- 1 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (39 opinii)
- 2 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (109 opinii)
- 3 Energa z zyskiem za 2023 r. (66 opinii)
- 4 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (166 opinii)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (205 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
Koronawirus uderza w miejskie finanse. Trójmiasto liczy straty
Trójmiejskie samorządy już odczuwają skutki koronawirusa w miejskich budżetach. Tylko sam Gdańsk szacuje straty wywołane epidemią na ok. 300 mln zł. Trzeba będzie ciąć lub zamrażać wydatki. Wszędzie uruchomiono rezerwy na wydatki związane z koronawirusem.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
- Rozpoczęliśmy procedurę ograniczania wydatków inwestycyjnych i bieżących. Będziemy mieć bardzo duży ubytek we wpływach z tytułu podatku PIT oraz CIT oraz z tytułu podatków lokalnych, z których miasto się utrzymuje. Spada też sprzedaż biletów komunikacji miejskiej. Tylko w marcu dochód z biletów jest dwukrotnie niższy, niż planowany. W kwietniu może być jeszcze gorzej - przyznaje Emilia Kosińska, zastępca skarbnika Gdańska. - Wprowadziliśmy już blokadę na zaciąganie nowych zobowiązań. Obecnie analizujemy, jakie wydatki w poszczególnych jednostkach miasta możemy obciąć. Jeśli to nie wystarczy, trzeba będzie przygotować nowe limity wydatków bieżących. Na ten moment szacujemy, że straty z tytułu koronawirusa mogą sięgnąć ok. 300 mln zł, ale na pewno nie jest to kwota ostateczna. Zobaczymy jakie będą bieżące wpływy. W związku z tym wydatki bieżące powinny być ograniczone w tej samej kwocie - zaznacza.
Czytaj też: Rady dzielnic dają pieniądze na walkę z koronawirusem
Władze Gdańska nie podają na razie konkretnych przykładów inwestycji, na które pieniędzy w tym roku będzie jednak mniej albo na które pieniędzy zabraknie w ogóle.
- Ale wydatki bieżące na pewno będą zmniejszane w każdej dziedzinie życia miasta, będą też zmniejszane zakresy usług wykonywanych. Oszczędności dotkną utrzymania ulic i chodników, sferę społeczną, sferę promocji, sportu. Na ten moment ciężko podać konkretne kwoty - mówi Kosińska.
Na pierwszy ogień cięcia dotknąć mają m.in. sprzątania miasta czy nowych nasadzeń zieleni.
Gdańsk analizuje też, gdzie można zaoszczędzić na miejskim oświetleniu, czyli m.in. na jakich obiektach skrócić czas pracy iluminacji.
W rezerwie na walkę z koronawirusem blisko 12 mln zł
Gdańsk w rezerwie na walkę z koronawirusem ma 11,7 mln zł.
- Z tego wykorzystaliśmy już prawie 600 tys. zł na zakup masek, rękawiczek, kombinezonów ochronnych, przygotowanie miejsc kwarantanny. Następne wnioski wpływają i będą realizowane - mówi Kosińska.
Jeśli chodzi o duże gdańskie inwestycje, na razie nie są one zagrożone.
- Wiemy, że utrzymanie programu inwestycyjnego jest kluczowe dla gdańskiej gospodarki. Ale jednocześnie mamy świadomość, że w obecnej sytuacji nie wszystkie projekty będziemy w stanie zrealizować, nie wszystkie zaplanowane inwestycje będą wykonane na czas. Na dziś wstrzymujemy się z zaciąganiem nowych zobowiązań, a obecne umowy przeglądamy pod kątem oszczędności. Będziemy robić wszystko, żeby utrzymać program inwestycyjny - podkreśla Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent ds. inwestycji.
Gdynia ostrożna z szacunkami
Jak podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, dziś szacowanie strat jest przedwczesne.
- Choćby dlatego, że nie znamy jeszcze finalnej treści przepisów tarczy antykryzysowej. Natychmiast po ogłoszeniu przepisów taka analiza zostanie sporządzona i będzie obejmować także cięcia w wydatkach. Prezydent Wojciech Szczurek na razie przeznaczył milion złotych z rezerwy na cele związane z walką z epidemią - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Dodaje też, że samorządy w ogromnym stopniu są i będą dotknięte kryzysem wynikającym z epidemii i bezwzględnie wymagają wsparcia centralnego.
W Sopocie w marcu wpływy mniejsze o 1,5 mln zł
Władze Sopotu też przyznają, że dziś trudno oszacować, jak wysokie będą straty, ale co do tego, że będą, nikt nie ma tam wątpliwości.
Czytaj też: Trójmiejskie samorządy wesprą lokalnych przedsiębiorców
- Już uruchomiona została rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe. Do tej pory wykorzystano z niej 400 tys. zł, przesuwając środki na wydatki do Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Referatu Administracji, MOPS-u - wskazuje Anna Dyksińska z biura prasowego prezydenta Sopotu - Zgodnie z bardzo wczesnymi i ostrożnymi obliczeniami, w marcu wpływy do budżetu są mniejsze o 1,5 mln zł. Każdy kolejny miesiąc przynosić będzie proporcjonalnie większe straty. Dziś trudno wskazać konsekwencje. Na pewno trzeba będzie dokonać korekty budżetu i zrewidować plany inwestycyjne. Ale dziś nie odpowiemy jakie to będą konkretnie zmiany - dodaje urzędniczka.
Samorządy stracą płynność finansową?
Czarny scenariusz władz Gdańska zakłada, że do końca czerwca samorządy będą miały problemy z płynnością finansową. Być może część zaległości wobec gmin (z tytułu odroczeń czy rozłożenia na raty) zostanie spłacona w II połowie roku. Umorzenia lub brak wpływów (np. za bilety) będą nie do odzyskania.
Pojawiają się próby oszacowania procentowego spadku wpływów z podatków. Aktualnie przyjmuje się, że PIT może sięgnąć 10 proc. spadku, co dla budżetu Gdańska oznacza ubytek dochodów w wys. do 100 mln zł.
Gdańsk przyłączył się więc do inicjatywy Unii Metropolii Polskich ochrony finansów samorządów przed skutkami walki z koronawirusem. W wystąpieniu do premiera zaapelowano m.in. o wsparcie samorządów poprzez wzrost subwencji ogólnej w celu zrekompensowania spadków dochodów związanych z epidemią koronawirusa oraz o zawieszenie "janosikowego".
Miejsca
Opinie (600) ponad 20 zablokowanych
-
2020-03-31 08:26
Opinia wyróżniona
Inwestycje (26)
To nie jest taka prosta sprawa. Za tym wszystkim stoją miejsca pracy. Jeżeli nie będzie inwestycji, nie będzie pracy. Nie będzie pracy - nie będzie podatków. Nie będzie podatków - nie będzie niczego na długi czas...
- 156 15
-
2020-03-31 23:15
Za tym wszystkim stoją przekrety przetargi ustawione kolesie niedostana kasy za fuszerki i ich wykonanie.
- 1 0
-
2020-03-31 20:25
Nie było zimy
- 3 0
-
2020-03-31 14:41
po ile chodzą teraz złote rydwany z osb? (1)
- 4 3
-
2020-03-31 20:45
chcesz sie zaprzac?
- 2 0
-
2020-03-31 14:40
Komuna wiecznie zywa (7)
Nie będzie podatków to więcej pieniędzy pozostanie w prywatnych rękach. Więcej pieniędzy to oszczędności i inwestycje prywatne. Inwestycje prywatne to gospodarnośc 100% celowość wydatkow. Jak ograniczymy "inwestycje" publiczne to zwolnimy miejsce dla inwestycji prywatnych. Rynek odetchnie i ruszy z kopyta. Jak Nie będzie podatków to trzeba będzie ograniczyć zatrudnienie w urzędach i wprowadzić uproszczenia w ich funkcjonowaniu. Gdańsk pozbedzie się krotkiej smyczy
- 4 6
-
2020-03-31 20:28
wizja ksiazkowa ideologicznie zaslepionego mlokosa, podrosniesz, zetkniesz sie z prawdziwym zyciem to bedziesz mial szanse na zweryfikowanie swoich uniesien
- 2 1
-
2020-03-31 20:08
"Inwestycje prywatne to gospodarnośc 100% celowość wydatkow"
i precyzyjne bankructwa z wyprowadzeniem majątku.
Przedsięwzięcia państwowe czy prywatne niczym sie nie różnią.
Problem jest w tym, jakie faktycznie cele maja ludzie i organizacje te cele realizujące. Przy odpowiedniej skali, "własciciel" jest trudny do identyfikacji a sprawowanie nadzoru ma wysocie utrudnione.- 4 2
-
2020-03-31 16:18
Pewnie prywaciarze podnoszący kwik do państwa o jakiekolwiek zapomogi w ramach tarczy nagle zaczną szeroko inwestować. Wszystkie podatki skasowac? te na babci emeryturę, służbę zdrowia, wojsko i policję też? Takie rady to prezentacja kuc ekonomii w pigulce czyli pokaz intelektualnej zenady w połączeniu z zawrotna dawka naiwności.
- 6 2
-
2020-03-31 15:37
observer (3)
Nareście głos rozsądku. Cała reszta ma tak wyprane mózgi socjalizmem że szkoda nawet gadać. Ale to się skończy i trzeba bedzie ruszyć d*py do faktyczznej pracy.
- 3 7
-
2020-03-31 19:13
Najgorsze jest to, że ludzie pracują do śmierci i g*wno z tego mają. Na szczęście już się nie wzbogacisz na cudzym nieszczęściu, w dzisiejszych czasach sprzątaczki słuchają podcastów, uczą się języków etc. Czasy łatwo sterowanej ciemnoty minęły bezpowrotnie. Urodziłeś się o 300 lat za późno, bujać to my a nie nas frajerze.
- 3 1
-
2020-03-31 16:13
Nie popisuj się anarchokapitalisto. W USA (1)
zapewne cię posłuchają i ograniczą budżet np. Pentagon czy US Army.
- 5 1
-
2020-03-31 20:31
moze nawet oboz koncentracyjny guantanamo beda musieli zlikwidowac
- 3 0
-
2020-03-31 13:33
Inwestycje są bardzo potrzebne. (3)
Inwestycje są bardzo potrzebne bo dzięki nim mozna uratować w tym roku wiele miejsc pracy. A tym samym poziom życia wielu Polaków.
Szkoda tylko że samorządy trójmiejskie nie mogą otworzyć dużego frontu inwestycyjnego nawet za cenę zwiększenia zadłużenie bo już wcześniej nadmiernie się zadłużyły na wydatki ideologiczne lub po prostu zbędne jakInwestycje są bardzo potrzebne bo dzięki nim mozna uratować w tym roku wiele miejsc pracy. A tym samym poziom życia wielu Polaków.
Szkoda tylko że samorządy trójmiejskie nie mogą otworzyć dużego frontu inwestycyjnego nawet za cenę zwiększenia zadłużenie bo już wcześniej nadmiernie się zadłużyły na wydatki ideologiczne lub po prostu zbędne jak dotowanie ECS-u żeby TW Bolek nie musiał płacić czynszu za użytkowane lokale. Mieszkańcy mogą płacić nawet teraz w czasie epidemii TW Bolek nie może ani teraz ani wcześniej ani później.
GW i TVN też dobrze żyje z dotacji od samorządów prenumerat grantów itp.
Gminy zadłużyły się wcześniej na limuzyny służbowe w każdej musi być ich dużo i drogie.
No to możliwości dodatkowego zadłużenia na okoliczność przeciw działania negatywnym skutkom epidemii dla gospodarki już nie bardzo widać. Samorządy zarządzane przez działaczy PO patrzą żeby coś z Warszawy wyszarpać. Ale to przecież jest zły pisowski rząd.
Od pisowskiego rządu chcecie teraz pisowskich srebrników. Miejcie trochę godności państwo z PO.- 7 6
-
2020-03-31 20:21
(2)
kazdy polak ma prawo oczekiwac od rzadu szeroko rozumianego bezpieczenstwa, tym bardziej ze na uwagi, przestrogi, jak dotad reagowal lekcewazaco lub bunczucznie, rzady pis sprawdzaly sie w dzialaniach destrukcyjnych, teraz jednak sytuacja wymaga szybkich dzialan konstruktywnych, rzadzenie polega nie na napychaniu sobie kieszeni przez rzadzacych,
kazdy polak ma prawo oczekiwac od rzadu szeroko rozumianego bezpieczenstwa, tym bardziej ze na uwagi, przestrogi, jak dotad reagowal lekcewazaco lub bunczucznie, rzady pis sprawdzaly sie w dzialaniach destrukcyjnych, teraz jednak sytuacja wymaga szybkich dzialan konstruktywnych, rzadzenie polega nie na napychaniu sobie kieszeni przez rzadzacych, przydzielaniu sobie nieustannych premii, bo im sie nalezy ale glownie na robieniu wszystkiego co zapewnia rozwoj kraju i poprawe bytu polakow, jezeli przerasta to mozliwosci obecnego rzadu, moze sie on podac sie do dymisji, polacy mowia dzis pisowskiemu rzadowi: sprawdzamy!
- 4 2
-
2020-03-31 21:47
a jednocześnie państwo ma być pozbawione wpływu i odchudzone do formy szkieletu (1)
żadnej interwencji, żadnego oddziaływania i przeszkadzania oraz, oczywiście, podatków.
nie widzisz sprzeczności? na prawdę?- 0 1
-
2020-03-31 23:05
wystarczy nie krasc!
- 3 0
-
2020-03-31 11:25
mozna spalarnie wstrzymać i 500 milionów w kieszeni zostanie (9)
- 10 5
-
2020-03-31 11:40
(8)
Można wstrzymać lub zamknąć krajowe programy socjalne, na które Polskę nie było
a tym bardziej - teraz!, nie będzie!!! stać pt.
500 plus, emerytura plus, mieszkanie plus, i inne..
Oszczędność, ok. 50-80 mld !!! PLN- 22 20
-
2020-03-31 12:14
Ekonomista od siedmiu boleści. (7)
Szczególne w aktualnie kryzysowym czasie, gdzie te środki finansowe zostaną wydane? Na rynku krajowym!
- 10 10
-
2020-03-31 13:32
(6)
Polecałbym Tobie czytać ze zrozumieniem.
Środki z pakietu socjalnego czyli kupienia sobie wyborców, 50-80 mld PLN
można przeznaczyć na poczet Tarczy Anty Kryzysowej.- 6 8
-
2020-04-01 16:57
Głodujące dzieci zniknęły
Więc mogło po też się podzielić a nie tylko sobie brać.
- 0 0
-
2020-03-31 14:34
można, tylko czy się to opłaca? (4)
na tym polega inwestowanie.
- 1 3
-
2020-03-31 16:29
(3)
Lepiej wpompować w gospodarkę, w ramach tarczy czy cokolwiek zostanie wymyślone, żeby jak najlżej przejść przez spowolnienie/kryzys
niż w programy pseudo socjalne...
Przecież nikt trzeźwy, nie wierzy, że "500 plus" poprawiło demografię...- 6 5
-
2020-03-31 18:44
wpompować w studnię bez dna (2)
czyli konta na Cyprze i Kajmanach.
Bo taka jest jakość "podsiębiorców" tego kraju.
500+ nie poprawi demografii i nikt na to nie liczył.- 5 4
-
2020-03-31 20:50
(1)
To na jakiego??!! czorta ...
Wydano 100 mld !!! zł ze wspólnej skarbonki na 500plus....
Śmiem stwierdzić, że statystyczny czytelnik portalu i nie tylko, znalazłby treściwszy sposób "spożytkowania" takiej!
kasy, jak na polskie realia.
ps.
Jakość przedsiębiorstw jest bardzo/-dobra - choć.., po COVID-19,
niektóreTo na jakiego??!! czorta ...
Wydano 100 mld !!! zł ze wspólnej skarbonki na 500plus....
Śmiem stwierdzić, że statystyczny czytelnik portalu i nie tylko, znalazłby treściwszy sposób "spożytkowania" takiej!
kasy, jak na polskie realia.
ps.
Jakość przedsiębiorstw jest bardzo/-dobra - choć.., po COVID-19,
niektóre się zachwieją lżej lub, mocniej... :///
To zarządzający przedsiębiorstwami, a niekoniecznie są to
stricte właściciele, a dyrektorzy zarządzający lub, generalni
nie dojrzeli, do zajmowanego stanowiska..- 3 2
-
2020-03-31 21:44
gratuluję dobrego samopoczucia
"Jakość przedsiębiorstw jest bardzo"
To po co "tarcza"?- 1 0
-
2020-03-31 07:47
Opinia wyróżniona
Pieniądze (18)
Miasto co roku odkłada dużą kwotę naakcję zima. Są to pieniądze między innymi na odśnieżanie. Co stało się z tymi pieniędzmi skoro zimy nie było. Proszę zwrócić uwagę że nic kompletnie o tym się nie mówi. Podnosząc cenny biletów argumentuje się tym że ceny paliw poszły w górę. Ceny paliw spadły z ponad 5 zł do 3,57 na stacji Auchan w Rumii. Co Pani prezydent robi z tymi pieniędzmi.
- 287 18
-
2020-04-01 10:25
akcja zima ciągle trwa- sypią solą ledwo temperatura koło 0
potem trzeba sprzatać piach ze studzienek
- 0 1
-
2020-03-31 23:01
poszły a premie urzedasów
- 4 1
-
2020-03-31 18:26
Niech miasto robi cięcia
zaczynając od pensji prezydentów i innych rezydentów na stołkach
- 8 1
-
2020-03-31 13:36
(1)
zbiera na apartament lub kamienicę
- 9 1
-
2020-03-31 21:54
wciaz odgrzewane, te same od nastu lat przekazy dnia, niemoc tworcza czy wyrzuty sumienia spowodowane swiadomoscia uczestniczenia w haniebnym procederze i to za judasowe pieniadze?
- 0 1
-
2020-03-31 12:59
Jak płaci się za gotowość do odśnieżania, a nie za samo odśnieżanie, to oszczędności właściwie nie ma. (2)
Dlatego w Gdyni od tego roku będzie Gdynia sama odśnieżała kupionymi przez siebie maszynami, zamiast zlecać to firmie zewnętrznej (nazywają to LiZUD).
- 4 5
-
2020-03-31 18:25
A odśnieżarka w gdyni sama będzie jeździć? (1)
Czy może kierowca za gotowość nic nie dostanie?
- 5 0
-
2020-03-31 19:50
Etat kierowcy jest tańszy
Sprzęt będzie własnością miasta, opłacą "stand by" kierowcy, który w wolnym czasie skosi trawniki traktorkiem lub zajmie się innymi tematami. Nie płacą firmie, która i tak za minimalną krajowa zatrudni a resztę spije prezes...
- 1 0
-
2020-03-31 10:27
Ceny paliw (7)
Ceny paliw spadły tak bardzo w marcu, a decyzja o podwyżce cen biletów komunikacji miejskiej zapadła pod koniec 2019, więc trudno winić włodarzy za nieumiejętność jasnowidzenia.
- 18 29
-
2020-03-31 18:46
ale można za brak elastyczności i umiejętnosci reagowania
oraz brak wyczucia chwili.
- 2 1
-
2020-03-31 13:22
Ceny paliw a koszty. Czyli coś pozytywnego w trudnych czasach. (4)
Ceny paliw spadły znacznie w ślad za spadkiem cen surowców energetycznych na rynkach światowych. Nasza władza sprzedaje to propagandowo że to jej sukces . Po części tak po części nie bo decyzje o cenach surowców to decyzje zewnętrzne. Takie prawo aktualnie rządzących. Faktem jest że benzyny i ON kosztują w Polsce znacznie mniej niż miesiąc temu.
rozwiń...Ceny paliw spadły znacznie w ślad za spadkiem cen surowców energetycznych na rynkach światowych. Nasza władza sprzedaje to propagandowo że to jej sukces . Po części tak po części nie bo decyzje o cenach surowców to decyzje zewnętrzne. Takie prawo aktualnie rządzących. Faktem jest że benzyny i ON kosztują w Polsce znacznie mniej niż miesiąc temu.
Faktem jest że to dlatego iż Tuskowi nie udało się tego sprywatyzować. A miał wielką chęć na ten krok.
A co z ogrzewaniem ???
W Gdańsku do większości mieszkań Ciepło dostarcza Niemiecki GEPEC i co ??
Nie ma obniżki, nie nic z tego Niemieccy właściciele w tym czasie pandemii optymalizują zyski z Gdańskiej inwestycji po to by mogli obniżyć koszty i ceny w swojej ojczyźnie.
Bo kapitał przecież nie ma narodowości oczywiście ale tylko do czasu najbliższego kryzysu bo wtedy nagle okazuje się ile warte są bajki liberałów.
W kryzysie widać jak bardzo kapitał ma narodowość Polski ORLEN w Polsce sprzedaje możliwie tanio paliwo gdyby Tusk sprzedałby go Niemcom tak jak GEPEC jego kolesie z PO z Gdańska to dziś też optymalizowali by zyski w Polsce by obniżyć ceny w Kraju właścicieli. To pozytywna nauka z epidemii.- 26 4
-
2020-03-31 21:06
(1)
nie ma zadnej nauki jest trollowanie i propaganda, orlen moglby sprzedawac paliwa po znacznie nizszej cenie i tak zarobilby krocie, musi jednak starac sie zarabiac jak najwiecej bo zada tego od niego faktyczny wlasciciel czyli rzadzacy na swoje cele, ponadto orlen wykorzystal obecna truna sytuacje polakow, rozpoczal produkcje plynow odkazajacych i
nie ma zadnej nauki jest trollowanie i propaganda, orlen moglby sprzedawac paliwa po znacznie nizszej cenie i tak zarobilby krocie, musi jednak starac sie zarabiac jak najwiecej bo zada tego od niego faktyczny wlasciciel czyli rzadzacy na swoje cele, ponadto orlen wykorzystal obecna truna sytuacje polakow, rozpoczal produkcje plynow odkazajacych i sprzedaje je po paskarskich cenach a moglby jezeli to czynnik powstrzymujacy rozprzestrzenianie sie wirusa rozdysponowywac za darmo, pieniadze na to ma, jak na razie to sponsorzy prywatni i instytucjonalni podtrzymuja opieke zdrowotna przy zyciu
- 2 3
-
2020-04-01 07:45
Demagogia.
" orlen moglby sprzedawac paliwa po znacznie nizszej cenie i tak zarobilby krocie, musi jednak starac sie zarabiac jak najwiecej bo zada tego od niego faktyczny wlasciciel czyli rzadzacy"
Istota działalności gospodarczej polega na zarabianiu pieniędzy dla właściciela dlaczego Orlen miałby być z tego wyłączony ?? Za rządów PO-PSL ceny paliw" orlen moglby sprzedawac paliwa po znacznie nizszej cenie i tak zarobilby krocie, musi jednak starac sie zarabiac jak najwiecej bo zada tego od niego faktyczny wlasciciel czyli rzadzacy"
Istota działalności gospodarczej polega na zarabianiu pieniędzy dla właściciela dlaczego Orlen miałby być z tego wyłączony ?? Za rządów PO-PSL ceny paliw Orlenu były takie że jadąc tam zastanawiałem się czy Tusk dzwonił do prezesa Krawca czy nie i czy na ten tydzień ustalili cenę powyżej 6 zł czy poniżej.
Dziś te ceny są znacząco niższe ponieważ firma nie została sprywatyzowana.
Jednocześnie jej bilanse są zdecydowanie lepsze niż w czasie rządu PO-PSL.
Co to znaczy że ceny mogły by być niższe to jest rodzaj ekonomicznego zaklęcia typu że moglibyśmy być wszyscy młodzi piękni i bogaci. Firmy Shell, BP, czy Circle K też mogły by sprzedawać dużo taniej dlaczego od nich większej obniżki nie oczekujesz ich obniżki idą w ślad za obniżkami z Orlenu nie było by w Orlenie nie było by u nich dlaczego w ich przypadku zarabianie na paliwie uważasz za dobre a od Orlenu oczekujesz żeby nie przynosił zysków. To nonsens i demagogia.- 1 1
-
2020-03-31 18:27
Nie będę się rozpisywał, ale nie do końca się zgodzę (1)
Wbrew temu co PIS mówi, to marże rafinaryjne będą obecnie i tak wyższe niż przed kryzysem. Popyt spadł drastycznie a ORLEN musi zyski wykazywać.
Na szczęście Bruksela dopatrzyła się niezgodności i braku sensu przy pomyśle kupna Lotosu o czym eksperci od początku mówili (zagrywka polityczna, to nie ma biznesowego uzasadnienia). I teraz OrlenWbrew temu co PIS mówi, to marże rafinaryjne będą obecnie i tak wyższe niż przed kryzysem. Popyt spadł drastycznie a ORLEN musi zyski wykazywać.
Na szczęście Bruksela dopatrzyła się niezgodności i braku sensu przy pomyśle kupna Lotosu o czym eksperci od początku mówili (zagrywka polityczna, to nie ma biznesowego uzasadnienia). I teraz Orlen ma szansę się ,,obrazić'' na UE i wycofać z tego pomysłu. A te pieniądze przeznaczyć np. na kupno MOLa, faktyczne wsparcie w kryzysie, itd., a nie niepotrzebne wojenki na własnym rynku.
Proszę nie porównywać rafinerii, które kupują ropę po cenie rynkowej na bieżacej to ogrzewania z gazu i węgla.
PGNIG bodajże ledwo 20% gazu kupuje na bieżąco po cenach rynkowych. Większość jest zakontraktowana wcześniej na 5-10 lat a to w USA, a to u Arabów, Norwegów po horrendalnych cenach. Nikt o tym głośno nie mówi, ale taka jest cena ,,niezależności'' energetycznej i nieumiejętności negocjacji naszych polityków. Nam się to obwieszcza jako sukces i zabezpieczenie przed wzrostem cen. Ale nikt nie wspomniał, że to nie jest brak opcji na tańszy gaz.- 3 5
-
2020-03-31 19:49
Obrazić na UE
Orlen nie zdąży się obrazić a UE przestanie istnieć a wtedy kupi sobie co będzie chciał.
Wierzysz że po Epidemii taka UE będzie komuś potrzebna. Ludzie masowo umierają a UE zamiast pomagać mieszkańcom UE w kryzysie zajmuje się przeszkadzaniem Orlenowi w zakupach z i**otycznych ideologicznych powodów.
Rozumiem że zamiast niezależnościOrlen nie zdąży się obrazić a UE przestanie istnieć a wtedy kupi sobie co będzie chciał.
Wierzysz że po Epidemii taka UE będzie komuś potrzebna. Ludzie masowo umierają a UE zamiast pomagać mieszkańcom UE w kryzysie zajmuje się przeszkadzaniem Orlenowi w zakupach z i**otycznych ideologicznych powodów.
Rozumiem że zamiast niezależności od Rosji wolisz tańszy Rosyjskie gaz i niestanne bycie w Rosyjskiej strefie wpływów. Ja nie. Wolę droższy gaz że świata nie z Rosji i wzięcie rozwodu z Rosją stać mnie jestem z Polski.- 2 8
-
2020-03-31 11:39
Zawsze decyzje można dostosować do bieżących warunków.
- 35 5
-
2020-03-31 08:47
(1)
Zbiera na kolejne rydwany.
- 61 6
-
2020-03-31 10:56
pakuje do walizki
dla wnukow.potem wnuki powiedza ze walizka pochodzi z robot przymusowych w niemczech i dziadek ja przywiozl
- 47 4
Wszystkie opinie
-
2020-03-31 23:00
tylko dlaczego ukrywaja straty stadionu!! (1)
- 3 0
-
2020-05-12 23:36
Tam będzie giełda z Pruszcza
Przeniesiona. Będą zyski
- 0 0
-
2020-03-31 07:08
To tylko pokazuje jak działają przedsiębiorstwa w tym kraju (47)
Jeden miesiąc zamknięty biznes i wszystko pada, ludzie zwalniani. Zero oszczędności, żadnych rezerw na "cięższy okres". Wszystko na teraz. A to tylko miesiąc. Ot tacy właśnie bYznesmeni.
- 274 51
-
2020-03-31 07:13
załóż własny biznes i prowadź go lepiej, skoro taki specjalista z ciebie to wygryziesz konkurencję w tydzień (15)
- 51 46
-
2020-03-31 15:43
Selekcja ekonomiczna (2)
Nie mam nic przeciwko "biznesom" upadających po 3 tygodniach od wprowadzenia ograniczeń etc. Jeśli firma upada oznacza to że nie była przystosowana, nie posiadała środków zapobiegawczych w postaci nadwyżki. Niech upada. W jej miejsce przyjdą nowe, mam nadzieje bardziej świadome i odpowidzialne działalnosci.
- 8 4
-
2020-03-31 16:20
albo zaczynała, albo właśnie zainwestowała (1)
albo kontrahenci zawiedli. Nie zawsze właściciel z pierwszą fakturą idzie po leasing suva BMW. Jesteś łepski gość. Zakładaj biznes, takich odpowiedzialnych przedsiębiorców trzeba!
- 5 3
-
2020-04-03 20:24
Dlatego jeżeli zainwestowali a nie śledzili sytuacji
Na świecie to znaczy, że nie są prawdziwymi przedsiebiorcami-wizjonierami. Wbrew pozorom to bardzo ważna cecha. Tak buduję się imperium. No i przy okazji widać, że takich wizjonerów mamy bardzo mało bo 3 tyg kryzysu i juz zwalniamy i zamykamy budę.
- 0 0
-
2020-04-01 15:43
konkurencje powinny rywalizować między sobą a nie wygryzać się
- 0 0
-
2020-03-31 07:19
Ot argument- załóż własny biznes i zrób to lepiej (10)
Nie, właśnie dlatego nie założę bo się na tym nie znam. I ludzie którzy po miesiącu nie mają jak związać końca z końcem też takiego biznesu zakładać nie powinni.
- 85 25
-
2020-03-31 08:57
Nie założysz bo nie masz odwagi zaryzykować w życiu, mental typowego etatowca (7)
a sam u kogo pracujesz ?? w korpo pewnie
- 11 38
-
2020-04-01 03:06
Ty za to jesteś tygrysem biznesu
I pierdzisz w stołek pisząc marne komentarze na Trójmiasto. Pl
- 0 0
-
2020-03-31 09:27
Masz rację nie mam odwagi (4)
Żyje sobie stabilnie ze swojej etatowej pensji, nie jadam kawioru ale też nie muszę żyć na kredyt. Nie mam kompetencji w biznesie więc się tam nie pcham, a niestety wielu ludzi którzy również ich nie posiadają się tam pchają z założeniem że musi się udać a jak sam słusznie zauważyłeś biznes wiąże się z ryzykiem i jeśli ktoś po x czasu prowadzenia firmy nie jest w stanie odłożyć na czarną godzinę to może powinien również iść w moje ślady i poszukać posadki na etacie. Ja z niej jestem sobie w stanie odłożyć na czarną godzinę...
- 51 9
-
2020-03-31 19:40
wystarczy dobrze gospodarować i mieć fach w ręku
to nie jest budowa promów kosmicznych. Po prostu wydajesz mniej niż zarabiasz, a zarabiasz na swoim fachu.
- 8 0
-
2020-03-31 10:10
(2)
a myslisz ze pracodawca nie odklada na siebie? dlaczego uwazasz ze powinien odkladac rowniez na pracownikow? lepiej ich zwolnic przeciez ci pracownicy etatowcy na pewno odlozyli na siebie.
- 14 20
-
2020-03-31 15:15
typowe "januszowe" myślenie
gdzie pracownik jest "materiałem eksploatacyjnym" a nie "aktywem" przedsięwzięcia.
- 15 0
-
2020-03-31 12:26
etatowiec w korpo czy innej budżetówce przynajmniej wie, że pensja co miesiąc mu spłynie i będzie mógł częśc odłożyć, pracownik Janusza Biznesu takiego komfortu nie ma.
- 11 1
-
2020-03-31 12:29
emerytowany glupek
- 1 4
-
2020-03-31 19:39
nie znasz się? to jesteś taki sam Janusz jak i oni.
robi się to na czym się zna, nikt ci nie każe prowadzić fabryki samochodów. Zaczyna się od dołu. Ale to trzeba mieć samozaparcie.
- 2 0
-
2020-03-31 08:02
Bardzo dobry argument, pełno dobtych porad każdy potrafi mieć, jak się zderzysz z rzeczywistością rozumiesz dlaczego.
- 20 13
-
2020-03-31 08:16
Nie wszyscy i po tym poznaje się kto jest januszem biznesu, a kto rozważnym i przewidującym przedsiębiorcą (4)
Ci prawdziwi przedsiębiorcy mają oszczędności na wypadek czy to kataklizmu naturalnego (a podtopienia czy zalania zdarzają się nawet u nas) czy jakiejś nieprzewidzianej sytuacji, na których to oszczędnościach są w stanie utrzymać pracowników i zakład przez ten 1-2 miesiące.
- 24 10
-
2020-03-31 12:30
Od tego mam ubezpieczenia matole. (1)
A nie oszczędności.
- 0 7
-
2020-03-31 17:46
Jezeli masz ubezpieczenie, to spoko.
Wal do korony. Wirus czeka...
- 1 0
-
2020-03-31 08:58
Zobaczymy co powiesz za 4 miesiące (1)
- 8 10
-
2020-03-31 12:27
przynajmniej będzie za te cztery miesiące coś mówił, ty już tylko będziesz płakać
- 3 3
-
2020-03-31 07:48
ja (3)
otwórz firmę i zrób sobie oszczędności, powodzenia
- 17 22
-
2020-03-31 13:45
dziękuję (1)
Otworzyłem siedem lat temu jdg i zrobiłem spore oszczędności, przeciętnie odkładałem 4k zł miesięcznie, aktualnie zamienione w całości na twardą walutę. Tylko, że nie zaciągałem kredytów, mieszkam w 40-metrowym mieszkaniu i jeżdżę 10-letnim samochodem.
- 13 0
-
2020-03-31 16:22
ciekawe co byś mówił jakby kryzys przyszedł wtedy te 7 lat temu?
głupie gadanie, bo zdążyłeś się dorobić
- 2 4
-
2020-03-31 11:03
to po co ci ta firma?
zeby nie zarabiac? ja tez mam firme i trzepie kase gdybym mial zyc od pierwszego do pierwszego i nic nie odkladac prowadzac dzialalnosc to bym jej nie zakladal.
- 20 4
-
2020-03-31 15:48
tak działały, działają i będą działały biznesy na całym świecie. nie masz pojęcia o czym mówisz.
- 1 1
-
2020-03-31 08:16
(2)
oszczednosci aby oplacac pracownikow czyli ZUS? ty sie dobrze czujesz?
oszczednosci w domu tez robisz aby placic sprzataczce w bloku czy oszczednosci robisz aby rodzinie zapewnic zycie?- 18 3
-
2020-03-31 11:07
W punkt. Przypomne tylko, że suma świadczeń które opłaca pracodawca od pracownika zarabiającego minimalną krajową to 501,77zł (1)
(EmerytalneRentoweWypadkoweChoroboweZdrowotneFundusz PracyFundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych). Pracodawca zatrudniający 10 osób (takiego już nie obejmuje tarcza antykryzysowa) płaci miesięcznie samych świadczeń 5000 za pracowników plus 1 431,48 zł za siebie co daje 6 449,18zł miesięcznie samych świadczeń, 19 347,54 za 3 miesiące. A gdzie pensje dla pracowników, rachunki, koszty życia?
Nic dziwnego, że pracodawcy w takim przypadku zaczną zwalniać, zawieszać dzialalność i rejestrować się jako bezrobotni. Będą mieć przynajmniej ubezpieczenie i nie będą musieli płacić ZUSu a i w końcu im coś socjalu skapnie.- 7 1
-
2020-03-31 15:03
po prostu
nie stać cię na prowadzenie działalności...
Wymyślono sobie sposób na przejęcie "górki" brutto/netto w postaci "elastycznych form zatrudnienia" i "agresywnych technik podatkowych" to nie mam teraz z czego finansować skutków działania "siły wyższej".- 4 2
-
2020-03-31 08:52
Uuuuuuuuu (5)
Koleeego, kompletnie nie masz świadomości, dobrze chociaż że zdajesz sobie sprawę z własnej ułomności i nie otwierasz biznesu - za to spooory plus. Do sedna - koszty prowadzenia działalności w Polsce są przynajmniej 3-krotnie wyższe jak np. w uk. w uk zus rocznie to ok 1000zł, w Polsce 18.000zl, kwota wolna od podatku w Polsce chyba 3000zł, w UK 60.000zł, jest tego spooooro więcej. Zarabiając nawet na poziomie z Anglii, zostaje sporoooo mniej, stąd też brak rezerw. Rezerwy przedsiębiorców to teraz 500 plusy mają. Przedsiębiorcy z gumy nie są i większość z nich właśnie teraz zamyka swoje długoletnie firmy. Jest też spooooro więcej biurokracji. Generalnie masz rację, nikt nie powinien prowadzić w takim kraju działalności, ale też w takim wypadku nikt by nie miał pracy.... Generalnie chcecie pracownicy pomocy od przedsiębiorców, zobaczcie jaką pomoc przedsiębiorcy mają od państwa - taaaarcza i może wtedy zrozumiesz. Jeszcze raz, bardzo szanuję to że masz świadomość iż nie powinieneś zakładać działalności.
- 23 10
-
2020-03-31 11:31
średnia płaca (1)
W UK średnia płaca 13 000 zł w Polsce 5600
- 2 4
-
2020-03-31 15:00
no i...?
siła nabywcza?
poziom kosztów?
też takie relacje?- 3 1
-
2020-03-31 11:32
Po co (1)
Państwo mam bronić firmy, podobno rynek sam się obroni
- 2 3
-
2020-03-31 14:47
Po nico
Państwo nie ma nikogo tu bronić, państwo ma się odpi****ić. To wystarczy.
- 3 2
-
2020-03-31 09:00
Daj spokój etatowcowi nie wytłumaczysz on jest najmądrzejszy do dnia otrzymania wypowiedzenia
- 10 17
-
2020-03-31 13:24
trochę logiki
Skąd wiesz, że miesiąc? Jak przedsiębiorca by miał pewność, że po miesiącu wszystko wróci do normy, to by nie zwalniał. Od Państwa nie ma żadnego komunikatu, jaki jest plan długofalowy. Jak by był, to by można było planować, jak nie ma, to można zakładać, że potrwa nawet 3 miesiące (a mentalność ludzi może powracać do normalności przez rok). Załóżmy, że za 3 miesiące zniosą zakaz latania na wczasy, myślisz, że ruch będzie taki sam jak przed wirusem?
Jak przedsiębiorca zwalnia teraz to nie znaczy, że już dzisiaj nie ma kasy. Wypowiedzenia masz często 1 albo 3 miesięczne, co oznacza, że musisz przewidywać przyszłość.- 5 1
-
2020-03-31 12:18
Bo większość tych bysnessmanow
to spekulanci,
- 8 3
-
2020-03-31 11:17
Jakie państwo, tacy biznesmeni
- 7 3
-
2020-03-31 08:11
To tylko pokazuje jak działa to państwo. 3 miesiące bez skłądek na ZUS od przedsiębiorców nie przeżyje? (3)
Ot takich właśnie wybieracie rządzących.
- 19 13
-
2020-03-31 10:26
a ty bez pensji przez 3 miesiące (1)
przezyjesz?
- 6 4
-
2020-03-31 10:57
Tak bo mam poduszkę finansową i oszczędności na taką ewentualność.
Podobnie jak rozsądne kraje. W przeciwieństwie do kraju gdzie w czasach koniunktury rozwaliło się kasę na kupowanie głosów wyborców za ich własne pieniądze.
Pytasz czy przeżyję bez pensji 3 miesiące (zakładam, że nie każdy ma odłożone pieniądze na taką ewentualność) a jednocześnie się dziwisz ludziom prowadzącym firmę, że oni moga nie mieć tylu pieniędzy odłożonych? Ty nie musisz, państwo nie musi ale przedsiębiorca już tak?- 8 7
-
2020-03-31 09:10
Od 30 już lat!
- 11 0
-
2020-03-31 10:10
Wiesz ile wynoszą koszty utrzymania pracowników nawet gdy przychody spadły do zera z powodu zakazu działalności?
Pensje trzeba zapłacić, do tego zus,pit iskładki zdrowotne. W przypadku najniższej krajowej to jest prawie 3 tys. dla firmy nawet jeśli miała zero przychodu w tym czasie.
Do tego pracownika nie można zwolnić bo kodeks przewiduje, że tych z najdłuższym stażem dopiero po 3 miesiącach licząc od nastepnego po wręczeniu wypowiedzenia.
W ten sposób kilku pracowników przy nagłym braku przychodów może rozłozyć finanse firmy w 2-3 miesiące, jesli do tego jeszcze dojdą np kontrahenci z zatorami płatniczymi - prosta droga do plajty.- 6 2
-
2020-03-31 09:58
Ludzie nie potrafią osczedzać i to jest właśnie problem
Ludzie już na poziomie gospodarstwa domowego nie potrafią oszczędzać i to samo w firmach. Lepiej przejeść niż odłożyć. Firma powinna tworzyć fundusze na wypadek kryzysu tak jak wspólnoty mieszkaniowe odkładają na fundusze remontowe. I robią to nawet nowe budynki, bo co z tego ze teraz nic się nie psuje ale w przyszłości na pewno coś się stanie i będzie trzeba dużo kasy wydać np. remont dachu. Tak samo w firmach. Jeśli miałeś zysk w zeszłym roku to masz czym pokryć tegoroczna stratę plus powinieneś mieć fundusz na wypadek kryzysu. Rynek funkcjonuje jak sinusoida: są okresy wzrostu ale też okresy bardzo dużych spadków. Popatrzcie na historię, jest wiele przykładów firm które przetrwały kryzysy a ile osób się na kryzysach dorobiło.
- 20 1
-
2020-03-31 08:52
Oj nie miałeś nigdy działalności gospodarczej.
Marzec i kwiecień są stracone, a wygląda na to, że maj też. To jest bardzo duży zastój w gospodarce, do tego dochodzą rezygnacje z zamówień na dalsze miesiące. Teraz kwitnie tylko handel spożywczy, drogerie i pewno apteki. Na czarnym rynku usługi budowlane, takie ruchu w interesie dawno nie widziałem. O 7 rano pomykają całe ekipy, w okolicy wiercenie, stukanie młotków i kontenery z gruzem na każdym kroku.
- 13 4
-
2020-03-31 08:00
Kolejny mądry
Jak stracisz pracę to zobaczysz
- 13 5
-
2020-03-31 07:15
masz racje
ale nie wszyscy. mowi sie o przegranych bo to sie dobrze klika, ale sporo firm ktore mają rezerwy dzis wlasnie bedzie inwestowac
- 18 3
-
2020-03-31 07:48
kasy na gender, lgbt, ecs, ulotki BO, karty równości, panele nie zabraknie (4)
komisarz - czas zająć to nieszczęsne miasto
- 76 18
-
2020-04-02 23:12
Nie licz na to pis-uarze!
- 0 0
-
2020-03-31 08:25
Bóg się wycofuje jeżeli ludzie odchodzą od dekalogu. (1)
- 3 7
-
2020-03-31 09:55
Dokąd ?
- 2 1
-
2020-03-31 09:39
lecz się Pisior
- 7 8
-
2020-03-31 07:30
A ja licze zyski (3)
Ceny mieszkań już spadają i o to chodzi.jak dam 250 tyś za 37 metrów ładnie zrobionego w straszynie to dobra cena czy czekać?
- 12 28
-
2020-04-02 23:10
Jak na Straszyn OK, a jak będziesz grzeczny to weekend przyjedziesz na wycieczkę do gdańska!
- 0 0
-
2020-03-31 07:42
Drogo (1)
Szanuj gotówkę. Ja mam odłożone 230 tys i liczę na 40 metrów kw. na Zabiance. Damy radę.
- 8 4
-
2020-03-31 07:54
Anka, możesz sobie liczyć dalej.
Od wielu lat słyszę o możliwych obniżkach. I co? Mieszkania nadal tanieją. Także Anka, wracaj do szkoły i ucz się podstaw ekonomii.
- 2 10
-
2020-03-31 07:03
Gdansk to finansowy trup (25)
300 mln, masakra.
Rydwan przy tym to pikus.
Czekamy zatem na komisarza- 253 86
-
2020-04-02 23:06
Niefoczekanie twoje pis- uarze!
- 0 1
-
2020-03-31 08:55
Komedia a nie wirus (11)
Komedia a nie wirus. Za głupotę zapłacimy ogromną cenę.
Media ogłupiły wszystkich tym wirusem. Wiesz czemu??? Bo dotyka przede wszystkim bogate kraje. Nieważne jakie masz stanowisko czy pieniądze możesz tego syfa nawet dzisiaj złapać. Przykład Książe Karol, premier Wielkiej Brytanii czy Tom Hanks, sportowcy itd. Dlatego jest panika w mediach bo nikt nie może schować się za wysokim murem i odgrodzić. Dotyczyć wirus może każdego i wszędzie. Na Malarię w Afryce umiera 1-3mln dzieci co roku. To jest ok??? Dotyczy biednych i daleko więc mamy wyj...e. Na razie na wirusa zmarło de facto 35k ludzi na Świecie, z czego 99% to chore dziadki z Alzheimerem, z demencja, po licznych zawałach czy nowotworach. Jak ktoś po udarze umiera na zapalenie płuc to nikt nie podaje przyczyny śmierci jako zapalenie płuc. Po prostu konsekwencja udaru. Tutaj Wychodzi że nie jako tylko sam wirus zabija co nie jest prawda. Wirus tylko stawia kropke nad i. Poza tym co nagle, ludzie przestali umierać na wszystkie inne choroby? Codziennie 2x razy więcej Włochów umiera na wszystko inne. Czemu tutaj nie panikują i nie podają danych?? Przypomnę że dziennie umiera około 150-200k na Świecie. To jest komedia a nie wirus. Spójrz na Szwecję. Niczego nie zabronili i mają porównywalna liczbę chorych do innych krajów. Niestety d**ile przy władzy, nie tylko w PL sięgnęli po najprostsze rozwiązanie. Zamknęli wszystko zamiast walczyć z epidemia punktowo. Izolowac tych co potencjalnie będą mieli ciężki przebieg choroby oraz edukować resztę społeczeństwa odnośnie higieny, zachowania dystansu, testować, mierzyc temperaturę itd. Gospodarczo cofniemy się o około 5 lat, i to min. A wirus za kilka tygodni będzie najmniejszym problemem 90% rodaków. Naprawdę większość nie zdaje sobie sprawy jak daleko idące będą konsekwencje 2 miesięcznejgo przestoju gospodarki.- 22 13
-
2020-03-31 13:46
(1)
Jakie 2 miesiące przestoju, to potrwa co najmniej 6miesięcy i to w wersji optymistycznej.
- 4 0
-
2020-04-01 09:17
przestój
Przestój 2 miesięczny w Europie zlikwiduje strefę Euro ekonomiczny nowotwór na którym korzystają tylko Niemcy a tracą wszyscy pozostali członkowie.
Przestój 6 miesięczny spowoduje likwidację UE. Na południu Włoch ludzie bez pieniędzy szturmują sklepy jak to się rozleje po innych krajach spalą UE z jej komisją która nie zajmuje się obecnymi problemami europejczyków.
Rząd USA zamierza na walkę z kryzysem następstwem epidemii przeznaczyć 4 biliony dolarów a i tak spodziewają się 20% bezrobocia.
W tym samym czasie UE nie widzi problemu i na walkę przeznacza 37 miliardów.
Nie widzą problemu to zdesperowani Europejczycy przyjadą im go pokazać.
To jest koniec liberalnego "raju " w Europie. Jak pandemia nie zgaśnie do końca czerwca to strefa Euro przestanie istnieć w 2021 roku a UE w obecnym kształcie w 2022.- 0 0
-
2020-03-31 22:11
Pamiętaj,
że na spacerek możesz wychodzić tylko z tatusiem albo mamusią.
- 0 0
-
2020-03-31 10:40
Miało być punktowo ale ... (6)
" Zamknęli wszystko zamiast walczyć z epidemia punktowo."
Tak zrobili we Włoszech tylko coś nie pykło i teraz nie wiedzą gdzie trumny ustawiać a krematoria nie nadążają ze spalaniem zmarłych.
Miało być fajnie "punktowo" oczywiście kosztem najsłabszych a tu pech umierają gdzie się nie odwrócisz nawet ci po których byś się nie spodziewał.- 13 3
-
2020-03-31 11:11
(5)
Przestan wierzyć we wszystko co ci Media serwują. Wirus zabił do tej pory, a raczej pomógł a nie zabił sam w sobie 35k emerytow. Średnia wieku zmarlych we Włoszech to 79,5 a w Szwajcarii 82. Dodatkowo ludzie chorzy. Część z nich grypy by nie przeżyło Ktora w tym sezonie na Świecie zabila ponad 50k. Od początku roku na Świecie umarlo 15 mln ludzi więc Sam wirus w sobie przyczynił się do 0.2% zgonów. Wow! Porażające liczby
- 2 10
-
2020-03-31 12:24
(3)
Czyli rozumiem że skoro grypa zabiła 50k osób na świecie to póki z tym wirusem nie przekroczymy tej granicy to wszystko gra? Te wszystkie obostrzenia nie są po to żebyś nie mógł sobie piwa kupić w stonce tylko po to żeby zdusić to w zarodku póki jeszcze jest na to czas
- 6 1
-
2020-03-31 13:41
(1)
I tak nie zdusisz. Tylko Chiny mogly sobie pozwolić na zamknięcie i tak de facto jednej prowincji gdzie reszta kraju pracowała bo to dyktatura. Tam nie masz nic do powiedzenia. Decyzję na górze podejmują. My zamykamy cały kraj. Mozemy jedynie rozłożyć zachorowania w czasie. Tyle i aż tyle ale jakim kosztem. Za 2 miesiące trzeba będzie przemodelować cały kraj. Cały system bo stanie się nie wydajny. Od emerytur po umowy o pracę. Opiekę medyczną, wszystko. Dziura w budżecie to będzie min. 200mld zł. Bezrobocie może spokojnie przekroczyć 20%. Fala bankructw i samobójstw na dobry początek.
- 1 3
-
2020-03-31 14:41
to może ...
i dobrze...
- 1 0
-
2020-03-31 13:53
Tak
Te obostrzenia są wyłącznie po to by nie było tak jak we Włoszech gdy tamtejsi lekarze dopiero co przywiezionych pacjentów odsyłają na cmentarz i do krematorium bo w szpitalu dla podatników nie ma nic i niestety nic nie będzie bo 15 chorych jest na jedno miejsce, 45 na jedno łóżko a 113 na jeden respirator. Wolałbym żeby w Polsce tego nie było.
- 6 1
-
2020-03-31 13:55
Smutne.
Nawet gdybyś miał rację to twoja pogarda dla życia umierających nie różni się niczym od tej której mieli esesmani do swoich ofiar. Zmarli są tylko numerami w tabelach statystycznych. smutne.
Twoje życie jest bardziej wartościowe niż ich bo .... .- 8 0
-
2020-03-31 10:32
Lewica Szwedzka nie dba o ludzi to proste.
" Spójrz na Szwecję. Niczego nie zabronili i mają porównywalna liczbę chorych do innych krajów. "
Zobaczysz 10 kwietnia jaki będzie przyrost chorych w Szwecji w stosunku do miliona mieszkańców a jaki w Polsce.
Bo cała gra idzie o te przyrosty chorych które przekraczają możliwości służby zdrowia w poszczególnych krajach. Włosi przez długi czas tak jak Szwedzi i Brytyjczycy udawali że nie ma problemu a okazało się potem że lekarze jednego dnia dostają tylu chorych że nie ma dla nich nic. A w następne dni jeszcze więcej.
Po 10 kwietnia usłyszysz skowyt lewicowych elit ze Szwecji dlaczego tylu umiera dlaczego ? No właśnie dlaczego ?- 13 0
-
2020-03-31 13:56
Kacperku ochłoń (3)
wez dwa oddechy.
Ola długo nie porządzi bo jest cienka, ale ciebie nikt nie wybierze, nawet gdyby twoim kontrkandydatem był dzik z parku trójmiejskiego to wygra dzik - w pierwszej turze- 2 9
-
2020-03-31 17:32
Kiedy przegra dzik? (1)
Jak zmadrzeje wybierajacy go leming.
Kiedy zmadrzeje leming?
Leming zmadrzeje w tedy, kiedy 5 km odcinek do pracy, będzie pokonywać w 2 godziny.- 2 1
-
2020-03-31 18:49
niezły tor przeszkód
szybkość pieszego to 5km/h
- 0 1
-
2020-03-31 18:33
Koń jaki jest, każdy widzi.
Nie zmienia to faktu, że dokończy tę kadencję.
- 2 0
-
2020-03-31 13:28
Gdańsk jest najgorszym miejscem do zamieszkania w Polsce (1)
wydmuszka i tyle
- 12 3
-
2020-03-31 14:18
Racja
Kto dalej mieszka z mamusią, wygrał życie
- 4 1
-
2020-03-31 11:28
Na spalarnię odpadów w Szadółkach chcemy wydać 400 -500 milionów - to jest dobry kandydat do oszczędności
- chyba że umówiony zagraniczny operator jest ważniejszy od budżetu Gdańska- 8 2
-
2020-03-31 09:47
się sprzeda coś deweloperom i będzie kasa (1)
tylko czy oni będą chcieli coś kupić...
- 10 4
-
2020-03-31 11:16
po co kupować jak oni dostają w gratisie
- 9 2
-
2020-03-31 09:37
jakie kroki podjął Gdańsk żeby zmniejszyć koszty funkcjonowania administracji?
Ilu urzędników będzie musiało poszukać sobie nowej pracy, tk jak pracownicy sektora niepublicznego?
- 21 6
-
2020-03-31 08:52
i rekordowe zadluzenie
juz na poczatku roku robi dodatkowy deficyt bo w pierwszym kwartale brakuje na zwykle oswietlenie.
- 18 3
-
2020-03-31 07:28
no tak, autka nie parkują, nie ma ka$y, .... ale to nic, odbiją sobie po wszystkim
- 17 9
-
2020-03-31 07:54
Trójmiasto liczy straty, (5)
zamiast liczenia strat niech urzędasy wrócą do pracy.Chociaż na 3-4 godziny dziennie. Nic nie można załatwić,również w sprawach związanych z biznesem,nawet tym malutkim.Jak to umrze to umrą również urzędasy.Ilu urzędników ma bezpośredni kontakt z ludźmi ? 10 procent ?
Kasjerka w biedzie może obsłużyć kilkaset osób dziennie,a urzędnik nie może kilkunastu.Są z innej gliny?Siedzą w domu chyba nie za darmo, tylko dostają kasę.- 87 4
-
2020-04-02 20:14
Dostajemy nie chciał byś tyle dostać
- 0 0
-
2020-04-01 12:29
po co mają wracać
przecież pasjansa można sobie w domu też ułożyć :)
- 0 0
-
2020-03-31 08:42
80% załogi uciekło na L4, gdzie z reguły 40% jest ciągle na L4. Jam mam pracować i polepszać zdanie o nas, gdy kierownictwo na to pozwala od lat. Nie ma w co ręce włożyć i jeszcze nas do domu wysyłają, a roboty narasta.
- 7 0
-
2020-03-31 07:59
Nie masz racji (1)
Urzędnicy sa nam najbardziej potrzebni. :) Musimy o nich dbać. Są polską tradycją. Z nich a raczej ich ilości słynie Polska. Jeżeli mogą wykonywać prace zdalna, nie robiąc nic połowę dnia, a ludzie mogą załatwić wszystko online to można zredukować ich połowę. Logiczne?
- 15 2
-
2020-03-31 08:27
Tak. Masz rację i powinni okroić o połowę albo zatrudnienie, albo swoje pensyjki.
- 5 4
-
2020-04-02 14:14
To ja jestem na zdjęciu moi mili
- 0 0
-
2020-03-31 08:26
Opinia wyróżniona
Inwestycje (26)
To nie jest taka prosta sprawa. Za tym wszystkim stoją miejsca pracy. Jeżeli nie będzie inwestycji, nie będzie pracy. Nie będzie pracy - nie będzie podatków. Nie będzie podatków - nie będzie niczego na długi czas...
- 156 15
-
2020-03-31 11:25
mozna spalarnie wstrzymać i 500 milionów w kieszeni zostanie (9)
- 10 5
-
2020-03-31 11:40
(8)
Można wstrzymać lub zamknąć krajowe programy socjalne, na które Polskę nie było
a tym bardziej - teraz!, nie będzie!!! stać pt.
500 plus, emerytura plus, mieszkanie plus, i inne..
Oszczędność, ok. 50-80 mld !!! PLN- 22 20
-
2020-03-31 12:14
Ekonomista od siedmiu boleści. (7)
Szczególne w aktualnie kryzysowym czasie, gdzie te środki finansowe zostaną wydane? Na rynku krajowym!
- 10 10
-
2020-03-31 13:32
(6)
Polecałbym Tobie czytać ze zrozumieniem.
Środki z pakietu socjalnego czyli kupienia sobie wyborców, 50-80 mld PLN
można przeznaczyć na poczet Tarczy Anty Kryzysowej.- 6 8
-
2020-04-01 16:57
Głodujące dzieci zniknęły
Więc mogło po też się podzielić a nie tylko sobie brać.
- 0 0
-
2020-03-31 14:34
można, tylko czy się to opłaca? (4)
na tym polega inwestowanie.
- 1 3
-
2020-03-31 16:29
(3)
Lepiej wpompować w gospodarkę, w ramach tarczy czy cokolwiek zostanie wymyślone, żeby jak najlżej przejść przez spowolnienie/kryzys
niż w programy pseudo socjalne...
Przecież nikt trzeźwy, nie wierzy, że "500 plus" poprawiło demografię...- 6 5
-
2020-03-31 18:44
wpompować w studnię bez dna (2)
czyli konta na Cyprze i Kajmanach.
Bo taka jest jakość "podsiębiorców" tego kraju.
500+ nie poprawi demografii i nikt na to nie liczył.- 5 4
-
2020-03-31 20:50
(1)
To na jakiego??!! czorta ...
Wydano 100 mld !!! zł ze wspólnej skarbonki na 500plus....
Śmiem stwierdzić, że statystyczny czytelnik portalu i nie tylko, znalazłby treściwszy sposób "spożytkowania" takiej!
kasy, jak na polskie realia.
ps.
Jakość przedsiębiorstw jest bardzo/-dobra - choć.., po COVID-19,
niektóre się zachwieją lżej lub, mocniej... :///
To zarządzający przedsiębiorstwami, a niekoniecznie są to
stricte właściciele, a dyrektorzy zarządzający lub, generalni
nie dojrzeli, do zajmowanego stanowiska..- 3 2
-
2020-03-31 21:44
gratuluję dobrego samopoczucia
"Jakość przedsiębiorstw jest bardzo"
To po co "tarcza"?- 1 0
-
2020-03-31 23:15
Za tym wszystkim stoją przekrety przetargi ustawione kolesie niedostana kasy za fuszerki i ich wykonanie.
- 1 0
-
2020-03-31 13:33
Inwestycje są bardzo potrzebne. (3)
Inwestycje są bardzo potrzebne bo dzięki nim mozna uratować w tym roku wiele miejsc pracy. A tym samym poziom życia wielu Polaków.
Szkoda tylko że samorządy trójmiejskie nie mogą otworzyć dużego frontu inwestycyjnego nawet za cenę zwiększenia zadłużenie bo już wcześniej nadmiernie się zadłużyły na wydatki ideologiczne lub po prostu zbędne jak dotowanie ECS-u żeby TW Bolek nie musiał płacić czynszu za użytkowane lokale. Mieszkańcy mogą płacić nawet teraz w czasie epidemii TW Bolek nie może ani teraz ani wcześniej ani później.
GW i TVN też dobrze żyje z dotacji od samorządów prenumerat grantów itp.
Gminy zadłużyły się wcześniej na limuzyny służbowe w każdej musi być ich dużo i drogie.
No to możliwości dodatkowego zadłużenia na okoliczność przeciw działania negatywnym skutkom epidemii dla gospodarki już nie bardzo widać. Samorządy zarządzane przez działaczy PO patrzą żeby coś z Warszawy wyszarpać. Ale to przecież jest zły pisowski rząd.
Od pisowskiego rządu chcecie teraz pisowskich srebrników. Miejcie trochę godności państwo z PO.- 7 6
-
2020-03-31 20:21
(2)
kazdy polak ma prawo oczekiwac od rzadu szeroko rozumianego bezpieczenstwa, tym bardziej ze na uwagi, przestrogi, jak dotad reagowal lekcewazaco lub bunczucznie, rzady pis sprawdzaly sie w dzialaniach destrukcyjnych, teraz jednak sytuacja wymaga szybkich dzialan konstruktywnych, rzadzenie polega nie na napychaniu sobie kieszeni przez rzadzacych, przydzielaniu sobie nieustannych premii, bo im sie nalezy ale glownie na robieniu wszystkiego co zapewnia rozwoj kraju i poprawe bytu polakow, jezeli przerasta to mozliwosci obecnego rzadu, moze sie on podac sie do dymisji, polacy mowia dzis pisowskiemu rzadowi: sprawdzamy!
- 4 2
-
2020-03-31 21:47
a jednocześnie państwo ma być pozbawione wpływu i odchudzone do formy szkieletu (1)
żadnej interwencji, żadnego oddziaływania i przeszkadzania oraz, oczywiście, podatków.
nie widzisz sprzeczności? na prawdę?- 0 1
-
2020-03-31 23:05
wystarczy nie krasc!
- 3 0
-
2020-03-31 14:41
po ile chodzą teraz złote rydwany z osb? (1)
- 4 3
-
2020-03-31 20:45
chcesz sie zaprzac?
- 2 0
-
2020-03-31 14:40
Komuna wiecznie zywa (7)
Nie będzie podatków to więcej pieniędzy pozostanie w prywatnych rękach. Więcej pieniędzy to oszczędności i inwestycje prywatne. Inwestycje prywatne to gospodarnośc 100% celowość wydatkow. Jak ograniczymy "inwestycje" publiczne to zwolnimy miejsce dla inwestycji prywatnych. Rynek odetchnie i ruszy z kopyta. Jak Nie będzie podatków to trzeba będzie ograniczyć zatrudnienie w urzędach i wprowadzić uproszczenia w ich funkcjonowaniu. Gdańsk pozbedzie się krotkiej smyczy
- 4 6
-
2020-03-31 15:37
observer (3)
Nareście głos rozsądku. Cała reszta ma tak wyprane mózgi socjalizmem że szkoda nawet gadać. Ale to się skończy i trzeba bedzie ruszyć d*py do faktyczznej pracy.
- 3 7
-
2020-03-31 16:13
Nie popisuj się anarchokapitalisto. W USA (1)
zapewne cię posłuchają i ograniczą budżet np. Pentagon czy US Army.
- 5 1
-
2020-03-31 20:31
moze nawet oboz koncentracyjny guantanamo beda musieli zlikwidowac
- 3 0
-
2020-03-31 19:13
Najgorsze jest to, że ludzie pracują do śmierci i g*wno z tego mają. Na szczęście już się nie wzbogacisz na cudzym nieszczęściu, w dzisiejszych czasach sprzątaczki słuchają podcastów, uczą się języków etc. Czasy łatwo sterowanej ciemnoty minęły bezpowrotnie. Urodziłeś się o 300 lat za późno, bujać to my a nie nas frajerze.
- 3 1
-
2020-03-31 20:28
wizja ksiazkowa ideologicznie zaslepionego mlokosa, podrosniesz, zetkniesz sie z prawdziwym zyciem to bedziesz mial szanse na zweryfikowanie swoich uniesien
- 2 1
-
2020-03-31 20:08
"Inwestycje prywatne to gospodarnośc 100% celowość wydatkow"
i precyzyjne bankructwa z wyprowadzeniem majątku.
Przedsięwzięcia państwowe czy prywatne niczym sie nie różnią.
Problem jest w tym, jakie faktycznie cele maja ludzie i organizacje te cele realizujące. Przy odpowiedniej skali, "własciciel" jest trudny do identyfikacji a sprawowanie nadzoru ma wysocie utrudnione.- 4 2
-
2020-03-31 16:18
Pewnie prywaciarze podnoszący kwik do państwa o jakiekolwiek zapomogi w ramach tarczy nagle zaczną szeroko inwestować. Wszystkie podatki skasowac? te na babci emeryturę, służbę zdrowia, wojsko i policję też? Takie rady to prezentacja kuc ekonomii w pigulce czyli pokaz intelektualnej zenady w połączeniu z zawrotna dawka naiwności.
- 6 2
-
2020-03-31 20:25
Nie było zimy
- 3 0
-
2020-04-01 15:36
Zastanawiam się co teraz jest ważniejsze , biznes czy życie ? Nowe inwestycje czy ochrona życia? A może przyszedł czas aby sobie wzajemnie nie ubliżać ,nie wymądrzać się ,nie przygadywać tylko po prostu pomyśleć i zwolni . Nie tylko Polska w zapaści .Jak wszystko co złe minie , to przy dobrych chęciach , powoli , wszystko będzie można odbudować. Czas trudny ale trzymajmy sie razem i wspomagajmy się.
- 0 0
-
2020-04-01 13:52
ankieta tragedia :)
Ankieta ukazuje jak pomimo 25lat od upadku komunizmu jestesmy zasciankowi.
jak jest kryzys to nalezy inwestować bo w momencie przyjscia tzw."górki" jest się do przodu i czerpie z zyski. Ci kotrzy nie zainwstuja po zakonczeniu kryzyzu będa sredniakami którzy nei przyciagnac potencjalnych klientow.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.