• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyrektorzy z Lotos Kolej stracili prokury

Robert Kiewlicz
30 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Lotos Kolej wysyła codziennie w trasy ok. 120 pociągów towarowych. Lotos Kolej wysyła codziennie w trasy ok. 120 pociągów towarowych.

Siedmiu dyrektorów poszczególnych działów spółki Lotos Kolej z dnia na dzień straciło prokury. Oznacza to, że nie mogą podejmować kluczowych decyzji związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Sprawami dotyczącymi handlu, zaopatrzenia, finansów, taboru czy zarządzania tysiącem pracowników w całym kraju zajmuje się wyłącznie dwuosobowy zarząd. - Wydłuża to każdą procedurę o kilkanaście dni - alarmują związkowcy.



Prokury, czyli pełnomocnictwa do podejmowania samodzielnych decyzji, cofnięto dyrektorom pod koniec ubiegłego tygodnia. Z naszych informacji wynika, że stało się to nagle i bez podania przyczyny. Decyzję podjął nowy wiceprezes spółki Lotos Kolej - Paweł Makurat. Prezesem spółki jest Henryk Gruca.

Skąd taka nagła decyzja?

Lotos Kolej podlega bezpośrednio pod kompetencje wiceprezesa Grupy Lotos, Przemysława Marchlewicza. Na nasze pytania dotyczące decyzji cofnięcia prokur wszystkim dyrektorom, spółka Lotos SA, która jest właścicielem Lotos Kolej, nie odpowiedziała. Dowiedzieliśmy się jedynie, że Grupa Lotos nie będzie komentowała tej sprawy, a wszystkie decyzje zostały wydane z zachowaniem przepisów prawa.

- Prawdopodobnie w dużej części jest to związane z zawirowaniami na szczeblu zarządu Grupy Kapitałowej - twierdzi Grzegorz Szade, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Grupy Lotos.
Czy tak poważne decyzje nie spowodują zamieszania w spółce i w konsekwencji nie wpłyną bezpośrednio na jej wyniki finansowe?

- Uważam, że dla prowadzenia bieżących spraw i przedstawiania formalnych stanowisk w imieniu firmy, celowe jest przekazywanie szerokich uprawnień fachowemu personelowi. Tylko przypadki popełnienia konkretnych błędów - i w efekcie ich skutki - usprawiedliwiać mogą tego typu działania i ograniczać się powinny do osób popełniających uchybienia. Ze swojej praktyki wiem, że konieczność akceptowania podejmowanych działań każdorazowo wydłuża procedurę o kilkanaście dni - dodaje Szade.

Lotos Kolej - 120 pociągów dziennie

Lotos Kolej jest jednym z największych towarowych przewoźników kolejowych w Polsce. Spółka od 2012 roku jest wiceliderem na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. Jej podstawowym zadaniem jest kompleksowa obsługa kolejowa spółek wchodzących w skład Grupy Lotos oraz wykonywanie usług transportowych i taborowych dla klientów zewnętrznych. Spółka uruchamia codziennie ponad 120 pociągów towarowych na obszarze całej Polski i w ruchu międzygranicznym. Zatrudnia blisko 1000 osób w swoich oddziałach zlokalizowanych w Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Zduńskiej Woli, Jaśle i Wrocławiu.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • Prawda o LOTOS Kolej

    Ja się zastanawiam, jak to jest z tym dyrektorem Łosińskim? Może wiceprezes Makurat miał co do niego trochę racji? Podobno dyr. Ł. nie ma właściwego wykształcenia do swojej funkcji, jest szarą eminencją LK. Oprócz tego pracuje też w LOTOSie jego dwóch synów, synowa, a tylko w jego pionie zatrudnianie ludzi odbywa się poza działem kadr. Z resztą personalnych wątpliwości w LK jest znacznie więcej...

    Jeśli ktoś coś wie, to niech się odezwie - prawdaolotos.kolej@gmail.com

    Może dojdziemy do jakiejś prawdy?

    • 0 0

  • Brawo,przede wszystkim oszczędzać.

    Jeżeli dwoje ludzi może wykonać to co siedmiu to po co utrzymywać resztę - szkoda forsy i to dużych.I tak powinno być w naszej gospodarce,pod warunkiem że na ich miejsce nie zatrudnią następnych,swoich.

    • 0 0

  • Żenada

    Zaczęto wprowadzać oszczędności,okazało się,że w LK pracownicy są średnio 1000 zł w plecy w porównaniu do poprzednich miesięcy,tak oto ktoś wpadł na pomysł skąd znaleźć kasę na obiecywane karpiowe-wstyd i małostkowość,a słupki rosną...

    • 1 0

  • (6)

    Panie Szade niech pan nie gwiazdorzy w mediach tylko działa. Jest pan ponoć związkowcem.!?Ta "czystka" to nie anonimowi ludzie, ale dobrzy pracownicy.To również pana koleżanki i koledzy z pracy!" Gratuluję"dobrego samopoczucia i dalszych nic nie znaczących "wywiadów"

    • 38 1

    • Związki

      Panie Szade i inne związki oprócz zwiazku branżowego, za co członkowie wam płacą składki ??? trzeba to towarzystwo pogonić ( po prostu wypisać się)

      • 0 0

    • ...Panie Szade (2)

      .....A kto to jest Pan Szade...kto mu dał prawo wypowiadania się na ogólnym forum.
      To pływak i cwaniak.... jak zaczęła iść kasa za rozbudowę rafinerii to raptem zrezygnował z przywództwa w związku i hejże hola ....a teraz wyczynia figle. Dość takich wypowiedzi ....proszę czekać na końcowe efekty.

      • 5 1

      • (1)

        Jest wice ZZIiT. na prawo gadać jak każdy. Jest demokracja......Jeszcze jest!?A tyś kto, że pouczasz? Też ta najlepsza zmiana od 500+Kultury chłopie nie zaszkodzi!

        • 1 5

        • ....no właśnie znam Pana Szadego o wielu lat jak działa...jetem z Rafinerii i dlatego mam prawo do oceny jego występków i tak oceniać i pisać na forum....dość spił "śmietanki"

          • 5 0

    • Tacy są właśnie związkowcy w LOTOSie (1)

      Jak mogą coś ugrać dla siebie i się nie sparzyć, to chojracy. A jak w całej grupie kapitałowej są ciche, ale masowe zwolnienia, to cisza...
      Takie wymiany, zarówno menadżerów, jak i niższych szczeblem pracowników, mają ponoć miejsce od kilku miesięcy. Słyszałem, że przychodzą też do spółek CV z komentarzem "ta pani ma u Was pracować". Jakoś nie słyszałem żeby któryś związkowiec próbował nagłośnić sprawę lub stanąć w ich obronie. Dziennikarze chyba też są tym mało zainteresowani.

      • 8 0

      • Szade weź się do roboty

        Zrób raban, żeby Nowogrodzka usłyszała. Ta reszta ćwoków z innych związków potrafi tylko tchórzyć. Pokaż chociaż raz, że coś potrafisz...

        • 7 1

  • Kolej to jedno (3)

    a zwonienia ludzi w marketingu i sponsoringu Grupy Lotos to drugie. Polecialy glownie glowy znajomych i rodzin znanych pomorskich politykow z SLD i PO. Wyborcza chce napisac o tym artykul. Czekam na to samozaoranie.

    • 6 3

    • Nie tylko tam polecieli wiec masz złe newsy.

      • 0 0

    • dopiero poleca.

      • 0 2

    • glownie...

      • 1 0

  • Skończyło się okradanie państwa. (9)

    Jest plan żeby rodziny złodziei wysyłać do przymusowych robót.

    • 12 43

    • Tak , tatuś PiSowiec załatwił synkowi Pawełkowi nastepną posadkę , bo na poprzedniej nie zagrzał miejsca. (1)

      • 6 2

      • A gdzie poprzednio byl niby?

        Cóz to tam za wielkie doswiadczenie ukrywa w swej przeszlosci?

        • 0 0

    • Wtajemniczony

      Jeszcze kilka lat temu Lotos Kolej posiadala stare lokomotywy i to tylko manewrowe. Teraz ma najnowocześniejszy tabor w Polsce i świadczy usługi w całej Europie. Tak rozwinąć firme w ciągu kilku lat to super wyczyn. Jakie kolwiek zmiany to czysta polityka. Pis zniszczy wszystko. To są dobre zmiany?

      • 3 0

    • przecież to prezes pisowiec ma nie rozliczone 10 milionów!! Wylecieli z Lotosu, też kolesie byłego rzecznika pisu Hoffmana, a obecny p.o. prezesa wywala dziesiątki zwykłych pracowników na bruk paraliżując firmę. Polską firmę ignorancie!!!!

      • 13 0

    • akurat wiem kto to jest "kleszcz" - niepracujący 40-latek na utrzymaniu mamy, grający całe dnie na kompie i mający nadzieję że tak zawsze będzie.
      dorwali się do władzy!

      • 1 0

    • Ty śmieciu idziesz jako pierwszy! Powiedz tylko gdzie jest hodowla takich impotentów. Przyda się tam kmiocie dobra zmiana!

      • 0 3

    • nowy układ

      a kiedy chamów i przygłupów?

      • 3 0

    • A ja uważam że okradanie Państwa właśnie się zaczęło i to na niespotykaną skalę...

      • 18 1

    • Choroba, to zostaniemy bez polityków..Ale z ładnymi drogami. Tak z 2/3 obecnej partii rządzącej i ich rodziny będzie nam budowało autostrady.

      • 3 0

  • Nikt nie zapewnił dożywotnio pracy w GL ! (1)

    • 3 14

    • Tak samo z władzą PIS

      Pamiętaj że władzy PIS tez nikt nie dał dożywotnio, trzy lata szybko zlecą. Niech Misiewicze o tym pamiętają.

      • 6 0

  • Makurat - kto to taki? (4)

    Kto to jest ten caly Makurat i skad sie wzial? cos nie było o nim do tej pory nic slychac a juz zwlaszcza w Grupie Lotos

    • 8 0

    • Tate prosił (1)

      Tate niby profesor psych sportu i przyjaciel gen Packa poprosił i nie było wyjscia.
      A Packa to Antoni pognał jako pierwszego. Na kolei to sie mlody zna
      TKMK teraz k.. moja kolei. a Pisowcy od wieszania plakatow - won na drzewo.
      Ten Chłopczyk ma tyle wspolnego z PISem co D Tusk ...a moze jeszcze mniej

      • 6 0

      • No to człowiek WSI??

        Skąd to info niby że generał pacek go postawiłna stanowisko.

        • 0 0

    • to człowiek strzelczyka i jaworskiego (1)

      nie zwolnią go

      • 6 0

      • No ok ale robi coś tam czy nic?

        Do nas do OIL nie wszystkie informacje dochodzą..taki młodzian i drugi prezes,szok!!

        • 4 0

  • Olechnowicz (8)

    Został prezesem za czasów SLD - przetrwał Millera, Belkę, Marcinkiewicza, Kaczyńskiego, wiele lat Tuska, Kopacz, ale dobrej zmiany już nie przetrwał...

    • 106 6

    • i bardzo dobrze bo to juz sie robila mafia w tym lotosie

      i bardzo dobrze bo to juz sie robila mafia w tym lotosie. Czas odkurzyc nieusuwalnych ludzi na wysokich stanowiskach w lotosie

      • 2 1

    • Na Panu Prezesie Olechnowiczowi PiS się przejechał , jest zatrudniony na umowie o prace (1)

      i jest w wieku ochronnym przedemerytalnym . Jest dalej pracownikiem Grupy Lotos .

      • 9 1

      • nie ważne. ważne że się udało swojego wsadzić

        • 1 0

    • I co z tego wynika, że przetrwał. (2)

      Pamiętacie jego wywiad, jak ubolewał że ceny paliw na stacjach spadają, ale widział promyk nadziei w politykach, którzy myślą o zwiększeniu dostaw z Rosji a co za tym idzie wzrostu cen.

      Tu nie trzeba mieć wykształcenia by piastować takie stanowisko.

      • 6 25

      • "widział promyk nadziei w politykach, którzy myślą o zwiększeniu dostaw z Rosji a co za tym idzie wzrostu cen"

        Nie ogarniam głębi tej frazy. Odblokowanie importu z reguły wiąże się ze spadkiem ceny surowca, a więc wzrostem marży, a nie ceny.

        • 5 1

      • No i? Jak był prezesem spółki, to jego zadaniem było dbać o interes spółki. Ale wedle PiS interes spółki jest wtedy gdy spółka rozdaje pieniądze - a to Misiewiczom, a to górnikom, a to księżom. A przy takim szerokim geście ceny na stacjach i tak pójdą w górę - i nie trzeba będzie do tego Rosjan.

        • 17 2

    • bo miał korzenie w komunie (1)

      tzn. urodził się przed 89
      teraz jest nowa lepsza komuna, więc trzeba wymienić stołki

      • 32 2

      • "urodził się przed 89"

        no tak umysł przedgimnazjalny się nie nada :P

        • 13 0

  • Śledź

    LKolej powinno być sprywatyzowane,wtedy nikt sobie nie pozwoli na zatrudnianie i utrzymywanie pseudo- fachowców,nie było makurata i firma szła do przodu,przyszedł pajac i robi do własnego gniazda kopiąc dołki pod ludźmi,którzy rozkręcili firmę,na drugi raz przygotujemy taczkę i wywieziemy gnoja za bramę,tam gdzie jego miejsce.Trzymam kciuki za MŁ,HG i innych,którzy pewnie już niedługo zapoznają się z efektem tzw.dobrej zmiany.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane