• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna klapa licytacji majątku stoczni

Robert Kiewlicz
16 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Po raz kolejny licytacja majątku stoczni nie wzbudziła dużego zainteresowania inwestorów. Po raz kolejny licytacja majątku stoczni nie wzbudziła dużego zainteresowania inwestorów.

Klapą skończyła się kolejna, druga już aukcja na składniki majątku Stoczni Gdynia. Do przetargu zgłosiły się trzy firmy, ale udało się sprzedać jedynie rejon prefabrykacji kadłubów i udziały w spółce Euro Rusztowania należącej do Stoczni Gdynia.



Stocznia Crist wygrała licytację na  rejon prefabrykacji kadłubów - zaznaczony na czerwono. Stocznia Crist wygrała licytację na  rejon prefabrykacji kadłubów - zaznaczony na czerwono.
Rejon prefabrykacji kadłubów kupiła gdańska stocznia Crist za prawie 38,5 mln zł. Aukcję dotyczącą udziałów w spółce Euro Rusztowania wygrała firma Rubo (8,5 mln zł). Na rejon montażu statków, mimo wpłaty wadium, nikt nie złożył oferty.

- Spodziewaliśmy się, że firma, która kupi rejon prefabrykacji kupi także duży dok - mówi Dariusz Adamski, przewodniczący NSZZ Solidarność w Stoczni Gdynia. - Myślę jednak, że firmie Crist po prostu zabrakło pieniędzy.

Niewykluczone, że w najbliższym czasie zarządca kompensacji zamiast sprzedawać, będzie starał się wydzierżawić duży dok.

Czy w Gdyni uda się utrzymać produkcję stoczniową?

- W ten sposób, krok po kroku, może dojść w końcu do zakupu majątku, który umożliwi kontynuację produkcji stoczniowej w Stoczni Gdynia - przekonuje Adamski.

Stocznia Crist chce przenieść do Gdyni część produkcji z Gdańska, m.in kutrów i konstrukcji stalowych. Zatrudnienie mają znaleźć stoczniowcy z Gdyni. Nie wiadomo jednak jeszcze ilu z nich zatrudni Crist.

Wartość licytowanego teraz majątku wynosiła ponad 143 mln zł. Z licytacji udało się uzyskać prawie 47 mln złotych. W ciągu tygodnia Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu SA wyda postanowienie o zakończeniu procedury przetargowej.

Podczas poprzedniej aukcji, która odbyła się na początku grudnia, udało się udało się sprzedać mały dok oraz rejon wyposażenia statków. Dok wylicytowała firma Energomontaż-Północ Warszawa za 33 mln zł. Rejon wyposażenia statków przypadł Stoczni Remontowej Nauta z Gdyni. Wylicytowała go za 57 mln zł.

W sumie więc, za majątek Stoczni Gdynia uzyskano jak dotąd ponad 137 mln zł.

Wtorkowa licytacja była trzecią próbą sprzedaży majątku Stoczni Gdynia. Pierwszy przetarg wygrał fundusz Stichting Particulier Fonds Greenrights. Właściwym inwestorem był spółka QInvest, największy bank inwestycyjny Kataru. Transakcja nie doszła jednak do skutku.

Miejsca

Opinie (127) 3 zablokowane

  • no i co NSZZ???

    tyle protestów, takie huczne manify w obronie waszej - "naszej" kolebki... i co??
    Po tych licytacjach tylko widać ile warta jest ta stocznia i jaki tam 'burdel' panuje skoro nikt nie chce się tym zainteresować.. Porażka..:/ podziękujmy rządzącym i stoczniowcom(mówię o tych co poszli po odprawę, a następnie zaopatrzyli się w Plazmy, nowe auta, panienki na wakacjach a dzisiaj piwko pod monopolem..

    Z całym szacunkiem do wszystkich

    • 18 2

  • prezes (4)

    dobrze ze częsc stoczni kupiła firma crist poniewaz będzie kontyunowac produkcje co da zatrudnienie ludzia

    • 6 2

    • prezes weź słownik (1)

      • 0 0

      • Pracownikom:)

        • 0 0

    • zatrudnienie dla ludzia czy ludziom?? chyba nie znam wymiany na a... ludzią???????? (1)

      • 0 0

      • oni na necie często tak piszom!

        • 0 0

  • ladnie (3)

    na Ukrainie też padły wszystkie stocznie i dużo ludzi jest bez pracy a u nas taki sam syf

    • 5 2

    • nie tylko na Ukrainie ale w Niemczech też padły prawie wszystkie stocznie (1)

      • 1 1

      • przemysł stoczniowy wygasa - na całym świecie.

        Sprzedawanie stoczni powinno się odbyć 2 lata temu. Wtedy na pewno ktoś by ją kupił. Ale teraz to jedyne rozwiązanie - zaorać i wieżowce postawić

        • 0 2

    • my technologicznie wyprzedzamy w europie rumunów i bułgarów!!!

      polska zostanie agro-buszem dla Europy

      • 0 0

  • dadzą spych

    przyjdzie spychacz i wyrówna i wybudują następną galerie centrum

    • 5 3

  • nie bedzie zwiazkow :Solidarnosci: to znajdzie sie inwestor.

    • 7 2

  • Dzieki kaczory i spolka !

    • 2 4

  • brzydka "komuna" zbudowała wielką stocznię i wielki dok i wielkie statki. i dała (1)

    pracę setkom inżynierów i tysiącom robotników.teraz "wolna Polska" likwiduje jedno po drugim. ale "wolna Polska" jest piękna, a "komuna" jest be. tak mówią w telewizji.

    • 3 1

    • ludzie odpowiedzialni za złą sytuację to komuniści....

      niestety ale to oni rządzą z stoczniach i już dawno chcieli je zlikwidować.... Tylko obóz solidarnościowy chce zatzymać przemysł w polsce, liberałowie z PO chcą się go pozbyć

      • 0 0

  • Szkoda

    Stocznie produkcyjne gemerowały bardzo duży obrót i były podstawą utrzymania przemysłu na Wybrzezu - i części przemysłu ciężkiego w Polsce. Niestety, Donald Tusk - bez żadncyh analiz ekonomicznych - zarzucił stoczniom zbut wysoką pomoc publiczną - i na żądanie KE zamknął zakłady.
    Niemcy się cieszą - wykoszono konkurencję, POlska produkowała dobże a tanio... Upadek przemysłu tutaj spowoduje zubożenie CAŁEGO kraju. Upadek wygląda tak:
    stocznie-kontrahenci-usługi
    Wybrzeże pójdize się kochać, kilka miast w karajuteż - Cegielski też pójdzie się kochać, stalownie robiące blachę okrętową znikną, wtedy znikną małe stocznie jachtowe bo bez taniej a dobrej polskiej blachy nie wytrzymają z konkurencją...

    • 2 4

  • Podziekuj aktywisto swojemu preziowi

    a pozatym do szkoly

    • 1 1

  • Polskie stocznie nie sa i nie byly konkurencja dla niemieckich stoczni. (2)

    Budowane sa proste malo zaawansowane technologicznie konstrukcje , ktore mogly konkurowac jedynie z chinami i korea .

    • 1 1

    • Z Koreą nikt nie może konkurować, chyba że Chodziło Ci o Północną?

      • 0 0

    • klodert co ty za pierdoły opowiadasz

      Cześć prac dla niemieckich stoczni była robiona w Polsce
      W Polsce nie wiem czy wiesz ale jest największa hala do ciecia blachy
      Niemcy zazdrościli nam nowatorskich rozwiązań np:
      wodowanie części statku po czym można było go holować

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane