• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

JYSK Polska zapowiada jubileuszową ekspansję

Wioletta Kakowska-Mehring
17 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jysk Polska nagrodzony za vlog
Sieć JYSK obecna jest w Polsce od 15 lat. Od początku centrala jest w Gdańsku. Sieć JYSK obecna jest w Polsce od 15 lat. Od początku centrala jest w Gdańsku.

Duńska sieć handlowa JYSK, która ma swoją polską centralę w Gdańsku, zawarła rekordową transakcję na polskim rynku powierzchni magazynowych. Wynajęła w jednym obiekcie aż 40 500 m kw., a wszystko dlatego, że planuje dalszą ekspansję w naszym kraju.


Czy Trójmiasto jest atrakcyjne dla zagranicznych inwestorów?


JYSK to sieć handlowa, która sprzedaje "wszystko dla domu". Gdańska centrala obsługuje 180 polskich sklepów, a w kilku wybranych dziedzinach również pozostałe kraje koncernu. W ubiegłym roku firma osiągnęła w Polsce wzrost sprzedaży na poziomie 11,7 proc. W sumie otwarto 19 nowych placówek o łącznej powierzchni 20 tys. m kw. W tym roku JYSK planuje otwarcie minimum 15 nowych sklepów w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców zarówno w centrach handlowych, jak i w wolno stojących obiektach. Aby usprawnić dystrybucję, firma wynajęła 40 500 m kw. powierzchni magazynowej, w tym 200 m kw. powierzchni przeznaczonej pod biuro w Logistic City - Piotrków Distribution Center w Piotrkowie Trybunalskim.

- Bardzo dynamiczny rozwój sieci w Europie Centralnej i Południowej sprawił, że rozbudowane w 2011 roku ogromne, automatyczne centrum dystrybucji w Radomsku, mogące pomieścić ok. 250 000 palet, już w roku 2014 okazało się być zbyt małe na skalę potrzeb - twierdzi Bartek Tulejko, logistics manager Central-East Region JYSK Nordic. - W tej sytuacji konieczne było zapewnienie dodatkowej powierzchni składowania, w możliwie najbliższej odległości od Radomska. Magazyn w Piotrkowie spełnia nasze oczekiwania w odniesieniu do powierzchni, lokalizacji i infrastruktury. Jednocześnie zarząd JYSK Nordic podjął decyzję o budowie nowego centrum dystrybucji w Bułgarii, w bezpośrednim otoczeniu Sofii. Nowe centrum przejmie zadania związane z dystrybucją towarów dla sieci JYSK na Bałkanach, co w perspektywie 2-3 lat odciąży DC Radomsko.

Według władz firmy, ten rok jest szczególnie ważnym w historii JYSK Polska, ponieważ mija 15 lat od wejścia sieci do Polski. Od początku centrala była w Gdańsku. Z okazji jubileuszu w maju zaplanowane jest wielkie świętowanie z okazji otwarcia 180. sklepu, a we wrześniu 15-te urodziny na polskim rynku.

Obecnie Grupa JYSK to około 2200 sklepów w 36 krajach na całym świecie i ok. 18 500 pracowników. Sieć stworzył i prowadzi ją do dziś Lars Larsen. Jego historia do dobry przykład na to, że chcieć to móc. Zaczął od dobrego pomysłu i kredytu w małym oddziale Banku Norresundby. Swój pierwszy sklep z artykułami do sypialni otworzył w 1979 roku w drugim co do wielkości mieście w Danii - Arhus. Potem otworzył kilka kolejnych sklepów JYSK Sengetøjslager (oryginalna nazwa sklepu do 2001 roku) w całej Danii, a w 1984 roku pierwszy sklep za granicą, w sąsiednich Niemczech. Dziś roczny obrót Grupy wynosi około 2,35 miliardów euro, a jej właściciel jest jednym z najbogatszych ludzi w Danii.

Ciekawe też jest znaczenie słowa JYSK. Pewnie mało kto wie, że w języku duńskim słowo to oznacza "coś" lub - jak Lars Larsen - "kogoś" z Półwyspu Jutlandzkiego i jest często kojarzone ze skromnością, dokładnością i uczciwością.

A jak wygląda polski rynek powierzchni magazynowej? O analizę pokusiła się niedawno firma Colliers International. Łączna podaż nowoczesnej powierzchni magazynowej na głównych polskich rynkach wynosi ponad 8,8 mln m kw. W ub. roku podpisano umowy najmu na ponad 2,5 mln m kw., z których 956 tys. m kw. wynajęto w IV kw. Aż 71 proc. popytu w 2014 r. stanowiły nowe umowy, wobec 29 proc. renegocjacji. Wskaźnik pustostanów odnotował spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 5 punktów procentowych, kształtując się na koniec grudnia 2014 r. na poziomie 5,5 proc.

Jak wypada Trójmiasto? Obecne zasoby powierzchni magazynowej wynoszą blisko 258 tys. m kw., czyli o 52 tys. m kw. więcej niż przed rokiem. W analizowanym okresie do użytku zostały oddane cztery projekty: dwa etapy Panattoni Park Gdańsk, budynek Centrum Logistycznego Kowale III oraz magazyn Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W budowie pozostaje 66,4 tys. m kw. (w 3 projektach). Na koniec grudnia 2014 r. wskaźnik pustostanów na trójmiejskim rynku wyniósł 4,8 proc. W minionym roku podpisano 24 umowy, w ramach których wynajęte zostało ok. 89 tys. m kw. - podaje w raporcie Colliers International.

Opinie (19) 1 zablokowana

  • Może na te 15 urodziny popracują nad asortymentem i jakością, bo obecnie lichutko :-( (2)

    Meble jakby sprzed 15 lat właśnie i bardzo nietrwałe. Wzornictwo koszmarkowate.

    • 51 5

    • meble mają paskudne (1)

      Dodatki tez nie lepsze, kiepskie jakosciowo. Az dziwne ze takie g sprzedają, przeciez duñski disajn jest rewelacyjny i bardzo nowatorski. Troche to wyglada jak wyprzedaz z lat 80 z dunskich domow

      • 13 0

      • Co za 10% uda się im kontenerem kupić na jakimś chińskim outlecie odpadowym to trafia do tych sklepów. Jedynie pościel mają znośną, ale drogą.

        • 2 0

  • Jeżeli Gdańsk poprawi stan dziurawych jezdni i chodników to będzie bardzo atrakcyjny dla inwestorów zagranicznych...

    • 17 3

  • (1)

    Tandeta i tyle, chyba najsolidniejsze są te siatki, w które pakują towar.

    • 28 4

    • Kiedys kolezance skladalem komode z tego, jakie zdziwienie moje bylo, ze w komplecie byl klej, w tych czasach! Generalnie komoda to pazdziez, ale za to kolezanka ladna.

      • 20 3

  • Już od nas uciekają. (1)

    Szkoda, że tę powierzchnie magazynową wynajęli pod Łodzią a nie u nas po Trójmiastem... Parę osób by miało pracę, a tak cóż... u nas tylko przeklepywacze w systemach informatycznych za 2500 brutto.

    • 9 1

    • i tak zatrudnią Ukraińców

      co mi po ich magazynach jak zatrudnią tam Ukraińców za 1750 brutto... i albo zgodzimy się pracować za śmieszne pieniądze, albo wylądujemy na bezroboci... co za bezsens

      • 4 0

  • Śmieszne, że ten duński importer chińskich mebelków planuje u nas rozwój!? Mogą nam, Polakom buty czyścić, jesteśmy 3 na świecie producentem mebli. Mamy takie rozwiązania i produkujemy takie meble jakich JYSK jeszcze długo nie podrobi! Nie kupujcie tam, szkoda kasy, jak się dobrze poszuka to jest polska alternatywa z litego drewna.

    • 38 1

  • Polskie i tak lepsze, bez dwóch zdań.

    • 19 0

  • Przez lata kupowałam u nich wełniany dywan Tulip - taki kilim...

    Cena była ok, był jasny, więc jak się zbrudził wymieniałam na nowy :-)
    Pisałam do nich aby wprowadzili inne wzory tego dywanu - bez odpowiedzi.
    Za to teraz wycofali ten dywan i zrobili coś "podobnego" z poliestru - dziękuję...
    Szkoda, że nie słuchają swoich klientów...
    Teraz mam w domu dwa dywany Tulip. Powoli wymagają wymiany. Kolejnych już nie kupię w Jysk.

    • 10 0

  • Żenada (1)

    W każdej gazetce promocyjnej, którą dostaję od nich od 6 lat, reklamują tę samą kanapę, ogólnie wzornictwo koszmarne.

    • 23 0

    • Lepsze o niebo meble są już w bodzio :-) przynajmniej obicia mają oszukujące taniość wykonania.

      • 0 0

  • Jeśli już tam coś kupuję to jakieś drobiazgi.

    Meble to totalne bezguście i tandeta.

    • 14 0

  • (1)

    Niestety, my Polacy, po komunie mama syndrom mniejszości, że wszytko w marketach lepsze od naszego to zwykła chińszczyzna ten cały JYSK ślepy jak Black. Agata, Bodzie, prawdzie drewno polskie, te same ceny na lata i pieniądze w kraju zostają.

    • 12 0

    • poprawa wizerunku

      JYSK słuchajcie jeśli to możliwe - klientów. Chwalicie się dochodami i rozwojem nie jest to taka do końca prawda. Na pewno nie zrezygnujecie z produkcji towarów w Chinach ale poprawcie jakość - chyba że pracują przy projektach bezguścia i tylko jak najtaniej i najszybciej, Oglądając na pułkach rożne wasze produkty śmiech mnie ogarnia nad jakością wykonania są też produkty ładne i solidnie wykonane. Mam uczucie że JYSK wpadł w swój własny zachwyt i nie dostrzega problemów bo tak jest najwygodniej i po prostu taniej. Otwieranie nowych sklepów w waszym przypadku nie oznacza polepszenia jakości.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane