- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (107 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (149 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (97 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Producent bielizny damskiej - grupa Esotiq & Henderson - zanotował rekordowe przychody w 2023 r., a firma LPP Logistics należąca do producenta odzieży LPP uruchomiła na początku stycznia tego roku pierwsze zagraniczne duże centrum dystrybucyjne. Trójmiejskie firmy modowe rozpychają się na rynku.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży gdańskiej firmy Esotiq & Henderson wyniosły w 2023 r. ok. 273,8 mln zł i były wyższe o 15 proc. rok do roku - podała spółka w komunikacie. Tylko w samym grudniu ub. roku wyniosły ok. 30,9 mln zł mln zł (wzrost o ponad 25 proc. rok do roku).
Jak szacuje spółka, przychody grupy ze sprzedaży internetowej wzrosły w całym ub. roku o ponad 36 proc. do ok. 52,7 mln zł. Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy w 2023 r. wyniosła z kolei blisko 65 proc. (wzrost o ponad 2 pkt proc. r/r). Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec grudnia 2023 r. wynosiła 17 774 m kw. i była mniejsza o ok. 2 proc. niż rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych, głównie bielizny i kosmetycznych. Od lat współpracuje z modelką Joanną Krupą. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz za granicą. Marka Esotiq obecnie posiada 304 salony w całej grupie, w tym 240 sklepów franczyzowych i 64 sklepy własne.
Za to gdańska spółka z grupy LPP nowy rok rozpoczyna z nowym centrum dystrybucji. Firma LPP Logistics uruchomiła w Rumunii pierwsze zagraniczne Centrum Dystrybucyjne zaledwie po roku od rozpoczęcia jego budowy. Zlokalizowane jest ono w CTPark Bucharest West pod Bukaresztem, w gminie Bolintin-Deal. To już drugi obiekt magazynowy zarządzany przez gdańską spółkę w Rumunii i ósmy w całym portfolio Grupy. Obecnie łączna powierzchnia magazynowa LPP Logistics wynosi blisko 0,5 mln m kw.
Nowy magazyn dedykowany jest zaopatrzeniu klastra rynków południowych - rumuńskiego, bułgarskiego, węgierskiego, chorwackiego, serbskiego oraz greckiego, a także Macedonii Północnej.
- Lokalizacja centrum dystrybucyjnego na południu Europy została wyznaczona poprzez tzw. środek grawitacji względem odległości sieci salonów stacjonarnych Grupy. Na koniec czwartego kwartału roku obrotowego 2023/24 w portfelu marek LPP w tym regionie znajdzie się już przeszło 500 sklepów, a w najbliższych latach spółka zamierza kontynuować ekspansję m.in. w Rumunii czy Grecji. Logistyczne wsparcie dostaw do tak rozbudowanej sieci sprzedaży jest więc kluczowe dla realizacji strategii biznesowej Grupy - wskazuje Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics.
Magazyn ma wspierać także dostawy do rumuńskiego Fulfillment Center oraz pełnić rolę hubu cross dockowego dla części dostaw z Polski. Dzięki strategicznemu położeniu magazyn daje możliwość dywersyfikacji transportu morskiego poprzez czarnomorski port Konstanca, a także stanowi doskonałe zabezpieczenia alternatywnego szlaku dostaw na rynek ukraiński. Wykorzystanie infrastruktury największego portu w Rumunii pozwala również na odbiór zamówień Grupy bezpośrednio od dostawców z Azji.
Firma LPP jest właścicielem marek: Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-16 14:33
(4)
No cóż, czas, żeby LPP dostrzegło klientów bardziej dojrzałych i świadomych, bo ja od lat niczego tam nie kupiłam (klientka 40+). Wolę kupić mniej, a lepszej jakości
- 72 3
-
2024-01-16 15:05
Myślę, że (1)
mniej, ale lepszej jakości przychodzi z wiekiem (bez urazy). Sam tak mam, teraz wolę wydać więcej pieniędzy ale mieć bardzo dobry produkt. W LPP też od lat już niczego nie kupowałem.
- 13 0
-
2024-01-17 08:25
Jesli to przychodzi z wiekiem, to jestem stary od malego.
- 1 0
-
2024-01-16 14:50
Faktycznie jakość materiałów jest "powalająca". (1)
Za komuny z dużo lepszych materiałów szyli ciuchy robocze.
- 21 0
-
2024-01-17 08:42
dzisiaj również odzież robocza jest robiona z lepszych materiałów :) i odpowiednio też kosztuje
- 0 0
-
2024-01-16 20:41
Super, gratulujemy (2)
Trójmiejskie marki w końcu na światowych rynkach. Tak trzymać. Oby było więcej takich sukcesów.
- 12 4
-
2024-01-17 01:57
Chlam a nie marki.marki to hugo boss,l.v,czanell,prada,t.h (1)
- 2 2
-
2024-01-17 06:54
To są tzw. marki, w które ubiera się biedota aby "wyglądać" na bogatszych niż w rzeczywistości są. Prawdziwe marki premium nie posiadają na ubraniach znaków firmowych bądź nazwy firmy. Dla większości, są nierozpoznawalne.
Popatrz na światowych miliarderów i co noszą na sobie. Teoretycznie "zwykłe" swetry, bluzy i t-shirty, w rzeczywistości kosztujące tysiące dolarów za sztukę.- 1 0
-
2024-01-16 15:38
Esotiq , LPP (7)
Esotiq też spadł na psy, dwa razy założony stanik, rozjechał się na fiszbinach jak u starej klaczy, majtki po dniu noszenia rozciągnięte i można nimi polerować buty. Jakość w tych firmach, jest żadna! Żerują tylko na młodzieży, bo myślący konsument dopłaci i kupi dobry gatunkowo produkt.
- 50 7
-
2024-01-17 01:56
Tylko hugo boss albo czanelek
- 1 2
-
2024-01-16 19:08
Wystarczy dobrze dobrać rozmiar, nic się nie rozejdzie ;)
- 2 9
-
2024-01-16 18:59
Znam kogos kto tam pracuje (1)
Staniki sa warte od 9zl, a sprzedawane za kilka stow
- 5 1
-
2024-01-16 22:30
Chyba na tym polega biznes.
Żeby kupować tanio i drogo sprzedawać. Chociaż oczywiste się wydaje, że gdyby produkowali bieliznę w Polsce z polskich produktów to mieliby mniejszy zarobek.
- 4 2
-
2024-01-16 16:34
(2)
Mi się ostatni zakup stanika też u nich nie udał. Leżał świetnie, więc wzięłam w trzech kolorach. Wszystkie się rozlazły w obwodzie. Kiedyś to nie do pomyślenia.
- 8 0
-
2024-01-16 20:53
(1)
Przytyałaś
- 6 9
-
2024-01-17 02:08
raczej 60tka w sklepe dla 0'
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.