• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej na... Dellner Components

27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jak podkreślają przedstawiciele Dellner Components, to co wyróżnia ich spośród firm z branży to to, że nie zajmują się produkcją masową. Tu każdy produkt jest dedykowany. Jak podkreślają przedstawiciele Dellner Components, to co wyróżnia ich spośród firm z branży to to, że nie zajmują się produkcją masową. Tu każdy produkt jest dedykowany.

Co łączy włoski pociąg Pendolino z francuskim RGV i polskim tramwajem Swing? Komponenty z gdyńskiej firmy Dellner Components, będącej częścią Grupy Dellner. Rok 2012 okazał się przełomowy dla firmy, po całkowitym przeniesieniu produkcji ze Szwecji firma otrzymała długo oczekiwane zielone światło od właścicieli na podbój innych, nie tylko kolejowych rynków. Po 15 latach działalności, gdyński oddział zapracował sobie na... samodzielność.



Gdyński oddział stał się samodzielną firmą i już pod nową nazwą - Dellner Components (www.dellner-components.com)- zajął się produkcją komponentów do sprzęgów, czyli urządzeń łączących pojazdy szynowe. Co więcej, właściciel powierzył firmie nowe zadania, czyli poszerzenie obszaru działalności i poszukania klientów w nowych branżach. Na razie będzie to branża offshore, a dokładniej produkcja elementów wyposażenia platform wiertniczych, branża portowa, z naciskiem na terminale kontenerowe oraz branża dźwigowa.

Po raz pierwszy szwedzka marka Dellner Couplers (www.dellner.com) pojawiła się w Polsce w 1997 roku. W 2002 roku powstał zakład produkcyjny, który zlokalizowany jest w Gdyni, przy ul. Chwaszczyńskiej 120 zobacz na mapie Gdyni. Do tej pory produkował wyroby i świadczył usługi na potrzeby zakładu Dellner Couplers głównie w Szwecji, który dostarcza systemy łączące składy kolejowe i obsługuje wszystkich głównych producentów pociągów, jak również operatorów kolejowych na całym świecie. Są to zarówno sprzęgi mechaniczne, jak i i elektryczne. Właśnie kompleksowa obsługa w zakresie spawania, montażu oraz produkcji okablowania na światowym poziomie to główny wyróżnik gdyńskiej firmy.

Nic więc dziwnego, że firma uczestniczy w produkcji supernowoczesnych sprzęgów, które są stosowane w pociągach wysokich prędkości, czyli włoskich Pendolino, eksploatowanych w większości krajów Europy, w Chinach i które niedługo pojawią się na polskich torach oraz we francuskich pociągach najnowszej generacji RGV, czyli następcach TGV. A skoro najnowsze rozwiązania, to nie mogło zabraknąć gdyńskiej firmy w projekcie, nad którym obecnie pracuje Siemens. Chodzi o pociąg przyszłej generacji, m.in. dla metra londyńskiego. Bo Dellner do światowa marka, a pojazdy z produktami wytwarzanymi w Gdyni wożą pasażerów po Sztokholmie, Toronto, Limie, New Dehli czy Wuhan.

Szybka kolej jeszcze nie zagościła na polskich torach, ale produkty Dellner Components już tak. Gdyńska firma współpracuje bowiem z producentem nowoczesnych tramwajów użytkowanych w kilku polskich miastach. Teraz Dellner Components rozpoczęło poszukiwania klientów z nowych dla firmy obszarów. Zakład chce produkować elementy urządzeń używanych na platformach wiertniczych oraz elementy urządzeń przeładunkowych dla terminali kontenerowych. Obie branże są bardzo rozwojowe i dochodowe, ale co najważniejsze potrzebują profesjonalnego i niestandardowego podejścia.

A jak podkreślają przedstawiciele Dellner Components, to co wyróżnia ich spośród firm z branży to to, że zajmują się nie tylko produkcją masową. Tu każdy produkt jest dedykowany. Klient dostarcza plany, a inżynierowie z Dellner Components opracowują technologię produkcji odpowiednią dla danego zamówienia. Dlatego w gdyńskiej fabryce bardzo mocno zostały rozwinięte kompetencje: spawanie, obróbka oraz montaż, a także dodatkowo produkcja okablowania do sprzęgów. To kolejna kwestia, która odróżnia Dellner Components od konkurencji, oferującej tylko jeden z elementów produkcji. Oferta pakietowa jest bowiem najatrakcyjniejsza dla klientów.

Nowe obszary, nowe zadania wpływają na zmiany wewnątrz firmy, otwartej nie tylko na nowe technologie, ale także na nowoczesne metody pracy i zarządzania. Tak na przykład został wprowadzony program tzw. pomysłów pracowniczych. Cóż to takiego? Skoro każde zamówienie traktowane jest indywidualnie, to i podejście do każdego projektu takie powinno być. Firma dała więc okazję pracownikom do zgłaszania usprawnień do procesu produkcji. Każdy pomysł jest analizowany, a jeśli okaże się zgodny z polityką firmy i spowoduje, że proces produkcyjny będzie sprawniejszy, to jest wprowadzany. Takie podejście pozwala wyzwolić niewykorzystane dotychczas pokłady ludzkiej kreatywności.

Wprowadzenie takiego programu to dla Dellner Components kolejny element konsekwentnej polityki zarządzania. Klika lat temu firma - jeszcze jako oddział Dellner Couplers - rozpoczęła przygodę z Lean. Jest to koncepcja, której wdrożenie umożliwia dostarczanie klientowi wymaganej przez niego wartości po jak najniższym koszcie i przy wykorzystaniu jak najmniejszej ilości zasobów. Na początku były szkolenia dla całej załogi, potem próby wdrażania różnych narzędzi, takich jak kanban materiałowy, 5S, standaryzacja pracy czy rozwiązywanie problemów w podejściu Plan-Do-Check-Act. W końcu w 2009 roku rozpoczęto pierwszy projekt, którego celem był wzrost produktywności jednego z wydziałów. W dwa miesiące uzyskano wzrost produktywności o 60 procent. Bezpieczeństwo, wysoka jakość i terminowość oraz dbałość o niskie koszty produkcji - to podstawowe kryteria oceny sukcesu w Dellner Components.

Dbałość o koszty i jakość to nie wszystko. Dla firmy ważna jest też dbałość o środowisko naturalne. Dlatego standardem w firmie jest zapobiegania zanieczyszczeniom środowiska, między innymi poprzez minimalizowanie ryzyka wystąpienia awarii środowiskowych, nadzór nad maszynami i instalacjami oraz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko poprzez optymalizację zużycia surowców, a także racjonalną gospodarkę odpadami, uwzględniającą segregację wszystkich odpadów produkcyjnych i biurowych. Jest to możliwe dzięki dbaniu o świadomość środowiskową pracowników i motywowaniu ich do zachowań proekologicznych.

Są zasady, ale przede wszystkim są wartości. Co się za tym kryje? Szacunek, zespół, radość, działanie. Bo zespół jest silniejszy niż jednostka, a szacunek powoduje, że można na sobie i firmie polegać, co daje energię do działania, a w konsekwencji radość ze wspólnego sukcesu. Dziś w drużynie Dellner Components "gra" ponad 120 osób. Od inżynierów, spawaczy, operatorów maszyn, monterów produkcji elektrycznej i mechanicznej, kontrolerów jakości i magazynierów, po zespół wysokiej klasy specjalistów. A to nie koniec, jak zapowiadają przedstawiciele firmy, wraz z nowymi wyzwaniami i zdobywaniem kolejnych rynków ten zespół będzie się rozrastał.

Zdobywanie nowych rynków i klientów, to jednak nie jedyne zadania, jakie stoją przed gdyńską firmą. Zakład chce jeszcze bardziej udoskonalić proces produkcji. Wyzwaniem jest maksymalne skracanie czasu realizacji zamówienia. W planach jest wprowadzenie produkcji innowacyjnych komponentów sprzęgów na bazie spawanej konstrukcji z blachy zamiast dotychczasowej konstrukcji na bazie odlewu stalowego. Zmiana pozwoli na obniżenie wagi wyrobu, wprowadzenie funkcji pochłaniania energii, skrócenia terminu dostaw i obniżenia kosztów.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (31) 4 zablokowane

  • (2)

    "pociąg Pendolino z francuskim RGV" - to jakiś nowy model pociągu? można więcej informacji prosić?

    • 0 2

    • Tak agatko, przyjdziemy i przepiszemy Ci wszystkie informacje

      Bo nie możesz tyłka ruszyć do googla.

      • 2 1

    • to tak jak u nas

      kolej na trasie Tropy Igły - Bemowizna, szybsza niż gdzie indziej bo mknie że jej nie Widać"*

      • 1 0

  • O!

    Hubert krzywy jak zwykle... s****a mądrala , nie lubi tych którzy robią coś lepiej od niego .. :-)

    • 26 21

  • Kibel jakich mało

    Pamiętam ich jeszcze z lokomotywowni na Grabówku
    Przerost formy nad treścią

    • 8 27

  • Szacunek

    kolorowo, ładnie ale prawdą nie jest że firma ma wartości - wszystkie 4 wymienione w artykule wartości sa w tej firmie do d*py. Ale to chyba zasługa rządzących i ich przydupasów. O pozostałych sprawach wypowiadał sie nie będę bo szkoda mi czasu....

    • 21 21

  • Dellner

    Mam nadzieje ze wezma ich za gardlo i przydusza narazie duzo uchodzilo i plazem bo pchali wszystko za granice skoncvzyly sie dobre czasy na naszym runku rzadza inné prawa. Bardzo zle traktuja swoich polskich podwykonawcow a ludziç tam pracujacy wyobrazaja Sobie ze zlapali Pana Boga za nogi ... wiecéj pokory panowie i panie

    • 14 23

  • Kolej na..... gowork

    • 9 14

  • GRUBA KRESKA

    "... Od inżynierów, spawaczy, operatorów maszyn, monterów produkcji elektrycznej i mechanicznej, kontrolerów jakości i magazynierów, po zespół wysokiej klasy specjalistów. " ... dellner no comments

    • 18 20

  • Pozytyw (1)

    Pracuję w firmie od niedawna ( jest tu wielu, którzy odebrali jubileuszówki za 10 lat pracy) i mnie się podoba. Firma jest zarządzana po szwedzku, można się wykazać, mieć wpływ ,ale ludzie tego niedoceniają, są rozpieszczeni i często biadolą. Albo nie wiedzą jak jest w innych firmach albo już nie pamiętają. Dellner OK.

    • 19 18

    • Re: Pozytyw

      Święte słowa. Kto chce pracować i robi to solidnie, to zawsze będzie zadowolony tu pracując

      • 2 1

  • narzekania rozpieszczonych (1)

    popieram kolegę przedmówce firma nie jest idealna ale ci powyżej nigdy nie doświadczyli pracy w firmie prowadzonej prze polskiego "biznesmena" . dellner ok polecam

    • 23 17

    • Re: narzekania rozpieszczonych

      hahahaha ale przecież ta firma jest zarządzana przez polskiego "biznesmana" - jedyny szwedzki akcent to nazwa firmy pochodząca od nazwiska właściciela. Ale jak Wam sie tak bardzo podoba to powodzenia życzę.

      • 16 9

  • Dellner ma bardzo nieciekawą opinie na rynku pracy. jeżeli w ogóle mało znana firma nie widziałem jej na żadnych targach

    • 16 20

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane