• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milion złotych kary dla portalu Wakacje.pl

VIK
27 grudnia 2023, godz. 12:00 
Opinie (145)
Decyzja o karze dla Wakacje.pl jest nieprawomocna - spółka może złożyć od niej odwołanie i już zapowiedziała, że to zrobi. Zarząd firmy nie zgadza się z oceną prezesa UOKiK. Decyzja o karze dla Wakacje.pl jest nieprawomocna - spółka może złożyć od niej odwołanie i już zapowiedziała, że to zrobi. Zarząd firmy nie zgadza się z oceną prezesa UOKiK.

Spółka Wakacje.pl, oferująca m.in. sprzedaż wycieczek, ma zapłacić ponad milion złotych kary za pokazywanie nieaktualnych lub niepełnych cen ofert - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka zapowiada odwołanie się od tej decyzji.



Kto powinien odpowiadać za prezentowanie aktualnych cen w portalach turystycznych?

Według UOKiK portal Wakacje.pl, który oferuje wyszukiwarkę i sprzedaje przez internet wycieczki różnych organizatorów, wprowadza klientów w błąd, podając nieaktualne informacje o cenach.

- Każdy konsument może wpisać na tej stronie swoje kryteria i według nich wyszukać oferty zagranicznych wyjazdów, może je też sortować od najtańszych do najdroższych oraz filtrować według cen. Następnie wyświetla się lista ofert wraz z cenami, które w wielu przypadkach nie zgadzały się z cenami podanymi po kliknięciu w szczegóły oferty: były wyższe lub niższe. Często nie zawierały obowiązkowej składki na fundusz gwarancyjny lub były to ceny historyczne - podał UOKiK w komunikacie.
Vectra ma zwrócić klientom pieniądze Vectra ma zwrócić klientom pieniądze

Z monitoringu serwisu Wakacje.pl przeprowadzonego przez UOKiK w toku postępowania wynikało, że problem różnic cenowych dotyczył co najmniej 40 proc. sprawdzonych ofert. Powodowało to zafałszowanie wyników wyszukiwania: niektóre z nich powinny się plasować na innych miejscach w rankingu najtańszych ofert, zaś niektóre mogły nie być widoczne.


- Przeglądając i analizując wyniki wyszukiwania, konsumenci nie otrzymywali wiarygodnych i porównywalnych informacji o cenach wycieczek, podczas gdy tzw. listingi mają za zadanie umożliwić konsumentom porównanie ofert bez konieczności analizy i weryfikacji każdej propozycji z osobna. W efekcie konsumenci nie docierali do ofert, które spełniłyby ich kryteria, poświęcając czas na zapoznanie się z takimi, które im nie odpowiadały. Poprzez nierzetelne działanie wyszukiwarki konsumenci byli wprowadzani w błąd, wskutek czego mogli podejmować nieoptymalne decyzje zakupowe - podał UOKiK.
Przykłady:
  • 7 dni na Kubie, 1 osoba. Wyniki wyszukiwania: 7 127 zł, po rozwinięciu szczegółów oferty: 8 475 zł - różnica w cenie to 1 348 zł.
  • 7 dni w Egipcie, 1 osoba. Wyniki wyszukiwania: 2 480 zł, po rozwinięciu szczegółów oferty: 3 112 zł - różnica w cenie to 632 zł.
  • 7 dni w Hiszpanii, 1 osoba. Wyniki wyszukiwania: 3 737 zł, po rozwinięciu szczegółów oferty: 3 975 zł - różnica w cenie to 238 zł.


- Na stronach internetowych i w wyszukiwarkach ofert powinny być pokazywane ceny aktualne i kompletne, tak by konsument nie musiał weryfikować, jaki jest rzeczywisty koszt wycieczki w celu podjęcia najkorzystniejszej dla niego decyzji zakupowej. Przedsiębiorca prowadzący serwis internetowy, który umożliwia wyszukiwanie i sortowanie ofert z uwzględnieniem wysokości cen, odpowiada za przejrzyste ich prezentowanie, dlatego zgodnie z prawem musi mieć pewność, że cena zawiera wszystkie obowiązkowe opłaty i podawać je na każdym etapie, gdy informuje o koszcie wyjazdu. Nie można oczekiwać, że konsument będzie podchodził z podejrzliwością do przekazywanych mu informacji, tak samo jak nie można doprowadzać do sytuacji, aby wyszukiwarka ofert wprowadzała konsumentów w błąd - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Za stosowanie nieuczciwej praktyki gdańska spółka Wakacje.pl została ukarana przez prezesa UOKiK karą finansową w wysokości ponad miliona złotych (1 060 138 zł). Decyzja jest nieprawomocna - spółka może złożyć od niej odwołanie i już zapowiedziała, że złoży, ponieważ zarząd spółki nie zgadza się z oceną prezesa UOKiK.

IMPREZY I WYDARZENIA Sylwester w Trójmieście: imprezy, bale i kolacje

paź 5
Paweł Stasiak z zespołem PapaD
Kup bilet

- Wakacje.pl to serwis zbierający i prezentujący oferty blisko 100 biur podróży. Prezes UOKiK obarczył Wakacje.pl odpowiedzialnością za różnice w cenach ofert tychże biur, które mogą występować pomiędzy ceną wyświetlaną na wynikach wyszukiwania a widoczną na szczegółowym widoku oferty. UOKiK pominął okoliczność, że serwis Wakacje.pl, jako agent turystyczny, prezentuje zawsze ceny, jakie zostały mu przesłane przez biura podróży i na żadnym etapie nie wpływa na ich poziom. Same biura podróży powinny zgodnie z obowiązującymi przepisami przesyłać aktualne ceny do swoich pośredników, w tym do Wakacje.pl. W tym postępowaniu zostaliśmy obarczeni odpowiedzialnością za coś, na co nie mamy wpływu. Nie ma takiej czynności, którą Wakacje.pl mogłyby samodzielnie wykonać, żeby zlikwidować te rozbieżności - mówi Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl.
Do decyzji UOKiK o ukaraniu spółki Wakacje.pl odniosły się także biura podróży.

- W EXIM Tours oferujemy ponad 24 mln sposobów na spędzenie urlopu. Ta ogromna baza danych, gdzie zmiana jednej składowej wpływa na cenę tysięcy ofert - musi najpierw zaktualizować się w systemach wewnętrznych organizatorów, a następnie być wyeksportowana do tysięcy biur podróży w całej Polsce. I ten proces po prostu trwa. Sposób działania portalu Wakacje.pl nie różni się od tego, jak działają inne, podobne platformy w Polsce, a także w Niemczech czy Wielkiej Brytanii - mówi Marcin Małysz, prezes EXIM Tours.

- Ceny prezentowane w systemach rezerwacyjnych ulegają ciągłej zmianie ze względu na dynamikę wypełnień miejsc w hotelach i samolotach. Z uwagi na ilość danych proces aktualizowania cen w systemach wymaga określonego czasu i nie zawsze może się odbyć w czasie rzeczywistym. Zawsze jednak, w momencie zakładania rezerwacji, system potwierdza aktualną cenę. Klient zawiera umowę świadomie, znając dokładną cenę imprezy i co ona zawiera. Wszyscy chcemy je prezentować klientom uczciwie i transparentnie, wykorzystując przy tym wszelkie możliwości technologiczne - mówi Janusz Śmigielski, wiceprezes Grecos Holidays.
To niejedyne działania prezesa UOKiK w sprawie informowania konsumentów o cenach wycieczek - w toku jest postępowanie przeciwko Travelplanet.pl.

Dodatkowo UOKiK w postępowaniach wyjaśniających sprawdza również, jak ceny na swoich stronach prezentują biura podróży, a także to, jak organizatorzy turystyki rozpatrują reklamacje czy jaka jest treść ugód zawieranych z konsumentami w ramach reklamacji. Ponadto UOKiK analizuje wypełnianie przez organizatorów turystyki obowiązków przedkontraktowych w zakresie przekazywania konsumentom informacji niezbędnych do zawarcia umowy. Sprawdza też zasady moderowania opinii na stronach internetowych biur podróży oraz wyjaśnia okoliczności związane z informowaniem konsumentów o zmianie hotelu i podwyższeniu ceny wycieczki. Działaniami wyjaśniającymi objęci są touroperatorzy, w tym Nowa Itaka, Coral Travel, TUI i Rainbow Tours.
VIK

Miejsca

Opinie (145) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • współczesny konsument jest za głupi żeby rozwijać ofertę (3)

    całość ma być na jednym obrazku z maksymalnie dwu zdaniowym opisem

    • 15 36

    • No i co z tego? Czy sprzedający muszą na tym żerować?

      • 12 3

    • Współczesny konsument ma dość januszowania.

      Czasy kiedy każdy oszukiwał każdego, a wyłudzenia były powodem do dumy już dawno minęły.

      • 13 4

    • Ta, a na allegro konsument sobie nie radził z dodaniem kosztów wysyłki do ceny produktu, to wyłącznie jego wina i jego problem. Tylko nagle jak serwis zmienił sortowanie z gołej ceny na sumę, to sprzedawcy przestali tam chować koszty-niespodzianki. I czy ktoś na tym stracił? Co najwyżej największe Janusze biznesu.

      • 9 3

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Ogółem nie ma przejrzystości ofert. W wielu dziedzinach. Mam wrażenie ,że jest jakies przyzwolenie na robienie ludzi w bambuko.

    • 276 7

    • bo rzymskie korporacje mogą robić ludzi w ch.... (8)

      a Ty jak zgasisz jakieś świeczki to od razu do paki najlepiej.
      Co dają te śmieszne kary, które i tak płacą klienci/pracownicy? To właściciele powinni być karani raz a gdy problem się powtórzy to konfiskata firmy gdyż służy do popełniania przestępstwa i tyle - znajomemu jakoś auto zajęli bo służyło do przemytu - no ale mój znajomy to nie filantrop (czyli kapitalista wg aktualnej nowomowy).

      • 19 9

      • swój rozum masz...?

        ...to nie daj się!:)

        • 6 9

      • Serio wszędzie widzisz Żydów? (6)

        A ilu znasz osobiście?

        • 6 13

        • (2)

          Panuje dziwna specyficzność, z ciekawości wchodząc na wikipedię i sprawdzając życiorys wielu polityków, prezesów firm, reżyserów itd natrafiamy na powtarzającą się ciągle tą samą informację w sekcji "wczesne życie", zwłaszcza w angielskiej wersji językowej, gdyż tam takich informacji jeszcze nie ukrywają.
          Ciekawe prawda? :)

          • 11 4

          • Że są mądrzejsi i więcej w życiu osiągają?

            • 2 8

          • Na przykład właściciel TVN.
            Wikipedia: "David Zaslav was born into a Jewish family"

            • 6 0

        • Fakt, są żydowskie święta w najważniejszych (1)

          instytucjach państwowych i korporacjach - ale to pewnie mi się wydawało albo tak dla beki oni to robią :)
          Na szczęście lewica jest za świeckim państwem więc możemy spać spokojnie.

          • 1 2

          • Lewica jest za rozdziałem kościoła katolickiego od państwa, a nie za świeckim państwem.

            Krzyż im w Sejmie przeszkadza, ale pod chanukowym świecznikiem stali uśmiechnięci.

            Z resztą przewodnicząca Lewicy, Żukowska, jest wiadomego wyznania i się z tym nie kryje.

            • 12 1

        • Znam z telewizji.
          Obecna przewodnicząca Lewicy - Żukowska.

          Komorowska.
          Z Wikipedii:
          "Jest córką Jana Dziadzi (1925-1980) i ocalonej z Holokaustu Józefy z domu Deptuła (ur. 1929 jako Hana Rojer), którzy w 1954 zmienili nazwisko na Dembowscy. Oboje byli pracownikami Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego, a potem Spraw Wewnętrznych - w 1968 na fali czystek antysemickich oboje zostali wysłani na wcześniejszą emeryturę"

          • 10 0

    • Ale czego tu nie rozumiesz?

      • 1 0

    • A urzędach za to jest przejrzystość

      Szczególnie w zatrudnianiu swoich.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tak się kusi potencjalnych klientów (15)

    • 163 10

    • Kolejna grupa oszustów i krętaczy :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Powinni dostać karę 10 milionów. (4)

      • 10 7

      • Ty ale to jest

        Spoleczka z bastionu PO. Chcesz swoich karać?

        • 11 11

      • (2)

        I tak dalej sa najtansza oferta :) zatem korzystac z ich uslug bede.

        • 1 4

        • (1)

          Oni nie są ofertą. Oni sprzedają to,co daje organizator. Są njatansi, o ile organizator ma najtańsza ofertę.

          • 6 1

          • Ok panie akuratny,oferta to przenosnia.Wiem jak dziala portal bo kiedys pracowalem w konkurencyjnej firmie.

            • 0 0

    • Problem jest inny

      Większość lotów odbywa się tanimi liniami - dlatego ceny się zmieniają dynamicznie. Gdyby były czartery to ceny byłyby bardziej stałe.

      • 12 4

    • Tui (4)

      Tui dokladnie tak samo robi. Reasumując lepiej samemu wszystko ogarnąć, samolot, hotel, samochod I mieć święty spokój...

      • 5 1

      • i jeszcze ziemniaki na miejscu i ogarnąć samemu obiad (3)

        wtedy masz święty spokój a nie płacisz za jedzenie w jakimś barze/restauracji.

        • 8 5

        • Sama ogarnialam (2)

          Ostatni mój urlop. W atrakcyjnym mieście na północy Niemiec. Po miesiącu. Korzystałam z Bookingu. Po miesiącu od pobytu przyszedł e-mail od właściciela posesji, że żąda opłat klimatycznych. Groził karami. Zaplacilam, chociaż w cenie pobytu nie było adnotacji, że jakieś dodatkowe koszty poniose.

          • 0 0

          • Trzeba było zlać typa, grozić to dużo ludzi grozi, niewielu cokolwiek robi w tej sprawie. Urząd przyczepilby się do niego, nie do Ciebie. Bo to na nim spoczywa obowiązek opłaty.

            • 1 0

          • Zreszta tez sam ogarniałem wyszło taniej jak z biurem podróży. Nie mam na co narzekać, no może tylko za krótko, bo pogoda tam 32 stopnie

            • 1 0

    • (1)

      Nie wiesz o czym piszesz. Zanim cena trafi do wakacji, musi być wysłana od organizatora. Musi się zaimportować. Tak jak pisali w artykule, to trwa. Umowę dostajesz na konkretną ofertę i cenę. Widzisz co kupujesz. Nie ma fizycznej możliwości, żeby ceny na portalach były identyczne, jak te w biurach w tym samym czasie. Identyczne są, jak dostajesz umowę. ale sama prezentacja może się różnić. Wystarczy, że biuro wyprzedaje miejsca i zmienia ceny. Na portal to trafia dużo później. I nie ma opcji, żeby to przeskoczyć.

      • 1 1

      • To wakacje importują dane z biur podróży i nie, nie trwa to długo... Tam jest brak umiejętności w ogarnianiu tego...

        • 4 0

    • Pracowałem w waku jako dev (1)

      Oni tam mają taki bałagan... Moim zdaniem ta kara jest słuszna... Oni mają wiele więcej problemów i to szalenie poważnych od strony technicznej. Szalenie i niespotykanie poważnych. Niestety, obowiązuje mnie tajemnica. Myślę, że gdyby znalazł się jakiś zawzięty gimbo-haker który opanował podstawowe podstawy programowania i sieci, poskładałby im stronę w trymiga... Całe GWP ma niezły bajzel...

      • 8 0

      • Co do GWP - uzupełniając - spójrzcie jak działa im poczta (o2 i wp) - jak wysypać potrafi się zliczanie nowych maili - czasem wpada liczba ujemna. Jak ktoś ma konto naście lat na o2 zapewne wie, że z kilku lat maile spadły mu z rowerka :D Do tego spójrzcie co się dzieje w inspektorze www waku i jak oni przesyłają dane - zapewniam że to zaledwie wierzchołek tego co tam się dzieje... Wierzchołek wierzchołka - jak to wygląda od środka niestety, nie mogę pisać... Ale to scenariusz na horror...

        • 6 0

  • (2)

    I słusznie lusznie nie po to place 10k za all inkluziv aby mieć pokój z widokiem na śmietnik..

    • 18 10

    • a ty jak, znow przerwa w szusowaniu? :-D :-D :-D (1)

      • 6 0

      • Nie. Teraz szusuje po korytarzu w Kocborowie

        A ty czego się wtrancasz?

        • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    zdarza się, ostatecznie w "koszyku" cena jest prawidłowa przy "płaceniu" (14)

    więc nie jest to dla mnie problemem, umiem czytać i widzę za co płacę.

    szkoda by dostali karę, bo więcej i tak zapłaci konsument : )

    • 63 191

    • (4)

      Czyli jak porównujesz oferty, masz je wszystkie dodawać do koszyka i przebijać się przez formularze?

      • 58 4

      • Nie jest to dla mnie koniec świata. Na pewno nie warte takiej kary. (1)

        • 3 38

        • Niech oddadza wszystkim zmarnowany czas jesli potrafią

          • 16 0

      • (1)

        Zasadniczo tak. Masz wyjaśnione w tekście ograniczenia technologiczne, powodujące różnice w cenie. Chyba można to zrozumieć?

        • 2 7

        • to nie są żadne ograniczenia technologiczne, tylko zwykłe oszustwo

          wystarczy napisać że cena nie jest gwarantowana, że jest jedynie indykacyjna, bo serwis do niczego nie służy

          Istnieją takie porównywarki jak Ceneo, ile razy sprawdzałem cenę produktu, to dziwnym trafem zgadzała się z oferowaną przez sklep.

          • 5 0

    • 40% przypadków to nie 'zdarza się' - to nagminne wprowadzanie w błąd co jest karane i słusznie

      • 56 1

    • Co zatem stoi na przeszkodzie aby taka cena znalazła się w wyszukiwarce ? Gdyby jeszcze można było z czegoś zrezygnować albo byłaby możliwość zwrotu jakiejś opłaty, to bym to zrozumiał, a tak to UOKiK ma tutaj rację.

      • 33 3

    • Dziękujemy przedstawicielowi Wakacje.pl za tę cenną opinię (2)

      Jako konsument pozowolę sobie się z nią nie zgodzić. Jest to zwykłe cwaniakowanie po januszowsku.

      • 45 4

      • Nie wiadomo czy to zamierzone. (1)

        • 0 14

        • wiadomo

          • 3 0

    • Expert02

      Klient nie zapłaci więcej, gdyż oferta musi być taka jak u touorperotora - w cenie maja już prowizje. ( Taka mają umowę z organizatorami- prowadziłam biuro więc doskonale wiem.
      To kwestia systemu- w większości sprzedaz przez jeden który od dawna zdominował. Za korzystanie z systemu płacą i agenci i organizatorzy - to gruba kasa , więc w końcu niech wezmą się do pracy i wyegzekwuje - klient już na wstępie powienien mieć pełną cenę w wyszukiwarce.
      1 mln kary spokojnie przełknąć.

      • 12 1

    • xxx

      Oszust musi płacić;)

      • 7 0

    • Popieram

      Prawda jest taka że każdy czyta i świadomie wybiera ofertę a
      Jeśli ma jakieś wątpliwości to zawsze można się skontaktować z konsultantem biura . Ja miałem przypadek zmiany miejsca pobytu i zostałem o tym fakcie poinformowany i cieszę się bo ta zamiana była dla nas korzystna. Zawsze będę jeździł z Wakacje.pl i korzystał z usług tego biura. . Polecam.
      M

      • 0 5

    • Nie zapłaci, bo oni nie mają swoich ofert. Wakacje i inne portale sprzedają organizatorów. Nie płacisz u nich żadnej prowizji. Mają te same ceny,co organizatorzy, ponieważ są tylko agentem turystycznym.

      • 0 2

  • Tyle razy byłem za granicą

    Przez w/w portal też.
    I nigdy nie miałem problemów.
    W dużej mierze cena końcowa zależy od kursu walut.
    Dla mniej kumatych, wysoki kurs droga wycieczka, niski kurs taniej.

    • 16 29

  • 4 osoby egipt (6)

    Wylot GDN 15000, wylot Waw 9800. Tym sie powinni zajac jak nas GDN robi w konika. Sprawdzone od 3 lat i nie latam z GDN

    • 46 7

    • A po co jechać do tego brudu? (2)

      Są ciekawsze miejsca. Jak chcesz mieć ciekawsze oferty to wylot z Frankfurtu, Berlina lub Katowic. Katowice to stolica czarterow.

      • 7 4

      • Dałem przykład (1)

        Czy to egipt czy grecja nie ma znaczenia. Bułgaria, Kreta, Cypr. Wszystko tansze z Waw, KAt, POZ, tylko GDN ceny kosmos

        • 19 4

        • Tu płacisz tantiemy bolkowi za nazwę

          • 3 0

    • Powtarzam od dawna - to problem managerów firm (czy linii lotniczych), którzy pochodzą z innych miast

      i olewają Trójmiasto.

      Kiedyś sprawdzałem połączenia z Londynu - nie dość że do np. Warszawy czy Krakowa było 2 razy więcej lotów, to były średnio o 30% tańsze, a jednocześnie zapełnienie samolotów do Gdańska 90%, do Krakowa 60%

      • 11 1

    • A to prawda. GDN najdrozsze.

      • 4 1

    • Dokladnie tak.

      Jwt.

      • 1 0

  • Podejrzewam kto może być winny zamieszania (3)

    Jest to xml. Plik xml, który synchronizuje oferty/systemy :-)

    • 15 2

    • (1)

      Albo json albo się kolejka w rabbitmq zatkala i w jednym miejscu się zaktualizowalo a w innym nie. A ostatecznie pewnie to co zawsze w IT. Pośpiech, niechlujstwo zaczynajace się juz na etapie opisywania zadan do wykonania, a konczac na oszczednosciach przy testowaniu

      • 9 0

      • Od kiedy praca w IT stala sie dochodowa to zlecieli sie do niej ludzie, ktorzy nie potrafia sklecic poprawnie i zrozumiale kilku zdan. Zadania (taski) wymagaja zazwyczaj analizy jakby to byl wiersz Norwida. Refinement polega na domyslaniu sie i dopytywaniu o szczegoly. To jest plaga szerzona przez zarzadzajach jak i zarzadzanych i pewnie juz tak zostanie bo na zadnym poziomie najpopularniejszej obecnie metodologii prowadzenia projektu nikt na to nie zwraca uwagi. Co gorsza walka z tym moze skutkowac zwolnieniem za nadmierne czepianie sie.

        • 4 0

    • tak, tak samo jak w Newagu

      albo w dieselgate i pierdzilionie innych tego typu sprawach. I tak synchronizuje że zawsze poślednik zyskuje a klient traci - oczywiście że wierzę.

      • 3 1

  • (7)

    A kiedy wreszcie zabiorą się za zagraniczne Booking.com? Pomijając już samo za i nie w sprawie dewastacji miasta przez robienie z mieszkań parahoteli dla głośnego bydła... Gdy chce się poprzez powyższą stronę rezerwować normalny hotel, do informacji dostajemy ceny - delikatnie mówiąc- odklejone od rzeczywistości. Do tego życzą sobie dziwnych przedpłat z d..py, wszystko jest droższe niż opłacając pobyt bezpośrednio w samym hotelu. Nie ma też cyrków z jakimiś dziwnymi przedpłatami. Rozumiem pewien zachwyt fajnopolakow, przecież Booking to angielskobrzmiąca, zagraniczna strona i trzeba zeń korzystac, aby byc modnum i fajnym. Dziwię się tylko, że krajowy organ który dowalił Wakacjom, nie tyka zagranicznego potentata...

    • 25 26

    • (1)

      Z każdego narzędzia trzeba umieć korzystać. Następnym razem jak walniesz się młotkiem w palec to też najlepiej zgłoś sprawę do UOKiK.

      • 14 7

      • Nie zrozumiałeś sensu? Wszystkich powinni traktować po równo. Nawet jeśli coś jest zagraniczne.

        • 6 7

    • Też kitują na cenach (1)

      Dla zalogowanych w aplikacji stałych klientów cena wyższa niż dla pozostałych, jeśli patrzysz z innego urządzenia.

      • 10 3

      • I co w tym dziwnego? Dla nowego klienta w ubezpieczalni lepsza oferta niz dla stalego ...... Ktos ma wieksza wartoac ubezpieczen dostaje lepsza stawke niz ten co ma jednego passata na OC itd.itd.

        • 0 2

    • Może jesteś za głupi na ten serwis ?

      Wielokrotnie korzystałem z bookingu i w Polsce i za granicą. Nigdy hotel nie doliczał nic ponad to co było w rezerwacji. A jak byly jakieś usługi płatne dodatkowo np parking to jeszcze to potwierdzałem w okresie gdzie mogłem anulować rezerwację bezpłatnie

      • 12 5

    • Masz troche oleju w glowie to soboe zorganizujesz hotel bezposrednio taniej zgadza sie ...ale...opinie klientow na booking fajnie sie czyta, co? Wyszukiwanie hoteli lub kwater z mapa, lokalizacja rowniez...... Itd.itd. w przypadku hotelu mozna ogarniac bezposrednio jednak w przypadku prywatnych kwater, agroturystyki w krajach typu wlochy, grecja itd. juz ciezko....nie mowiac juz o jakiejkolwiek gwarancji rezerwacji, ktora przykladowy Wloch potrafi odwolac nawet przez booking nie mowiac juz o indywidualnych 'umowach'. Na konirc dodam, ze w zaleznosci od 'poziomu' klienta booking'a lib/i aktualnej oferty czasem mozna mimo wszystko duzo taniej zarezerwowac niz bezposrednio-takze w hotelu wiec nie tak do konca omawiany booking (nawet dla klienta typu Janusz) jest 'bee'

      • 4 0

    • No to nie trafiłeś. Booki g to jeden z lepszych portali

      Kroi wynajmujacych srogo ale najemcom daje porządną obsługę i dobra oferte. Duzo z nich korzystam i mialem kilka sytuacji problematycznych i zawsze booking załatwił temat na moja korzyść.

      • 3 1

  • nie ma przymusu kupowania wyjazdów

    Więc jeśli ktoś kupuje to zakładam że zaakceptował daną ofertę, jej cenę i warunki. Socjalistyczne mieszanie sie urzędników jest zbedne i szkodliwe

    • 15 27

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka cywilna, a od roku 1999 jako spółka z o.o. Obecnie Rubo jest głównym filarem Grupy RUBO skupiającej 5 podmiotów gospodarczych. Zarówno Rubo Sp. z o.o. jak cała grupa wspiera się wyłącznie o kapitał polski. Rubo Sp. z o.o. jest producentem własnych systemów rusztowań oraz hal namiotowych.

Najczęściej czytane