- 1 Upamiętniono znanego gdańskiego menadżera (94 opinie)
- 2 Rzecznik MŚP negatywnie o płacy minimalnej (333 opinie)
- 3 Energa nie chce już wychodzić z giełdy (50 opinii)
- 4 Rabat za świadectwo z paskiem? (63 opinie)
- 5 Orlen zatankuje statki w portach (55 opinii)
- 6 Resort uregulował zaległości za prom (101 opinii)
Gdyńskie falochrony. Budimex z najlepszą ofertą
Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę morskiej infrastruktury koniecznej do funkcjonowania planowanego Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, czyli falochronów. Teraz czas na finał przetargu na budowę samego "portu na wodzie". Oferty można składać do 14 czerwca.
Konsorcjum firm Budimex (lider konsorcjum), Roverpol i Rover Maritime S.L. złożyło najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę 2,5 km falochronów osłonowych. Dzięki realizacji zadań określonych w ogłoszonym zamówieniu uzyskany zostanie akwen osłonięty od oddziaływania fal, umożliwiający manewry przy terminalu w planowanym Porcie Zewnętrznym wraz z bezpiecznym rozładunkiem przy jego nabrzeżach. Z kolei wzmocnienie istniejących falochronów wraz z wykonaniem narzutów ma na celu ochronę istniejących obiektów przed dochodzącym falowaniem oraz minimalizację refrakcji falowania.
Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego
![Kto nam mebluje gdyński port? Historia o](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3718/150x100/3718079__c_84_0_3375_2362__kr.webp)
Zanim powstanie nowy port, potrzebne są falochrony. Wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.
Z kim rywalizowało zwycięskie konsorcjum i jaką kwotę zaoferowało?
- Budimex, Roverpol i Rover Maritime S.L. - 539 600 426, 96 zł brutto
- PORR SA - 573 744 914, 40 zł brutto
- NDI SA - 633 606 454, 17 zł brutto
Co obejmował przetarg?
Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie robót budowlanych polegających m.in. na:
- wykonaniu dwóch falochronów wyspowych północno-wschodnich o łącznej długości 500+56 m wraz z oświetleniem nawigacyjnym;
- wykonaniu trzech północnych falochronów wyspowych o łącznej długości 800+800+250 m wraz z ich oświetleniem nawigacyjnym;
- wzmocnieniu istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego - część północna na całej jego długości ok. 235 m;
- wykonaniu wygaszaczy falowania oraz niezbędnych prac w zakresie wzmocnienia istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego na długości około 148 m.
A co z przetargiem na Port Zewnętrzny? Projekt obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy "Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego".
- Postępowanie przetargowe na wybór partnera prywatnego dla projektu Portu Zewnętrznego jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego. Zaproszenie do składania ofert przekazano do uczestników postępowania w lipcu 2023 r. - z pierwotnym terminem składania ofert wyznaczonym na październik 2023 r. W wyniku wniosków uczestników postępowania wydłużono ten termin do lutego - a obecnie do 14 czerwca 2024 r. - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-31 17:04
(3)
Podpis pod grafiką: "Projekt portu zewnętrznego". To nie jest projekt, tylko wizualizacja. Nie wiem nawet czy na podstawie projektu, czy to tylko luźna wizja. W ogóle już istnieje projekt portu zewnętrznego?
"Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem...". Co to znaczy jakby? Albo ma być przedłużeniem, albo nie. W tym przypadku oczywiste jest, że ma być.- 33 5
-
2024-05-31 18:08
(2)
Ale maruda z ciebie. Rany. A ten tekst to nie specyfikacja techniczna, więc wyluzuj.
- 9 13
-
2024-06-01 09:49
Chodzi tu o poziom dziennikarstwa.
Trojmiasto.pl ma na żenująco niskim poziomie.
- 8 1
-
2024-05-31 18:19
Nie znasz znaczenia słów, to się nie wypowiadaj
- 5 4
-
2024-06-01 20:26
Dwa mega terminale obok siebie? (1)
Działajacy i rozbudowujący się w Gdańsku i nowy w Gdyni. Czy to aby dobry pomysł?
- 1 17
-
2024-06-01 23:20
to jest bardzi dobry pomysł
Powie ci to każdy kupiec. Prawdziwy kupiec, a nie komuszy spekuła czy wschodni sknera...
Dlatego Hamburg ma Bremenhaven, Cuxhaven a Petersburg Bronka i Wyborg, nie wspominając o pobliskim też Ust Uługa, największym porcie bałtyckim. W małej Holandii dwa największe porty europejskie a belgijska Antwerpia też się pożywi...
APowie ci to każdy kupiec. Prawdziwy kupiec, a nie komuszy spekuła czy wschodni sknera...
Dlatego Hamburg ma Bremenhaven, Cuxhaven a Petersburg Bronka i Wyborg, nie wspominając o pobliskim też Ust Uługa, największym porcie bałtyckim. W małej Holandii dwa największe porty europejskie a belgijska Antwerpia też się pożywi...
A w Trójmieście jako żywo, Pawlaki i Kargule... Widać, że repatriacja zasiedliła Gdańsk.
Jedyna strategia to "pies ogrodnika" i "aby sąsiadowi krowa zdechła"...
A jakie to k****, zatroskane...- 8 0
-
2024-06-01 12:09
Prawidłowa kolej rzeczy to najpierw falochrony (1)
POtem Czerwona Droga i natychmiast zewnętrzny pirs, którego zakończenie budowy trzeba zsynchronizować z zakończeniem budowy Drogi.
Taki był i dalej winien być plan.- 17 2
-
2024-06-02 11:50
w Gdańsku była odwrotna kolejność
nabrzeże postawił kapitał prywatny i zaczął zarabiać...
Falochrony później postawił kapitał państwowy... I mógł się poprzyglądać.
Ale tak zwykle bywa, jak do interesu biorą się ci, którzy wiedzą, o co chodzi.
Za naukę, jeśliś tępy, się płaci.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.