• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej ludzi w sklepach. Rzadziej wybieramy się na zakupy

erka
26 stycznia 2024, godz. 09:25 
Opinie (49)
Wszystkie formaty sklepów straciły klientów w 2023 r., a najwięcej hipermarkety. Wszystkie formaty sklepów straciły klientów w 2023 r., a najwięcej hipermarkety.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Proxi.cloud i UCE Research w 2023 r. klientów straciły wszystkie formaty sklepów. Najgłębszy spadek zanotowały hipermarkety - o 3,4 proc. zmniejszyła się też liczba wizyt. Według ekspertów część populacji znacznie rzadziej udaje się do sklepów albo całkowicie rezygnuje z wizyt w tych placówkach na rzecz e-handlu.



Ile czasu poświęcasz na zakupy stacjonarne?

Jak informują analitycy z UCE Research, wszystkie formaty ror do roku straciły klientów, a najwięcej hipermarkety - 3,4 proc. Za nimi w zestawieniu są supermarkety ze spadkiem o 1,7 proc. Sieci convenience i dyskonty utraciły tyle samo, czyli po 1,2 proc. odwiedzających.

Spadki we wszystkich formatach mogą być wynikiem zmniejszenia się liczby osób chodzących na zakupy w ramach jednego gospodarstwa domowego i usług dowozu zakupów. Hipermarkety wypadają pod tym względem najgorzej z powodu najmniejszej dostępności.

Zakupy wolimy z dowozem do domu



W 2023 r. ruch w supermarketach zmniejszył się o 1,4 proc., w sieciach convenience - o 3,2 proc. Z badania wynika również, że w porównaniu do 2022 r. nastąpił minimalny spadek ruchu (-1,7 proc. r/r) w sklepach spożywczo-przemysłowych w Polsce. Na całym rynku ubyło mniej klientów (-1 proc. r/r) niż wizyt.



Część populacji znacznie rzadziej udaje się do sklepów albo całkowicie rezygnuje z wizyt w tych placówkach na rzecz e-handlu oraz rośnie popularność usług cateringowych, a także pozwalających na dowóz zakupów do domu.

W sklepie spędzamy średnio 15 min



- Należy dodać, że dynamika liczby wizyt i klientów zmieniała się w ciągu roku. W pierwszych kwartałach mieliśmy do czynienia ze wzrostem ruchu, a dopiero od wakacji zaczęły się spadki, zarówno w zakresie liczby odwiedzin, jak i klientów. Można zatem podejrzewać, że w 2024 r., przynajmniej na początku, zauważalna będzie pewna tendencja spadkowa. Niemniej wiele zależy od kondycji gospodarki, poziomu inflacji oraz popularności usług cateringowych i dowozu jedzenia - twierdzi współautor badania z Proxi.cloud Nikodem Sarna.


Z badania wynika, że różnica średniej liczby wizyt przypadająca na jednego kupującego oraz średniego czasu wizyty między rokiem 2022 a 2023 pozostaje znikoma. Przeciętny klient uczęszcza na zakupy co 2-3 dni i spędza tam średnio 15 minut. Są to wartości, które powinny się utrzymać także w 2024 r.
erka

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (49)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane