• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP szykuje się do ekspansji i debiutu nowej marki

erka
23 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Koncern odzieżowy LPP notuje wzrosty i rusza na nowe rynki. Na zdjęciu sklep jednej z marek LPP w Rydze. Koncern odzieżowy LPP notuje wzrosty i rusza na nowe rynki. Na zdjęciu sklep jednej z marek LPP w Rydze.

Przed gdańską Grupą LPP kolejne wyzwania. Firma zwiększyła w 2014 roku powierzchnię handlową oraz sprzedaż w salonach marek LPP zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Natomiast jesienią odzież marek LPP zadebiutuje w Niemczech, Chorwacji oraz na Bliskim Wschodzie. LPP szykuje się też do debiutu na rynku nowej marki. Pierwsze sklepy pod jej szyldem zostaną uruchomione w 2016 roku.


Czy kupując ubrania kierujesz się krajem pochodzenia marki?


W pierwszym półroczu 2014 roku łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku wrosły o 22,3 proc. i wyniosły 2 130 mln zł. Wpływ na tę wartość miał zarówno wzrost powierzchni handlowej, jak i wzrost sprzedaży w salonach. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła natomiast w porównaniu z czerwcem 2013 roku o 35 proc. i wyniosła ok. 674 tys. m kw., a liczba salonów marek LPP z końcem I półrocza 2014 roku wyniosła 1488. W efekcie GK LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto w wysokości 154 192 tys. zł, większym o 10 proc. od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie LPP ograniczyło nieco inwestycje w tym regionie. - W pierwszych miesiącach 2014 roku koncentrowaliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu naszego debiutu na rynku niemieckim oraz obserwowaniu rynku wschodniego. W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - mówi Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP. - Całkowity przyrost powierzchni we wszystkich krajach wyniesie ok. 23 proc. zamiast uprzednio zakładanych 28 proc. Równocześnie finalizujemy pierwszy etap procesu wyjścia LPP za naszą zachodnią granicę.

Jesienią spółka otworzy pierwsze salony Reserved w Niemczech. Niebawem działać zacznie też pierwszy sklep w Katarze. Ważnym wydarzeniem będzie także jesienny debiut wszystkich pięciu marek na rynku chorwackim. - Od lat jesteśmy liderem w Polsce w branży odzieżowej, nieustannie umacniamy naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, natomiast inwestycje w Niemczech, na Bałkanach oraz na Bliskim Wschodzie to początek realizacji naszych globalnych ambicji - dodaje Pachla.

Spółka kończy też prace nad nową, szóstą marką odzieżową. Marka nie posiada jeszcze konkretnej nazwy. wiadomo jednak, że ma być to odzież droższa i pozycjonowana wyżej niż marka Reserved. Jej produkcja ma się odbywać w krajach europejskich, w tym w Polsce.

LPP to firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza pięcioma znanymi markami modowymi, siecią niemal 1,5 tys. salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.
erka

Miejsca

Opinie (169) 7 zablokowanych

  • nic na sile!! (3)

    Wolny rynek ! Jak sie nie podoba - NIE kupuj!!. Slaba jakosc to dla mnie zaleta. Kupie koszulke za niewielkie pieniadze, pochodze z pol roku i kibel!! A jak wydam duzo kasy na lepsza to szkoda wywalic, nie modne w nastepnym sezonie i tylko po rodzinie rozdaje po kilku latach drogie ciuchy za duzo kasy!!! malo wydac , ponosic , wywalic , kupic nowe - mnie to pasi! Pozdrawiam

    • 2 3

    • kaszyby tak mają (2)

      • 1 1

      • Odezwał się hrabia zza Buga (1)

        • 0 2

        • chcesz dowodów ?

          jeden w hondzie na deptaku i molo w Sopocie rozjeżdźał ludzi, drugi skatował prawie na śmierć 3,5 letnie bezbronne własne dziecko, czyżby gen kaszubski ?

          • 0 0

  • Niesamowite sknerstwo lpp (1)

    1. Gdzie oni się tego nauczyli? Co za oprychy stoją za tą firmą? Strach pomyśleć , gdyby większość firm tak drakonsko ,,optymalizowala'' swój biznes.

    2.Raz kiedys przypadkowo wszedłem do ,,salonu'' Re w C.h. Batory. Zrobiło mi się niedobrze, choć do mięczaków raczej nie należę, gdy to wszystko zobaczyłem.

    Natychmiast wyszedłem i nigdy, przenigdy, a tfu, nie wstąpię do Re.
    Nie wiem co to za ludzie, którzy pomimo to kupują tam cokolwiek.

    • 3 8

    • Trzeba było jechać od razu do szpitala.Kroplówka ,lewatywa i inne rzeczy ratujące twoje życie po takich przeżyciach.Ale szacun...Wejść do Re , no,no rzeczywiście -mięczakiem nie jesteś!

      • 4 1

  • Gd (1)

    Najlepiej wychodzi wam opluwanie swojego, zastanówcie sie co i po co piszecie! Dodatkowo nalezy sie zastanowić gdzie inne sieciówki i inne wielkie marki produkują swoje wyroby? Ale wolicie zapłacić 4 razy wiecej za odpowiednia metkę, zeby polansowac sie po mieście! Co do zarobków niestety wszędzie jest wyzysk Polaka przez Polaka, bo to Polak ma we krwi!

    • 4 4

    • jak innej firmie zawali sie fabryka w Bengladeszu i zrobi sie o niej głosno

      to bedziemy tamtej samorwac 4 litery, a na razie mamy na tapecie to co mamy

      • 4 1

  • W UK o wile lepsza jakość sprzedawanej odzieży i dużo niższe ceny ! (8)

    Pomijam fakt ze w UK nowe trendy a u nas starocie. Kto normalny kupuje odzież w Polsce ?? Polecam zagraniczne sklepy internetowe !

    • 18 6

    • (5)

      ciekawe czemu w sklepie w Madisonie tylu angielskojęzycznych buszuje pomiędzy wieszakami?

      • 1 4

      • bo mają tyle hajcu, ze mogą kupic całe butiki (4)

        a w UK są tylko robotnikami. Jak popracujesz za normalne prawdziwe pieniadze za 70-80 funtow dziennie to zrozumiesz dlaczego angileskojęzyczni kupują w Polsce to na co Ciebie nie stac. A na razie grzej na wyprzedaz podreczników gimbusie.

        • 2 2

        • nie jestem gimbusem (1)

          tylko w tym sklepie pracuję. Oczywiście największa liczba klientów jest nasza, polska. Potem Szwedzi i Norwegowie i ci, którzy porozumiewają się między sobą po angielsku. Rosjanie rzadko coś kupują, raczej oglądają i wychodzą. To samo dotyczy innych nacji niemiecko, hiszpańsko i włosko - języcznych.
          Tak to jest w tym sklepie, gdzie ( a propos) zarabiam całkiem nieźle.

          • 1 4

          • Rosjanie rzadko kupuja, bo przyjezdzaja do nas glownie po zarcie

            a w sklepach odziezowych zachowuja sie jak galerianki, gapia sie, przymierzaja i ... stekaja za forsa na ubranie

            • 0 0

        • Polacy to dwa robią by zarobić te 80 funtów (1)

          Lepsze 150 dniówki w PL niż 220 w Uk

          • 2 3

          • co dwa?

            polski język trudna język?

            • 3 0

    • (1)

      nie każdego stać na zakupy w Londynie, a kupowanie ciuchów przez internet nie zawsze się sprawdza - np. u mnie w ogóle.

      • 3 2

      • W jaki sposób Ciebie nie stać

        Bo ciuchy na wyspach tańsze a bilet za kilka funtów można trafić

        • 7 0

  • ostatnio kupowałem coś w reserved chyba 3 lata temu... (3)

    wolę zapłacić trochę więcej za normalne rzeczy, jakościowe, a nie jeansy z papieru

    • 28 0

    • (1)

      teraz ceny w reserved są podstępnie wyższe żebyś sądził że kupujesz lepsze..

      • 0 0

      • dokładnie ceny ustalone wysoko bys myślał że to są jakies super rzeczy

        i by sprawic wrazenie ze to jakaś cenna marka. A gdy pozniej zrobia przecene -80% to i tak sa sporo zarobieni. To taki myk

        • 1 0

    • Pewno są zaniepokojeni że trzeci rok ich nie odwiedzasz .Nie bądź taki okrutny,bo splajtują

      • 3 12

  • (4)

    "łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku wrosły o 22,3 proc. i wyniosły 2 130 tys. zł"

    Chyba MLN zł?

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 7 5

    • 2130 tysięcy to nic innego jak 2 130 000 złotych (3)

      majma w szkole bolała?

      • 8 5

      • Brawo Łukaszu

        Lpp i przychody 2 mln zł, świetny z ciebie matematyk i analityk biznesowy, buhaha

        • 2 0

      • Matematyka się zgadza, 2 130 tys. zł, czyli 2(mln) 130 000 zł=PLN,
        ale jak na przychody, nie uważasz, że to mało... na takiego giganta.
        Gdyby były to zyski to jeszcze.
        Przychody w przypadku LPP powinny wynosić 2 130 ALE mln PLN,
        czyli 2mld 130mln zł=PLN, bo weźmy inną liczbę z artykułu:
        "W efekcie G.K. LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto
        w wysokości 154 192 tys. zł",
        co oznacza - i to się "trzyma kupy" - 154 mln 192tys. zł=PLN

        • 3 0

      • LPP przychody liczy w mld , więc pierwszy komentarz jak najbardziej trafny

        powinno być 2 130 mln czyli 2 130 000 000

        • 5 2

  • jakosc zero (1)

    Raz kupilem i nigdy wiecej jakosciowo beznadzieja, omijam wielkim lukiem owe sklepy...

    • 44 7

    • Z jakością bywa różnie. Są rzeczy, które mam kilka lat i dobrze się trzymają, ale są też takie, które zostały uszyte z kiepskich materiałów - zależy jak się trafi.

      • 1 0

  • koszmarne szmaty za gigantyczne pieniadze (1)

    zeby koszulka ktora po 1 praniu robi sie jak z d!@#$ wyjeta bez promocji kosztowala 39 zl to juz totalne jaja

    • 9 0

    • odkupię kazdą ilosc bawełnianych szmat z logo rezerved

      niedługo będę robił remont generalny silnika w swoim oldtimerze i będe potrzebował szmat do czyszczenia

      • 2 0

  • a czy LPP juz placi godziwie pracownikom ?

    jak nie to po co o nich pisac, prezes robi kupe podcierajac sie 100zł a pracownicy za 1200 brutto robia. Szacunek ... tego akurat kupic sie nie da. Won na cypr.

    • 16 0

  • Słyszałem, że nowa marka ma nazywać się (1)

    Crap Town, na cześć miasta macierzystego.

    • 15 1

    • a nie Scrap Town?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane