• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły

VIK
31 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - twierdzi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.

W pierwszym etapie ok. 3 mln dolarów na inwestycję, 40 miejsc pracy i 2 tys. naczep rocznie - w Gdyni powstaje fabryka naczep do ciężarówek. W piątek chińska spółka CIMC, jeden z wiodących producentów kontenerów na świecie przedstawiła szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. O nowym inwestorze informowaliśmy już kilka dni temu.


Czy mamy szanse na kolejne, poważne chińskie inwestycje?


Gdyński zakład CIMC zajmie 3,623 m kw. powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw. przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy. Ważnym elementem wyposażenia są 2 suwnice o nośności 3,2 t/m kw. Hala znajduje się w przemysłowej części Gdyni. zobacz na mapie Gdyni O wyborze tej lokalizacji przesądziło kilka czynników. Po pierwsze dużym atutem było sąsiedztwo portu oraz dogodne połączenie komunikacyjne. Po drugie - bliskość rynków docelowych oraz strategiczne położenie regionu.

W gdyńskim oddziale montowane będą różnego rodzaju przyczepy transportowe. Realizowane tam będą zamówienia z Europy Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Podzespoły do instalacji będą importowane z Chin i Europy. W pierwszym etapie koncern zamierza zainwestować ok. 3 mln dolarów i nie wyklucza w przyszłości podwojenia tej kwoty.

- Model produkcji i montażu przetestowaliśmy już na innych rynkach. Region Europy Środkowej i Wschodniej jest bardzo obiecującym rynkiem, dlatego planujemy tu dalszy rozwój. Polska, jako największy kraj w regionie oraz ważny partner w transporcie międzynarodowym, była dla nas naturalnym wyborem. Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - mówi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.
Invest in Pomerania, instytucja zajmująca się ściąganiem inwestorów na Pomorze prowadziła rozmowy z CIMC od listopada 2014 roku. Istotną rolę w procesie inwestycyjnym spełniło też Biuro Pomorskie w Chinach, które nawiązało pierwszy kontakt z firmą.

- Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie chińskich inwestorów Pomorzem. Liczymy, iż nasze działania przekują się w kolejne projekty inwestycyjne firm z Państwa Środka. Warto podkreślić, iż jest to pierwsza na Pomorzu inwestycja chińskiej firmy produkcyjnej - mówi Łukasz Żelewski, prezes Agencji Rozwoju Pomorza, która jest koordynatorem inicjatywy Invest In Pomerania.
- Inwestycja firmy CIMC wpisuje się w światowe trendy. Firmy produkcyjne coraz częściej optymalizują swoje procesy logistyczne poprzez lokowanie inwestycji w pobliżu portów morskich. To właśnie bliskość dwóch dynamicznie rozwijających się portów oraz bezpośrednie połączenia morskie z najważniejszymi azjatyckimi ośrodkami przemysłowymi były jedną z głównych przesłanek w wyborze naszej lokalizacji - dodaje Anna Rajzer, projekt manager-sektor logistyczny, Invest in Pomerania.
China International Marine Containers to pochodząca z Chin globalna spółka zatrudniająca ponad 60 000 pracowników i posiadająca ponad 300 firm członkowskich między innymi w Azji, Ameryce Północnej, Europie, Australii. Zasięg CIMC obejmuje ponad 100 państw. Oferuje produkty i usługi w takich branżach, jak: logistyka, produkcja kontenerów i naczep samochodowych, offshore, energetyka, przemysł chemiczny i spożywczy czy finanse. Jednym z wiodących obszarów działalności CIMC jest produkcja pojazdów, którą firma rozpoczęła w 2002 roku jako CIMC Vehicles (Group) Co. Ltd. Właśnie w tym zakresie firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność o kolejną lokalizację.
VIK

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

  • wykończą polską fabrykę naczep Wielton

    szkoda

    • 11 2

  • naczepy bida stoją na placu i w hali

    Nic ciekawego widać na placu
    a chinole działają już ok 1 roku

    • 1 0

  • Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły (1)

    tak zle,tak niedobrze......kuzwa co za kraj......

    • 2 3

    • tak to już jest jak ludziem jest dobrze

      wszystkie pierdoły urastają do rangi egzystencjalnych problemów

      • 2 0

  • i gdzie te szczegóły ???

    ... bo na pewno nie w artykule. Ile osób chcą zatrudnić, na jakich stanowiskach, czy to będzie faktyczna produkcja czy linia montażowa półproduktów, itp, etc.... ?

    • 3 1

  • sekretarz

    Komuna nie parzy w ręce?

    • 0 0

  • na drugim zdj w pierwszym rzędzie

    siedzi David Beckham! :o

    • 2 0

  • CIMC - Burg Silvergreen (1)

    Na stronie firmy CIMC Silvergreen jest jeszcze resztka tego co pozostało po inwestycji firmy CIMC w Gunzburgu, 26 milionów euro wyrzucone w błoto. Chińczycy wchodzili n aeuropejski rynek ale po 2-3 latach męczarni odpuścili, nie znajdowali klientów w Europie na swoje naczepy. na stronach cimc-silvergreen mozna jeszcze poczytac na czym to się skończyło. Obawaim się że w Gdyni nikt z przedstawicieli miasta do końca nie zastanawiał się czym ma się objawaić ta chińska u nas inwestycja i bedzie ona godzić w interesy polskich firm.

    • 0 0

    • CIMC Silvergreen

      dopisuję jeszcze w formie ciekawostki: ramy naczep i podzespoły produkowane w Chinach, montaż jeśli takowy się w ogóle odbywa polega na założeniu kół, opon, maksymalnie układu elektrycznego lub/i pneumatycznego. Naczepy są wykonane w technologii dosyć ciężkiej, raczej niezbyt jak na te czasy i wymagania współczesnych klientów w transporcie. Nie mają sieci serwisowej, nie mają nawet zaplecza handlowego bo sprzedaż prowadzą Chińczycy po angielsku, widać trochę urwali się z choinki. Jak na razie to niewiele zainwestowali, bo wynajęli przecież gotowe hale nic tam nie zbudowali. W istniejącą infrastrukturę wetknęli kartkę z numerami telefonów. Nie życzę im źle, niech znowu się sprawdzają na europejskim rynku, ale mam niejasne przekonanie że z takim zaangażowaniem znowu podzielą los swojej inwestycji w Niemczech, gdzie położyli gigantyczne sumy i temat upadł.

      • 0 0

  • Chińczycy zatrudniają w Gdyni tanią siłę roboczą. (1)

    Potrzeba ślusarzy, spawaczy, lakierników, narzędziowców, operatorów maszyn typu giętarki, prasy, wytłaczarki... bajka :-)

    • 1 0

    • Lepiej robic to samo w Niemczech. Nawet przez zlodziejskiego polskiego posrednika za minimum. 10 euro na godzine + 45 euro dziennie na jedzenie. Za nocleg niestety trzeba placic z wlasnej kieszeni 20 euro dziennie.

      • 0 0

  • Stop made with China !

    Nienawidzę Chińczyków za ich niczym nie uzasadnioną ,światową ekspansję , za przejęcie polskiego przemysłu stoczniowego , za tworzenie wrażenia ,że nawet banalna produkcja naczep też nie może się obejść bez ich ingerencji .

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane