• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony z Unii dla Portu Gdańsk

VIK
29 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne. Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.

Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym - to dwie największe inwestycje o wartości ok. 600 mln zł, które Port Gdańsk realizuje przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA podpisali umowy z inżynierami kontraktów.



Za nadzór nad pogłębieniem toru wodnego i modernizacją nabrzeży odpowiadać będzie konsorcjum, składające się z firm: Tractebel Engineering, Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych Eko-Invest oraz Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego. W ramach tego projektu zmodernizowanych zostanie ok. 5 km nabrzeży - Nabrzeże Oliwskie zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej zobacz na mapie GdańskaNabrzeże Mew zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Dworzec Drzewny zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeże Zbożowe zobacz na mapie Gdańska wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Tor wodny, od wejścia do Portu do obrotnicy przy stoczni Remontowa, będzie miał 12 metrów głębokości (przy nabrzeżach średnio 11,2m) i 90 m szerokości, a kanał Kaszubski osiągnie głębokość 10,8 metra (szerokość 75 m).

Realizacja drugiego projektu, obejmującego przebudowę układu drogowo-kolejowego, będzie monitorowana przez przedsiębiorstwo Sweco Consulting. Projekt obejmuje rozbudowę i modernizację układu komunikacyjnego w Porcie Zewnętrznym oraz dojazdu do terminali (ul. Kontenerowa zobacz na mapie Gdańska), przebudowę ulicy Budowniczych Portu Północnego zobacz na mapie Gdańska czy budowę parkingu dla samochodów ciężarowych przy ul.Portowej.

Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.
VIK

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • W porcie w Gdyni za to deweloper w porozumieniem z urzędem miasta, będzie stawiał bloki (9)

    • 78 11

    • Na terenach, na których i tak nie prowadzono od dawna przeładunków. (8)

      I bez perspektyw na ich wznowienie z racji marnych warunków nawigacyjnych i infrastrukturalnych. Gdybyś choć trochę znał się na temacie, to byś z pewnością dostrzegł, że to co wartościowe z punktu widzenia działalności portowej jest wykorzystywane i w sporej części zmodernizowane. Nie twierdzę, że tam akurat trzeba było postawić na 'city', ale z punktu widzenia współczesnej gospodarki morskiej wspomniane tereny już dawno straciły swoją wartość.
      PS Cieszy, że oba nasze porty się modernizują i rozwijają, oby tak dalej!

      • 14 17

      • 100% racji! (3)

        Niektórzy żyją jeszcze w świecie barek i żeglugi szuwarowo-bagiennej, a dziś niestety potrzeba głębokowodnych nabrzeży dostosowanych do dużych statków, jak chociażby te w Basenie Węglowym. To już jednak przerasta rozumki internetowych trolli i innych niedouczonych nieudaczników.

        • 9 7

        • rozumek masz maly wiec jestes tepym tlukiem

          • 2 4

        • zmiań IP

          • 3 5

        • Po

          • 1 4

      • Portowiec (1)

        Pisałeś z dwóch komputerów czy kolega z pokoju obok?

        • 4 6

        • to troll z urzędu miasta :)!

          • 3 3

      • na terenach, na których nigdy nie prowadzono przeładunków (1)

        Nabrzeża to nie tylko towary, port to nie tylko przeładunki.
        Mieszkaniówka w takiej okolicy to konflikty i problemy. A gdyby się udało to co poukładano, to port miałby tylko nabrzeza w wykopie i zero szans na rozbudowę. Teraz też nie są one wielkie ale trzymam kciuki. Bo głupotą jest zaniechanie tej działalnosci. Teren po Dalmorze powinien być bazą dla wycieczkowców...

        • 12 1

        • To tu jest 100% racji.

          Tu byłyby dobrze skomunikowane z miastem, a turyści, których tak bardzo lubimy, ściągaliby na Skwer oglądać te statki.

          • 8 1

  • Na Budowniczych Portu Północnego zraszacze. (3)

    Ciekawe czy w ramach przebudowy Budowniczych Portu Północnego od razu zamontują na poboczach zraszacze, bo jak jest sucho to jadąc na rowerze po 5 minutach wyglądam jak górnik.

    • 24 9

    • (2)

      Zgłoś się do ZZ solidarność
      po deputaty i inne przywileje górnicze

      • 13 1

      • Frajerze

        • 0 3

      • i po 14 stkę , po szkodliwe, po odzież roboczą i zorganizujcie jakiś protest , warto pokrzyczeć i pogwizdać !! I najważniejsze byście to robili w godzinach pracy!!!

        • 6 0

  • Pozytywne działanie

    Fajnie że coś zaczyna się dziać w Gdańskim Porcie. Tory wodne. Parkingi dla ciężarówek i super będzie jak zaczęto by rozbudowę portu i kolejki w myśl projektu rozbudowy całego portu. Widział bym pozytywnie wprowadzenie takiej karty dla działających, podwykonawców. Czy transportu jak Cargo Carta. Pełna kontrola i przyspieszenie w załatwianiu wielu spraw.

    • 4 2

  • 600 baniek?

    Ta kwota to chyba na waciki, połowę z tego to ZMPG wyda na ogrodzenie portu, ulice, oświetlenie i bramy ...

    • 2 3

  • Ale jak to ?

    Ktora z tych firm to firma poglebiarska?

    • 2 0

  • a kiedy zaczniecie wypłacać dywidendy od akcji pracowniczych

    to was nie minie wiec lepiej teraz niz pozniej z odsetkami

    • 1 2

  • Stare zdjecie

    Dalibyście choć raz aktualne zdjęcie

    • 3 0

  • No wiadomo

    Trzeba przygotować terminal w Bantustanie bo to dobry rynek zbytu jest :)

    • 2 6

  • PGE kibicuje!

    • 9 7

  • Ale jajka

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane