• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos zainwestuje w Stocznię Gryfia. Chce remontować platformy

Robert Kiewlicz
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim. Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

Grupa Lotos ma zainwestować w Morską Stocznię Remontową Gryfia - poinformował w Radiu Szczecin Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej. Spółka nie chce komentować tych informacji. Jednak, jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, w najbliższym czasie Lotos ma podpisać list intencyjny ze stocznią działającą w Szczecinie i Świnoujściu.



- Lotos będzie produkować nowoczesne platformy do wydobywania ropy z dna morskiego. Dziś poinformował mnie o tym pan minister Cezary Gróbarczyk - mówi w audycji radiowej poseł Krzysztof Zaremba. - Szczegóły transakcji poznamy w przyszłym tygodniu.
Czytaj też: Nowy prezes Lotos Upstream. Wydobywczy biznes Lotosu

Grupa Lotos nie chce oficjalnie odnosić się do słów posła. Udało nam się jednak dowiedzieć, że spółka planuje podpisanie w najbliższym czasie listu intencyjnego z jedną z zachodniopomorskich stoczni. Ma on dotyczyć remontów platform wydobywczych. Usługi takie mogą być świadczone przez Lotos na rzecz spółek wydobywczych działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

O poszerzeniu zakresu działalności o usługi serwisowe prezes Lotosu - Marcin Jastrzębski, wspominał już na początku 2017 roku. W jednym z wywiadów stwierdził, że spółka Lotos Petrobaltic mogłaby oferować usługi serwisowe nie tylko na rzecz Lotosu, ale także zewnętrznym, zagranicznym kontrahentom.

Prezesa Jastrzębski informował też, że Lotos ma zamiar rozwijać działalność na szelfie norweskim oraz brytyjskim.

- Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych. Szacuje się, że tylko na obszarze szelfu brytyjskiego prace związane z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach wynoszą grubo ponad 100 mld funtów. Mamy ambicje i kompetencje, aby pozyskać część z tego tortu prac serwisowych. To również szansa dla Lotosu na dalszą kooperację z polskim przemysłem stoczniowym - powiedział Jastrzębski w jednym z wywiadów dla Rzeczpospolitej.
Więcej: Ropa z USA w Lotosie

Morska Stocznia Remontowa Gryfia powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów: w Szczecinie i Świnoujściu. Prowadzą one działalność jako jedna spółka od 2013 roku. Początki działalności stoczni w Szczecinie sięgają początku lat pięćdziesiątych XX wieku. Zakład w Świnoujściu prowadzi działalność od 1968 roku. To właśnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia ze Szczecina zbuduje cztery lodołamacze na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • PiS Pomorza nie lubi i już.

    Kasa Lotosu na zachód, z Energi do kopalni poszła / część do kościoła /
    Pomorze zostanie biednym rejonem.

    • 0 0

  • Romont platform - kogos zdrowo chyba w łeb walnęło (6)

    Lotos nie ma pojęcia o remoncie swojej platformy (który to już rok w portach stoi - 4?) a chce świadczyć usługi remontowe. Kto przy zdrowych zmysłach odda na remont platformę firmie która się tym nigdy nie zajmowała (Petrobaltic tylko nadzoruje obecny remont przy udziale wspaniałej firmy Rosetti Marino) do tego w stoczni bez zaplecza, sprzętu, wiedzy i ludzi...
    Ktos chyba musiał sporo główkować jakby tu Gryfie uratować bez dotacji państwa.... wiec zaprzęgli do tego Lotos. PIS to bagno i zabije cały przemysł

    • 65 3

    • (1)

      Halo halo, piękne "inwestycje" Petrobalticu, które pogrążył firmę, projekt B8 i przebudowa platformy Petrobaltic przez Rosetti Marino to sprawka wesołej ekipy z PO - jak już tyle wiesz o tym to powinieneś wiedzieć kiedy się to goowno zaczęło i kto wtedy rządził w Petrobalticu i kto rządził Lotosem! Przypomnę: ówczesny prezes pan Zbyszek Paszkowicz podejmował decyzje w sprawie przebudowy platformy, a Lotosem rządził nie kto inny jak Paweł Olechnowicz (zobaczcie ile kasy poszło na YME...). Sprawdźcie sobie te persony to nie będziecie opowiadać PiS to PiS tamto.

      • 4 3

      • Poprzednie złe decyzje nie usprawiedliwiają kolejnych złych decyzji

        • 2 0

    • Swietny pomysl

      Najlatwiej wykosic konkurencje rozdlubujac jej platformy w stoczni bez ludzi, sprzetu i bladego pojecia, i trzymajac je pozniej 10 lat

      • 1 0

    • usługi serwisowe, a nie remontowe. to cos innego

      • 0 0

    • RM - "najwspanialsza" firma offshore jaka znam (1)

      Potwierdzam.

      • 12 0

      • "Miszczowie" gierek i zwłoki w odpowiedziach :)

        • 6 0

  • Gdanszczanka (5)

    Adamowicz podskakuje(wylaczanie naglosnienia na Westerplatte)a Gdansk na tym cierpi.,smutne,sami zadbali o swoje majatki a Gdansk cierpi ,poki Gdanszczanie tego nie zrozumieja to będzie zle,w Polsce jest uznawany za matecznik Po,bardzo mnie to smuci

    • 12 45

    • (2)

      Zobacz jak bronią tego zawszonego troglodytę,zwanym prezydętem niemieckiego gdańska.

      • 1 15

      • Szczekasz jak rasowy czekista, jeśli ci źle w naszym mieście to wynieś się do Włoszczowy moherowy pajacu.

        • 0 0

      • Wole Niemiecki niż PiSowski

        • 5 4

    • @ Gdanszczanka

      Sądząc po składni i sensie wypowiedzi, to jest Pani pierwszym pokoleniem Gdańszczan, z korzeniami po azjatyckiej stronie Wisły.
      W historii miasta wielu czyniło starania złamania naszego ducha wolności i niezależności.
      Z tych potyczek Gdańsk wychodził zawsze silniejszy i z dodatkowymi prawami a to prawo bicia monety,przywileje handlowe itp(sprawdź historię miasta).
      Jako matecznik wolności i Solidarności, pis-uarowi mówimy stanowcze nie.
      Bardzo mnie smuci że tego nie pojmujesz, może potomkowie jak się ogarną,pojmą czym jest fenomen mojego miasta.

      • 3 1

    • Droga Pani to że Gdańsk uznawany jest za matecznik PO to nie problem. Prawdziwym kłopotem jest to, że ktoś zacietrzewiony i szalony próbuje za wszelką cenę zniszczyć Gdańsk i poniżyć jego mieszkańców, stosując zagrywki niczym gestapo. Czyli odpowiedzialność zbiorową - nie możemy zniszczyć Tuska i Adamowicza do zniszczymy ludzi z Gdańska, no chyba że się wyprzecie ww. Panów. Czy to nie jest odrażające. Nad tym należy ubolewać

      • 2 1

  • Wstyd dla Gdanska (4)

    Dalej popierajcie Po (co jest obciachem) a Gdansk bedzie dostawal fige z makiem,

    • 9 51

    • Se

      Po polsku to będzie południowy-wschód;czyli podkarpackie i okolice.
      I wszystko jasne!

      • 0 0

    • (1)

      A kto cymbale o tym zdecydował i kto się na to zgodził? Same lizusy PISowskie. Horała i inne błazny wstęp do Gdańska wzbroniony.

      • 13 1

      • Tak jest !!

        Gdańsk zawsze wierny Tuskowi i PO !!

        • 11 0

    • Co ci na łeb spadło?

      SOR jeszcze czynny nie wygasili

      • 15 1

  • bo gdańszczanie to głupki, chciwi, roszczeniowi, zawistni (2)

    a do tego zakompleksieni. nic dziwnego, że PO mogła tu powstać i po dziś dzień przoduje w sondażach.

    • 4 12

    • Zakompleksieni?

      Nie, Gdańszczanie używają pis-uaru zgodnie z przeznaczeniem.

      • 1 1

    • Spadaj na swoją zas//aną prowincję. Nie masz najmniejszego pojęcia o tym co wypisujesz wyprany pisuarze.

      • 3 3

  • NSDAPis (3)

    Fajne kartki świąteczne będą w tym roku rozsyłane przez Lotos. Ciekawe czy będzie do nich dołączony różaniec i książeczka do nabożeństwa... Dramat i wstyd

    • 21 6

    • (1)

      jak PO rozwalało stocznie i kontrakty przejmowali naziści to było git...

      • 2 4

      • Jaworski rozwalił SG i za to w nagrodę piastuje dobre stanowisko :P

        • 1 1

    • Pocztówka

      Pocztówka z chrzczonym paliwem

      • 1 0

  • (14)

    taaa bo PIS kazał pompować kase w panstowe stocznie, skandal i tyle

    • 115 28

    • (2)

      Nie, lepiej żeby po pompowalo kasę do germanii

      • 6 14

      • To PO wspierało Niemieckie upadające spółki?

        • 1 3

      • a Szczecin

        według waszego guru Cejrowskiego to co? Germania...

        • 8 0

    • Jak tam rdzewieje stępka pod nowy prom w Szczecinie? (2)

      To są tylko działania pozorowane pod własny elektorat. Ciemna masa ślepo wierzy w nową potęgę Polski, jaką co tydzień ogłasza PIS. Ile tych portów centralnych, przekopów, stopni wodnych na rzekach... a nic nie zaczęte. Potem będzie jak Gierek: chcieliśmy dobrze.

      • 24 6

      • (1)

        Ale 500 bierzesz i jest dobrze. Lepiej POokradać ludzi jak w Warszawie na bruk.

        • 6 9

        • Jak się należy to dlaczego ma nie brać? Jak nie podobał się tobie zakup Pendolino, czy budowa autostrad to rozumiem, że też nigdy nie będziesz z nich korzystał? CO to za pokrętna logika? Godna słusznego elektoratu chyba?

          • 2 1

    • taaa bo pis a nie po (1)

      pomysl troszke -to chyba dobrze jak zysk sie inwestuje w cos co moze przyniesc korzysci i miejsca pracy -szczegolnie ze platforma petro jest caly czas do remontu

      • 0 20

      • Tylko dlaczego gdańska firma inwestuje w Świnoujściu? Pamiętacie aferę z terminalem gazowym?

        • 7 0

    • Dokladnie.

      Przekaz pieniędzy z rentownej spółki do g...nej, która jest na skraju bankructwa. Socjalizm w wykonaniu PiSdu.

      • 22 2

    • głupoty pleciecie Towarzyszu (4)

      ....a dotąd to w czyich stoczniach naprawiano platformy?? w czeskich ,kapuśniaku??

      • 11 28

      • Mossakowski ma oddac miastu 3 mln PLN z tytułu "reprywatyzacji"!!! (2)

        Bravo bravo bravo!!!

        I za kraty z nim!!!

        • 6 14

        • zaszła pomyłka w sekcji "media lokalne" (1)

          chciałeś towarzyszu trollować w Warszawie, ale trafiłeś do Gdańska

          • 17 1

          • Hehe

            napisałem specjalnie o tym w "budyniowie" żebyście wiedzieli że przyjdą też PO was i waszego mędrce budynia :)))))

            • 6 15

      • w prywatnej, jedyna która jako tako jest w stanie ogarnąć temat,

        po co reanimować trupa? wystarczy już projekt batory, który nigdy nie ruszy..

        • 36 4

  • tylko ..

    tylko Gdanska Socznia Remontowa może i potrafi remontować platformy wiertnicze czy tez statki dla offshoru, a ze jest prywatna spolka wiec im się nie należy
    zdecydowanie wlozyc kase Lotosu w państwowe interesy niż ratować ( podeprzeć ) nalexaca do Skarbu Panstwa paltforme Petrobalticu

    • 3 0

  • (7)

    niech zlecają remonty plaftorm wiertniczych Gdańskiej Stoczni REMONTOWEJ, która takie remont przeprowadza na co dzień dla Norwegów i Amerykanów i robi to dobrze. Od Lotos do GSR rzut beretem, ale przez tą PISią politykę Pomorze cierpi.

    • 40 3

    • Chłopie zejdz na ziemie (1)

      Remontowa konkuruje pod względem pieniędzy tylko, a jaka jest "wspaniała" udowodniła podczas remontu platformy FPF-1 która miał opóźnienie ponad rok a remontówka do dzisiaj spłaca podwykonawców którzy dla nich pracowali.

      • 2 7

      • he he

        opóźnienia mają zapisane w KRS he he.

        • 0 1

    • RSB (3)

      jest stocznią niewiarygodną. Nie płacą podwykonawcom na czas oraz nie potrafią oddać statków w terminie. Taka jest prawda i dlatego mają problemy finansowe. Kormoran II został przekazany z ponad rocznym opóźnieniem. Gdyby nie życzliwość Inspektoratu Uzbrojenia kary pochłonełyby zysk stoaczni. Remont platform wiertniczych też zawsze trwa dłużej niż powinien.

      • 1 4

      • Krzysiu, nie p.. (1)

        Wiesz dlaczego trwa dłużej? Znasz się w ogóle na tym? Wiesz, co dodatkowo zleca Armator i Klasyfikator, co dodatkowo wychodzi do zrobienia poza zleconym początkowo zakresem prac?

        Następny co g.. wie ale się wypowie.

        • 3 0

        • dlaczego

          nie zostały sprzedane staki do Norwegii, dlatego że armator zwiększył zakres prac? DLaczego Kormoran II został oddany rok póżniej. Zobacz jak on wygląda. Tylko Wonder może zamówić statek w stoczni, gdyż nie widzi niestety jak zostały inne wykonane. Może stoczniowiec powiesz dlaczego nie płacicie podwykonawcom?

          • 1 0

      • k88

        Co ma piernik do wiatraka?

        • 0 0

    • RSB

      Musicie się jeszcze dużo nauczyć. Waszą reklamówką jako holdingu jest kadłub Kormorana II. Do dnia dzisiejszego nie uregulowaliście należności podwykonawcom Kormorana II.

      • 3 7

  • Lotos MA ZAINWESTOWC ( czytaj MUSI ) a nie że CHCE , to duża róznica , dojenie spółek skarbu państwa ciąg dalszy. (1)

    Ciekawe ile Grupa Lotos da pracownikom z okazji świąt , prawie wszystkie firmy daja cos z tej okazji . Lotos mało kiedy sie na takie cos wysila .

    • 2 2

    • Nic nie da. W orlenie nie chcą dać to i tu nie dadzą. Zaproponują pożyczkę na niski procent i 12to godzinne zmiany.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane