- 1 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (69 opinii)
- 2 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (44 opinie)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 4 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (61 opinii)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
Dwa konsorcja z Trójmiasta chcą projektować przekop Mierzei Wiślanej
Opracowanie dokumentacji przekopu Mierzei Wiślanej może pochłonąć ponad 5,25 mln zł i potrwać 18 miesięcy. Zainteresowane wykonaniem tego zamówienia są dwa konsorcja składające się z trójmiejskich firm. Kontrowersyjna inwestycja ma zielone światło, bowiem prokuratura umorzyła śledztwo dotyczące m.in. niegospodarności przy opracowywaniu studium wykonalności dla budowy kanału żeglugowego.
Oferty złożyły dwa podmioty składające się wyłącznie z trójmiejskich firm. Pierwsze konsorcjum tworzą dwie firmy: Mosty Gdańsk (lider) i gdański Projmors. Za wykonane projektu oczekują ok. 5,25 mln zł. Drugie konsorcjum składa się z firm Transprojekt Gdański (lider) i Wuprohyd z Gdyni. Przedsiębiorstwa złożyły ofertę opiewającą na kwotę 7,34 mln zł, czyli grubo ponad 1 mln zł wyższą niż planowane wydatki Urzędu Morskiego w Gdyni. Z tego powodu może ona nie być brana pod uwagę.
O wyborze wykonawcy będą decydować trzy kryteria - cena w 60 proc., liczba pobytów na radach budowy 20 proc. i liczba pobytów na budowie - 20 proc. Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od daty podpisania umowy.
Planowany przekop w trzech miejscach
Inwestycja przede wszystkim obejmuje zaprojektowanie kanału żeglugowego między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską, w tym między innymi śluzy z konstrukcją zamknięć. Dodatkowo przedsięwzięcie przewiduje przygotowanie dokumentacji połączeń drogowych i mostowych, a także wejścia do portu w Elblągu od strony Zalewu Wiślanego i wykonanie toru wodnego.
Co ciekawe, projekt będzie też obejmował utworzenie jednej lub kilku sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym. Powstaną one z gruntu pobranego z toru wodnego. Wstępne szacunki mówią, że realizacja pochłonie ok. 800 mln zł.
Wciąż jednak nie wiadomo, gdzie dokładnie powstanie przekop Mierzei Wiślanej. Pierwotnie były analizowane cztery lokalizacje: Skowronki, Nowy Świat, Przebrno i Piaski. O ich wyborze zdecydują ministerialni urzędnicy. Jednak na obecnym etapie można powiedzieć, że propozycja w Piaskach niemal na pewno nie będzie analizowana.
Nie będzie śledztwa w sprawie studium wykonalności dla przekopu
Prokuratura Okręgowa w Gdańsku postanowiła umorzyć śledztwo wszczęte na wniosek Jerzego Wilka - niedawnego prezydenta Elbląga i obecnego posła PiS z powiatu elbląskiego. Prokuratorzy uznali, że funkcjonariusze Urzędu Morskiego w Gdyni nie przekroczyli uprawnień podczas wdrażania procedury wykonania aktualizacji Studium Wykonalności Inwestycji Budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
- Jak ustalono, zakres aktualizacji był znacznie szerszy od opracowania pierwotnego, ponieważ miał na celu także dokonanie oceny istnienia nadrzędnego interesu publicznego przy realizacji projektu budowy drogi wodnej i kanału przez Mierzeję Wiślaną. Uzyskana uprzednio prognoza oddziaływania na środowisko wskazywała bowiem na negatywne skutki programu na obszary chronione - mówi Tatiana Paszkiewicz, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Jak ustalono, kwestionowane koszty związane z projektem dotyczyły realizowanych w latach 2007-2014 przez Urząd Morski w Gdyni wszelkich działań związanych z przygotowaniem przedmiotowego projektu (budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską), w tym z konieczności uzyskania szeregu opinii związanych z ochroną środowiska i oddziaływania projektu na środowisko i Obszar Natura 2000.
- W toku postępowania nie potwierdził się również stawiany zarzut dokonania plagiatu opracowania studium wykonalności z 2007 r., którego mieli dopuścić się autorzy opracowania aktualizacji studium wykonalności z 2013 r. - mówi Paszkiewicz.
Miejsca
Opinie (279) 3 zablokowane
-
2016-11-22 15:07
Rządowa banda kretynów z PiS pcha kraj na przepaści skraj (2)
Chcą zrobić z Elbląga Rotterdam bis.
Tak samo jak z Gdyni, Radomia czy Olsztyna - Hitroł bis.
A tym czasem wszystkie inwestycje lecą na zbity pysk.
PKP ledwo 2,5 procenta.
Złotówka dołuje jak nigdy dotąd.
Ale grunt że jeszcze w tym roku żulia i dziecioroby dostaną po pięć stów na chlanie.- 18 9
-
2016-11-22 15:36
Wiesław Sierp swoje już przechlał i teraz narzeka... (1)
- 1 7
-
2016-11-22 17:03
ty nawet jeszcze pociupać nie spróbowałeś a głupa tniesz
- 0 0
-
2016-11-22 15:10
A będą rejsy weekendowe z Gdańska do Fromborka?
- 4 0
-
2016-11-22 15:35
Wygra firma Wiesiek&Franek (2)
- 8 2
-
2016-11-22 17:18
właśnie o to chodzi (1)
Garażowce są niesprawdzone i niebezpieczne, umowy pozrywane z ich winy. MO sty nie dadzą na 100% rady! Nie mają doświadczenia! Przykładem są rozwiązane umowy z ich winy np. na S5!
- 3 3
-
2016-11-23 08:17
Niebezpieczne?
Garaże niebezpieczne? A te baraki na Partyzantów to co niby?
- 2 1
-
2016-11-22 15:42
Przezabawne jak poglądy na przekop się zmieniają (1)
jeszcze kilka lat temu platforma była za, z Januszem Lewandowskim na czele. Ba nawet w 2006 roku pani Gelert z platformy ufundowała pomnik-postulat, na którym widnieje napis: "Przekop jest konieczny, możliwy, potrzebny".
- 7 2
-
2016-11-22 16:13
Czy to z pis czy z po to jest bez znaczenia, ta inwestycja jest bez sensu
- 4 2
-
2016-11-22 15:56
do wszystkich malkontentów (3)
Gdy z wioski Gdynia postanowiono zbudować miasto i port - co mówili oponenci? - że nie warto, nie opłaca się i po co bo przecież obok jest duży Gdańsk i Gdynia nie ma szans. Tak tylko przypominam bo wydaje mi się że myślenie perspektywiczne niektórych nie sięga dalej niż do najbliższego weekendu
- 13 12
-
2016-11-22 16:13
Do szkoły kolego ...
historii i geografii uczyć się , w te pędy , a nie brednie wypisywać ;))
- 6 3
-
2016-11-22 17:03
Sugerujesz, że Gdańsk i Gdynia odłączą się?
- 2 1
-
2016-11-22 21:17
Gdynia teraz tonie za przyczyną prezydenta Gryzonia
- 1 0
-
2016-11-22 16:02
fakty są nieubłagane
W 2015 roku w porcie w Elblągu przeładowano aż ... 207 tys. ton towarów. Tak raptem 207 tys. ton !!! Pytam się a co takiego istotnego mogącego wpłynąć na wzrost ładunków produkuje się lub rośnie w Elblągu i jego okolicach? Coś takiego, żeby osiągnąć poziom 3- 4 mln ton. Otóż nic.
- 12 7
-
2016-11-22 16:09
PiSowski deb...zm ten przekop !!!
Droga jest ważna, S6, a nie ten pomnik GŁUPOTY !!!
- 11 8
-
2016-11-22 16:36
Inwestycje .
Przecierz ta kasa i tak zostanie wydana więc chyba lepiej , że na przekop niż na kolejny stadion , muzeum czy co tam jeszcze . Niemcy budowali Kanał Mazurski i szkoda iż nie zdążyli go dokończyć . A Kanał Elbląski też jest nie potrzebny ?
- 7 3
-
2016-11-22 16:50
Mosty Gdansk - umowa na S5 rozwiązana z winy Wykonawcy (1)
Panom z Mostów Gdańsk dziękujemy. Wystarczy, że nie uporali się z projektem na S5 na Włochów a teraz biorą się za rzeczy na których się nie znają.
- 8 5
-
2016-11-23 07:58
Wnikliwy
Pan Wnikliwy chyba jest nie wystarczająco wnikliwy...
- 1 3
-
2016-11-22 16:51
Taa
Tu chodzi o bursztyn a nie szlak....
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.