Kolejny gigant w DCT. MSC Ambra po raz pierwszy w Gdańsku

Najnowszy artukuł na ten temat

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa brat kontenerowca MSC Ambra, czyli MSC Gülsün (na zdjęciu).
W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa brat kontenerowca MSC Ambra, czyli MSC Gülsün (na zdjęciu). fot. materiały prasowe

Dla miłośników statków, czyli tzw. shipspotterów, szykuje się prawdziwa gratka. W sobotę, 7 marca, do terminala DCT wejdzie jeden z największych kontenerowców świata MSC Ambra, który odwiedzi Gdańsk w ramach swojego pierwszego rejsu.



Kontenerowiec MSC Ambra został zwodowany w tym roku i właśnie odbywa swój dziewiczy rejs z portu Xingang. W Europie odwiedził już Hiszpanię, teraz niemiecki port Bremerhaven, a następnym przystankiem jest właśnie terminal DCT Gdańsk.

Kontenerowiec pojawi się w Gdańsku w sobotę, 7 marca, o godz. 17. Wejście po portu można obserwować z Westerplatte i z plaży na Stogach. Na teren terminalu nie można wchodzić. Przy T2 MSC Ambra zacumuje ok. godz. 18.

Kontenerowiec ten jest jednym z serii sześciu statków zamówionych w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. Statek zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries, a jego armatorem jest Mediterranean Shipping Company.

Gospodarka morska w Trójmieście



W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa siostrzana jednostka MSC Ambry, czyli MSC Gülsün.

Kontenerowce z tej serii mają 400 m długości, czyli tyle, ile łącznie cztery boiska piłkarskie, 61,5 m szerokości, 33,2 m wysokości. Mogą załadować na pokład 23 756 kontenerów 20-stopowych i pod względem ładowności są obecnie największą jednostką tego typu na świecie. A teraz kilka liczb obrazujących jak duże możliwości mają te statki. Mogą jednorazowo zabrać na pokład 386 mln par butów, 223 mln bananów, 2,94 mln pralek, 2,37 mln opon samochodowych albo 47 512 aut. Wyliczono, że aby przewieźć 23 756 TEU, trzeba użyć 1 358 samolotów, 44 składy pociągów lub 14 072 ciężarówki.
fot. materiały prasowe

Jak zapewnia armator, jednostki z tej serii są bardzo nowoczesne i ekologiczne. Im więcej kontenerów przewiezionych zostaje jednorazowo, tym mniej jest szkodliwego dla środowiska transportu. Kształt dziobu kontenerowca został zaprojektowany tak, żeby zwiększyć efektywność energetyczną jednostki poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. Efektem jest mniejsze zużycie paliwa. Statek jest również wyposażony w hybrydowy system oczyszczania spalin i ma możliwość przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki lub przystosowania w przyszłości napędu do skroplonego gazu ziemnego (LNG). Kontenerowiec gigant jest wyposażony w podwójną ochronę kadłuba wokół silnika, a także specjalny program oceny stanu kadłuba 3D. Zainstalowano na nim nowoczesny "dwuwieżowy" system przeciwpożarowy z pompami o dużej wydajności.

Gigantyczny MSC Gülsün wpływa do DCT.

Opinie (57) 6 zablokowanych

  • Do Gdanska juz od wielu lat regularnie plywaja najwieksze kontenerowce na swiecie (1)

    • 55 5

    • Ale Ambry jeszcze nie było

      • 6 0

  • A MSC nie pływał do Gdyni (11)

    Nie wiem. Gdyby ktoś mógł się podzielić wiedzą dlaczego pływa do Gdańska a nie Gdyni.

    • 7 36

    • (1)

      MSC wpływa do Gdańska i do Gdyni.
      Do Gdańska w ramach połączeń oceanicznych 2M razem z Maerskiem.
      Do Gdyni wpływają mniejsze statki - połączenia europejskie.

      • 19 1

      • Tylko śledzie wam do Gdynia przywożą

        • 1 5

    • Największe statki zawijają do Gdańska, a nie do Gdyni, no warunki nawigacyjne (sprawność wchodzenia do portu) są tam lepsze. Poza tym terminal zapewnia sprawniejsza obsługę - pojedynczych wejść, jak i obsługi całego serwisu w długim czasie. Ja mieszkam w Gdańsku, pracuje nawet w DCT, ale trzymam kciuki za rozwój portu w Gdyni - dla kraju i dla możliwości konkurencji i rozwoju zawsze to lepiej, gdy jest więcej możliwości transportowania i przeładunku towarów. Gdyńskie terminale ogranicza tez moim zdaniem gorsza infrastruktura wyjazdu / do nich.

      • 20 3

    • Król DCT (1)

      Wioski rybackie takich statków nie przyjmują.

      • 13 20

      • Całe marne życie to kompleks wioski za Sopotem,słaby z ciebie herbatnik

        • 6 5

    • rozmiar ma znaczenie

      taki "ponton" przekracza obecne możliwości portu w Gdyni.
      Mniejsze, i owszem, w Gdyni są często.

      • 11 1

    • (1)

      MSC dalej wpływa do Gdyni.
      Niektóre statki wpływają do Gdańska, inne do portu BCT :)
      Jednak te największe kontenerowce tylko od DCT

      • 13 2

      • Wplywa do Gdanska dlatego zeby leczyc kompleksy ludzi stamtad. Donek zadecydowal ze port dla duzych statkow powstanie wlasnie w Gdansku, zeby ludzie mogli choc w tym aspekcie czuc sie lepiej od gdynian

        • 2 2

    • Serwis 2M

      Od dłuższego czasu pływa w aliansie 2M (razem z Maersk Line) do Gdańska. Jest to serwis bezpośredni, czyli bez pdzeładunków w innych portach. Do Gdyni też pływa. MSC ma tam połączenia feederowe - pośrednie. Wpływają mniejsze statki, które zabierają kontenery ze statków oceanicznych przeładowywanych w portach zachodniej Europy.

      • 2 0

    • Port w Gdyni nie jest w stanie przyjmowac tak dużych statków, trzeba pogłębić kanał portowy i poszerzyć, zrobć tzw obrotnicę. Tylko DCT w Gdąńsku jest w stanie obsłużyć megakontenrowce w Polce

      • 2 0

    • Z Gdyni też pływa.

      • 0 0

  • Król sukcesu DCT (3)

    Brawo Karol!

    • 24 6

    • (1)

      Jaki Karol ? Po co wypisywać niezrozumiałe bzdury?

      • 1 4

      • Kto w temacie ten wie

        • 9 4

    • czy "Rondo Moszyka" już zostało zlikwidowane?

      • 5 4

  • Pip (2)

    Bo gdynia spada pa margines przez mobing

    • 18 8

    • Przez mobbing w bct już niedługo do przeładunków kac per z wło dziem będą wzywać pracowników biurowych. (1)

      • 5 1

      • A kierownik Dz. Kadr może nawet

        zgodzi się na drugi etat i zostanie brygadzistką u operatorów.

        • 6 2

  • (2)

    Teraz przynajmniej więcej luzu na robocie,bo przez wirusa mniej statków pływa. Powodzenia dawni koledzy z DCT,bezpiecznej pracy

    • 15 8

    • (1)

      to Ty kolego?

      • 1 0

      • nie, to ja

        • 1 0

  • Najdłuższy (5)

    to jest falowiec w Gdańsku ))))

    • 34 2

    • Fallus chyba (1)

      • 1 2

      • Fallowiec

        • 1 0

    • Gdyby go postawili miałby 860 metrów czyli miejsce na podium wysokosciowców (2)

      Jeżeli chodzi o długość jest drugim budynkiem w Europie i 4 lub 5 na świecie

      • 1 2

      • czwartym (1)

        pierwsza jest twierdza modlin 2250 metrow drugi Przyczółek Grochowski, Warszawa - 1,5 km trzeci Karl-Marks-Hof, Wiedeń 1.1 km czwarty Corivale, Rzym 1km falowiec jest dopiero piaty

        • 2 2

        • Przykład Modlina to absurd to tak jakby zmierzyć mury Malborka i wyjdzie 3 km. Przyczółek to

          Sztucznie połączone kilka bloków. Falowiec jest najdłuższym i budynkiem mieszkalnym w Polsce

          • 2 0

  • Gülsün to tureckie imię żeńskie

    • 7 4

  • (2)

    Na wagony wejdzie prawie 100 dwudziesto stopowych kontenerów. A więc będzie to przynajmniej 200 składów kolejowych.

    • 8 4

    • Dokładnie, nie wiem skąd wzięli tylko 44 pociągi.

      Chyba że mają na myśli pociągi towarowe takie jak w USA, ale tam są znacznie większe możliwości.

      • 2 0

    • A czy do jednego kontenera 20-stopowego wejdą dwa auta?

      • 0 0

  • pisowcy rójnują gospodarkę! (2)

    • 19 26

    • A kto wydzierżawil port w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie prywatnym inwestorom? Jak byś nie wiedział to twoi złodziejscy kumple z PO. Zyski zamiast iść do państwa idą na prywatne konta. A teraz jeszcze raz napisz kto niszczy Polską gospodarkę.

      • 8 6

    • A Ty rujnujesz jezyk polski.

      • 10 3

  • Wirus (1)

    Corona wirus już w Polsce, a na DCT jak gdyby nic.

    • 16 11

    • Pasek podbródkowy przy pasku zapięty?

      To nic Ci nie będzie...

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...