• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Goodman rozpoczął budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego

Wioletta Kakowska-Mehring
1 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kamień węgielny wmurowali: prezydent Paweł Adamowicz, Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk oraz Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę 

Kamień węgielny wmurowali: prezydent Paweł Adamowicz, Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk oraz Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę

Rozpoczęła się budowa Pomorskiego Centrum Logistycznego w sąsiedztwie gdańskiego terminala DCT. Na początek stanie obiekt o powierzchni 14 tys. m kw, ale docelowo centrum będę tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw! Inwestorem jest australijska Grupa Goodman. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.



Pierwszy magazyn o powierzchni 14 tys. m kw (przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska) ma być gotowy w marcu przyszłego roku. Z racji na modułowy charakter, będzie to tylko część większego obiektu, który docelowo zajmie prawie 65 tys. m kw. Całość będzie powstawała systematycznie, ale zgodnie z zapotrzebowaniem. A rozmowy z potencjalnymi najemcami już są bardzo zaawansowane.

- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę. - Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m kw. będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny, jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Goodman. Plany na najbliższe lata są jednak bardzo ambitne. Docelowo na obszarze 109 hektarów, jakie zajmie centrum, ma powstać wiele obiektów, które będą oferowały w sumie aż 500 tys. m kw. powierzchni. Jest to plan przynajmniej na 15 lat. Tym samym gdańskie centrum stanie się największą i strategiczną inwestycją Grupa Goodman w Polsce.

Goodman jest globalny ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 5 lat i ma tu osiem parków logistycznych , w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie (gotowy w połowie, docelowo 150 tys. m.kw). W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon.

Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. W sumie zarządza 380 nieruchomościami, które zajmują 14 mln m kw powierzchni. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to 16,2 mld euro. W Europie Goodman posiada biura w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i na Słowacji.

Dlaczego światowy potentat wybrał Gdańsk? Kluczowe jest sąsiedztwo, czyli bliskość terminala DCT. Jest to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1 mln TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.

- W przyszłym roku planujemy rozpoczęci kolejnej inwestycji, czyli budowę drugiego terminala, który będzie sąsiadował z już istniejącym. Dzięki temu nasze zdolności przeładunkowe osiągną 4 mln TEU - powiedział Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.

Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. - Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej - twierdzi Błażej Ciesielczak.

Pomorskie Centrum Logistyczne już niedługo będzie też miało znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która poprzez Południową Obwodnicę Gdańska połączy park z autostradą A1. Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S7 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (71) 1 zablokowana

  • Bezrobotny ! (7)

    Kiedy nabór pracowników i ilu????

    • 10 2

    • (3)

      A niby dlaczego pajacu ma znać 5 języków obcych!!Takie właśnie mają wymagania nowobogackie buraki.Sami ledwo co ojczysty znają, ale od sprzątaczki to wymagają wyższego wykształcenia i znajomości 5 języków obcych.
      Dla przykładu takich wymagań nie mają zagranicą dlatego Polacy emigrują wystarczy że potrafią się dogadać w języku tubylców i zarabiają 10 razy więcej niż u nowobogackiego buraka w Polsce!!

      • 6 0

      • (2)

        Zdaje się, że mówimy o logistyce. Wejdź na stronę DCT - zakładka kariera.
        Jeśli mowa o stanowiskach biurowych, a nawet fizycznych,
        to jest napisane mile widziana (fizyczny) lub dobra / bdb znajomość języka
        ale nie chodzi niestety o ojczysty.., ale trudno sie dziwić, skoro
        to transport międzynarodowy. I podobnie będzie na terenie PCLu
        budowanego przez Goodman'a.

        • 0 1

        • transport międzynarodowy sztaplarką z rampy na rampę (1)

          do tego potrzebne są trzy fakultety i języki, a nawet mało powiedziane z licencją tłumacza przysięgłego

          • 1 0

          • Temu mile widziany.

            Pewnie na magazyn rozchodzi się o to by choć kilka osób było wstanie przeczytać etykiety czy listy przewozowe po angielsku, i tyle.

            • 0 1

    • Już nie długo

      Na wiosne nabór, będzie potrzeba zatrudnić 4- cieciów i 2- sprzątaczki,na umowe-zlecenie ma się rozumieć.

      • 5 0

    • (1)

      Jeśli !!! znasz języki ?

      • 0 2

      • ile?

        wystarczą trzy w tym dwa w butach?

        • 6 2

  • a co w Gdyni? (3)

    susza inwestycyjna i karmienie ludu infoboxem i niepotrzebnym lotniskiem. Żeby nie było - jestem Gdynianinem, ale obecnie w Gdyni nic sie nie dzieje i więcej na Szurka nie zagłosuje...

    • 84 10

    • bo Gdynia nie zasluzyla na rozwoj.

      • 1 0

    • ja tez byly gdynianin kochajacy to miasto i boli bo to co napisales to prawda (1)

      tylko nie moge zrozumiec super samopoczucia gdynian ... proby smiesznych roznic i antagozizmow z gdanskiem i sopotem ??? przeciez to jedno wspone miasto !!!

      • 2 0

      • Metropolia Gdańska

        jest jedna, masz całkowicie rację

        • 2 0

  • Nie ma co !! (3)

    Wracam z wysp będzie pracy w bród w Gdańsku !!

    • 32 6

    • za 1500... ale nie funtów (1)

      • 6 1

      • a kto ma 1500 bo ja pracuje 7 lat na nocki i mam 1300 funtow

        • 1 0

    • na widlaku....... chociaz nie ma sie co ludzic..... teraz coraz czesciej magazyny sa w pelni zautomatyzowane...... wiec moze jednak programisci.....

      • 0 2

  • jakie to wszystko fajne, te aktywa, pasywa (4)

    coca cola i volvo, szlaki , niezmarzajace terminale, ale .... ja chciałem się zapytac, kiedy odbył się przetarg na wykup ziemi pod te centrum, bo to niemala ilosc hektarów a i niemałe pieniadze do kasy miejskiej, można by pobudowac cos fajnego dla mieszkancow Gdanska. Za ile panie prezydencie poszedł ten teren i ilu chetnych uczestniczylo w przetargu?

    • 8 7

    • ale w czym masz problem? Nie szukaj dziury tam, gdzie jej nie ma. (2)

      • 0 2

      • nie? mam nie szukac? (1)

        to kto mi odpowie na pytanie? Wiesz za ile developerzy mieszkaniowi ostatnio muszą wpłacic do kasy miejskiej by kupic zadrzewione tereny pod zabudowę mieszkaniową za hektar? Nie wiesz? To ci powiem: 38 mln polskich złotych. Tyle wlasnie kosztuje hektar zadrzewionego terenu, a jak dorzucimy bliskosc zatoki gdanskiej to ceny zaczynaja szybowac w okolicach 50 mln. Policz sobie ilosc hektarów DCS razy cena i sam zaczniesz sie zastanawiac kiedy był przetarg i za ile poszła ta ziemia. A i jeszcze podpowiem, ze takie przetargi organizuje sie miesiacami jesli nie latami i nie w tajemnicy.

        • 1 1

        • ma dostęp do neta ale brak umiejętności skorzystania z google

          miernot nie sieją, sami się rodzą

          • 0 1

    • Wytna duzo lasu

      co ciekawe.

      • 3 1

  • (1)

    Kim jest Budyń? Tzn. komu nadaliście takie pseudo, bo na transparentach pod Urzędem Miejskim też było.

    • 1 1

    • a spojrz na zdjecie

      kto wygląda jak budyń? :-)

      • 1 0

  • Centrum za 300 mln.

    A pracownikom 1250 zł na miesiąc.

    • 3 1

  • A JEST COŚ polskIEGO W 3 MIEŚCIE (5)

    ???

    • 5 3

    • Budyń polski

      Polski budyń i platforma

      • 1 1

    • zawisc

      jest

      • 6 0

    • w jakimś 3 mieście nic

      • 4 0

    • taki ułom jak ty

      • 3 1

    • jest

      czysto polskie narzekanie

      • 6 0

  • Pożyjemy, zobaczymy (1)

    Już raz Australijczycy zainwestowali w Gdańsku - w gdański browar, który po chwili zniknął jak sen złoty...

    • 7 2

    • A potem ten gdański browar kupił Żywiec

      czyli Heineken co to w raz do roku patronuje pewnej imprezie w Gdyni

      • 3 0

  • najpierw baza kontenerowa zabrała las i plaże na stogach teraz do końca wytną wszystko co zielone

    najpierw baza kontenerowa zabrała las i plaże na stogach teraz wytną las do końca.panie Adamowicz a kto panu zezwolił wyciąć ten skrawek lasu na stogach co jeszcze pozostał, z jednej strony rafineria z drugiej fosfory, baza kontenerowa i teraz wytną wszystko i powstanie jakieś badziewie a co z ekologią?????

    • 3 12

  • "droga S8 Gdańsk z Warszawą" (1)

    Oczywiście powinno być S7.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 25 0

    • drogi drogami,

      ale to kolej i transport wodny -srodladowy powinien rozwozic najwiecej towarow, wlasnie z takich teminali i centrów loguistycznych. taniej i ekologiczniej i w cale nie wolniej.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane