• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Historyczny szkuner przejdzie remont w gdańskiej stoczni

Robert Kiewlicz
30 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
aktualizacja: godz. 22:35 (30 stycznia 2012)
Sir Malcolm Miller to był żaglowiec szkoleniowy. Zbudowany w Aberdeen w Szkocji przez John Lewis & Sons w 1968 roku. Sir Malcolm Miller to był żaglowiec szkoleniowy. Zbudowany w Aberdeen w Szkocji przez John Lewis & Sons w 1968 roku.

Żaglowiec Sir Malcolm Miller przejdzie gruntowny remont w stoczni Conrad SA, należącej do spółki Marine Projects. Żaglowiec przez lata był własnością Sail Training Association, organizacji zajmującej się organizowaniem wyścigów wielkich żaglowców szkolnych - The Tall Ships' Races.



Sir Malcolm Miller jest bliźniaczą jednostką powstałego w 1966 roku trzymasztowego szkunera Sir Winston Churchill. Jego budowę współfinansował mer Londynu sir James Miller. Pokrył on połowę kosztów budowy. Jedynym warunkiem było nazwanie żaglowca imieniem Malcolm Miller na cześć tragicznie zmarłego syna. Malcolm Miller został zwodowany w 1968 roku. Jako jeden z pierwszych żaglowców, od 1972 roku, wykonywał nietypowe w tym czasie rejsy - zabierał na pokład wyłącznie załogi złożone z kobiet.

W 2001 roku jacht został sprzedany prywatnemu armatorowi i przemianowany na Helena C. Następnie trafił w ręce innego armatora prywatnego z Cypru, który postanowił całkowicie wyremontować jednostkę.

- Szkuner zostanie poddany gruntownemu remontowi. Przywrócony zostanie do stanu swojej świetności. Remont obejmie nie tylko kadłub, zmieniona zostanie nadbudówka i wnętrza. Poprzedni właściciel przystosował szkuner do potrzeb jednej osoby. Teraz musimy ponownie odbudować cześć kajut - mówi Tadeusz Zieliński z Marine Projects. - Zakończenie prac planujemy na wiosnę 2013. Będzie to związane z uroczystym podniesieniem bandery na szkunerze Sir Malcolm Miller.

Malcolm Miller jest klasycznym stalowym, trójmasztowym szkunerem. Ma 45 metrów długości (148 stóp), 8,3 metrów szerokości (27,3 stóp). Został zbudowany w stoczni John Lewis & Sons, według projekt Camper & Nicholsons. Może pomieścić 12 pasażerów i 8 członków załogi.

Miejsca

Opinie (8) 2 zablokowane

  • CHCEMY ZBUDOWAĆ PODOBNY, ALE POD POLSKĄ BANDERĄ STATEK......

    Nazywać się będzie CZERWONY KORSARZ I PŁYWAŁ BĘDZIE Z POLSKIMI PIRATAMI do portów Bałtyku i rozsławiał tradycje morskie i korsarskie Rzeczpospolitej Polskiej...

    zapraszam do współpracy partnerskiej w tym projekcie z www.fundacja-slawpol.eu

    Prezydent SŁAWOMIR ZIEMBIŃSKI

    • 0 5

  • Też bym tak chciał - same babeczki i ja, Pierwszy po Bogu (3)

    Zdjęcie słabo wykadrowane. Piękny statek.

    • 4 1

    • Marzyciel (1)

      erotoman

      • 2 1

      • mistrz dedukcji

        • 0 1

    • Też bym tak chciał - same babeczki i ja....

      A jak się zgłoszą te z rejsu z 1972, to nadal chętny ? :-)) Czy wtedy już tylko Jako Pierwszy po Bogu ?

      • 2 1

  • bałbym się go tam remontować. Znowu ktoś podpierdzieli śrubę i sprzeda

    na złom :)

    • 3 7

  • pojemność

    policzcie ilość osób na zdjęciu z podawaną w artykule ;)

    • 3 1

  • Malcolm Miller

    "Malcolm Miller" a nie "Sir Malcolm Miller" !

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane