- 1 Plan ograniczania dostaw prądu (101 opinii)
- 2 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (169 opinii)
- 3 Gdyńskie falochrony. Budimex z najlepszą ofertą (15 opinii)
- 4 Lody: nawet 45 proc. drożej niż w 2022 r. (132 opinie)
- 5 Jest nowy p.o. prezesa Energi (30 opinii)
- 6 Branża zbrojeniowa rozwija się w Gdańsku (79 opinii)
Gdańska spółka Amber Gold przejmuje linie lotnicze Jet Air
23 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo
Gdańska firma Amber Gold, oferująca lokowanie oszczędności w metale szlachetne, została udziałowcem linii lotniczych Jet Air. Dzięki temu przewoźnik ma więcej latać po Polsce.
Udało nam się jednak ustalić, że Amber Gold dokapitalizowała linie lotnicze kwotą ok. 15 mln zł. - Wszelkie szczegóły ujawnimy na początku września. Mogę jedynie powiedzieć, że polski inwestor dokapitalizował naszą spółkę - mówi Ireneusz Dylczyk, dyrektor marketingu firmy Jet Air. Co dadzą pieniądze od nowego udziałowca? - Wydamy je na rozwój firmy i modernizację floty.
Jet Air już teraz obsługuje połączenia krajowe Gdańsk-Warszawa i Warszawa-Wrocław. - Fatalny stan infrastruktury kolejowej oraz opóźnienia w głównych inwestycjach drogowych sprzyjają rozwojowi krajowych połączeń lotniczych - przekonuje Krzysztof Wicherek, prezes regionalnej linii lotniczej Jet Air i jej współwłaściciel. - Rozwijamy naszą siatkę połączeń od 2007 roku. Obok naszego narodowego przewoźnika, mamy największe doświadczenie w tym zakresie na rynku.
Kim jest nowy udziałowiec linii Jet Air? Firma Amber Gold Dom Składowy zajmuje się przechowywaniem i obrotem metalami szlachetnymi w imieniu klienta. Oferuje m.in. lokaty w złoto z oprocentowaniem 10 proc. w skali roku niezależnie od kursu złota i w ramach lokaty fizycznie przechowuje w skrytkach depozytowych zakupione przez klientów złoto.
Działalność spółki wzbudzała jednak kontrowersje. W 2010 roku Komisja Nadzoru Finansowego umieściła spółkę na tzw. liście alertów.
- Amber Gold nie posiada zezwolenia KNF na wykonywanie czynności bankowych, w szczególności na przyjmowanie wkładów pieniężnych w celu obciążania ich ryzykiem - informowała oficjalnie Komisja. W odpowiedzi Amber Gold pozwał KNF do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Obecnie toczą się tam dwie sprawy, gdzie stroną skarżącą jest Amber Gold.
Czy wejście do spółki nowego inwestora może zagrozić potentatowi na rynku lotów krajowych, linom Eurolot? - Konkurencja jest zawsze dobra dla klientów - mówi Jacek Balcer, rzecznik prasowy Eurolot. - Jednak zaplecze jakim dysponuje Eurolot pozwala nam ze spokojem patrzeć w przyszłość.
W 2010 roku polskie porty lotnicze obsłużyły w ruchu krajowym 1,892 mln pasażerów, natomiast w ruchu międzynarodowym 18,575 mln. O ile w przypadku ruchu międzynarodowego liczba pasażerów stale rośnie (wyłączając okres kryzysu finansowego), to już w przypadku ruchu krajowego można mówić o stagnacji. Obecna wielkość ruchu krajowego jest podobna do osiągniętej w roku 2006.
Wciąż największym partnerem dla polskich lotnisk były PLL LOT wraz z Eurolot, których pasażerowie stanowili nieco ponad 29 proc. ogółu obsłużonych w tym segmencie ruchu. W pierwszej piątce największych przewoźników znaleźli się jeszcze kolejno: WizzAir (22,6 proc.), RyanAir (21,5 proc.), Lufthansa (7,1 proc.) oraz EasyJet (3,1 proc.).
Miejsca
Opinie (52) 5 zablokowanych
-
2011-08-23 19:18
LOT - Złodziej. (1)
Lot to największy złodziej.Najdroższe ceny biletów.W Niemczech padli by na pysk w trybie natychmiastowym.U nas nie mają konkurencji i tylko dlatego jeszcze istnieją.
- 7 2
-
2011-08-24 09:49
Jak nie mają, mają i to sporo.
Zresztą LOT jest drogi, ale i tak tańszy od innych dużych przewoźników jak Lufthansa.
- 0 0
-
2011-08-24 20:13
Ten samolocik na fotce - poleci samodzielnie niczym szybowiec , jeśli silniki zgasną
???Co to za maszyna?
- 0 0
-
2011-08-24 21:12
Dzięki dla autora, że napisał gdańska a nie trójmiejska.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.