie pieniądze dokończyła estakadę. Długi i koszty eksploatacji spłaca do dziś
- 14 0
-
2019-07-22 15:34
"Gdynia już kiedyś zrobiła ten błąd" (2)
Błędem był upór i forsowanie tego wariantu wbrew rekomendacjom zarządcy dróg.
- 0 1
-
2019-07-22 16:20
(1)
dla polnocnych dzielnic to jest droga zycia, niech buduja droge czerwona dla ciezkiego transportu
- 1 0
-
2019-07-22 18:40
Rownie dobrze moglaby polnoc wbijac prosto w obwodnice
Bez chwiejnego betonu nad bagnista dolina i w lesie.
- 0 0
-
2019-07-22 16:48
To cud wyborczy czy tylko kiełbaska?
Czyżby już "pierwsza łopata" poszła w grunt? Nie zauważyłem co prawda ale wydaje mi się że ta kiełbasa wyborcza, spowoduje ui niektórych niestrawność.
- 5 0
-
2019-07-22 13:27
SUPER (1)
zwycięstwo! rozwój portu , stoczni , naszego rodzimego transportu z morza to podstawa dla polski, podstawa istnienia nas ludzi z morza
- 3 10
-
2019-07-22 18:24
Ty to Kryśka jesteś chyba z morskiej piany - jak ta bogini co ponoć z morza kiedyś wylazła.
- 2 0
-
2019-07-22 12:38
Na estakadzie tylko ruch osobowy! (3)
- 17 4
-
2019-07-22 15:47
raczej do wyburzenia... (1)
i tyle.
- 1 4
-
2019-07-22 18:01
zeby tysiace ludzi, transport zbiorowy nadkladal drogi? zeby zuzycie paliwa bylo wieksze, i zatrucie powietrza? i zeby wydluzyl sie czas dojazdu? z takim mysleniem musisz byc zwolennikim zoliborskiego
- 2 3
-
2019-07-22 15:38
popieram
- 4 0
-
2019-07-22 14:10
Kolejna kiełbasa wyborcza (2)
Szczurek też przed każdymi wyborami obiecywał poszerzenie Chwarznieńskiej, zmanrnotrawił ze swoja ekipą majątek i teraz się przyznali, ze oszukiwali mieszkańców latami i bedą nadal tkwić w korkach. Trasa czerwona to taka sam wydmuszka przedwyborcza jak Chwarznieńska, a kasa popłynie szeoko.
- 18 5
-
2019-07-22 14:36
(1)
...no przeciez byla pare dni temu informacja ze bedzie obwodnica Witomina
- 1 2
-
2019-07-22 17:57
ża się rozważa...
przystąpienie do opracowania planów tego rozwiązania
- 4 0
-
2019-07-22 17:50
Dziękujemy Panie ministrze jak również dzięki parlamentarzystom za głosy
Samorządowcom gdyńskim i portowcom za wytrwałość i mimo trudnościom dotychczasowej arogancji PO, aby dotrwać, zwłaszcza wobec przewidywanej budowy nowego Portu Zewnętrznego. W tej chwili drogowy dostęp do terenów portowych to zatłoczona Trasa Kwiatkowskiego, niespełniająca podstawowych norm obciążeniowych dla ciężarówek kursujących z ładunkami obsługiwanych w porcie statków i samochodów osobowych. Dzisiejszy stan jezdni i infrastruktury transportowej do portu zagraża bezpieczeństwu czy sprawnemu funkcjonowaniu i rozwojowi naszego portu. Oby te marzenia z cywilizowanym dostępem drogowym spełniły się bo jest to konieczność ta budowa Drogi Czerwonej.
- 7 2
-
2019-07-22 16:54
Może w końcu rząd nie będzie dyskryminował Gdynię
A przecież gdyńscy samorządowcy, zarząd portu oraz przedstawiciele resortu infrastruktury podpisali już jesienią 2015 r. list intencyjny w sprawie budowy Drogi Czerwonej. Nie licząc wcześniejszych akcji za budową OPAT nawet przez samego Szczurka i innych samorządowców. Ustawa, ustawa, ale po efektach poznamy, jak pamiętamy ponad cztery lata temu Horała z PiSowcami szpadlami przed wyborami chcieli budować lecz efektów brakuje. Rząd już dawno powinien wybudować tę trasę, a dotychczasowe koszty utrzymania dróg dojazdowych do portu zwrócić samorządowi bo jakoś nie palił się do brania na siebie kosztów, a miasto, nawet przy wsparciu finansowym portu, nie byłoby w stanie sfinansować przeciążanych jezdni.
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.