• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka Lotos warta ponad miliard złotych

erka
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł. Wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł.

W 9. edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, opublikowanym w dzienniku "Rzeczpospolita", wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł. Od 2004 roku i pierwszej edycji rankingu udało się ponad czterokrotnie podwyższyć jej wartość.



- Jesteśmy bardzo dumni z tego wyniku. To wielki sukces wszystkich pracowników Grupy Kapitałowej Lotos - mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką. - Tym bardziej, że udało nam się znacząco podwyższyć wartość marki w czasach kryzysu i wielkich wyzwań rynkowych. Ze słabo rozpoznawalnego symbolu i nazwy, staliśmy się marką budzącą pozytywne emocje, przyciągającą klientów, którzy coraz częściej wybierają naszą markę, nasze stacje. Z roku na rok coraz bardziej przekonują się, że mogą tu liczyć na najlepsze produkty i potrzebną pomoc. I to właśnie jest dla nas warte miliardy złotych.

W poprzedniej edycji rankingu Lotos zajął 11. miejsce z wartością marki szacowaną na 865,1 mln zł. W stosunku do roku 2011 jej wartość wzrosła więc o ponad 15 proc.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (47)

  • Ciekaw jestem.... (1)

    ...jaki udział ma p.A . Goliszewska , pisząc ,,udało NAM się ....itd/ w aktualnej wartości Lotosu, czyżby znowu coś się miało ,,dziać,, na rzeczy....

    • 2 0

    • a coś szerzej?

      bo brzmi to tajemniczo ;-)

      • 0 0

  • to teraz "sprywatyzować " ruskom za złotówkę

    "sprywatyzować" w cudzysłowie, bo ostatnia rosyjska oferta pochodziła od PAŃSTWOWEJ FIRMY! chore... czytać, sprawdzać, dociekać, edukować się, bo chory Naród POlskawy łyka wszystko.

    • 5 0

  • subiektywna krytyka (1)

    Marka Lotos mogłaby być dużo więcej warta, gdyby ktoś zadbał o właściwą identyfikację marki, a nie to co obecnie. Mariaż logo Lotos z biało-zielonymi koszulkami Lechii, szczególnie z tymi z ukośnym pasem, to kompletna pomyłka. Usilne "naklejanie" żółtego paska z czerwonym logo wygląda graficznie, stylistycznie i kompozycyjnie po prostu tragicznie. To nie pierwszy i jedyny przykład jak logo Lotos jest eksponowane na strojach sportowych i różnych podobnych. Warto wziąć przykład z firm, choćby Orlenu, gdzie potrafią czasem odejść od biało czerwonej stylistyki i jak np kiedyś podczas rajdu Dakar, część samochodów sponsorowanych przez Orlen, miało białe logo na czarnym tle - bo konieczne było skomponowanie tego z kolorystyką pozostałych sponsorów oraz samych samochodów. Kolejny przykład to wizualizacja stacji benzynowych, które - o czym wie każdy mający do czynienia z handlem sieciowym - są głównym i najlepszym nośnikiem reklamy firmy. Wielośc kolorów, kiepskie ich dobranie, często tragiczne podświetlenie (vide: pylony reklamowe obu stacji przy autostradzie A1 do obejrzenia po zmroku) są klasycznym przykładem braku profesjonalizmu w przygotowaniu odpowiedniej identyfikacji, technicznej realizacji a następnie oceną gotowego "produktu marketingowego". Żadna duża sieć stacji beznzynowych nie ma tak brzydkich i niedopracowanych estetycznie stacji. Kolejny temat to archaiczna typograficznie czcionka użyta w logo Lotos. Zwykła, tradycyjna czcionka, którą jak pamiętam stosowałem ok 25-30 lat temu w szkole podstawowej, gdy byłem odpowiedzialny za przygotowanie gazetek szkolnych. Dziś możliwość typografii są tak olbrzymie, kreatywność grafików tak duża, że naprawdę możnaby w sposób prawie niezauważony unowocześnić to logo, nie tracąc nic na jego rozpoznawalności a zyskując na estetyce. Bo to co ładne zawsze jest bardziej lubiane. Szkoda, naprawdę szkoda i czasem się zastanawiam jak w tak olbrzymiej korporacji nie ma nikogo kto by nie zauważył jak wielak przepaść w identyfikacji i estetyce marki jest pomiędzy Lotos a Orlenem, ale również innymi sieciami jak Statoil, Shell, etc.

    • 8 1

    • brawo

      kto się tam dorwie do CI ten miesza i chce wnieść "coś" swojego :-(

      • 1 0

  • profesjonalnie by było gdyby Pani Redaktor podała wartość marki Orlen

    jej dynamikę i inne parametry.
    Bez odniesienia się do jakiegoś benchmarku każde dane to WIELKI sukces.
    Wystarczyło wykonać małą pracę i spróbować dokonać porównania i analizy - wiadomo wielkość firm jest różna, ale Orlen jest krócej na rynku, za to w markę tę zainwestowano wyższe fundusze ...

    • 5 0

  • ORLEN JEST ruskich

    i jest więcej wart

    • 3 0

  • dddax (2)

    a tak Lotos dba o pracowników. wynajety hipodrom co roku koncerty, kucharze atrakcje, a w 2011 nawet Lechia grała z prawocnikami meczyk :D :))

    • 2 2

    • ja bym wolał premię, albo podwyżkę, a o entertainment zadbam sobie sam

      • 3 0

    • hipodrom

      w tym roku nie robili imprezy dla pracowników (pewnie ktoś się obraził w szklanej budowli na Elbląskiej po kilku słowach krytyki za organizację),tak więc masz złe informacje

      • 2 0

  • Marka Manchester United na giełdzie w Londynie warta 1 miliard funtów

    Czym się podniecacie biedaki.

    • 0 0

  • Inwestycje, podnoszenie wartości firmy, a ZZ nie mogą wywalczyć podwyżki dla pracowników. Zarząd chce dać 1,5% a inflacja 2,7%. Niezły PR ktoś LOTOSOWI robi:(

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane