• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia w rękach UPC. Transakcja za 3 mld zł

Robert Kiewlicz
19 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra może kupić Multimedia Polska
Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł. Dzięki przejęciu jej przez UPC powstanie w Polsce kablowy gigant. Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł. Dzięki przejęciu jej przez UPC powstanie w Polsce kablowy gigant.

Akcjonariusze spółki Multimedia Polska zawarli przedwstępną umowę sprzedaży 100 procent akcji spółki. Nabywcą jest największy operator sieci kablowych w Polsce - UPC. Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł. Po przejęciu spółki UPC będzie obejmowało swoim zasięgiem 4,5 mln gospodarstw domowych i firm w Polsce.


Przy wyborze operatora kablówki zwracasz uwagę na:


Informacje o negocjacjach pomiędzy UPC, a Multimedia Polska pojawiły się już w połowie 2016 roku. Już wtedy Liberty Global, właściciel UPC, prowadził zaawansowane rozmowy w sprawie przejęcia Multimediów. Szczegółów jednak nie ujawniano, a obie spółki nie komentowały spekulacji w mediach.

Jednak 18 października 2016 roku zawarto przedwstępną umowę sprzedaży spółki Multimedia Polska. Akcjonariusze spółki zawarli przedwstępną umowę sprzedaży 91.764.808 akcji stanowiących 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji.

Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł. Skąd tak duża kwota? Stanowi ona równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) w roku 2015, skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii, powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych. Ostateczna cena będzie jednak uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego na dzień zamknięcia transakcji. Transakcja nie obejmuje też sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy Multimedia tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.

- Zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
- Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych. Po sfinalizowaniu transakcji, przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z super szybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji - twierdzi Mike Fries, prezes Liberty Global (właściciela UPC).
Pod koniec czerwca 2016 roku w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych, czyli około 20 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług. Pod koniec drugiego kwartału 2016 roku w zasięgu sieci Multimedia - będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową - było 1,6 mln gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów, korzystających z 1,4 mln usług.

Liberty Global Group prowadzi działalność w 12 państwach europejskich pod markami: Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet oraz UPC. Działa w ponad 20 krajach Ameryki Południowej i Karaibów pod markami: VTR, Flow, Liberty, Mas Movil i BTC. Ponadto grupa jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie; docierającej do ponad 30 rynków. Działalność Liberty Global prowadzona jest w formie dwóch spółek akcyjnych, notowanych na NASDAQ - Liberty Global Group obejmującej rynki europejskie oraz LiLAC Group, w skład której wchodzą rynki Ameryki Południowej i Karaibów.

Miejsca

Opinie (156)

  • Niedobrze. Do tej pory skutecznie powstrzymywalo to wzrost cen.

    • 18 0

  • Jeśli UPC wprowadzi własne zasady i utrudnienia...

    to pożegnam się z nimi.

    • 9 1

  • ja korzystam z UPC (sam internet) i jestem zadowolony.

    • 5 6

  • No to z deszczu pod rynnę. Mam nadzieję że przy tej okazji będzie można rozwiązać umowę bez kary regulaminowej.

    • 58 1

  • cały czas za drogo

    • 35 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane