- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (106 opinii)
- 2 Energa z zyskiem za 2023 r. (43 opinie)
- 3 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (143 opinie)
- 4 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (201 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
Grupa Alibaba w Polsce. Inwestycje w magazyny i centrum logistyczne
Potężne, nowe centrum logistyczne Alibaby w Polsce i liczne magazyny w całym kraju. Chiński gigant chce dzięki temu szybciej zaopatrywać klientów w Czechach, Niemczech czy Skandynawii. Duże inwestycje Grupy Alibaba w Polsce zaplanowane są na 2021 r., jednak jak na razie koncern nie podaje lokalizacji centrum logistycznego. Wiadomo jednak, że Chińczycy badają różne możliwości. Czy na ekspansji Alibaby zyska też Trójmiasto?
- Poprawa łańcucha logistycznego w Polsce jest zdecydowanie jednym z naszych priorytetów na nadchodzący rok i badaliśmy rożnego rodzaju rozwiązania. Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków i bardzo się cieszymy, że już usprawniliśmy naszą logistykę dzięki gwarantowanej trzydniowej dostawie z naszych magazynów partnerskich w Polsce - mówi dla Trojmiasto.pl Gary Topp, dyrektor operacyjny Alibaba Group na Europę Środkowo-Wschodnią. - Ponadto wprowadzamy produkt, aby zagwarantować dostawę w ciągu 15 dni w przypadku zamówień wysyłanych z Chin o wartości powyżej pięciu dolarów, zaczynając w pobliżu naszej wyprzedaży rocznicowej w marcu lub kwietniu.
Inwestycje Grupy Alibaba w Polsce
Jak zaznacza Topp, w chwili obecnej lokalizacja centrum logistycznego nie jest jeszcze ostatecznie przesądzona. Czy jest szansa na to, że chińska inwestycja zostanie zlokalizowana na Pomorzu?
- Jesteśmy otwarci na inwestycje z każdego zakątka świata. Oczywiście Daleki Wschód i Chiny to obecnie kierunki bardzo ciekawe. Nie zapominajmy, że cały nasz region to wielki węzeł komunikacyjny i nie tyle jesteśmy bramą do Polski, ale bramą do Europy. To z naszych portów ładunku są dystrybuowane do milionów Europejczyków. Potencjał na Pomorzu jest, co pokazują inwestycje Amazona, który postawił u nas nie na logistykę, ale na wysokie procesy, i jest szansa, że będzie się nadal mocno rozwijał - komentuje Marcin Grzegory, wiceprezes Invest in Pomerania.
W Trójmieście od 2019 r. obecna jest też chińska firma Globalway - wywodząca się z grupy Costway - jednego z największych importerów mebli, akcesoriów do domu i ogrodu, zabawek oraz artykułów sportowych z Dalekiego Wschodu. Wśród partnerów strategicznych Grupy Costway znajdują się między innymi Wallmart, Home Depot, Sears, Amazon, eBay oraz Wish.
Amazon i Aliexpress na polskim rynku
Kilka dni temu inny internetowy gigant - Amazon - oficjalnie poinformował o rozpoczęciu prac nad polską wersją swojego sklepu. Firma działa w Polsce od 2014 r. Posiada obecnie dziewięć centrów logistycznych w: Sadach, Sosnowcu, Kołbaskowie, Bielanach Wrocławskich (dwa), Pawlikowicach, Łodzi, Okmianach i Gliwicach. W Gdańsku koncern posiadł Amazon Web Services i Centrum Rozwoju Technologii. W 2021 r. uruchomione zostanie też 10. centrum w Świebodzinie.
- AliExpress, należący do Grupy Alibaba, działa w Europie Środkowo-Wschodniej od 2017 r., a Polska jest kluczowym rynkiem w regionie. Od tego czasu jesteśmy świadkami ogromnego wzrostu, zwłaszcza jeśli chodzi o polski rynek e-commerce, który jest jednym z najszybciej rozwijających się i najbardziej innowacyjnych w Europie - mówi Gary Topp. - AliExpress jest obecnie drugą co do wielkości platformą e-commerce, wyłącznie online, w Polsce i jesteśmy z tego bardzo dumni. W naszym łańcuchu dostaw dokonujemy znacznych inwestycji, a naszym ostatecznym celem jest zapewnienie najbardziej konkurencyjnej ceny i najszerszego asortymentu na rynku w połączeniu z pewnością dostawy. Myślę, że w nadchodzącym roku będzie to ogromny przełom dla naszych klientów. W ciągu ostatniego roku pandemia pomogła również przyspieszyć cyfryzację i przyjęcie handlu elektronicznego zarówno przez kupujących, jak i sprzedających, co zmotywowało nas do zwiększenia inwestycji w naszą platformę, ponieważ chcemy mieć pewność, że konsumenci mogą otrzymać produkty, których potrzebują, w każdej chwili w tym trudnym okresie. Jeśli chodzi o konkurencję, nie możemy komentować bezpośrednio, jednak zawsze kierujemy się zasadą, że większa konkurencja czyni nas silniejszymi i jest dobre dla całego rynku. Jeśli będziemy trzymać się naszych podstawowych zasad konkurencyjnych cen i szerokiego asortymentu, zawsze będzie istniał silny rynek dla AliExpress.
Coraz więcej kupujących online
Jak wynika z dorocznego raportu "E-Commerce w Polsce", Allegro niezmiennie pozostaje najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-serwisów. Jest ona wymieniana spontanicznie aż przez 86 proc. badanych. Natomiast w przypadku marek serwisów zagranicznych najczęściej wskazywany jest serwis AliExpress, rozpoznawany spontanicznie przez 50 proc. spośród tych, którzy dokonali zakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
- W porównaniu do poprzedniego badania odnotowaliśmy wzrost kupujących online.
Stanowią oni już ponad 73 proc. wszystkich badanych internautów. Tak duży odsetek w oczywisty sposób obejmuje wszystkie grupy internautów. Zapewne niewątpliwy wpływ na wzrost liczby e-konsumentów oraz ich preferencji zakupowych ma bieżąca sytuacja pandemiczna - komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. - Kolejna ciekawa liczba dotyczy internautów zagranicznych, którzy kupują w polskich e-sklepach, a jest ich aż 72 proc. To wskazuje na fakt, że warto wzmocnić działania w kontekście cross-border e-commerce. Istotne jest, aby e-przedsiębiorcy w swoich strategiach działania zakładali od początku sprzedaż globalną e-commerce.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-02-02 10:33
(1)
a już było tak fajnie, nie było spędzania czasu w sklepach i centrach handlowych. A jednak nic się nie zmienia nigdy, znów będzie kupowanie dla kupowania z rodzinami.
- 11 11
-
2021-02-02 20:08
Przeciez nikt ciebie nie zmusza?
- 2 0
-
2021-02-02 21:34
Cóż, konsekwencja kończącego się w UE od lipca zwolnienia z VAT w niektórych krajach UE
Tak jak przewidywałem, żeby biznes utrzymać i nie zostać wypchniętych z rynku przez Amazona, serwisy grupy Alibaba i reszta sklepów będą musiały odejść od wysyłania z Chin i postawić na powiększanie sieci magazynów w UE, z których wysyłają towary.
- 3 0
-
2021-02-02 10:36
(4)
No w końcu. Nareszcie nie trzeba będzie czekać miesiąc na przesyłkę.
- 24 28
-
2021-02-02 17:10
(2)
Miesiąc? Ja ciągle czekam od października...
- 3 0
-
2021-02-02 18:51
Ja czekałem 4 miesiące i podobno nawet odebrałem na poczcie. (1)
Kasy do tej pory nie zwrócili
- 3 0
-
2021-02-02 22:51
Tez tak miałam. Towaru i kasy nie dostałam. Złodzieje
- 2 0
-
2021-02-02 12:59
jak zobaczysz ceny po lokalnych podatkach i opłatach to niekoniecznie bedziesz tam dalej zamawiać
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.