• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MAG Gdynia - innowacyjne usługi i 70 lat doświadczenia

19 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.
  • Morska Agencja Gdynia to przedsiębiorstwo w branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkunastu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.

Są najstarszą agencją morską w Polsce - działającą nieprzerwanie od ponad 70 lat. Kiedyś obsługiwali wszystkie statki polskich, jak i zagranicznych armatorów, teraz to nowoczesne przedsiębiorstwo z branży transportowo-logistycznej. O tym jak rozwijać działalność tradycyjnie związaną z morzem w szybko zmieniających się czasach, jaki związek ma Morska Agencja Gdynia z pociągiem z Dalekiego Wschodu i czym jest MAG Centrum w Gdyni rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem zarządu Morskiej Agencji Gdynia.


Michał śmigielski, prezes zarządu Morskiej Agencji Gdynia. Michał śmigielski, prezes zarządu Morskiej Agencji Gdynia.

Na rynku działacie już od ponad 70 lat. W naszym kraju niełatwo znaleźć firmę o tak długoletniej, nieprzerwanej działalności.

Michał Śmigielski: - To prawda. Trzeba podkreślić, że przedsiębiorstwo o nazwie Morska Agencja w Gdyni oficjalnie zaczęło działalność 1 stycznia 1951 roku, co czyni nas najstarszą agencją w Polsce. Nasze biuro znajdowało się na terenie ówczesnego Dworca Morskiego w Gdyni. W tym czasie MAG przejął całkowicie obsługę statków krajowych armatorów - Polskich Linii Oceanicznych i Polskiej Żeglugi Morskiej oraz jednostek pozostających w czarterze Polsko-Chińskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok.

Na początku lat 90. XX wieku firma przekształciła się w spółkę pracowniczą - Morska Agencja Gdynia Sp. z o. o. Była to pierwsza prywatyzacja w branży usług  morskich, w Polsce. Do dnia dzisiejszego jesteśmy spółką pracowniczą, w 100 proc. z polskim kapitałem.

Od lat 90. XX Morska Agencja Gdynia mieści się przy ul. Tadeusza Wendy 15Mapka. Na swoje potrzeby spółka zakupiła i przebudowała dawny budynek Handlomoru.

MAG jest członkiem Bałtyckiej i Międzynarodowej Rady Żeglugowej (Baltic and International Maritime Council), Związku Maklerów Okrętowych i Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.

Współczesna Morska Agencja Gdynia to nowoczesne przedsiębiorstwo z branży transportowo-logistycznej. Firma organizuje transport lądowo-morski kilkudziesięciu tysięcy kontenerów w ciągu roku. Frachtuje statki, aranżuje przewóz drogowy i kolejowy. Zajmuje się także sztukami ciężkimi i ponadgabarytowymi, ładunkami sypkimi, płynnymi, a także drobnicą.

Przekształcenie z przedsiębiorstwa państwowego w prężnie działającą spółkę pracowniczą nie w każdej firmie zakończyło się powodzeniem.

- Z dumą muszę powiedzieć, że nam się to udało. W 1991 roku ówczesny prezes MAG - Zygmunt Śmigielski, wraz z najbliższymi współpracownikami oraz przy wsparciu pracowników Agencji przeprowadził jedną z pierwszych udanych prywatyzacji firmy państwowej.

Nasza firma była jedną z pierwszych sprywatyzowanych firm gospodarki morskiej. Wszyscy pracownicy firmy otrzymali udziały według przyjętego klucza. W 2021 roku nasza spółka to własność ok. 50 udziałowców. Co dla nas bardzo ważne - utrzymaliśmy w 100 proc. polski kapitał oraz charakter. Aktualnie zatrudniamy 230 pracowników. Wielu z nich to osoby, które zaczynały swoją karierę zawodową w MAG i w naszej firmie pracują, aż do emerytury.

Tradycja i długie lata działalności nie oznaczają jednak, że nie jesteście firmą nowoczesną?

- Oczywiście, tradycja jest dla nas bardzo ważna. W końcu od ponad 70 lat wykonujemy nieprzerwanie usługi agencyjne. W tym czasie obsługiwaliśmy niemal każdy wycieczkowiec wpływający do Gdyni. Obecnie zajmujemy się nie tylko obsługą agencyjną armatorów, ale też maklerską obsługą statków i ładunków, spedycją, logistyką, czy rekrutacją marynarzy.

Morska Agencja Gdynia, mimo nazwy, nie działa wyłącznie na morzu. Oferujecie też obsługę transportów kolejowych, czy drogą śródlądowa?

- W 2015 roku nasza firma wprowadziła do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Transport kolejowy z Dalekiego Wschodu to doskonała alternatywa pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego. Nasza oferta obejmuje kompleksową obsługę spedycyjną począwszy od zagadnień celnych, poprzez magazynowanie i konfekcjonowanie towarów, na dostawie pod wskazany adres kończąc. Co ważne organizujemy nie tylko import z Dalekiego Wschodu, ale także zapewniamy usługę eksportową.

  • Siedzibą Agencji jest kompleks MAG Centrum w Gdyni. To miejsce stworzone specjalnie dla firm z szeroko pojętej branży morskiej. W MAG Centrum ulokowały się światowe firmy armatorskie i spedycyjne, jak również uznane krajowe firmy zajmujące się obrotem portowo-morskim, i energią odnawialną.
  • Siedzibą Agencji jest kompleks MAG Centrum w Gdyni. To miejsce stworzone specjalnie dla firm z szeroko pojętej branży morskiej. W MAG Centrum ulokowały się światowe firmy armatorskie i spedycyjne, jak również uznane krajowe firmy zajmujące się obrotem portowo-morskim, i energią odnawialną.

W Polsce i w Europie obok usług logistycznych oferujemy również organizację transportu drogą śródlądową. Przewozimy ładunki Wisłą, Odrą. Aranżujemy przeładunki w portach rzecznych.

Firma od lat angażuje się też w rozwój energetyki odnawialnej, a w szczególność w energetykę wiatrową. Kompleksowo organizujemy tak złożone przedsięwzięcia, jakimi są przeładunki turbin w portach, a także ich transport morski i lądowy. Odpowiadaliśmy za spedycję portową największej całostatkowej partii łopat do elektrowni wiatrowych - transport łącznie 114 sztuk, który obsługiwaliśmy w porcie w Gdyni.

To jednak nie wszystko. Świadczycie też usługi magazynowe.

- W strategicznych pod względem logistycznym punktach Polski dysponujemy własnymi i dzierżawionymi magazynami (w tym magazyny czasowego składowania i składy celne), co znacznie ułatwia organizację transportu towaru i obniża jego koszty. Są to obiekty najwyższej klasy, wyposażone w regały wysokiego składowania, automatyczne systemy utrzymania stałego poziomu temperatury, zaopatrzone w zaawansowane rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo z zakresu PPOŻ, monitorowane i chronione przez całą dobę. Działamy stosownie do przyjętych unijnych norm HACCP, które pozwalają na składowanie produktów spożywczych takich jak np. zboża, cukier czy ryż. Składujemy również w szerokim zakresie towary przemysłowe oraz branży tekstylnej.

Klientom zapewniamy nie tylko składowanie i dystrybucję ich ładunków w nowoczesnych magazynach i składach celnych, ale również wynajem biur.

Jednym z waszych najpoważniejszych projektów ostatnich lat jest MAG Centrum. To projekt związany z waszą tradycyjną morską działalnością, jednak stawiający na rozwój nowoczesnych rozwiązań i wspierania firm z branży morskiej i energetyki odnawialnej.

- Morska Agencja Gdynia posiada hektar gruntu usytuowanego prawie w samym centrum Gdyni - w bezpośrednim sąsiedztwie terenów portowych. Taka lokalizacja w sposób naturalny skłoniła firmę do przekształcenia istniejących budynków w nowoczesny kompleks biurowy. Wielkość działki pozwala na dalsze planowanie rozbudowy obiektu wraz ze wzrastającymi potrzebami rynku.

MAG Centrum to miejsce stworzone specjalnie dla firm z szeroko pojętej branży morskiej. W naszym centrum biurowym ulokowały się już światowe firmy armatorskie i spedycyjne, jak również uznane krajowe firmy zajmujące się obrotem portowo-morskim, a w ostatnich swoje siedziby mają tu też przedsięwzięcia związane z energią odnawialną. Nowoczesne centrum znajduje się w odległości kilkuset metrów od gdyńskiego portu i niemal w ścisłym centrum Gdyni przy ul. Wendy 15.

  • Tradycją spółki jest zaangażowanie w liczne akcje CSR.
  • Tradycją spółki jest zaangażowanie w liczne akcje CSR.
  • Tradycją spółki jest zaangażowanie w liczne akcje CSR.

W planach mamy rozbudowę biurowca, a naszym celem jest stworzenie rozpoznawalnego na całym świecie miejsca i zachęcenia jeszcze większej grupy firm z branży morskiej, przy jednoczesnym zachowaniu otwartości na innowacyjne pomysły i koncepcje dalszego rozwoju MAG Centrum.

Firma bardzo podkreśla jak ważne jest dla niej stworzenie pracownikom bezpiecznej, zdrowej i satysfakcjonującą przestrzeń do pracy. Inwestujecie też mocno w politykę CSR (ang. Corporate Social Responsibility - społeczna odpowiedzialność biznesu).

- To tradycja zapoczątkowana przez wieloletniego prezesa MAG Zygmunta Śmigielskiego i kontynuowana przez obecne władze spółki. Przez szereg lat wspieraliśmy gdański hokej, byliśmy sponsorem i współtwórcą Pomorskiego Klubu Hokejowego, który występował w Polskiej Hokej Lidze pod nazwami: MH Automatyka i później LOTOS PKH. Aktualnie wspieramy młodzież z HUKS Niedźwiadki Gdynia, Akademię Hokejową Wróbla oraz ostatnio podpisaliśmy umowę z ekstraligowym zespołem piłkarzy ręcznych Torus Wybrzeże Gdańsk.

Zaangażowaliśmy się w działalność Fundacji na rzecz Przyjaciół Wilna i Grodna 'Serce Dzieciom'. Jesteśmy rzecznikiem i inicjatorem projektu edukacyjno-informacyjnego non profit pro bono Podręcznik Importera.

Natomiast na co dzień staramy się stworzyć naszym pracownikom dobre miejsce do pracy. Nie chodzi tylko o karty sportowe, dofinansowanie do wakacji czy inne bonusy. Dbamy o to, aby nasi pracownicy czuli się bezpiecznie i abyśmy razem budowali firmę stworzoną na wartościach.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

 

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane