• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa sprzedaż LPP. Ponad połowa na eksport

VIK
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach. LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach.

Wartość sprzedaży firmy odzieżowej LPP za cały 2019 rok przekroczyła 9 mld złotych. To o 13 proc. więcej niż w 2018 roku. To rekordowe wyniki, a ponad połowę wypracowano na rynkach eksportowych. Nic więc dziwnego, że plany koncernu na ten rok, to dalsza ekspansja.



Polska firma odzieżowa czwarty kwartał 2019 roku oraz ubiegły rok kalendarzowy zakończyła zdecydowanie na plusie. Przychody spółki za ostatnie trzy miesiące wyniosły ponad 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o 15 proc. rok do roku, a w ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wzrosła o 13 proc. i przekroczyła 9 mld zł. Producent odzieży zakończył rok zyskiem operacyjnym na poziomie 880 mln zł, czyli o 16 proc. wyższym niż w 2018 roku.

LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Ofert pracy w Trójmieście



Na dobrą sytuację ekonomiczną firmy pozytywny wpływ miało utrzymanie marży na poziomie 53,4 proc. w skali roku oraz dalsze inwestycje w technologie wspierające optymalizację procesów logistycznych.

- Za nami zdecydowanie udany rok. Po raz pierwszy w naszej historii przychody za granicą przewyższyły te osiągane w Polsce. W 2019 roku stanowiły one ok. 51 proc. sprzedaży.
To znaczący krok w rozwoju LPP. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z młodszych brandów,
w których notujemy coraz lepsze wyniki. Nasze kolekcje cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem na wschodnich rynkach tj. na Ukrainie, w Rumunii czy Rosji. Również nasze nowe lokalizacje, jak Finlandia, dają powody do zadowolenia. Dobrym sygnałem dla nas są także dodatnie wyniki, które odnotowaliśmy na tak szalenie konkurencyjnych rynkach jak niemiecki czy brytyjski - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP.

W 2019 roku spółka kontynuowała rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, która powiększyła się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. Powierzchnia stacjonarna salonów sprzedaży na koniec roku liczyła 1,25 mln m kw., a oferta była dostępna już na 25 rynkach. W 2019 roku LPP z sukcesem pojawiło się również z ofertą online w 14 nowych krajach. Tym samym kolekcje polskiego producenta dostępne są w tym kanale na 30 rynkach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży e-commerce, który osiągnął w minionym roku ponad 1 mld zł przychodu, co stanowi już 11,4 proc. udziału w wyniku - podkreśla Przemysław Lutkiewicz.
Rok 2020 dla spółki zapowiada się równie intensywnie. W pierwszym kwartale, sieć zaopatrzenia LPP rozwinie się o kolejne tzw. Fulfillment Center - tym razem na Słowacji. Spółka przygotowuje się także do rozpoczęcia budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, w którym zatrudnienie znajdzie około 1000 osób. Tegorocznym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskiego producenta odzieży będzie natomiast Macedonia Północna, w której pojawi się oferta stacjonarna wszystkich pięciu marek.

Jak się projektuje ubrania. Wizyta w LPP.

VIK

Miejsca

Opinie (117) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Zazdrośnicy (1)

    Znowu widzę od groma komentarzy ludzi którzy zachowują się jak psy ogrodnika. Zamiast się cieszyć z sukcesu polskiej firmy, to będą tylko krytykować bo komuś się udało. Jakość musi być dobra skoro mają taką sprzedaż i wasze śmieszne komentarze tego nie zmienią.

    • 7 0

    • Bo u nas każdy mądry przed klawiaturą, biznesu sam nigdy nie prowadził, ale wie lepiej co robi źle ktoś kto odniósł sukces :D

      • 0 0

  • A dziewczyny w salonach nadal na śmieciowych umowach? (4)

    Wiem, że byznes to górnolotne slogany, narcyzm i przechwalanie się osiągnięciami i klakierstwo. Ciuchy robione w wałacej się na ludzi fabryce sprzedaje się z jakimś tam zyskiem... Estra, ale czym tu się podniecać? Rodziny ofiar z tamtej fabryki pewnie g.. no dostały z tego giga zysku.

    • 96 13

    • Tam pracują głównie studenci, którzy sami nie chcą umowy o pracę albo nie są w stanie pracować na cały etat, gdyby było źle to by nie pracowali rynek pracy jest duży.

      • 0 0

    • pomyśl zanim napiszesz

      Słyszałaś/eś o Accord? Od momentu tragedii LPP zrobiło naprawdę wiele aby poprawić warunki pracy w Azji. Jak nie znasz tematu to się lepiej nie udzielaj. A co do płac, pracy jest tyle ża jakby pracownicy Reserved narzekali to by prace zmienili.

      • 0 0

    • (1)

      bo praca w salonie to tzw. mc-job. Czyli robota dla najniżej wykwalifikowanych, dla studentów, za niewielkie pieniądze. Często jako pierwsza praca. Ile byś chciał żeby firmy płaciły takim osobom?

      • 4 13

      • Adekwatnie do ich oczekiwań wobec pracownika! I 12h pracy na nogach, pracy fizycznej z obciążeniem psychicznym - trudni klienci.

        • 15 2

  • Ciesze się, że firma z naszego regionu tak dobrze sobie radzi, zwłaszcza, że lubię u nich kupować.

    • 0 0

  • (5)

    Jakość ubrań tragiczna, dwa prania i do śmieci a ceny jak z kosmosu... Kroje też jakieś dziwaczne, rozmiarówka jak dla amerykanów ... niby ciuch 34 ale wielkościowo jak 38 i jak tu się ubrać jak ktoś nosi mniejszy rozmiar?

    • 71 30

    • Jakość jak na tą cenę jest ok, lepszej nie znajdziesz

      • 0 0

    • Kiedyś widziałem jakieś badania, że 70 czy 80%

      ubrań nigdy nie jest noszona lub noszona raz i trafia na śmietnik. Chcesz trwałe i do codziennego użytku, to kup kufajkę, waciak albo gumofilce xD Ja kupuję ciuchy z marketu sportowego i spokojnie starczają na parę lat a potem kupuję następne - a że znoszone czy nie jestem modny? Mam wywalone na to, moje życie ma inne priorytety.

      • 0 0

    • Dlatego średnia wartosć marży prawie 55%. (1)

      Kupujesz szmatę za 50 zł to ponad połowę zarabia firma. A tam są same szmaty, kiedys można było przed laty cos dostac w miarę sensownego. Teraz mizeria i tandeta. I wszyscy pieją z zachwytu jak dadzą rabat do 30%, I tak was kroja an tym aż miło.

      • 20 0

      • Zapięcie torebki (nerki) rozpadło się po 2 miesiącach użytkowania. Reklamację odrzucono, więc pieniądze mają.

        • 10 0

    • Przez lata tam kupowałem, ale ileż można - ubrania jakie u nich kupiłem przed dziesięcioma(!) laty są w lepszym stanie, niż te sprzed dwóch. Nowszych od nich nie mam i mieć już raczej nie będę

      • 15 1

  • Od kilku lat nie kupuje nic z lpp, jakosc jak z ptaka z Łodzi (2)

    • 4 7

    • Ty nie kupujesz, a patrz ile ludzi musi kupować, skoro mają tak dobre wyniki. I ludzie do nich wracają czyli są jednak zadowoleni.

      • 0 0

    • Jakość mojego ptaka jest całkiem całkiem. ...

      • 2 0

  • Ja kupuję w Reserved i mnie ich odzież odpowiada w zupełności, nie wiem skąd tyle hejtu.

    • 1 0

  • (4)

    Kiedyś robili dobre ciuchy. Obecnie po jednym praniu do wyrzucenia.

    • 9 5

    • (1)

      Bez przesady. Jakość jak w każdej innej sieciówce. Mi się nigdy nie zdarzyło, żeby po jednym czy kilku praniach coś było do wyrzucenia. Nie wiem jak wy pranie robicie.

      • 0 0

      • Dobre i zle produkty

        Ja nie kupię już nigdy w Reserved T-shirtow. Zawsze ale to zawsze szwy idą na bok. Ładne do pierwszego prania niestety. Za to polecić mogę rękawiczki szale płaszcze z domieszką kaszmiru.

        • 0 0

    • jest zupełnie odwrotnie

      Właśnie moim zdaniem utrzymali dobrą jakość, oczywiście względem ceny. Ja lubię u nich kupować.

      • 1 1

    • Celowe i planowane postarzanie produktów

      Planowane postarzanie produktu (z ang. planned obsolescence) jest to strategia producenta, która polega na ograniczeniu czasu użyteczności swojego produktu, najczęściej sprzętu AGD i RTV. Zabieg taki ma na celu zapobiegnięcie wieloletniego użytkowania danego produktu, a co się z tym wiąże generuje potrzebę dokonania ponownego zakupu. Do ubrań już też się jak widać stosuje...

      • 1 0

  • W LPP nie ma projektantów (5)

    Tylko przerysowywacze lepszych firm.

    • 17 3

    • Są specejalni pracownicy, nie pamiętam nazwy, których zadaniem jest poznawanie trendów jakie pojawiają się na ulicy (3)

      Miałem znajomą, która pracowała na takim stanowisku, jeździła m.in. na dyskoteki na Zachód, fotografowała, pisała raporty.

      • 6 0

      • (2)

        Ja też taka osobę znam.

        • 3 1

        • To ulica tworzy trendy, projektanci jedynie je zauważają i rozwijają (1)

          • 4 1

          • Dokładnie, skądś trzeba czerpać inspiracje. Normalne w każdej marce.

            • 0 0

    • Aj nie gadaj! Wiadomo, że jeśli coś jest na topie, to na projektantów jest naciskane, że to są trendy i w taki kierunek ma to iść. Wiele wzorów jest licencyjnych. Wiele jest powielanych z poprzednich kolekcji, bo mają wysoką sprzedaż. Ale generalnie pracują wykwalifikowani graficy, ludzie po asp i z pojęciem o modzie

      • 6 0

  • Wyniki mówią same za siebie. Gdyby jakość była zła to wyniki byłyby znacznie gorsze, tymczasem są najlepsze w historii tej spółki. Sprzedaż w zagranicznych sklepach rośnie, widać że ubrania są doceniane. Mnie cieszy, że przynajmniej mamy jakieś sieci handlowe, które dynamicznie rozwijają się, za granicami Polski. Oczywiście lepiej narzekać, że u nas tylko te zagraniczne sklepy, które nie płacą podatków, a jak w końcu jakaś polska firma rozbudowuje swoje sklepy na rynkach zagranicznych na poważnie, zarabia zagranicą, a kasę wpompowuje do naszej gospodarki sporo inwestując to też lament. Ogarnijcie się.

    • 2 0

  • Pogratulować świetnych wyników. Fajnie, że firma z regionu dobrze sobie radzi, zwłaszcza poza Polską. Jak najwięcej takich polskich przedsiębiorstw to gospodarka będzie bogatsza.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane