- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (80 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (263 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (53 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (227 opinii)
- 5 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (250 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia - kontrola UOKiK (32 opinie)
Energa Obrót wprowadzała w błąd? "Gwarancja stałej ceny" na celowniku UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oskarżył sprzedawcę energii elektrycznej Energa Obrót, spółkę zależną Energi, o wprowadzanie w błąd klientów. Chodzi o ofertę "Gwarancja stałej ceny". Okazało się, że m.in. pomijano istotne informacje o dodatkowej opłacie handlowej i przekazywano nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu.
Urząd otrzymywał liczne sygnały dotyczące prowadzonej przez spółkę od grudnia 2014 do końca 2015 sprzedaży w ramach oferty Gwarancja Stałej Ceny. Energa Obrót zawierała z konsumentami umowy kompleksowe i umowy sprzedaży energii elektrycznej. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające dało podstawy do postawienia zarzutów.
Zastrzeżenia Urzędu dotyczą pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty "Gwarancja Stałej Ceny", istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Czytaj też: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
- Przedstawiciele Energa Obrót informowali konsumentów w trakcie składanych im wizyt, że reprezentują dotychczasowego dostawcę energii i przekazywali m.in. nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu. Konsumentom nie wydawano także egzemplarza zawartej w ten sposób umowy. Z kolei w przypadku umów zawieranych przez telefon, Urząd zakwestionował stosowany przez Energa Obrót tryb uznawania tego rodzaju umów za skutecznie zawarte. W rezultacie takich działań konsumenci mogli być wprowadzeni w błąd, szczególnie w zakresie przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.
Postępowanie UOKiK może zakończyć się przyjęciem zobowiązania do podjęcia działań zmierzających do zakończenia naruszenia lub usunięcia jego skutków albo uznaniem zarzucanych spółce praktyk za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazem zaniechania ich stosowania z ewentualnym określeniem środków usunięcia ich trwających skutków. Na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa.
Miejsca
Opinie (88) 4 zablokowane
-
2016-03-22 15:06
..dzwonili z 8 razy.. - nawet nie wdajac sie w szczegoly odmowilem, bo jaka firma w dzisiejszych czasach wydzwania bym JA mial lepszy kontrakt i placil MNIEJ..?
- 14 0
-
2016-03-22 14:37
Nekanie telefoniczne i tyle
Mialem podobny problem kilkanascie lub kilkadziesiąt razy bylem nekany telefonicznie jak chcialem cos uszczegolowic pani nie sluchala i dalej czytala swoje wyklepane regulki. Jak juz byla nachalna poprostu sie rozlaczylem i nie odbieralem telefonow od pseudo promocyjnych gosci z energa
- 11 0
-
2016-03-22 10:57
Nareszcie ktos ma jaja zajac sie monopolistycznymi zagraniami.
- 49 1
-
2016-03-22 10:32
dali Offica za złocisza
- 19 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.