• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiński koncern chemiczny inwestuje w Trójmieście. 250 nowych miejsc pracy

Robert Kiewlicz
8 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kolejna firma z Finlandii zdecydowała się zlokalizować swoje centrum usług wspólnych w Trójmieście. Kemira obsługuje głównie klientów z branży papierniczej, przetwórstwa ropy i wydobycia surowców oraz uzdatniania wody. Kolejna firma z Finlandii zdecydowała się zlokalizować swoje centrum usług wspólnych w Trójmieście. Kemira obsługuje głównie klientów z branży papierniczej, przetwórstwa ropy i wydobycia surowców oraz uzdatniania wody.

Działający na całym świecie fiński koncern chemiczny Kemira wybrał Trójmiasto, a konkretnie Gdańsk, na nową siedzibę swojego centrum usług wspólnych. Dzięki temu powstanie ok. 250 nowych miejsc pracy. Nowe centrum usług będzie wspierało rozwój firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Kemira to już druga firma z Finlandii, po Metsä Group, która wybrała Trójmiasto na miejsce swojej inwestycji.


Dlaczego inwestorzy zagraniczni wybierają Trójmiasto?


- Obecnie w Gdańsku zatrudnionych jest ok. 30 osób. Zajmują się oni głównie rekrutacją i przenoszeniem procesów z Finlandii do Trójmiasta - mówi Wojciech Tyborowski z Inwest in Pomerania. - Stale trwa też rekrutacja kolejnych pracowników. W sumie ma zostać zatrudnionych ok. 250 osób. Co ciekawe, Kemira tworzy w Trójmieście nie tylko centrum odpowiedzialne za księgowość i finanse. Ma to być jedynie mała część działalności trójmiejskiego oddziału. Duży nacisk położono na obsługę klienta, zamówienia i IT.

Firma poszukuje obecnie powierzchni biurowych. - Lokalizacja w Trójmieście została wybrana ze względu na istniejące już centra usług biznesowych, poziom kosztów i dostępności wykwalifikowanej kadry - mówi Antti Salminen, członek zarządu koncernu Kemira.

Kemira podkreśla strategiczny charakter gdańskiego projektu licząc na wymierne korzyści wynikające z optymalizacji kosztów i zbudowania jednego centralnego zespołu wspierającego biznes. Centrum w Gdańsku jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć w tym zakresie dla całej firmy. Stworzenie centrum usług w Gdańsku ma pozwolić na oszczędność w wysokości ok. 10 mln euro w skali roku.

- Otwarcie centrum usług biznesowych w Gdańsku to kolejny dowód na rozwój tego sektora w Polsce - mówi Arek Rochowczyk, zarządzający projektem w Polsce. - Wierzymy, że dostęp do wysokiej klasy specjalistów przyniesie wszystkim korzyści. Zbudujemy w Gdańsku zespół, który będzie miał wpływ na funkcjonowanie globalnej firmy w ramach jej strategii.

Koncern Kemira działa na całym świecie i świadczy usługi dla klientów z branży papierniczej, przetwórstwa ropy naftowej i wydobycia surowców oraz uzdatniania wody. Kemira dostarcza know-how oraz rozwiązania w postaci produktów chemicznych, które pomagają oszczędzać wodę, półprodukty oraz energię. W roku 2012 koncern zatrudniał 4,9 tys. pracowników. Jego przychód wyniósł ponad 2,2 mld euro.

Trójmiasto w ostatnich latach stało się jednym z ważniejszych w Polsce graczy na rynku tzw. usług wspólnych. Dziś zajmujemy czwarte miejsce w kraju pod względem ilości inwestycji z tej branży. W Trójmieście funkcjonuje ponad 40 centrów usług wspólnych, zatrudniających ok. 13 tys. pracowników, z czego 9,5 tys. zostało zatrudnionych w centrach utworzonych przez inwestorów zagranicznych.

Szczególnie bogaty w nowe inwestycje z tej branży był rok 2012. W połowie lutego fińska firma Metsä Group, działająca w przemyśle drzewnym, ogłosiła, że utworzy w Gdańsku swoje centrum obsługi finansowej, które przejmie funkcje podobnych centrów z kilku innych państw. Pracę znalazło tu ok. 100 osób. W marcu decyzję o otwarciu oddziału w Gdańsku podjął niemiecki koncern Bayer. Powstało 200 miejsc pracy. W czerwcu ogłoszono, że decyzję o uruchomieniu oddziału w Gdyni podjęła firma WNS, czyli koncern z Indii, który jest dostawcą usług outsourcingowych z zakresu: księgowości i finansów, obsługi klienta, wsparcia technicznego, badań i analiz, procesów back-office oraz front-office. Obiecują 500 miejsc pracy.

Wszelkich informacji na temat rekrutacji udziela Małgorzata Mudyna
e-mail: malgorzata.mudyna@pl.randstad.com, tel. +48 58 765 98 06.

Miejsca

Opinie (101)

  • agencja pracy tymczasowej, umowa zlecenie,

    elastyczny czas pracy latem 12h/dobę wolne w listopadzie i marcu.

    • 1 1

  • Zatrudniamy !!!

    Aplikujcie do nas jeśli znacie języki a dodatkowo macie doświadczeni w finansach, IT, logistyce - lada dzień pojawią się nasze ogłoszenia na pracuj.pl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane