• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna klapa licytacji majątku stoczni

Robert Kiewlicz
16 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Po raz kolejny licytacja majątku stoczni nie wzbudziła dużego zainteresowania inwestorów. Po raz kolejny licytacja majątku stoczni nie wzbudziła dużego zainteresowania inwestorów.

Klapą skończyła się kolejna, druga już aukcja na składniki majątku Stoczni Gdynia. Do przetargu zgłosiły się trzy firmy, ale udało się sprzedać jedynie rejon prefabrykacji kadłubów i udziały w spółce Euro Rusztowania należącej do Stoczni Gdynia.



Stocznia Crist wygrała licytację na  rejon prefabrykacji kadłubów - zaznaczony na czerwono. Stocznia Crist wygrała licytację na  rejon prefabrykacji kadłubów - zaznaczony na czerwono.
Rejon prefabrykacji kadłubów kupiła gdańska stocznia Crist za prawie 38,5 mln zł. Aukcję dotyczącą udziałów w spółce Euro Rusztowania wygrała firma Rubo (8,5 mln zł). Na rejon montażu statków, mimo wpłaty wadium, nikt nie złożył oferty.

- Spodziewaliśmy się, że firma, która kupi rejon prefabrykacji kupi także duży dok - mówi Dariusz Adamski, przewodniczący NSZZ Solidarność w Stoczni Gdynia. - Myślę jednak, że firmie Crist po prostu zabrakło pieniędzy.

Niewykluczone, że w najbliższym czasie zarządca kompensacji zamiast sprzedawać, będzie starał się wydzierżawić duży dok.

Czy w Gdyni uda się utrzymać produkcję stoczniową?

- W ten sposób, krok po kroku, może dojść w końcu do zakupu majątku, który umożliwi kontynuację produkcji stoczniowej w Stoczni Gdynia - przekonuje Adamski.

Stocznia Crist chce przenieść do Gdyni część produkcji z Gdańska, m.in kutrów i konstrukcji stalowych. Zatrudnienie mają znaleźć stoczniowcy z Gdyni. Nie wiadomo jednak jeszcze ilu z nich zatrudni Crist.

Wartość licytowanego teraz majątku wynosiła ponad 143 mln zł. Z licytacji udało się uzyskać prawie 47 mln złotych. W ciągu tygodnia Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu SA wyda postanowienie o zakończeniu procedury przetargowej.

Podczas poprzedniej aukcji, która odbyła się na początku grudnia, udało się udało się sprzedać mały dok oraz rejon wyposażenia statków. Dok wylicytowała firma Energomontaż-Północ Warszawa za 33 mln zł. Rejon wyposażenia statków przypadł Stoczni Remontowej Nauta z Gdyni. Wylicytowała go za 57 mln zł.

W sumie więc, za majątek Stoczni Gdynia uzyskano jak dotąd ponad 137 mln zł.

Wtorkowa licytacja była trzecią próbą sprzedaży majątku Stoczni Gdynia. Pierwszy przetarg wygrał fundusz Stichting Particulier Fonds Greenrights. Właściwym inwestorem był spółka QInvest, największy bank inwestycyjny Kataru. Transakcja nie doszła jednak do skutku.

Miejsca

Opinie (127) 3 zablokowane

  • A w pierwszym przetargu jeden obszar kupiła spółka GAFAKO

    A w pierwszym przetargu jeden obszar kupiła spółka GAFAKO szanowny panie redaktorze. proszę podawać pełne informacje

    • 9 0

  • Może ktoś mi wytłumaczyć ?

    Nie ma juz Stoczni Gdynia a są Związki Zawodowe Stoczni Gdynia , jakiś przewodniczący , pewnie dostają jeszcze kasę z naszych podatków , to co te związki też ktoś musi kupić ??????!!!!!!!!! BYŁBY KRETYNEM ,niech panowie związkowcy założą spółkę związkową wydzierżawia dok i wezmą się do roboty , nie gadać ZAPIERD...... !!!!!!!!!!!!!

    • 19 4

  • CRIST W GDYNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SUPER INFORMACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULACJE!!!!!!!!!!!!! Kapitalna firma !!!

    • 10 2

  • Czy jesteż za dalszym dotowaniem stoczni w Polsce (2)

    TAK lub NIE

    Szkoda czasu na komentarze !

    • 3 6

    • (1)

      NIE BO SPRZEDALI SIĘ SAMI PLATFORMIE!!!!!

      • 3 3

      • Sprzedali? Owszem. Platformie? Widać coś wręcz przeciwnego...

        • 0 0

  • ZWIĄZKOWCY I STOCZNIOWCY ZAMIST SIĘ URZALAĆ NAD SOBĄ

    WEŹCIE SIĘ DO ROBOTY NAUCZYLIŚCIE SIĘ TYLKO BRAĆ ZA KOMUNY POTEM PRZEZ 20 LAT PODATNICY UTRZYMYWALI WAS I WASZYCH LIDERÓW ZWIĄZKOWYCH ALE ERA ZWIĄZKÓW SIĘ KOŃCZY I DOBRZE TERAZ ZA WAMI ULICA JUŻ NIE PÓJDZIE GDYŻ SPRZEDALIŚCIE SIĘ PLATFORMIE WZIĘLIŚCIE ODPRAWY A TERAZ NARZEKACIE NIKT WAM NIC WIĘCEJ NIE DA I DOBRZE !!!!

    • 23 2

  • oby więcej takich firm jak CRIST!!!

    • 12 2

  • ale kasa (2)

    że im się chce , taka kasa a nerwy...myślę że ja bym odpuścił

    • 4 0

    • kasa duza, ale za 2 - 3 lata ten teren + osprzet bedzie wiecej wart wiec warto... tylko trzeba miec te kilkadziesiat mln, co do duzego doku to raczej nie warto go kupowac - taniej dzierzawic maly dok na okres 1-2 miechy na skladanie statku; a duzy to chyba do budowy jakis lotniskowców ;) lub kilku nieduzych statkow na raz, ale to juz problem bo dierzawa dla kilku firm przy ograniczonej ilosci dzwigow byla by małą zagłostą logistyczną

      • 1 0

    • ja też bym odpuścił-widać że niktórzy wolątracić zdrowie,a szkoda.

      są tacy co wolą ryzyko,a życie tylko jedno-co rodzinka na to!!!!!!

      • 0 0

  • Widać

    nawet po ilości komentarzy, że Stocznie ani jej majątek nie wzbudza zbytniego zainteresowania. Nic dziwnego... To musiało kiedyś paść na pysk. Kiedyś jest teraz.

    • 13 1

  • Łatwiej było dopłacać niż utrzymać tylu bezrobotnych (3)

    Szkoda, że nikt nie pomyślał ile kosztuje utrzymanie tylu bezrobotnych. Może lepiej aby budowali i pracowali, niż siedzieli i pili bełty i tworzyli kolejne nieszczęscia życiowe. Nie pracowałem w stoczni i mam gdzieś czy wydawali moje podatki na stocznię czy na budowę drogi. Teraz kiedy rośnie bezrobocie, reszta na tym traci i tyle w tym temacie.

    • 7 7

    • (1)

      nie wrto doplaca wiecej... dostali swoje odprawy i jesli ktos myslal to mogl to zainwestowac, stworzyc jakis punkt uslugowy or sth. a ze wiekszosc pewnie wydala na samochod, TV i inne zbytki to ich biznes. Ja bym chcial dostac chocby te 20 tys odprawy - na start biznesu moze to za malo ale jak sie cos wylozy i do tego jakies srodki z UE wyciagnie na dobry biznes plan to na poczatek styknie... tyle ze trzeba chciec, no i myslec a nie liczyc ze dostane odprawe a za 3-5 m-cy znow w stoczni bede pracowal bo rzad sadzi ze sprzeda tereny firmie ktora bedzie statki budowac

      • 2 1

      • wiesz człowieku ile trwa uzyskanie unijnej dopłaty na biznes?Zna ludzi co mają wszystko dopięte na ostatni guzik setki stron dokumentów dziesiątki czy setki godzin szkoleń testów rozmów ale nie mają dopłat i nie mogą działać.To jest normalne euro gnoje rozwaliły branżę stoczniową a teraz ludzi traktują jak śmiecie?

        • 1 1

    • Utrzymaniem tych bezrobotnych państwo zajmie się pół roku, jak każdym innym bezrobotnym w Gdańsku, a dopłacać by trzeba aż do osiągnięcia przez nich wieku emerytalnego, i nie wiadomo do ilu następnych pokoleń. I tak zostali potraktowani lepiej niż inni bezrobotni w tym województwie, i tym mieście bo dostali porządne odprawy. Należy też wziąć pod uwagę, że część z nich, w przeważającej mierze, ta część która nie lansuje się na wiecach i w TV pod związkowymi sztandarami, znajdzie po prostu pracę. Jak likwidowano np PGRy masa ludzi pozostawała z dania dzień bez pracy. Nie dano im odpraw, nie dano możliwości przekwalifikowania na koszt państwa, nie było nawet możliwości uzyskania jakiejkolwiek dotacji na rozpoczęcie działalności. Za to pozamykano dodatkowo szkoły, i zmniejszono ilość środków komunikacji, niektóre miejscowości od reszty kraju praktycznie odcinając. A kasy nie dostali od rządu żeby kupić samochód i dojeżdżać do pracy gdzieś dalej. A ludzi tych było znacznie więcej niż górników i stoczniowców razem wziętych. Wtedy też płakałeś nad losem tych ludzi DAF? Watpię. Dla mnie ani górnik ani stoczniowiec nie różni się niczym od rolnika, mechanika, urzędnika, ogrodnika czy bezrobotnego. Tyle że miał farta bo dostał porządną o jakiej inni zwykli zjadacze chleba mogą tylko pomarzyć

      • 0 0

  • za 10 lat będziemy popłakiwać ze wzruszenia na widok zdjęcia z artykułu no ale.....

    zawsze można zacząć budować bajkowe apartamenty na wodzie dla super bogatych celebrytów ze świata, taki GDYNIA WATER WORLD- DUBAI 2, w końcu to miasto z morza i marzeń a więc czas na nowe oblicze miasta. A budowaniem statków to niech zajmują się chińczycy i porto-maroko a my w UE będziemy jedli kawior i żyli z gry na GPW i PS 3 :)

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane