• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fundacja zostanie największym akcjonariuszem LPP

Robert Kiewlicz
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.

Jeszcze w 2018 roku większościowym akcjonariuszem odzieżowej spółki LPP zostanie fundacja Semper Simul. Będzie ona posiadała 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Skupione w niej będą wszelkie aktywa należące do Marka Piechockiego, prezesa i współzałożyciela LPP oraz jego rodziny. Ma to zagwarantować dalsze wzmacniacze pozycji spółki i jej pozostanie w Polsce.



Jak twierdzi Marek Piechocki już w najbliższych miesiącach przetransferuje posiadane akcje spółki LPP do tworzonej właśnie fundacji Semper Simul. Do niej trafią także inne aktywa rodziny Piechockich. Ten ruch ma spowodować, że akcje należące do Piechockich nie będą mogły zostać sprzedane. W statucie fundacji mają być też zapisy, że dywidenda wypłacana rodzinie Piechockich będzie na poziomie minimalnym, a pozostałe pieniądze będą inwestowane w rozwój spółki.

Miliardy na inwestycje i nowe technologie



- Chcę, aby LPP było prywatną polską firmą i aby tak pozostało przez kolejne pokolenia - stwierdził Piechocki. - Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce była tworzona wartość dodana naszych produktów. Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce.
Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać doświadczenia zakupowe klientów.

Już dziś w LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Pół miliarda zł LPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w centra logistyczne, wspierające zarówno działalność e-commerce, jak i tradycyjną sprzedaż. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw.

LPP chce gonić największych



W 2017 roku wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 roku osiągnęły one poziom 10,5 mld zł.

- Mamy ambicje, aby gonić największych i wiemy, jak to zrobić. Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. Co ważne, powiększanie przychodów chcemy nadal realizować w oparciu o naszą tożsamość i kluczowe dla nas wartości - mówi Piechocki.
Ważnym czynnikiem prorozwojowym jest dalsza ekspansja zagraniczna polskiego producenta odzieży. Tylko w tym roku LPP otworzy swoje salony w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. W planach na 2019 roku są otwarcia w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Ambicją firmy jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. LPP chce też budować globalną rozpoznawalność marki Reserved, m.in. dzięki obecności na najważniejszych ulicach handlowych Europy oraz kampaniom marketingowym z udziałem światowych gwiazd mody. Tylko w 2017 i 2018 roku w kampaniach flagowej marki LPP wzięli udział m.in.: Cindy Crawford, Kate Moss, Irina Shayk czy Eric Roberts.

Miejsca

Opinie (129) ponad 20 zablokowanych

  • ok tylko niech ujawnią jak wyglają fabryki w Bangladeszu i ile płacą za uszycie tego badziewia... (3)

    ile dzieci zatrudnia "firma" lpp?

    • 10 5

    • (2)

      O czym ty piszesz? Firma nie odpowiada za niezależne szwalnie to po pierwsze, po drugie już od pewnego czasu coraz więcej zlecają krajowym szwalniom, a po trzecie nigdy nie zatrudniała dzieci

      • 3 7

      • co za naiwniak z choinki sie urwałes

        • 4 2

      • Oczywiście, że odpowiada. Zawiera z nimi umowy. Kasę od nich dostajesz, że ich tak bronisz?

        • 2 1

  • LPP jakość ubrań gorsza niż w najgorszym lumpeksie. (3)

    a pracownicy tylko na umowie śmieciowej.

    • 14 5

    • (2)

      Jest całkowicie odwrotnie, jakość coraz lepsza, pracownicy pracują na umowę o pracę, a jeżeli masz na myśli studentów, którzy tam dorabiają w wolnych chwilach to oni również nie narzekają, pracy w naszym kraju nie brakuje, więc ludzie pracują tam gdzie jest im dobrze

      • 3 8

      • łubudubu niech żyje prezes naszego klubu (1)

        nie lubię wazeliniarzy

        • 8 4

        • nie dyskutuj z zawodowym trollem

          To nie wazeliniarz, to szeptacz z wynajętej agencji PR. Artykuł sponsorowany + płatni klikacze w pakiecie. Prymitywny marketing , z którego więcej szkody,, niż pożytku.

          • 1 1

  • szajs nie towar,

    Nie polecam wrobów reserwed to buble nad bublami ,zwłaszcza buty Zenada pEkają a reklamacje odrzucane .Za bubel płaci się na dwa tygodnie urzytku to nic dziwnego że tak się dorabiają !

    • 10 1

  • Mam nadzieję że odpowiednie służby sprawdzą tę fundację.

    • 4 2

  • Czy tylko ja tak mam, że słowo "fundacja" kojarzy mi się wyłącznie negatywnie?

    Czyli oszustwo, złodziejstwo, przekręt.

    • 12 0

  • wiwat Ukraina i Bangladesz (3)

    zapraszamy do magazynu w Pruszczu może LPP da jakieś podwyżki tym rodakom co jeszcze nie zdążyli odejść?!

    • 19 2

    • Lpp tczewska 2

      A co cie trzyma na tczeskiej szonie ty bilety do kina masz talony co jeszcze chcesz

      • 1 2

    • 9lat już pracuje (1)

      9 lat już pracuje na magazynie i nie narzekam

      • 1 4

      • Tam 9 lat nie magazynu.

        • 4 1

  • Szmaty nie ubrania.

    • 7 3

  • Trojmiejska firma, tutaj płaci podatki

    i tutaj zatrudnia ludzi. Powinniśmy być z niej dumni. A pisiactwo zabiera nam Lotosa.

    • 7 5

  • Ja tam sukces doceniam. Jedna z niewielu większych polskich firm, która dobrze sobie radzi w innych krajach. W końcu role się odwracają i to obcokrajowcy kupują w polskim sklepie.

    • 3 2

  • dlaczego nie szyją w np. W BANGLADESZ? (4)

    Dlaczego nie SZYJĄ w polsce tylko w Bangladeszu. Najgorsze mayreialy i najtańsze!

    • 5 6

    • (2)

      Szyją w Polsce na mniejszą skalę. W Reserved i Mohito można znaleźć ubrania z metkami made in Poland. Podobno z roku na rok ilość szytych ubrań w Polsce ma się zwiększać. Uszycie takiej masy ubrań w Polsce pewnie byłoby niemożliwe. Nie mamy takich fabryk jakie są w Azji.

      • 3 3

      • uwagą ściemniacz

        Podobno...

        • 2 2

      • uszycie jest możliwe w Polsce, ale dużo dużo dużo droższe.

        • 1 1

    • Firma rozwija się bardzo szybko, zagranicą mają szansę osiągnąć równie duży sukces jak w Polsce.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane