Zakończyła się trzecia edycja międzynarodowego projektu "Gdynia Business Week", w ramach którego prawie 100 uczniów z gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych oraz ich amerykańscy rówieśnicy poznawali zasady funkcjonowania firmy oraz zdobywali umiejętności konieczne do prowadzenia biznesu.
Program realizowany był przez Miasto Gdynia we współpracy z amerykańskimi partnerami - Foundation for Private Enterprise Education oraz Seattle-Gdynia Sister City Association. Tegoroczna edycja organizowana była pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ambasady USA, przy wsparciu korporacji Boeing i Microsoft.
"Gdynia Business Week" to intensywny sześciodniowy kurs, wzorowany na programie szkoły letniej Washington Business Week. Prowadzą go instruktorzy amerykańskiego projektu oraz liderzy biznesu stanu Waszyngton. Zajęcia odbywają się w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni.
Uczestnicy programu w ramach kilkuosobowych grup - firm, poprzez różnego rodzaju symulacje, uczyli się podejmować decyzje związane z kierowaniem przedsiębiorstwem, a także ustalać ceny sprzedaży, koszty marketingowe oraz budżety dla swoich "produktów". Rozwijali także techniki komunikacyjne, negocjacyjne oraz umiejętności nawiązywania kontaktów i pracy w zespole. Wszystkie zajęcia prowadzone były w języku angielskim.
Oprócz zajęć praktycznych młodzież miała okazję uczestniczyć w prezentacjach tematycznych. Wśród prelegentów znajdą się m.in. przedstawiciele Microsoftu, Boeinga oraz prężnie działających ogólnopolskich i gdyńskich firm. W dotychczasowych edycjach, łącznie z tegoroczną, wzięło udział prawie 300 gdyńskich uczniów oraz 50 nauczycieli. Przedstawiciele amerykańskich firm podkreślają ogromny potencjał młodych gdynian i ich zaangażowanie. Gdyby było to możliwe, niektórych nawet już teraz chętnie zatrudniliby u siebie.