• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska firma VR Visio w chińskim talent show

VIK
20 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

VR Vision pracuje dla chińskiego talent show


Wizualizacje gdyńskiej firmy VR Visio pojawiły się podczas największego w Chinach muzycznego talent show "Super Girl", emitowanego przez kanał należący do jednej z największych stacji telewizji satelitarnej Chin - TV Hunan. To już kolejny projekt gdyńskiej firmy realizowany na dalekowschodni rynek.



VR Visio to studio projektujące innowacyjne oprogramowanie w technologii wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Łączy doświadczenie w branży technologicznej, filmowej, tworzeniu gier oraz marketingu, tworząc innowacyjne rozwiązania o interdyscyplinarnym charakterze.

Gdyńska firma zrealizowała w ostatnim czasie kampanię reklamową dla producenta amerykańskiej luksusowej marki samochodów Cadillac. 360-stopniowy film VR miał swoją premierę na rynku chińskim podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Teraz przygotowali oprawę do największego w Chinach muzycznego talent show "Super Girl", będącego odpowiednikiem znanego w Polsce programu "Idol".

Wizualizacje powstały przy zastosowaniu techniki Face Mapping. W uproszczeniu polega ona na nanoszeniu dwuwymiarowych projekcji na trójwymiarowy model, jakim w tym wypadku były twarze uczestników programu. Dzięki temu zabiegowi publiczność widziała na scenie dziewczynę z twarzą robota, gejszy, a nawet tygrysa.

- Face mapping to popularna w Chinach, lecz jeszcze rzadko spotykana w Polsce odmiana video artu. Częściej można u nas obejrzeć pokazy, podczas których animacje nanoszone są na fasady budynków, dzięki czemu pod wpływem iluzji przyjmują nowe kształty i formy. Przykładem takiego show jest choćby animacja nanoszona na gmach wrocławskiej Hali Stulecia - wyjaśnia Paweł Łaźniak z VR Visio.
Zaprojektowanie nawet krótkiego pokazu wymaga wiedzy z zakresu obsługi programów graficznych 2D, 3D, montażu video i animacji oraz programowania wizualnego. Animacje przygotowane przez gdyńskich projektantów pozwoliły zatem na wirtualną zmianę rysów twarzy uczestniczek biorących udział w programie.

Sam program "Super Girl", to jeden z najpopularniejszych talent show w Chinach. Transmisja finału programu miała rekordową oglądalność na poziomie 400 mln osób.

Jak doszło do nawiązania współpracy ze stacją TV Hunan?

- Nasza firma od początku swojej działalności kładła duży nacisk na współpracę z zagranicznymi klientami. Specyfika tego rynku wymaga długotrwałego budowania relacji. Dzięki konsekwencji nawiązaliśmy dobry kontakt z producentami programu, którzy byli pod dużym wrażeniem naszych prac - mówi Paweł Łaźniak.
Zespół VR Visio podbija chiński rynek. Zespół VR Visio podbija chiński rynek.

Ostatnio firma VR Visio otworzyła w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni pierwsze europejskie studio zmiksowanej rzeczywistości, które pozwala przenieść aktorów i prezenterów w dowolną trójwymiarową przestrzeń. Może to być zarówno powierzchnia księżyca, tropikalna wyspa, jak i klasyczny newsroom, czy np. wirtualne wnętrze promowanego produktu.

- W odróżnieniu od klasycznych "greenbox studio", które ukazują aktorów na tle płaskich zdjęć, w studio zmiksowanej rzeczywistości wykorzystuje się w pełni trójwymiarowe przestrzenie jako tło nagrań. Pozwala nam to na kręcenie dynamicznych ujęć pod każdym kątem - dodaje Paweł Łaźniak.
Zespół ekspertów VR Visio opracował również autorski system rozpoznawania gestów, który pozwala aktorom manipulować otaczającym ich światem w czasie rzeczywistym, np. włączając efekty specjalne za pomocą gestów.

Firma VR Vision otworzyła w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym studio zmiksowanej rzeczywistości.

VIK

Miejsca

Opinie (16) 2 zablokowane

  • coraz częściej się mówi że lądowanie na księżycu było fikcją, a przy tej technologii to już w nic nie uwierzę ;)

    "studio zmiksowanej rzeczywistości, które pozwala przenieść aktorów i prezenterów w dowolną trójwymiarową przestrzeń. Może to być zarówno powierzchnia księżyca, tropikalna wyspa, jak i klasyczny newsroom, czy np. wirtualne wnętrze promowanego produktu."

    • 1 0

  • Jak to gdyńska firma?

    To przecież trójmiejska firma.
    No bo jak cokolwiek dotyczy Gdańska to piszecie, że w trójmieście a tu proszę gdyńska firma.
    Jak to? To Gdynia to już nie trójmiasto?

    • 2 2

  • Super chłopaki!

    Gratuluję :)

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane