• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Hydrokontrakty" trójmiejskich spółek

VIK
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Hydrobudowa Gdańsk przebuduje także bulwary nadwiślańskie. Całość ma być gotowa w ciągu 3 lat. Hydrobudowa Gdańsk przebuduje także bulwary nadwiślańskie. Całość ma być gotowa w ciągu 3 lat.

Gdańska spółka Navimor Invest podpisała kontrakt na wykonanie robót budowlanych na Kanale Gliwickim na śluzie Dzierżno, a  Hydrobudowa Gdańsk parafowała umowę na przebudowę i remont jazu Wrocław I oraz wygrała przetarg na przebudowę bulwarów na lewym brzegu Wisły w Warszawie. Obie trójmiejskie spółki specjalizują się w budownictwie hydrotechnicznym.


Prace modernizacyjne na śluzie będą prowadzone tak, aby żegluga po Kanale Gliwickim mogła odbywać się bez zakłóceń. Prace modernizacyjne na śluzie będą prowadzone tak, aby żegluga po Kanale Gliwickim mogła odbywać się bez zakłóceń.
Dzięki przebudowie bulwarów nadwiślańskich miasto zyska atrakcyjną przestrzeń miejską.

Dzięki przebudowie bulwarów nadwiślańskich miasto zyska atrakcyjną przestrzeń miejską.

Śluza Dzierżno na Kanale Gliwickim jest drugą największą pod względem wysokości piętrzenia śluzą w Polsce. Wartość kontraktu jaki podpisał Navimor Invest to blisko 35 mln zł. Inwestorem w projekcie jest Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach. Prace mają się zakończyć w marcu 2015 roku. W zakresie robót modernizacyjnych przewidziano m.in. naprawę elementów konstrukcyjnych oraz wymianę wyposażenia technologicznego śluzy i instalacji elektroenergetycznej, do tego remont budynku głównego sterowni wraz z wyposażeniem, remont maszynowni śluzy, stacji transformatorowej, wykonanie nowego budynku socjalnego, wykonanie systemów monitoringu, czy systemu zliczania jednostek pływających. Prace modernizacyjne na śluzie będą prowadzone tak, aby żegluga po Kanale Gliwickim mogła odbywać się bez zakłóceń.

Z kolei Hydrobudowa Gdańsk zajmie się przebudową i remontem jazu Wrocław I, który zostanie wykonany w ramach projektu modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. Umowa na wykonanie robót budowlanych pomiędzy Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej we Wrocławiu i konsorcjum firmy pod przewodnictwem Hydrobudowy Gdańsk SA już została podpisana. Koszt to ponad 36 mln zł. Prace budowlane powinny zakończyć się w 2014 r. Cała "Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego" jest trzecim, co do wielkości projektem środowiskowym w Polsce. Ma on ochronić przed powodzią 600 tys. mieszkańców Wrocławia i okolic oraz zabezpieczyć obszar o powierzchni 14 tys. hektarów. Realizacja tej inwestycji pozwoli zabezpieczyć Wrocław przed powodzią podobną do tej z 1997 r.

Hydrobudowa Gdańsk przebuduje także bulwary nadwiślańskie. Firma zaoferowała najniższą kwotę, czyli 123 mln zł i wygrała m.in. z Energopolem-Szczecin (176 mln zł), Mostostalem Warszawa (168 mln zł), Warbudem (153 mln zł ), Budimeksem (147 mln zł) oraz ze Skanską (132 mln zł). W przetargu ogłoszonym przez władze Warszawy najważniejszym kryterium była właśnie cena. Jeżeli procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, to umowę strony podpiszą już w listopadzie. Całość prac obejmie bulwar od ul. Boleść do mostu Świętokrzyskiego. Pierwszy etap - od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, realizowany jest w ramach projektu pn. Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy "Pedałuj i płyń", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Ten odcinek ma zostać ukończony jako pierwszy - już w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. Całość ma być gotowa w ciągu 3 lat.

Spółka Navimor-Invest powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego "Navimor" z Gdańska. Firma wyspecjalizowała się w budownictwie hydrotechnicznym, przy czym do niedawna co najmniej 80 proc. rocznych obrotów firmy pochodziło z eksportu. Głównym kierunkiem ekspansji był rynek czeski, gdzie Navimor-Invest stał się jednym z kluczowych graczy. W ostatnim okresie m.in. dzięki wykorzystaniu środków unijnych, nastąpiła znaczna aktywizacja branży w Polsce, co spowodowało znaczny wzrost obrotów krajowych gdańskiej spółki . W ostatnich latach firma realizuje szereg inwestycji zmierzających do budowy infrastruktury turystycznej. Uczestniczymy też w modernizacji i rozbudowie portów morskich i innych obiektów na całym polskim wybrzeżu.

Początki przedsiębiorstwa Hydrobudowa Gdańsk datowane są na rok 1949, kiedy zostało utworzone PPB "Hydrotrest" oddział nr 3 w Gdańsku. W wyniku prywatyzacji w 1991 r. powstała spółka akcyjna Hydrobudowa SA, a od 13 października 2009 r. spółka nosi nazwę Hydrobudowa Gdańsk SA. Specjalizacją przedsiębiorstwa jest budownictwo morskie oraz fundamentowanie, a także wykonywanie prac z zakresu budowy obiektów związanych z ochroną środowiska naturalnego, budowli inżynieryjno - przemysłowych oraz inżynierii gruntu.
VIK

Miejsca

Opinie (14)

  • W PIP

    Węzeł Pedałuj i Płyń

    • 2 3

  • Ten węzeł "Pedałuj i płyń", powinien się kończyć a nie rozpoczynać

    przy ul. Boleść. Tak przynajmniej podpowiada logika;-)

    • 5 3

  • ŻABI KRUK (6)

    no proszę, tutaj na wizualizacji potrafią być barierki zabezpieczające przechodniów przed upadkiem do wody. Niestety, wykonawca i beztroskie władze Gdańska przy ul. Żabi Kruk pozwoliły sobie, by poprzednie barierki wykonawca (prawdopodobnie) ukradł, a nowych nie zamontował. W rezultacie mamy bardzo wąski pas spacerowy z ławeczkami, który jednak w chwili nieuwagi rodzica grozi wpadnięciem dziecka do wody.
    To przykro oglądać spacerujących rodziców cały czas z lękiem i silnie trzymając dzieci za rączki. Warto też spytać same dzieci jak odbierają taki "spacer" promenadą na miarę gdańskich możliwości

    • 16 10

    • Minusują pewnie przydup..y

      którym, po ostatnich aferach, zewsząd pali się grunt pod nogami

      • 4 5

    • Zauważ, że przy pomoście nie ma żadnych barierek.

      Te, które są, postawiono tylko i wyłącznie z powodu odległości do lustra wody.
      A i tak nie wszędzie się je stosuje

      • 1 1

    • Nie dla dzieci... (3)

      Wniosek: przystań to nie jest miejsce dla dzieci. Tak samo jak chodnik przy ruchliwej ulicy albo peron SKM.

      • 2 1

      • Więc to miejsce jest wzbronione dla dzieci??? (2)

        To po co zrobiono podjazd dla wózków inwalidzkich i dla wózków dziecięcych (wadliwy - ze zjazdem wprost do wody)?
        Prosimy o stosowny znak zakazu, na podobieństwo skreślonego banana przed wejściem do stadionu.
        Tu już niektórym zupełnie palma odbija od tych wiecznych przekrętów. Bezczelność przemielona z cynizmem. Przyjdzie czas, że tych wszystkich przekrętasów rozliczymy z ich antyspołecznej działalności

        • 0 0

        • Do pubu z dzieckiem nie idziesz (1)

          i jakoś cię to nie bulwersuje. Nie wszędzie muszą mieć wstęp dzieci i tyle
          niektórym zupełnie palma odbija, że jak mają dziecko to cały świat musi być pod nie dostosowany.

          • 1 1

          • Spacer na świeżym powietrzu porównujesz z pubem?

            Daj waść spokój, oszczędź już sobie kompromitacji tymi wpisami.
            Wykonano fuszerkę i ukradziono zdobne barierki, ot i tyle.
            Sprawiono, że bezpieczne miejsce spacerowe takie już być przestało.

            • 0 0

  • a jaki to ma związek z mieszkańcem trójmiasta ???

    • 1 3

  • (1)

    Taa a remont Martwej Wisły będzie robiła firma ze Szczecina.

    • 1 0

    • Wiadomo "najtańsza oferta"

      niezgodnie z ostatnimi wytycznymi, aby odrzucać oferty: najtańszą i najdroższą.
      Ale Gdańsk pod rządami Budynia paprochami stoi, jak nie przymierzając ta inwestycja przy Żabik Kruku, o której pisze internautka powyżej

      • 0 0

  • A kiedy u nas brzegi Motławy przystosują wizualnie dla turystów i mieszkańców tym bardziej?

    • 3 0

  • tanio i dobrze

    No i znów: "najważniejszym kryterium była właśnie cena."
    nic dodać nic ująć - o take Polske walczyliśmy :)
    i dlatego jesteśmy w rankingach za Zimbabwe...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane