• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestor dla Lotosu w połowie lipca

erka
28 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Rząd nie podjął jeszcze decyzji o prywatyzacji. Najpierw musi zostać zmieniona strategia dla sektora paliwowego. Rząd nie podjął jeszcze decyzji o prywatyzacji. Najpierw musi zostać zmieniona strategia dla sektora paliwowego.

Rozpoczęły się prace nad zmianami strategii rządowej wobec przemysłu naftowego. Resort gospodarki na wniosek Ministerstwa Skarbu ma w nim zamieścić zapisy umożliwiające podjęcie dalszych działań prywatyzacyjnych Grupy Lotos. Resor skarbu już połowie lipca ma rozpocząć poszukiwanie inwestora dla gdańskiego koncernu.



Proces nowelizacji przepisów "Polityki energetycznej Polski do 2030 r." potrwa jeszcze kilka tygodni. Został on już poddany konsultacjom wewnętrznym w Ministerstwie Gospodarki. Teraz czeka jedynie na podpis kierownictwa resortu. Projekt trafi następnie do konsultacji zewnętrznych, na końcu zaakceptować go musi Rada Ministrów.

Wśród potencjalnych inwestorów wymieniani są Libijczycy z Tamoil z Janem Kulczykiem, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Statoil, a nawet Orlen. Zainteresowani Lotosem mają być azerski narodowy koncern Socar oraz rosyjski Łukoil, a nawet China National Petroleum Corporation. Ostatnio w Ministerstwie Skarbu zjawił się jednak kolejny gracz. Jak się nieoficjalnie dowiedział portal trojmiasto.pl, jest to jeden z dużych amerykańskich koncernów zajmujących się głównie dystrybucją paliw.

Obecnie Skarb Państwa kontroluje 53 proc. udziałów w gdańskim koncernie paliwowym. Na początku 2010 roku państwo pozbyło się niewielkiego pakietu akcji przez giełdę. Inwestorzy kupili 11 proc. akcji grupy za ok. 400 mln zł. Już twierdzono, że nie jest to ostatni pakiet wystawiany na sprzedaż.

Teraz resort skarbu twierdzi, że zejdzie poniżej 50 proc. udziałów w spółce. Mówi się, że zechce sprzedać ok. 25 proc. udziałów.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (11) 1 zablokowana

  • Byle nie Jan...

    W 2004 okazało się, że Jan Kulczyk jest zamieszany w Aferę Orlenu. W ramach pracy Sejmowej Komisji Śledczej ujawniono, że Jan Kulczyk miał ogromny, niewspółmierny do liczby posiadanych akcji, wpływ na działanie i obsadzanie kluczowych stanowisk w PKN Orlen, oraz to że uczestniczył w spotkaniu z byłym rezydentem KGB w Polsce Władimirem Ałganowem oraz w spotkaniu z Romanem Giertychem na Jasnej Górze

    • 8 3

  • E, coś te tytułu odnośnie Lotosu mocn naginacie.

    W połowie lipca, nie inwestor, a rozpoczecie procedury poszukiwania jego, co pewnie będzie trwało kilka miesięcy.

    • 4 1

  • Czyli Warszawka sprzedaje nasz ostatni gdański bastion

    i to za granicę :-(

    • 8 4

  • Sprzedadzą Kulczykowi, żeby ten mógł sprzedać ruskom.

    • 2 3

  • Pewnie w ramach

    powszechnej wazeliny Lotos nabędą Amerykanie. Jeszcze tylko Orlen, sektor energetyczny i złoża naturalne i zostaniemy z gołą d...
    Donek z Bronkiem po wyborach przyspieszą i dadzą radę.

    • 1 2

  • po ch inwestor jak to taka dochodowa firma (3)

    chyba chodzi o pasożyta a nie inwestroa

    • 2 1

    • Chodzi o to, żeby (2)

      wydoić kasę z Lotosu.

      • 1 0

      • (1)

        z lotosu? zwroc uwage na to jak pojechali z petrobalticiem. jeszcze 2 lata temu, petrobaltic mial 500 mln zl w gotowce, wlodarze z lotosu wydoili calosc i 'zainwetowali' te pieniadze w zawodnione zloza ropy naftowej w norwegii (Yme), gdzie z reszta nie obowiazuje ich ustawa kominowa. teraz twierdza ze eksploatacja zloz na baltyku jest nieoplacalna co jet wierunta bzdura. polecam zapoznac sie z ta historia. niestety zaden z dziennikarzy sledczych nawet palcem nie ruszy bo lotos przeciez sponsoruje wiekszoc polskich mediow, a szkoda. za max 2 lata obecan firma Lotos petrobaltic przestanie istniec, prace straci ponad 400 osob i wtedy wszyscy beda sie dziwic czemu mamy powtorke ze stoczni gdanskiej.

        • 1 0

        • Te nietrafione inwestycje to właśnie główny powód żeby Lotos sprywatyzować. Pamiętajcie że to co jest państwowe (czyli w sumie nasze) jest tak naprawdę niczyje i nikt o to nie dba. Zjawi się prywatny inwestor to nie będzie tak szastał pieniędzmi. Na dobrą sprawę to w część akcji mogłyby zainwestować OFE.

          • 0 0

  • (1)

    Rafineria praktycznie w środku miasta, a paliwo najdroższe w Polsce.

    • 1 0

    • Ale cena ustalana jest głownie przez siłę nabywcza lokalnej społeczności. Trójmiasto bagate, to i paliwa drogie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane