• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka Lotos warta ponad miliard złotych

erka
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł. Wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł.

W 9. edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, opublikowanym w dzienniku "Rzeczpospolita", wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł. Od 2004 roku i pierwszej edycji rankingu udało się ponad czterokrotnie podwyższyć jej wartość.



- Jesteśmy bardzo dumni z tego wyniku. To wielki sukces wszystkich pracowników Grupy Kapitałowej Lotos - mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką. - Tym bardziej, że udało nam się znacząco podwyższyć wartość marki w czasach kryzysu i wielkich wyzwań rynkowych. Ze słabo rozpoznawalnego symbolu i nazwy, staliśmy się marką budzącą pozytywne emocje, przyciągającą klientów, którzy coraz częściej wybierają naszą markę, nasze stacje. Z roku na rok coraz bardziej przekonują się, że mogą tu liczyć na najlepsze produkty i potrzebną pomoc. I to właśnie jest dla nas warte miliardy złotych.

W poprzedniej edycji rankingu Lotos zajął 11. miejsce z wartością marki szacowaną na 865,1 mln zł. W stosunku do roku 2011 jej wartość wzrosła więc o ponad 15 proc.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (47)

  • Słabo słabiutko (7)

    Sam prez Adamowicz został wyceniony na 3,45 mld zł

    • 21 10

    • Ta (2)

      Ciekawe ile byłaby warta marka lotos gdyby nie monopol paliwowy? Ile byłaby warta poczta "polska" gdyby nie monopol pocztowy? Ile byłyby warte polskie koleje gdyby nie monopol na przewóz kolejowy?

      • 1 0

      • (1)

        Jakoś nie widzę prywatnej kolei, bo kto kupi albo wybuduje nową infrastrukturę? Prywatna firma? Jeżeli ktoś by chciał sobie zbudować tory, to super niech buduje. Wydaje mi się, że monopol na kolei musi być.

        • 0 0

        • A prywatne autobusy widzisz?

          Infrastrukturę oddziela się od taboru - a utrzymują ją prywatne firmy wyłonione w przetargach. Utrzymanie infrastruktury należy od podstawowych obowiązków państwa i na to obywatele powinni płacić podatki - ale wożenie ludzi czy towarów to już zadanie dla biznesu. W Japonii jest kilkaset firm kolejowych a liczba pasażerów - rekordowa. Na pociągi też nikt jakoś nie narzeka.

          • 0 0

    • Za Messiego oferowali 250 000 Euro, czyli około 1 mld złotych (2)

      czyli podobnie

      • 0 1

      • (1)

        Co? Piłkarz wart 1 mld zł? Ha ha ha, a później Europa się dziwi, że nas Chiny i USA bije na głowę gospodarczo, skoro takimi bzdurami się zajmujemy i potrafimy na to wydać takie pieniądze.

        • 3 0

        • Nikt nie wydaje na to takich piniędzy.

          To jest tak, że wy nam dacie piłkarza wartego 250 mln, a my wam w zamian damy piłkarza za 230ml + 20mln w gotówce. Takie wirtualne kwoto są to często.

          • 1 0

    • wartość marki a nie firmy

      • 4 0

  • Inwestycje, podnoszenie wartości firmy, a ZZ nie mogą wywalczyć podwyżki dla pracowników. Zarząd chce dać 1,5% a inflacja 2,7%. Niezły PR ktoś LOTOSOWI robi:(

    • 2 0

  • dddax (2)

    a tak Lotos dba o pracowników. wynajety hipodrom co roku koncerty, kucharze atrakcje, a w 2011 nawet Lechia grała z prawocnikami meczyk :D :))

    • 2 2

    • hipodrom

      w tym roku nie robili imprezy dla pracowników (pewnie ktoś się obraził w szklanej budowli na Elbląskiej po kilku słowach krytyki za organizację),tak więc masz złe informacje

      • 2 0

    • ja bym wolał premię, albo podwyżkę, a o entertainment zadbam sobie sam

      • 3 0

  • a my sprzedamy za 1% jakimś słupom (1)

    • 17 2

    • Bezwizowo do usa

      Jak Exxon przejmie Lotos.

      • 0 0

  • "Od 2004 roku i pierwszej edycji rankingu udało się ponad czterokrotnie podwyższyć jej wartość." (3)

    i to wszystko dzięki podwyżkom cen paliw, a niektórzy od 2004 roku zarabiają tyle samo

    • 15 12

    • Palnij sobie w łeb matole !! (1)

      Niedoinformowany i niedouczony !
      zanim następnym razem coś napiszesz to poczytaj troche na dany temat i sprawdź jakie są składowe ceny paliwa

      • 5 4

      • normalny debil ?

        • 0 0

    • Do malkontenta

      Ale którzy niektórzy zarabiają tyle samo? Bo że nie w LOTOS-ie to pewne. Na szczęście :)

      • 1 0

  • a pamiętacie jak jakas "agencja raitingowa" w 2009 roku oceniła długofalową wartość akcji LOTOS na 0 zł? (3)

    Mówiąc wporst z dnia na dzień agencja wprowadziła w popłoch inwestorów sugerując upadłość LOTOSU czym doprowadziła do załamania kursu. Czemu takimi rzeczami nie zajmuje się ABW? To była jawna spekulacja, ceny poleciały do 11 zł za akcję jesli dobrze pamiętam... ktoś skręcił na tym genialne lody a teraz spija śmietankę. A my mamy paliwo droższe niż w Hispzani i kilkunastu innych europejskich krajach. W praktyce mało który kraj ma już droższe od nas paliwo...

    • 14 1

    • paliwo mamy tańsze

      niż w Hiszpanii i kilkunastu innych krajach UE

      • 0 0

    • (1)

      ..ale wiesz, że wspomniane przez Ciebie 11zł, to nie była cena minimalna...
      tą była 7,2zł ,gdyby Ktoś wówczas kupil akcję na krótki termin 4m-ce,
      to by całkiem nieźle zarobił.

      • 2 0

      • a nie wiedziałem, że akcje spadły aż do 7,2 zł...

        istny rozbój i chyba to nie miało nic wspólnego z logiką. Pewnie same działki pod rafinerią, dizałki pod stacjami beznynowymi, sama rafineria, stacje, magazyny ropy, kontrakty, paliwo w obrocie było więcej warte niż wszystkie akcje razem wzięte razy 7,2 zł. Także ryzyka nie było... To, że ktoś nieuczciwie na tym wszystkim zarobił (lub zarabia nadal będąc współwłaścicielem) jest dla mnie bezsprzeczne... Ale u nas służby specjalne nie są od ochrony firm zajmujących się energetyką lecz dla prowadzenia wojenek politycznych. I tak było i jest - niezależnie od tego kto u steru.

        • 0 0

  • (2)

    Gdyby porównać nowoczesność obu zakładów rafineryjnych, przerabiających
    ropę naftową, czyli gdański Lotos i płocki Orlen, to pomimo, że Orlen jest
    czterokrotnie większym zakładem, to Lotos bije Orlen na głowe pod kątem
    nowoczesności i budowania marki poprzez cieżką pracę
    i odważne wprowadzanie projektów inwestycyjnych.

    • 11 1

    • (1)

      nie wiem jesli chodzi o lotos jak nowoczesna firma jest, ale na pewno wiem ze maja 33% rynku w polsce. Szkoda tylko ze na grupe lotos wsklad ktorej wchodzi jak dobrze pamietam 17 spolek, w tej chwili lotos parafiny zostal juz sprywatyzowany i nie jest juz czescia lotosu takie same przymiarki sa robione pod prywatyzacje lotos cargo... szkoda.

      • 5 1

      • lotos cargo

        nie ma takiej spółki...

        • 1 1

  • Marka Manchester United na giełdzie w Londynie warta 1 miliard funtów

    Czym się podniecacie biedaki.

    • 0 0

  • ORLEN JEST ruskich

    i jest więcej wart

    • 3 0

  • Miał być przewał - nie wyszło. (1)

    Pamiętacie jak kila lat temu wycenili Lotos jako nic nie wartą spółkę.A był to kroczek do sprzedania za grosze Lotosa przez naszych parchów sejmowych z tym że oni sami za taką sprzedaż ustawili by się na kilka pokoleń finansowo.

    • 33 4

    • Zapomniałeś napisać

      że taka niską wycenę wystawiło WĘGIERSKIE biuro bukmacherskie.. A możesz też mi podpowiedzieć ilu żydów jest w sejmie? bo z Twojego pisania wynika że wszystcy...

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane