- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (214 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (251 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (229 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (201 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
Marka Lotos warta ponad miliard złotych
W 9. edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, opublikowanym w dzienniku "Rzeczpospolita", wartość marki gdańskiego koncernu paliwowego wyceniono na 1023 mln zł. Od 2004 roku i pierwszej edycji rankingu udało się ponad czterokrotnie podwyższyć jej wartość.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego wyniku. To wielki sukces wszystkich pracowników Grupy Kapitałowej Lotos - mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką. - Tym bardziej, że udało nam się znacząco podwyższyć wartość marki w czasach kryzysu i wielkich wyzwań rynkowych. Ze słabo rozpoznawalnego symbolu i nazwy, staliśmy się marką budzącą pozytywne emocje, przyciągającą klientów, którzy coraz częściej wybierają naszą markę, nasze stacje. Z roku na rok coraz bardziej przekonują się, że mogą tu liczyć na najlepsze produkty i potrzebną pomoc. I to właśnie jest dla nas warte miliardy złotych.
W poprzedniej edycji rankingu Lotos zajął 11. miejsce z wartością marki szacowaną na 865,1 mln zł. W stosunku do roku 2011 jej wartość wzrosła więc o ponad 15 proc.
Miejsca
Opinie (47)
-
2012-12-27 16:56
Ciekaw jestem.... (1)
...jaki udział ma p.A . Goliszewska , pisząc ,,udało NAM się ....itd/ w aktualnej wartości Lotosu, czyżby znowu coś się miało ,,dziać,, na rzeczy....
- 2 0
-
2012-12-27 17:06
a coś szerzej?
bo brzmi to tajemniczo ;-)
- 0 0
-
2012-12-27 17:27
to teraz "sprywatyzować " ruskom za złotówkę
"sprywatyzować" w cudzysłowie, bo ostatnia rosyjska oferta pochodziła od PAŃSTWOWEJ FIRMY! chore... czytać, sprawdzać, dociekać, edukować się, bo chory Naród POlskawy łyka wszystko.
- 5 0
-
2012-12-27 19:03
subiektywna krytyka (1)
Marka Lotos mogłaby być dużo więcej warta, gdyby ktoś zadbał o właściwą identyfikację marki, a nie to co obecnie. Mariaż logo Lotos z biało-zielonymi koszulkami Lechii, szczególnie z tymi z ukośnym pasem, to kompletna pomyłka. Usilne "naklejanie" żółtego paska z czerwonym logo wygląda graficznie, stylistycznie i kompozycyjnie po prostu tragicznie. To nie pierwszy i jedyny przykład jak logo Lotos jest eksponowane na strojach sportowych i różnych podobnych. Warto wziąć przykład z firm, choćby Orlenu, gdzie potrafią czasem odejść od biało czerwonej stylistyki i jak np kiedyś podczas rajdu Dakar, część samochodów sponsorowanych przez Orlen, miało białe logo na czarnym tle - bo konieczne było skomponowanie tego z kolorystyką pozostałych sponsorów oraz samych samochodów. Kolejny przykład to wizualizacja stacji benzynowych, które - o czym wie każdy mający do czynienia z handlem sieciowym - są głównym i najlepszym nośnikiem reklamy firmy. Wielośc kolorów, kiepskie ich dobranie, często tragiczne podświetlenie (vide: pylony reklamowe obu stacji przy autostradzie A1 do obejrzenia po zmroku) są klasycznym przykładem braku profesjonalizmu w przygotowaniu odpowiedniej identyfikacji, technicznej realizacji a następnie oceną gotowego "produktu marketingowego". Żadna duża sieć stacji beznzynowych nie ma tak brzydkich i niedopracowanych estetycznie stacji. Kolejny temat to archaiczna typograficznie czcionka użyta w logo Lotos. Zwykła, tradycyjna czcionka, którą jak pamiętam stosowałem ok 25-30 lat temu w szkole podstawowej, gdy byłem odpowiedzialny za przygotowanie gazetek szkolnych. Dziś możliwość typografii są tak olbrzymie, kreatywność grafików tak duża, że naprawdę możnaby w sposób prawie niezauważony unowocześnić to logo, nie tracąc nic na jego rozpoznawalności a zyskując na estetyce. Bo to co ładne zawsze jest bardziej lubiane. Szkoda, naprawdę szkoda i czasem się zastanawiam jak w tak olbrzymiej korporacji nie ma nikogo kto by nie zauważył jak wielak przepaść w identyfikacji i estetyce marki jest pomiędzy Lotos a Orlenem, ale również innymi sieciami jak Statoil, Shell, etc.
- 8 1
-
2012-12-27 19:10
brawo
kto się tam dorwie do CI ten miesza i chce wnieść "coś" swojego :-(
- 1 0
-
2012-12-27 19:14
profesjonalnie by było gdyby Pani Redaktor podała wartość marki Orlen
jej dynamikę i inne parametry.
Bez odniesienia się do jakiegoś benchmarku każde dane to WIELKI sukces.
Wystarczyło wykonać małą pracę i spróbować dokonać porównania i analizy - wiadomo wielkość firm jest różna, ale Orlen jest krócej na rynku, za to w markę tę zainwestowano wyższe fundusze ...- 5 0
-
2012-12-27 21:47
ORLEN JEST ruskich
i jest więcej wart
- 3 0
-
2012-12-27 23:53
dddax (2)
a tak Lotos dba o pracowników. wynajety hipodrom co roku koncerty, kucharze atrakcje, a w 2011 nawet Lechia grała z prawocnikami meczyk :D :))
- 2 2
-
2012-12-28 00:23
ja bym wolał premię, albo podwyżkę, a o entertainment zadbam sobie sam
- 3 0
-
2012-12-29 10:10
hipodrom
w tym roku nie robili imprezy dla pracowników (pewnie ktoś się obraził w szklanej budowli na Elbląskiej po kilku słowach krytyki za organizację),tak więc masz złe informacje
- 2 0
-
2012-12-28 03:27
Marka Manchester United na giełdzie w Londynie warta 1 miliard funtów
Czym się podniecacie biedaki.
- 0 0
-
2012-12-29 13:40
Inwestycje, podnoszenie wartości firmy, a ZZ nie mogą wywalczyć podwyżki dla pracowników. Zarząd chce dać 1,5% a inflacja 2,7%. Niezły PR ktoś LOTOSOWI robi:(
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.