- 1 Upamiętniono znanego gdańskiego menadżera (117 opinii)
- 2 Rzecznik MŚP negatywnie o płacy minimalnej (335 opinii)
- 3 Energa nie chce już wychodzić z giełdy (54 opinie)
- 4 Rabat za świadectwo z paskiem? (69 opinii)
- 5 "Protest bankomatów" dużej sieci (312 opinii)
- 6 Maja rozebrała stary slip. Największy element ważył ponad 90 ton (29 opinii)
Na Port Zewnętrzny w Gdyni jeszcze poczekamy
Wydłużono termin składania ofert wiążących na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Dlaczego? "Powodem przedłużenia terminu jest potrzeba przeznaczenia kolejnych tygodni przez podmioty zaproszone do postępowania na konsultacje niezbędne do prawidłowego przygotowania ofert" - poinformował Port Gdynia.
Termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia mijał 14 czerwca. Zamiast informacji, czy i ile ofert wpłynęło, poinformowano, że oferenci mają czas do 30 września tego roku.
![Kto nam mebluje gdyński port? Historia o](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3718/150x100/3718079__c_84_0_3375_2362__kr.webp)
Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego
- Jej niezbędną składową jest budowa nowych falochronów (niedawno wybrano wykonawcę tej inwestycji). Sukcesowi projektu oraz całego Portu Gdynia posłużą także inwestycje komplementarne, tzn. budowa Drogi Czerwonej oraz linii kolejowej nr 201, zapewniające poprawę dostępności drogowej i kolejowej do gdyńskiego portu. Opracowywana jest także dokumentacja projektowa estakady drogowej do Portu Zewnętrznego, dla której przewiduje się pozyskanie pozwolenia na budowę na początku 2026 r. Natomiast na etapie koncepcyjnym są prace związane z budową parkingu centralnego w Dolinie Logistycznej, stanowiącej zaplecze portu - poinformował Port Gdyni.
Kto jest w gronie zainteresowanych? W lutym 2021 r. poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy:
- konsorcjum Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS (z siedzibą w Paryżu) i Gdynia Terminal Holding SAS,
- konsorcjum Hutchison Ports Poland i Port of Felixstowe Limited (Londyn),
- firma Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o. z Krakowa,
- firma International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili.
Czy przedłużenie terminu składania ofert nie zaburzy harmonogramu?
- Przedłużenie postępowania pozwoli kontynuować je w obecnej formule, której pozytywnej oceny udzielił Europejski Bank Inwestycyjny. Obecne wydłużenie terminu w żaden sposób nie zagraża realizacji inwestycji zgodnie z Programem Rozwoju Polskich Portów Morskich do 2030 r. - poinformował Port Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-14 15:23
Hutchison politycznie najgorsza opcja. (3)
Ale jedynie oni ogarną wystarczający ruch w porcie. Jedynie APM mógłby z nimi konkurować. Kiedy mózgowcy z portu Gdansk i Gdynia ogarną, że największym problemem są Tiry, które z uporem maniaka kierują do portu. Powinny być terminale pośrednie a kontenery dowożone do portu śródlądowymi statkami.
- 25 27
-
2024-06-16 10:47
Jak śródlądowymi jak Wisła nie nadaje się do żeglugi?
A z roku na rok jest tylko gorzej?
Jedyna opcja to kolej.- 4 0
-
2024-06-15 08:10
(1)
Same minusy tego portu.Plaża w Gdyni zniknie jak i przybrzeżne rejony zarosną ziemią i trawą.Następny minus nigdy już nie zobaczymy tych dużych statków z bliska ,tak jak z ostrogi przy muzeum emigracji.
- 3 7
-
2024-06-15 11:45
to są minusy??!
ciekawe kryteria dla działań gospodarczych...
- 5 0
-
2024-06-16 13:08
A kto pytał o zdanie nas mieszkanców? Nie chę zadnego portu zewnętrznego! (1)
Zeszpeci cały krajobraz plaży Gdyni! Wystarczy że Stogi w Gdańsku są zeszpecone portem zewnętrznym. Nie chce takiego widoku z plazy w Gdyni.
- 4 23
-
2024-06-16 21:26
a w Gdyni jest plaża??!
W Trójmieście plaża jest na Stogach i na Wyspie Sobieszewskiej...
Inne nad pełnym morzem...
W Gdyni jest ogryzek w kącie przy falochronie, który skutecznie zbiera śmieci...- 9 2
-
2024-06-15 15:33
Port zewnetrzny (4)
Takiego bagna jak w Polsce nigdzie na Świecie nie znajdziecie. Po prostu brakuje słów bo o porcie mówi się już prawie 7 lat i niema żadnej pewności że powstanie za 20 lat. Dlaczego inni np. Niemcy chcą coś budować to robią to natychmiast. Przecież Gdynie, wraz z portem i stoczniami krócej budowali. Bagno
- 32 3
-
2024-06-17 21:23
Tak, natychmiast ...
Port Hamburg 10 lat procesował się z ekologami, zeby poglebic rzeke Elbe.
Port Lotniczy Berlin to byla porazka, cale lata opoznien i koszty 2x wyzsze.
Czasem wychodzi lepiej, czasem gorzej, pojawiaja sie rozne okolicznosci, obojetnie czy Niemcy czy Polska.- 0 0
-
2024-06-17 06:19
Moment, w Gdyni buduje się w porcie apartamenty
A teraz trzeba budować port na wodzie bo brak miejsca? Kto nad tym panuje? Gdzie tu sens gdzie ekonomia i logika? Kwiatkowski przewraca się w grobie...
- 4 3
-
2024-06-16 10:49
Bez przesady, w Gdańsku jakoś idzie sprawnie (1)
Budują już trzeci etap
- 0 3
-
2024-06-16 21:30
bo trzymali Polsków a szczególnie samorząd na odległość solidnego kija
W Gdyni nie ma ludzi z jajami a jedynie drobne szuje, co tylko patrzą, aby coś skubnąć.
Niewielkiego, bo większe niż buda z piwem albo żarciem, to przekracza ich wyobraźnię... Żeby nie wiem, jak mądrze się nazywała, to zawsze będzie buda z piwem albo z pokojami do wynajęcia...- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.